Aihe: Rectifier säröt ?
1 2 3 4
Werde
14.06.2006 13:49:34
Haen siis tuota säröä ihan Microcuben mallinnoksen perusteella. Siinä se on melko särörikasta "sirinää" eli todennäköisesti ei mikään m.nettiläisten unelma mutta mulle kolahti. Jos jollain pedaalilla tai etuasteella saisi marsuunkin samaa jytää.

Eli siis et hae rectosoundia vaan Microcuben rectomallinnuksen sirinää? En tuota Cuben soundia ole koskaan kuullut, mutta termistä "sirinä" tulee ensiksi mieleen Bossin MT-2.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
kimurantti1
14.06.2006 13:50:41
Havaitsin itsessäni juuri suuren wtf-ilmiön.

Minä myös.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
rosberg
14.06.2006 15:25:54
Haen siis tuota säröä ihan Microcuben mallinnoksen perusteella. Siinä se on melko särörikasta "sirinää" eli todennäköisesti ei mikään m.nettiläisten unelma mutta mulle kolahti. Jos jollain pedaalilla tai etuasteella saisi marsuunkin samaa jytää.

no pistä se microcube siihen väliin. tää alkaa olla jo aika paksua tuubaa jo teini-iän ylittäneelle. mit vit? tällä pyritään?
miksi?
Starlia
14.06.2006 15:39:11 (muokattu 14.06.2006 15:39:47)
Kauhian lössöt nuo rectifier -samplet. Sopii varmaankin alavireisiin hyvin, mutta muuten sieltä puuttuu se kuuluisa omeletti (=muna). Joku boosteri eteen niin johan voisi toimia timmimmin.

Omasta mielestäni parhaat rectifier -mallinnukset, mitä olen kuullut, on lähtöisin M-Audio Black Box -vehkeestä. Muutenkin saattaa olla tuo hankintalistalla.

Nimim. "Aitoja ei tueta"
januszian
14.06.2006 15:42:52

Mun mielestä on vähän outoa ajatella rectoa boosterin kera. Jos haluaa tiukkaa niin ostaa jonkun tiukan vahvarin.

Jos ei löysä miellytä niin tuskin rectokaan.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Starlia
14.06.2006 15:46:50
Mun mielestä on vähän outoa ajatella rectoa boosterin kera. Jos haluaa tiukkaa niin ostaa jonkun tiukan vahvarin.

Ehkäpä. Joidenkin (m.nettiläistenkin...) mielestä on vähän outoa ajatella kitaraa floikan kera, mutta mielipiteitähän aina riittää.

Sitä siis meinasin, että recto soundi mun korvaan sopii enempi D- tai C-vireessä soittoon kuin normivireessä. Älkää lynkatko minua mielipiteideni takia.
Jormaz
14.06.2006 16:04:57
Eikös Sepulturalla ollu ainakin 90-lvuun alussa Rectot? On meinaan parasta soundia ikinä.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Ben_D
14.06.2006 16:21:48

Eikös Sepulturalla ollu ainakin 90-lvuun alussa Rectot? On meinaan parasta soundia ikinä.

Voip olla, että oli TriAxis ainaskin Kisserin livesetupissa jossain vaiheessa...
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
Werde
14.06.2006 16:35:00
Eikös Metallicallakin roiku Rectoja vino pino stagella nykyään? Kuuleman mukaan ovat vain näytillä, ja soittavat muilla mesan vehkeillä.
Exhausted
14.06.2006 16:45:34

Eikös Metallicallakin roiku Rectoja vino pino stagella nykyään? Kuuleman mukaan ovat vain näytillä, ja soittavat muilla mesan vehkeillä.

Kyllä. Hammett taitaa käyttää Rectifieriä, mutta sekin on sillä räkissä lavan takana Triaxisin kaverina. Hetfieldi käyttää Diezeliä säröön ja JC-120:stä puhtaaseen.
Werde
14.06.2006 16:59:43
Vähän aiheestakin:

Millä vermeillä päästään lähelle recto-soundia, jos puhutaan mallintavista? Etusivun Pod-sample kuulostaa hyvältä, ja ylempänä on mainittu Black Box. Mikä härpäke ylipäänsä olisi hyvä särömallinnuksiltaan kotisoitteluun / nauhoittamiseen?
Starlia
14.06.2006 17:02:54 (muokattu 14.06.2006 17:03:18)
Vähän aiheestakin:

Millä vermeillä päästään lähelle recto-soundia, jos puhutaan mallintavista? Etusivun Pod-sample kuulostaa hyvältä, ja ylempänä on mainittu Black Box. Mikä härpäke ylipäänsä olisi hyvä särömallinnuksiltaan kotisoitteluun / nauhoittamiseen?

Boss GT-8:

http://www.bossgtcentral.com/uploads/gt8/wrecktify%20(master).mp3

E: Kopsaa suoraan osoiteriville tuo linkki.
Zeni
14.06.2006 20:35:41
Anteeksi jos nyt loukkasin mesan omistajia. Olisi pitänyt jo heti ekassa viestissä kertoa tuosta mikrokuutiosta. Kuitenkin tuollaista soundia kaipaisin vaikkei se nyt yleisesti olekaan hyväksytty. Harmi kun en saa nauhoitettua tuota.
januszian
14.06.2006 23:54:26

Anteeksi jos nyt loukkasin mesan omistajia. Olisi pitänyt jo heti ekassa viestissä kertoa tuosta mikrokuutiosta. Kuitenkin tuollaista soundia kaipaisin vaikkei se nyt yleisesti olekaan hyväksytty. Harmi kun en saa nauhoitettua tuota.

Joo, sä mitään ketään loukannu. :)

Recton särörakenne (jos fiinistellään) on niin tunnistettava että kaikki tietää mistä on kyse. Ei pysty kyl sanoo mistä sen saisit.

Yhtäkkiseltään tulee muuten mieleen Line6 Über metal pedaali! Vois päästä "nurkille" tolla.
HungryFD
15.06.2006 00:44:18 (muokattu 15.06.2006 11:56:12)
Tässä varmaan kannattaa kysyä, eli mikäs ois sellanen säröpedaali, josta lähtee suunnilleen noi rectot ja sitten olis vielä toi kaappimallinnettu ulostulo, niinku Digitechin pedaaleissa esimerkiksi?

Ediittiä: Eli siis hintahaarukassa 0-100€. Tiedän ettei noilla varmaankaan saa kovinkaan aitoa Rectoa, mutta jotain sinnepäin. Kiitos kaikille vastaajille etukäteen.
"And did we tell you the name of the game, boy, We call it Riding the Gravy Train." THV-klubi #51
Jesus_Plastica
15.06.2006 02:14:39 (muokattu 15.06.2006 02:15:06)
Mulla on Damage Control Demonizer, sillä pääse suht lähelle rectoa+kaappimallinnus löytyy direct outista.
Synnyttäjä
15.06.2006 09:13:37

Tosin Amplitube tekee homman "aidommin" IMHO:

http://koti.welho.com/tpappila/Crushing.mp3

Ihanpa uteliaisuudesta, minkälainen ketju sulla tossa klipissä on Ampltubessa päällä?
Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.
HungryFD
15.06.2006 11:54:24
Mulla on Damage Control Demonizer, sillä pääse suht lähelle rectoa+kaappimallinnus löytyy direct outista.

Kiitos vastauksesta, mutta en kyllä tarvis noinkaan monipuolista (kallista). Pitääpä totakin katella jossain vaiheessa, näyttää nimittäin aika mielenkiintoiselta vehkeeltä.
"And did we tell you the name of the game, boy, We call it Riding the Gravy Train." THV-klubi #51
januszian
15.06.2006 15:44:01 (muokattu 15.06.2006 15:44:40)

Ihanpa uteliaisuudesta, minkälainen ketju sulla tossa klipissä on Ampltubessa päällä?

Tod. näk. pelkkä jenkki etunen, 100W tube päättäri ja 2x12 kaappi. Se ainut mistä lähtee munaa. :) Ihan äärioikeelle se nuppi. Muistaakseni. Ei oo enää asetusta tallessa.

Ei oo mitään efektiä. Sit vähän EQua ulkopuolelta. Oisko ollu limitteri kans.
Jesus_Plastica
16.06.2006 00:42:53
Kiitos vastauksesta, mutta en kyllä tarvis noinkaan monipuolista (kallista). Pitääpä totakin katella jossain vaiheessa, näyttää nimittäin aika mielenkiintoiselta vehkeeltä.

Tossa vielä clippiä mitä äänitin sillä demonizerilla.

Huom. Kopioi osoite ja liitä osoiteriville, muuten ei toimi:

http://www.angelfire.com/music/steelmusic/music/demonizer.mp3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)