Aihe: Seitsemänkielinen kiinnostaisi mutta mikä?
1 2
Werde
03.06.2006 00:47:14 (muokattu 03.06.2006 10:34:14)
Tässä vaiheessa mä kyllä älähdän. Paksut kielet eivät missään nimessa korvaa soundiltaan eikä tatsiltaan pitempää skaalaa

Soundissa on varmasti eroja, mutta tunnetko tosiaan aiheutuuko kielen jännitys hieman pidemmästä skaalasta vai pienestä paksuuserosta? Kerro toki miten sen huomaat, sillä kiinnostaa oikeasti. Pienestä voidaan todellakin puhua, sillä esim. nuo Schecterit ovat vain tuuman skaalaltaan normaalia pidempiä. Itse hipelöin taannoin Ibanezin 28" MMM1-mallia, ja siinä selkeästi ohuempi B-kieli jo tuntui suunnilleen saman jäykkyiseltä (joskin edelleen löysemmältä) kuin itse suosimani .070 25,5" skaalalla.

...Hellraiser nousee ostoslistalla ylöspäin pikkuhiljaa, ja aion mahdollisen hankinnan tapahtuessa vaihtaa luuttuun Seymour Duncanin passiivimikit. Itselleni jo käsitteeksi muodostuneet veijarit; Duncan Custom ja Jazz Model.

Kannattaa huomata että nuo EMG:n "7-saippuapalat" eivät ole standardikokoiset 7-humpparit, eivätkä siten aivan suoraan korvattavissa toisilla.

edit:

Alkoi eilen tosissaan mietityttää mistä nuo monien huonot kokemukset normaaliskaalaisten seiskojen B-kielten kanssa johtuvat. Selityksen tähän uskoisin olevan varsin yksinkertainen: Suurin osa kokeilee noita jossain liikkeessä, ja tehtaalta tullessaan esim. Ibanezin seiskoissa on surkean ohuet kielet. Mutu-tuntumalta sanoisin setiksi 9-56. Osa kokeilee kaverin keppiä, jossa todennäköisesti on joku valmis 7-kielisetti, joissa ala-B on maksimissaan 60. Ainakin omaan makuun nuo molemmat ovat aivan liian ohkaisia B-kieleksi, enkä siis enää ihmettele yhtään miksi kokemukset noista ovat varsin kielteisiä. Harva noihin alkaa irtokieliä metsästämään huonon saatavuuden ja korkeahkon hinnan vuoksi. Ibaneziin nuo luokkaa ~70 olevat kielet eivät edes mene mukisematta, vaan täytyy porailla viritintappia tai purkaa ulointa punoskerrosta hieman.

Sitten henkilö kokeilee baritonikeppiä, jossa on jo tehtaalta tullessaan paksu baritonisetti ja pitkä skaala lisäämässä jännitystä. Ero ohutkieliseen lyhytskaalaiseen seiskaan on melkoinen.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
kunnasja
03.06.2006 00:53:11 (muokattu 03.06.2006 00:59:16)
Ihmettelen tosin mikset osta C-7 Blackjackia, siinä kun tuo elektroniikka olis jo valmiiksi passiivinen, vai eikö ulkonäkö miellytä yhtä paljon?

Koko ostaminen meikän tapauksessa on vasta hyvin kaukainen idea. Ulkonäkö on kuitenkin kovin paljon miellyttävämpi Hellraiserissa kuin Blackjackissa. Hellraiser rules muchos, Blackjack quite frankly does not. Mun silmään siis.

Vaikkeivät passiivimikit vaihtuisikaan suoraan aktiivien tilalle, eiköhän sekin ongelma olisi ratkaistavissa. Pientä jyrsintää ja mikkikehykset. Ammattilaiselle kuin uskoo moiset operaatiot, eikä lähde amatöörinä tusaamaan.
elbowski
03.06.2006 15:32:19
Miksi vaihdat täydellisen kitaran pois?

Tuo Hellraiser on vielä täydellisempi ;)
Raivo määrää nuotin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)