Aihe: Engl savagelle kaappi
1 2
Henkkiz
21.06.2006 15:11:31 (muokattu 21.06.2006 15:14:24)
Oma settini on varsin erilainen mutta "ongelma" kuulostaa tutulta. Käytössä V30:lla ladattu 2 X 12". Olen ratkaissut asian käyttämällä nupin efektiluupissa graafista eq:ta (Boss RGE-10) jolla leikkaan signaalia hieman 4 kHz:n kohdalta. Tämä ei ehkä sinänsä ole kaikkein elegantein tapa hoitaa asia, mutta pääseepähän samalla hienosäätämään soundia muutenkin.

Itseasiassa oon yrittänyt samantapaisella tavalla ratkaista omankin ongelmani. G-Majorissa on Resonans Filter toiminto, ja sen avulla saan sirinää hieman pois. Tää ei kuitenkaan toimi aivan niin hyvin kuin toivoisin, koska filteri "värjää" hieman soundia.

Harkinnassa on kyllä kaapin tai ehkäpä elementtien vaihto. Celestionin sivujen Tone Selectorin perusteella G12H vaikuttaa asialliselta vaihtoehdolta.

Oon miettinyt että Englin Standard kaappi vois olla ratkaisu mun ongelmaan, tai ainakin täällä m.netissä näin on joskus väitetty.
Ben_D
21.06.2006 15:18:46

Itseasiassa oon yrittänyt samantapaisella tavalla ratkaista omankin ongelmani. G-Majorissa on Resonans Filter toiminto, ja sen avulla saan sirinää hieman pois. Tää ei kuitenkaan toimi aivan niin hyvin kuin toivoisin, koska filteri "värjää" hieman soundia.

Oon miettinyt että Englin Standard kaappi vois olla ratkaisu mun ongelmaan, tai ainakin täällä m.netissä näin on joskus väitetty.

Joo mulla on Standard kaappi enkä huomaa mitään yläpäävikinää....
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
Henkkiz
21.06.2006 15:21:35
Joo mulla on Standard kaappi enkä huomaa mitään yläpäävikinää....

Huomasitko sellasta, kun sulla oli niitä V30 kaappeja? Minkälainen kaappien ero oli?
Torniojaws
21.06.2006 15:28:45 (muokattu 21.06.2006 15:28:54)

Lähinnä noissa ENGL 4x12 kaapeissa on miinusta se ihan tajuton paino. Tuollaista ei hullukaan roudaa yksin. Ei mitenkään.

Renkaat kaapin alle ;)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
McNulty
21.06.2006 15:30:47
Renkaat kaapin alle ;)

Ja sen jälkeen Jeepillä vetää perässään :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Torniojaws
21.06.2006 15:32:08

Ja sen jälkeen Jeepillä vetää perässään :)

Ja lippu kylkeen kiinni: "Engl Standard, European Tour 2006"
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
McNulty
21.06.2006 15:34:27
Ja lippu kylkeen kiinni: "Engl Standard, European Tour 2006"

ENGL Tourbus on syntynyt. Vissiin helteen kepposia.
Minusta V30 elementtien middle on juurikin SE juttu... erityisesti hevissä. Ne meinaan tulee reenikselläkin selvästi kuuluviin ja niissä on munaa. Enemmän mua häiritsee kirkas yläpää tai tunkkainen alakerta, kuin kiekuva middle.

Toki kannattaa kokeilla omaan kaappiin erilaisia elementtejä. Esim. Eminencen Texas Heatit tai Tonkerit sisään ja menoksi. Vaikuttaa soundiin kyllä huomattavasti tuo elementtien mulkkaus.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Nacher
21.06.2006 16:13:26
Elementtien vaikutus soundiin on todellakin suuri, ja myös kaapin. Tuo "yläpääsirinä" kuulostaa määritykseltä v30 signature soundista, ainakin omien kokemuksieni perusteella. Tuo standardikaappi tosiaan pehmentää sitä soundia todella tuntuvasti.
Exhausted
21.06.2006 18:02:35

Minusta V30 elementtien middle on juurikin SE juttu... erityisesti hevissä. Ne meinaan tulee reenikselläkin selvästi kuuluviin ja niissä on munaa. Enemmän mua häiritsee kirkas yläpää tai tunkkainen alakerta, kuin kiekuva middle.

Samaa mieltä. Soundi, joka yksinään saattaa kuulostaa nasaalilta, voi olla juuri parhaan kuuloinen koko bändin seassa.
gator
21.06.2006 23:14:27
Kölnin kaupassa on toi framuksen skobe aika halpa: http://www.musicstore.de/en/Guitars … 75-001/0/0/0/detail/musicstore.html
Tää on myös halpa ja tukevasta vanerista väsätty. V30-elementit myös sisällä: http://www.musicstore.de/en/Guitars … 35-000/0/0/0/detail/musicstore.html
Itte pähkäilen noitten kahden ja HarleyBentonin v30 skoben välillä ellei käytettynä löydy jotain kivaa.
pekurides
23.06.2006 01:32:28

Mulla kävi aivan samalla tavalla. Testasin Englin Vintagea ja Krankin revoa vierekkäin, ja päädyin lopulta Krankkiin. Nyt olis kuitenki kysymys. Englien ärsyttävä yläpääsirinä löytyy edelleen, ja haluaisin kauheasti päästä siitä eroon. Vahvistimen soundit ovat muuten täysin mun makuun, joten kaikki keinot jolla saisin yläpääsirinän pois olis avuks. Kiitti.

Suht halpa ja helppo keino on kokeilla eri etusputkia ja heittää vaikka yhen 83 putken tilalle 81, mulla ainakin pehmensi ja toi pientä "samettisuutta" sointiin koprassa.

Eiköhän ne tung-sol ja J.J edelleen ne mukavimmat hinta/laatulamput ole.

ps.jos sulla on nyt eh tai sovtek ni muutos voipi olla melkeimpä dramaattinen:)

Mielestäni eh:n perussoindi on juurikin vittumaisen riipivä yläpääsihinä.

...ja sitten tietenkin pääte vaikuttaa vielä enemmän...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)