Aihe: Line6 Spider I ja II
1 2 3
Ronsto
31.05.2006 22:10:02

Eiköhän kaikille(paitsi mulle) ole tullut selväksi, että Spiderit on huonoja. Mutta ette ainakaan voi estää mua ostamasta sitä :D
Tuun sitte myöhemmin tänne pätemään, että miks menin ostamaan niin huonon vahvarin ;)

Hoho :) Oikea asenne!
PALLO!
McNulty
31.05.2006 22:27:57 (muokattu 31.05.2006 22:34:01)
Mutta ette ainakaan voi estää mua ostamasta sitä :D

Ei, eikä halutakkaan estää. Itsehän sä tiedät mistä diggailet...

Tuun sitte myöhemmin tänne pätemään, että miks menin ostamaan niin huonon vahvarin ;)

Toiselle kasa pas*aa voi olla toiselle kasa kultaa. Ikinä ei tiedä...
Sehän se suurin ongelma onkin kun jokainen kehuu omia kamojaan, ja miksei kehuisi kun on kerran sellaiset valinnut ja niillä soittelee.

Itse kuitenkin ihan vain kokemuksen ja vertailun vuoksi testailisin muitakin. Saisin ainakin tietoa miten muut saman hintaluokan vermeet toimivat omassa soitossa... eipä jää sitten jossittelun varaa, että "jospa kuitenkin se Tech21 Trademark olis ollut parempi?"

Etenkin jos olet laittamassa loput omat rahasi kiinni vahvistimeen, kannattaa ostaa sellainen ettei heti huomenna hatuta.

Vahinko vain, että kysyessäsi kahden vahvistin-sarjan eroja oli muiden pakko taas avata sanalliset arkkunsa ja kertoa mielipiteensä sille, joka niitä vähiten kaipasi sekä pakkomainostaa taas Voxeja, ylläri. Vaikka hämikset harvoja miellyttävät niin silti, hävetkää, isot miehet.

Mitä helv?
Toinen kyseli eroja I ja II mallien välillä ja tietääkseni niitä kerroin ainakin softan käyttäytymisen osalta. Kerroin myös omat kokemukseni laitteen soundeista... Lukija muodostakoon itse oman näkemyksensä, mutta en minä rupea omaa mielipidettä sen takia vatkaan söpömmäksi kakuksi kun joku joukov niin toivoo. Mielummin sanon asian niin kuin se on, kuin että lähden valehtelemaan.

Ja tuo että mainitsin VOXin vahvistimista ei ollut millään tavalla mainos. Se oli vain minun kokemus ja halusin antaa tämän tiedon muille luettavaksi. Ei sitä kannata ottaa minään absoluuttisena totuutena vaan lähinnä sivuhuomiona. Mieluiten siten että "ahaa... pitää katsoa jos joskus vaikka testais tota". Osti tai ei...

Mitä meidän, joukov, pitäisi oikein hävetä? Sitäkö että ilmaisemme mielipiteemme julkisesti? Ilmeisesti ainoa oikea tapa mielestäsi olisi se, että kilpaa kehuisimme kaikkia laitteita kuinka mahtavia ne on. "TÄÄ ON PARAS, JUST SUN LAITE!"-viestejä vaan jokaiseen kyselyyn.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
slowfinger
31.05.2006 22:37:24
Neuvoa ja varottaahan nämä porukat täällä vaan haluavat, tai itse ainakin. Itse kun olen tehnyt huonoja ostoksia (zoom 707 II yms.) sen takia koska en ole tiennyt paremmista. Mielestäni on turhaa avata keskusteluja vahvistimista jos niistä ei sitten saa puhua.
C:stä...
Jaava
31.05.2006 22:42:15
Kokkeilkaapa ottaa sieltä musakaupan hyllystä se halvin squierin tele ja tökätkää hämähäkkiin kiinni. Sitte käännätte kaikki nupit vaan täysille. tullee niin hirveää mökeliä että se on jo melkein hyvää.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Aki
31.05.2006 22:45:56

Eiköhän kaikille(paitsi mulle) ole tullut selväksi, että Spiderit on huonoja. Mutta ette ainakaan voi estää mua ostamasta sitä :D

Täydet propsit ja hatunnostot asenteesta! Juuri tuolla tavalla mnetistä, ja kaikkialta netistä löytyviin kommentteihin pitää suhtautua! Itellesi vahvarin hankit, jos sua palvelee parhaiten vaikka linnunpönttö, niin ei ole mitään väliä mitä mnetissä provoovat. Mielipiteitä nämä meidänkin kirjoitukset vaan on.

Toivottavasti laite palvelee sua paljon paremmin kuin ikinä pystyn kuvittelemaan!
:o) Oikeesti.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Nacher
31.05.2006 23:59:46
Ennen kuin sitä iänikuista Voxia suositellaan, pitäisi varmistaa, ettei kysyjä varmastikaan soita metallia. Noilla Voxin mallintavilla kun ei metallissa kertakaikkiaan tunnu tekevän yhtään mitään ilman kunnon säröpedaaleita. Vaikka miten sitä Spideriä haukutaan, niin mielestäni se on etenkin metallin kotisoitteluun ihan pätevä vehje hintaisekseen. Eivät siinä ne kevytsäröt toimi ollenkaan, mutta metallivahvarinahan sitä markkinoidaankin. Olisivat vaan suosiolla jättäneet ne bluesit, twangit ja crunchit pois, ja keskittyneet cleaniin, metalliin ja insaneen.

Jos minä olisin hevisoittelun alkuvaiheissa saanut vahvariksi Voxin, niin kyllä olisi itku tullut. Sen sijaan Spideriin olisi siinä tarkoituksessa ihan tyytyväinen ollut.
Zeni
01.06.2006 00:05:38 (muokattu 01.06.2006 00:07:12)
En jaksanut koko aihetta kaluta läpi, mutta kokeile ihmeessä Rolandin Cubea.Jjos siinä on samat mallinnokset kuin Microcubessa niin luulisi hevinkin taittuvan.
Puoskari89
01.06.2006 11:01:19
Voxista saa todella hyvät soundit Boss sd-1 uraltonen modauksella, mutta Roland ja Randal kannattaa myös tarkistaa
Kitara ja kahvia. Mitä muuta voisi tarvita!?
juikka111
01.06.2006 11:14:45
Minulla on ollut minesti line6 spider 1 sarjalainen lainassa. Se ei todellakaan ole sellainen mitä täällä koko ajan väitetään. Ja sitä bugisuutta en ainakaan ole huomannut tuossa yksilössä jota olen lainannut. Säröt on minusta todella hyvät ja valinnanmahdollisuuksiakin löytyy.

Ja tätä vahvistinta on myös koitettu vähän huonommillakin soittimilla. Vaikka nyt esim. vanhalla harleybenttonillani. Ja kyllä se pelas silläkin vallan mainiosti.

Tämän keskustelun takia en kyllä jättäisi ostamatta, koska tiedän minkälainen se vahvistin on ja olen itse kokeillut. Täällä sillä vain ei yksinkertaisesti ole mikään huippu maine. Mutta se taas ei tarkoita että se ei ole hyvä. Kuka tykkää, kuka ei. Mutta kyllä minustä välillä vähän liian pitkälle menee nuo joittenki laitteiden haukkuminen. Välttämättä kaikki eivät ole testanneet ko laitetta, mutta ovat kuulleet kaverilta joka on juuri vaihtanut lin6 vahvistimen mesa boogieen että line6 on paska. No tottakai jos vertaa kymmenen kertaa kalliimpaan...
Vaihtelevalla menestyksellä myös heavy antaa mahdollisuuden parantaa liian vähäisiä tuotannollisia resursseja.
JCM
01.06.2006 11:26:05

Mulla on Spider II.

Muutaman duo- keikan oon sillä vetänyt, eikä kukaan oo tullu soundeista valittamaan. Ja se vähä mitä kotonani sillä olen soittanut, niin ei oo mitään valittamista. Kotivaffarina toimii mainiosti.

I mallista mulla ei oo _mitään_ tietoa.
"Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi
Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO!
Grazy Mama & the Sidekicks going strong
McNulty
01.06.2006 11:32:17 (muokattu 01.06.2006 11:34:30)
Minulla on ollut minesti line6 spider 1 sarjalainen lainassa.

Ei tarkoita vielä yksistään yhtään mitään.

Se ei todellakaan ole sellainen mitä täällä koko ajan väitetään.

Millainen se sitten on? Oletko sinä kokeillut sitä rinnakain muiden mallintavien tai saman hintaluokan vermeiden kanssa. Mikä on siis sinun referenssinä tässä? Yksinkertaisestiko vain se että olet lainannut tuollaista Spider I-mallista vahvistinta ja todennut sen hyväksi?

Ja sitä bugisuutta en ainakaan ole huomannut tuossa yksilössä jota olen lainannut.

Olet lainannut yhtä... siis YHTÄ laitetta. Paikallisessa musakaupassa myytiin 15kpl ja niistä 2/3 kävivät softapäivityksessä. Tämä siis Spider I kohdalla.

Säröt on minusta todella hyvät ja valinnanmahdollisuuksiakin löytyy.

Makuasioita, kuten myös se että on pitämättä niistä säröistä. En ymmärrä millä tavalla tämä nyt on parempi kommentti kuin se että joku toinen suhtautuu asiaan kriittisesti?

Tämän keskustelun takia en kyllä jättäisi ostamatta, koska tiedän minkälainen se vahvistin on ja olen itse kokeillut.

Niin, ei kai tässäkään threadissa kukaan ole suoraan kieltänyt ostamasta... on vain ehdotettu että testaisi muitakin "kilpailijoita". Ei aina kannata mennä tuhlaamaan rahojaan side silmillä.

Täällä sillä vain ei yksinkertaisesti ole mikään huippu maine. Mutta se taas ei tarkoita että se ei ole hyvä.

Kun katsot ketkä kritisoivat Spideriä ja ketkä ylistävät sitä, niin lähes järjestäin ne ylistykset tulevat sieltä aloittelija-tasolta joilla kenties kokemukset erilaisista vahvistimista eivät ole vielä niin mittavia kuin heillä jotka kritisoivat ko. vermestä. Näin lähes poikkeuksetta...

Ok, onhan se Spider I tai II varmasti hyvä vahvistin lähteä liikenteeseen (esim. aloittelijat-palstalla sitä voisi jollekin ensikitaraa ja -vahvistinta ostavalle suositella). Siltikin suosittelisin jotain muuta, sillä tiedän reklamaatioprosentin olevan pienempi Roland Cuben ja Tech21 Trademarkin kohdalla kuin Line6 Spiderin. Sen verran paljon olen tekemisissä paikallisen soitinliikkeen kanssa ja olen tavannut laitteiden edustajia ja maahantuojia.

Kuka tykkää, kuka ei.

Sepä se...

Mutta kyllä minustä välillä vähän liian pitkälle menee nuo joittenki laitteiden haukkuminen.

Haukkuminen ja kritiikin esittäminen on kaksi eri asiaa. Ota huomioon että toisen positiivinen mielipide on tasan yhtä arvokas kuin toisen negatiivinen. Siksipä lukijalla on vastuu siitä mihin hän luottaa. Totuus on suurella varmuudella kahden ääripään välissä.

Välttämättä kaikki eivät ole testanneet ko laitetta, mutta ovat kuulleet kaverilta joka on juuri vaihtanut lin6 vahvistimen mesa boogieen että line6 on paska.

Onko tämän hypoteesin tarkoitus nyt kyseenalaistaa kritiikkiä esittävät tahot ja heidän tietämys/tuntemus?

No tottakai jos vertaa kymmenen kertaa kalliimpaan...

Verrataan vaikka ihan saman hintaluokan vermeisiin... eroja löytyy ja mielestäni fiksuinta olisikin käydä niitä läpi ja testata mikä on todellisuudessa se oma juttu. Ei aina kannata ottaa sokeasti vastaan sitä ensimmäistä laitetta vaikka se kuulostaisikin hyvältä. Siihen voi aina palata testikierroksen jälkeen. Kuten sanoin, sillä ostaja poistaa itseltään turhat jossittelut ja epäilyt että "josko tuo toinen olisi sittenkin ollut tätä parempi". Got it?
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
joukov
01.06.2006 13:42:36
bonecrusher,

hienoa, että kerroit omakohtaiset tietosi ja tuntemuksesi vahvistinten eroista, myös waperi yritti. Hävettävää isoilta miehiltä löytyy lähinnä jos lukaiset esim. postit 3 ja 4. Koska valtzu ei suoraan kertonut olevansa ostamassa vahvistinta vaan kysymässä tietoja, ehkä hänelle pitäisi antaa vain tiedot.

Ehkä negatiivisen kritiikin heikko esitystapa sai minut postaamaan aikaisemmin, kritiikinkin voi esittää usealla eri tavalla.
rytilahti
01.06.2006 14:32:29
Jos ostat tuon niin katsasta käytettynä, Line 6 vahvistimissa kun tuntuu tulevan hinta alas aika nopeasti. Sorry jos meni vähän aiheen ohi, mutta unohdin jo mitä kysytään. :)

Pointtini on vaan se että jos hämis rupeaakin vituittamaan niin saat suunilleen omat pois. Ja mitään suurempaa tappiota ei ole tullut, päin vastoin olet kokemusta rikkaampi ja voit kertoa vahvistimen saundeista kunnolliseen kokemukseen pohjautuen.

Yleisestikkin ottaen kannattaa suhtautua pienellä varauksella kommentteihin jotka tulevat ihmisiltä kenellä EI ole ollut tuotetta mistä puhutaan. Oikeaa kuvaa kun harvoin saa pienillä testeillä jossain kaupassa tai jotain. Toki ensikosketus kertoo jo aika paljon. Tämä ei ollut kohdistettu kehenkään yksittäiseen henkilöön. rokrok.
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
oiva tumpeloinen
01.06.2006 15:07:33
Yleisestikkin ottaen kannattaa suhtautua pienellä varauksella kommentteihin jotka tulevat ihmisiltä kenellä EI ole ollut tuotetta mistä puhutaan. Oikeaa kuvaa kun harvoin saa pienillä testeillä jossain kaupassa tai jotain. Toki ensikosketus kertoo jo aika paljon. Tämä ei ollut kohdistettu kehenkään yksittäiseen henkilöön. rokrok.

Mun mielestä kaikkiin täältä tulleisiin vastauksiin pitää suhtautua pienellä varauksella. Tässä no kuitenkin "paremmilla" kamoilla soittelevia, samoilla kamoilla soittelijoita ja muita spämmääjiä neuvomassa.

Paremmilla kamoilla soittelevat tietenkin haukkuvat koneen pystyyn, kun siitä ei irtoa niin hyvä soundi kuin omista. Samoilla kamoilla soittelevilla taas ei ole usein paremmista hirveän laajaa käsitystä (ja kuka nyt haluaa ainokaistaan muutenkaan haukkua). Spämmääjistä ei sen enempää. Koitapa nyt siitä sotkusta sitten saada totuus selville jotenkin.....

Mä olen tämän jonnekin topiciin aiemminkin vuodattanut mutta seuraavassa vähän mun käyttäjäkokemuksia Spider2:sta á la HC (oon soittanut 50 vuotta, 1000 vahvaria jne...;)):

Ensinnäkään, en ole kyseistä laitosta omistanut.

Kyseiseen 2x12" comboon pääsin kuitenkin käsiksi, kun yksi herrasmies sellaisen reilu vuosi sitten treenikämpällemme kantoi. Ensimmäinen reaktio ennen virtojenkaan käynnistystä oli tietenkin: "mit vit, mitä paskaa sä tänne kannat, ei tohon rahaan mitään oikeasti bändikäyttöön viisasta saa".

Eihän siinä sitten auttanut kuin käydä tuumasta toimeen ja koneet käymään. Ensimmäinen hilpeyden aihe luonnollisesti oli käynnistyksen yhteydessä tapahtuva ledien valokavalkadi. =) Ajatus tuli heti mieleen: eipä ollut mikään yllätys, mitähän seuraavaksi?

Sitten vain piuhat kiinni ja rokki soimaan. Ensimmäinen vaikutelma oli positiivinen. Mä mietin, että miten noin halvasta laatikosta lähtee noinkin inhimillinen ääni. Ja kaikesta parasta siinä oli ne space-efektit. Eihän niillä mitään tee, mutta kivan kuuloisia ne oli kertakokeilulla.

Tämän jälkeen muut ottivat luuttunsa esiin ja poijjaat alkoi virittämään omia biisejään (mä en siis kuulunut kyseiseen bändiin, kunhan hengailin kämpillä). Siinä vaiheessa alkoi Spiderin huonot puolet nousta pintaan. Kaikki sen soundit oli aika efektipullamössöä, ettei siitä kuulunut mitään bändin kanssa. Tai jos kuului, niin muuta bändiä ei kuulunut. Siinä sitten ruuvailtiin soundeja aikamme, eikä homma hirveästi parantunut, vähän tosin. Samaa itkua kuultiin jälkeenpäinkin pojilta kämpiltä ja myöhemmin itsekin sitä ruuvanneena omissa treeneissä (mä ihastuin niihin space-soundeihin;)) ei ns. näkynyt valoa tunnelin päässä.

Mainittakoon tosin, että muut samaan aikaan käytössä olleet tavarat oli sitten taas vähän kalliimpaa sorttia.
Nämä siis mun kokemuksia laitteesta, eikä ne siitä vahvistimesta parempaa/huonompaa tee, mutta mä en sellaista bändisoittoon ainakaan hommaisi, enkä nykyään enään kotiinkaan: ei jaksa enään niitä ihmemuljutuksiakaan siitä kuunnella.
-Metalheart-
15.06.2006 13:00:50
Valtzu puhun nyt ihan tosissaan älä missään nimessä osta sitä Line6 Spideriä...bändikaverilla on semmonen ja ainaki "hevi"särö on niin perseestä ku voi olla... Jos hyvää peliä kotikäyttöön tarviit, niin suosittelen lämpimästi Rolandin Cube-sarjaa. Ja se Cube-60 sopii kyllä bändikäyttöönkin.
L4t3
15.06.2006 16:36:19
Valtzu puhun nyt ihan tosissaan älä missään nimessä osta sitä Line6 Spideriä...bändikaverilla on semmonen ja ainaki "hevi"särö on niin perseestä ku voi olla... Jos hyvää peliä kotikäyttöön tarviit, niin suosittelen lämpimästi Rolandin Cube-sarjaa. Ja se Cube-60 sopii kyllä bändikäyttöönkin.

Toiset tykkää, toiset ei. Itse sain ruuvattua Fenderin FM210R:stä terveempää hevisaundia kuin spiderista. Mutta jos Valtzu haluaa spiderin ostaa, niin sitten ostakoot. Itehän se tietää millasista saundeista se tykkää.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
-Metalheart-
16.06.2006 16:04:49
Toiset tykkää, toiset ei. Itse sain ruuvattua Fenderin FM210R:stä terveempää hevisaundia kuin spiderista. Mutta jos Valtzu haluaa spiderin ostaa, niin sitten ostakoot. Itehän se tietää millasista saundeista se tykkää.

Joo sanoin vähän huonosti tossa... Tietysti jokasella on oma mielipide spideristä. Mulle tuo kyseinen laite ei vaan oo kolahtanut :)
tero.vuoksiala
16.06.2006 17:24:32
Mä kerran omistin toneworks 1500g:n ja pod 2en. Ajattelin, että onpa kätevää kun on kaikki samassa, mutta ei sitten ollutkaan yhtään kätevää. Kummastakaan en saanu hyviä ääniä oikein millään enkä pitäny niistä yhtä paljon kun erillisistä pedaaleista joita mulla oli ennen. Niistä jäi vähän sellainen maku, että tuskin tulen mallintavaa vahvistinta hommaamaan. Mutta jokaisenhaa on tiedettävä mitä haluaa ja testaamalla selviää.
saastara
18.06.2006 18:43:42
Mä kerran omistin toneworks 1500g:n ja pod 2en. Ajattelin, että onpa kätevää kun on kaikki samassa, mutta ei sitten ollutkaan yhtään kätevää. Kummastakaan en saanu hyviä ääniä oikein millään enkä pitäny niistä yhtä paljon kun erillisistä pedaaleista joita mulla oli ennen. Niistä jäi vähän sellainen maku, että tuskin tulen mallintavaa vahvistinta hommaamaan. Mutta jokaisenhaa on tiedettävä mitä haluaa ja testaamalla selviää.

Tuommoinen asenne on ehkä hivenen hazardi pitkällä aikavälillä. "Mulla oli joskus huono mallintava ---> kaikki mallintavat ovat paskaa".. :)

E: Pod 2:sta ei ole kokemuksia mutta Toneworksin 1000g on ainakin minusta sangen toimiva peli hintaisekseen. Tuskinpa ne tuosta huonontuneet ovat.. Ruuvausta, ruuvausta vain.
Lisää middleä.
w the greatest
18.06.2006 21:22:28 (muokattu 18.06.2006 21:22:37)
Mä en jaksa ruveta asiasta väittelemään mutta taidan kuitenkin kertoa yhden ongelman joka on tullut vastaan spider II vahvistimen kanssa. Huomautan kuitenkin etten kyseistä laitetta omista. Efektit tuntuvat menevän kesken biisien päälle ihan itsestään. Aika vittumaista kun ihan ihan yllättäen kesken biisin alkaa vahvistin pulputtamaan.
Arttuu, varoppa hiihtäjiä! Hei Arttuu, varoppa hiihtäjiä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)