Aihe: ESP:n ja LTD:n ero?
1 2 3 4 5 6
Invader
19.06.2006 13:35:54
Ei kai nyt sentään... kai Schecter on ihan oma firmansa

ESP:n virallinen lausunto:
In response to the numerous inquiries and speculation on our forum regarding the relationship between ESP and Schecter Guitar Research, we feel it has become necessary to clarify the matter. Schecter Guitar Research is a wholly owned subsidiary of the ESP Company Limited of Japan, and was acquired in the early 1990' s. However, the two guitar companies operate as totally separate entities, in separate locations, with different management & personnel. Issues such as product design, quality control, customer service, marketing and pricing are decided independently.

Kun taas Schecterin FAQ:sta:
Q: Is Schecter Guitar affiliated with ESP guitars??

A: F*ck No!

:D
Tai sitten ei..
ollikainen
19.06.2006 13:40:39

Ei kai nyt sentään... kai Schecter on ihan oma firmansa

ESP:n virallinen lausunto:
In response to the numerous inquiries and speculation on our forum regarding the relationship between ESP and Schecter Guitar Research, we feel it has become necessary to clarify the matter. Schecter Guitar Research is a wholly owned subsidiary of the ESP Company Limited of Japan, and was acquired in the early 1990' s. However, the two guitar companies operate as totally separate entities, in separate locations, with different management & personnel. Issues such as product design, quality control, customer service, marketing and pricing are decided independently.

Kun taas Schecterin FAQ:sta:
Q: Is Schecter Guitar affiliated with ESP guitars??

A: F*ck No!

:D

En pysynyt kärryillä.
en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD
kimurantti1
19.06.2006 13:45:03
Veikkaan että sinulla on aito Espi, joten mielestäsi ltd on = paska, et olisi ensimmäinen.

Heps! Väittikö niskamies LTD:tä jossain paskaksi? Aika radikaaleja johtopäätöksiä teet nyt. Pelkkää asiaa puhuu, speksit eivät todellakaan kerro soittimesta kaikkea, vaan kaikki soittimet ovat yksilöitä. Minäpä veikkaan, että sinulla on ihka aito Ltd kun kerran kommentti noin arkaan paikkaan osui ;-)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
ollikainen
19.06.2006 13:47:38

Heps! Väittikö niskamies LTD:tä jossain paskaksi? Aika radikaaleja johtopäätöksiä teet nyt. Pelkkää asiaa puhuu, speksit eivät todellakaan kerro soittimesta kaikkea, vaan kaikki soittimet ovat yksilöitä. Minäpä veikkaan, että sinulla on ihka aito Ltd kun kerran kommentti noin arkaan paikkaan osui ;-)

Tuppaan ottamaan kaikkeen todella jyrkän mielipiteen. Ja otan myös kaiken henkilökohtaisesti, olen myös huumorintajuton paska.
McNulty
19.06.2006 13:48:18 (muokattu 19.06.2006 13:49:21)
En pysynyt kärryillä.

Minä pysyin. Tuossahan sanotaan että ESP Guitars olisi "hankkinut" Schecterin alaisuuteensa 90-luvun alussa. Schecter on muistaakseni 1976 perustettu firma ja samaan aikakauteen taitaa ESP:n toiminta ajoittua myöskin. Kummatkin valmistivat "varaosia" Fender Stratocastereihin jne.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
ollikainen
19.06.2006 13:49:05

En pysynyt kärryillä.

Minä pysyin. Tuossahan sanotaan että ESP Guitars olisi "hankkinut" Schecterina laisuuteensa 90-luvun alussa. Schecter on muistaakseni 1976 perustettu firma ja samaan aikakauteen taitaa ESP:n toiminta ajoittua myöskin. Kummatkin valmistivat "varaosia" Fender Stratocastereihin jne.

Tajusin...
Ben_D
19.06.2006 13:49:15 (muokattu 19.06.2006 13:49:56)

Mutta sikäli Niskamies puhuu täyttä paskaa, että olettaa meikäläisen ostavan soittimet speksien perusteella by default. Ja tämä olettamus lähti siitä, että tein ketjunaloittajan avuksi speksivertailun ESP vs. LTD skeboista.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
kimurantti1
19.06.2006 14:06:56 (muokattu 19.06.2006 14:11:16)
Mutta sikäli Niskamies puhuu täyttä paskaa, että olettaa meikäläisen ostavan soittimet speksien perusteella by default. Ja tämä olettamus lähti siitä, että tein ketjunaloittajan avuksi speksivertailun ESP vs. LTD skeboista.

Heh, ei nyt herneitä. Niskamies oletti, ei väittänyt, siinä on selvä ero. Mä viittasin lähinnä siihen "Specsit eivät kerro soittimsta kaikkea"-juttuun ja ollikaisen vastaukseen asiasta :-)

Ei mutta joo, speksivertailut on aina hyviä. Niin mäkin kaikki rojuni hommaan, että ensin luen netistä speksejä ja sitten vasta lähden kiertelemään liikkeitä kun tiedän suurinpiirtein mitä haluan. Jos ei muuta, niin ainakin säästää hemmetisti aikaa. Kokeilematta en soitinta osta.

Mä en tiedä mikä mulla tossa Ltd:ssä on, se on jotenkin vaan luotaan työntävä brändi. Kyse ei ole siitä, että Ltd on Esp:n alamerkki. Ei mulla ole mitään Epiluureja tai Squiereita vastaan. Mä en kylläkään ole kokeillut Ltd:ltä muita kun paria halpista, ehkä pitäisi joskus lähteä kauppaan kokeilemaan niitä 1000-sarjan kitaroita korjatakseni käsitystäni. Mutta silti, jos mä haluan hevikitaran, niin mielummin Charvel, Kramer, Jackson tms. "alkuperäinen".
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Ben_D
19.06.2006 14:10:27

Mutta silti, jos mä haluan hevikitaran, niin mielummin Charvel, Kramer, Jackson tms. "alkuperäinen".

Jacksoneistakin voidaan sitten lähtee vetään äärimmäisiä johtopäätöksiä, että vaan Jenkki Jacksonit ovat ainoita oikeita soittimia Jackson merkin alla. Itse en ole tätä mieltä, mutta USA Jackson on kitara, jonka voi ostaa tarvittaessa sokkona.

Soittelin tossa Kristian Oeschille uuden LTD:ni tsekkaamisesta ja samalla oli puhetta tilaamastani RAN:sta. Oeschin mielipide oli, että ei huomannut RAN:ssa juurikaan mitään eroa USA Jacksoniin...

Vähän ohi aiheen, mutta mielummin kun mies yli laidan :(
McNulty
19.06.2006 14:12:41 (muokattu 19.06.2006 14:15:45)
Minä teen speksivertailua AINA. Tietää heti että kaulan profiili on edes jollain tavalla käteen sopiva, tallaratkaisu on sellainen jota etsin ja että käytetyt puumateriaalit ovat edes samoista lajikkeista joita olin uuteen härveliin ajatellut. Kun tietää millaisilla spekseillä soitintaan hakee, niin on helpompi rajata testiyksilöitä.

1. katsotaan speksit
2. rajataan niiden avulla vaihtoehdot 1-5 kitaraan
3. käydään testaamassa ko. skebat
4. puntaroidaan mikä oli paras
a.) jollei yksikään ollut sitä mitä haettiin, niin palataan 1. kohtaan
b.) katsotaan onko jokin spekseistä "neuvoteltavissa" itsensä kanssa. Esim. floikka -> kiinteä tai eben-otelauta -> ruusupuu tms.
c.) toistetaan vaiheet 2. ja 3.
5. valitaan mieleisin yksilö ja kävellään kassan kautta

ps. speksit eivät kerro miten kitara todellisuudessa käyttäytyy, mutta ne viitoittavat polkua. Autoakin ostettaessa halutaan tietää paljonko se vie satasella, tai kuinka nopeasti se kiihtyy, millainen turvavarustelu on jne. Sehän ei tietysti vielä kerro auton laadusta mitään tai siitä kuinka usein se on huollossa, mutta ohjaa valinnoissa.
kimurantti1
19.06.2006 14:18:49 (muokattu 19.06.2006 14:23:34)
Joo, kahden testin perusteella japski Jacksonit on hemmetin hyviä kitaroita myös. Mutten silti ostaisi mitään kokeilematta, sattuneesta syystä. Aina on se pienen pieni "jos".

Siis sun Ran on jo tullut?

Vähän ohi aiheen, mutta mielummin kun mies yli laidan :(

Eipä tuo mitään, eiköhän täällä ole jo Esp:n ja Ltd:n erot tulleet selväksi :-)

Edit: Bonecrusher puhuu asiaa.
ollikainen
19.06.2006 14:18:50 (muokattu 19.06.2006 14:18:58)

Muttakun eihän nämä jotkut voi ostaa köyhien merkkejä kuten esim. ltd, epiphone tai squier. koska silloin he eivät voi kehua omistavansa aidon espin, gibsonin tai fenkun. Kitara on tarkoitettu soittamiseen eikä egon pönkittämiseen.
Ben_D
19.06.2006 14:19:47

Siis sun Ran on jo tullut?

Juuei...arvio joulukuun puolessavälissä.
McNulty
19.06.2006 14:28:01 (muokattu 19.06.2006 14:29:02)
Muttakun eihän nämä jotkut voi ostaa köyhien merkkejä kuten esim. ltd, epiphone tai squier. koska silloin he eivät voi kehua omistavansa aidon espin, gibsonin tai fenkun. Kitara on tarkoitettu soittamiseen eikä egon pönkittämiseen.

Niin no niin... ei pidä myöskään ajatella että kaikki kitarat ovat samanlaisia hinnasta huolimatta. Tottakai eroja on. Tiedän montakin jotka sanovat soittavansa mielummin JV Skujulla kuin jenkki-Fenderillä. John Lee Hooker tais soitella koko ikänsä Epiphonella vaikka olisi varmasti saanut Gibsonilta oman nimikkomallinsa. Tosin JLH:n Epiphone tehtiin Jenkeissä.

Myös paljon soittavalle on tärkeätä valita sellainen soitin joka kestää reilua kulutusta. Esim. Gibson ja Fender on tästä ominaisuudesta tuttuja (edelleen näkee 50 ja 60-luvun soittimia soittokunnossa). Harvassa Epiphonessa tai Squierissa kestää metalliosat (esim. nauhat) samalla tavalla kulutusta kuin kalliimmissa veljeksissään. Lopulta pienet asiat tekevät suuren eron... ja monesti se on juurikin ne pienet asiat jotka ratkaisevat.

Mutta tietysti, kuten eräs humpauttajakin sanoi... "Saman rahan mä tienaan tällä Squierilla kuin Fenderin Custom-stratolla, paitsi että Squier on 20x halvempi ja näitä voi ostaa yhden fenkun hinnalla muutamia jemmaan."

Ihan miten kukin haluaa. Itselläni on kaksi Gibsonin LePakkoa ja kummatkin maksoivat käytettynä ostettaessa n. 1000e/kpl. Saman siis mitä LTD Deluxe-sarjaset tai Schecter C-1 Classic tai tai tai...
Viper51
19.06.2006 15:07:10
Itselläkin on tässä parin viikon päästä varmaan kakkoskitaran hankinta edessä.
Kovaa taistelua tulee olemaan Esp:n ja Ltd:n välillä :) Joka tapauksessa V-mallinen kitara pitää olla ja neck-thru rakenna ehdottomasti.

Tällä hetkellä vaihtoehtoja ovat:

- Esp Sv standard (yhden tällaisen jo omistan. aivan loistava kitara)
- Ltd Alexi-600 (vaikuttaa teknisesti hyvältä ja hinta on kohtuullinen)
- Ltd Dv-8

Usa Jacksonit kiinnostaa myös kovasti, jos käytettynä sattuu löytymään. Tuo uuden jenkki rhoadsin hinta on kuitenkin aika kova. Ran:iakin mietin, mutta en jaksa odottaa puolta vuotta :)

Pitää varmaan musamaailmaan taas yrittää ehtiä testailemaan.
koponen
19.06.2006 20:43:22
Ltd Alexi-600 (vaikuttaa teknisesti hyvältä ja hinta on kohtuullinen)

Hoho! 1300€ kohtuullinen hinta tuosta kitarasta? No ei kait siinä... :p
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
oiva tumpeloinen
19.06.2006 21:12:36
Hoho! 1300€ kohtuullinen hinta tuosta kitarasta? No ei kait siinä... :p

Niinpä.

Mä en mitenkään keksi, mikä tuosta tekee tuon arvoisen kitaran. OFR ja Neck thru ei ainakaan (pitäisi) noin paljon nosta kitaran hintaa. Tietenkin, jos haluaa kitaraansa juuri LTD:n logon ja jonkun sigu-merkinnän, niin silloinhan se on pakko uskoa sen arvoiseksi.
Ben_D
19.06.2006 21:20:40

Älkääs ny. Jos tollasen kitaran haluaa niin se hinta on mikä on. Samaa vois sanoo esim. Suomesta ostetuista Mesan tuotteista: "Ei vittu...ei tollasta hintaa maksa kukaan tollasista vekottimista".
oiva tumpeloinen
19.06.2006 21:23:18
Älkääs ny. Jos tollasen kitaran haluaa niin se hinta on mikä on. Samaa vois sanoo esim. Suomesta ostetuista Mesan tuotteista: "Ei vittu...ei tollasta hintaa maksa kukaan tollasista vekottimista".

Niin kuin mä sanoin......Jos haluaa tietyn logon lapaan ja sigu-merkinnän, niin ainoastaan taivas on rajana hinnalle. Ei tuo Specsien perusteella noin kallis kyllä ole.
Viper51
19.06.2006 21:26:03 (muokattu 19.06.2006 21:28:57)
Kuka on niin tyhmä, että listahinnan meinaa kitarasta maksaa :D Kyllä tuo kitara ihan 1000€ lähtee ja se ei ole olleenkaan paha hinta. Esim. Sv standardia saa parhaimmillaan suomesta 1500€ kun vain vähän tinkii :) musamaailmassa nettinetto sillekin on 1869€

En missään nimessä ostaisi tuota Ltd:tä tuohon 1300€ hintaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)