Aihe: VOX ac30cc
1 2 3 4
SURf
30.05.2006 13:20:03
No vähän siihen suuntaan, ensin ei kuulu oikeen mitään, sitten siitä neljäsosan tuntumasta alkaa jyrinä lisääntymään ja puolen välin jälkeen ei enää hirveetä lisäystä volassa, särön määrä lisääntyi kyllä. kerran oli pakko kokeilla ja oli kyllä pään räjähtäminen lähellä... mutta vaikkei se ihan symmetrisesti toimi, niin ei silti mitään millikerrallaan-säätöjä joudu tekemään, vaan siinä on ihan logiikkaa kyllä.

Jep.
Pakkohan se on testata mimmoset päättärisäröt lähtee voxista, ehkä kuitenkin korvatulppien kera nauttisin ma.

Päätös on nyt tehty, kotiutan huomenna Kiinalaisen.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
humppahanuristi
30.05.2006 13:22:31 (muokattu 30.05.2006 13:22:46)

Jep.
Pakkohan se on testata mimmoset päättärisäröt lähtee voxista, ehkä kuitenkin korvatulppien kera nauttisin ma.

Onnea päätökselle.

Ite täytyy vielä yrittää säästää, puuttuu vaan 1000€

En yhtään ihmettele kyllä kyseisen vahvistimen eri variaatioiden suosiota, vaikka vain kerran olen sillä soittanut.
Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia...
SURf
30.05.2006 13:24:51
Onnea päätökselle.

Ite täytyy vielä yrittää säästää, puuttuu vaan 1000€

No eipä tuosta enää paljon puutu... ;)
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Kiinankeisari
30.05.2006 14:58:52

Onneksi olkoon vaan, siinä on kyllä vahvistinta vaikka loppuelämäksi.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
SURf
31.05.2006 16:38:56
Nonni, rahat meni ja Nainen tuli taloon! Selvästi hameväkeä tuo vahvari nyt kun sitä pääsi kunnolla itkettämään... Ihana!
superfly
31.05.2006 16:41:04
Nonni, rahat meni ja Nainen tuli taloon! Selvästi hameväkeä tuo vahvari nyt kun sitä pääsi kunnolla itkettämään... Ihana!

Kerro nyt vähän enemmän ensikosketuksesta :)
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
SURf
31.05.2006 19:33:06
Kerro nyt vähän enemmän ensikosketuksesta :)

Nyt on vähän kiire, lapsosen iltatoimet nääs.
Kirjailen kohta vähän, mutta on se _helevetin_ taipuisa peli.
SURf
01.06.2006 07:56:18 (muokattu 01.06.2006 07:59:51)
Menikin sitten aamun puolelle ennenkuin pääsin kirjottelemaan.

Tosiaan tuota vahvaria tuli ennen ostosta testattua vain musakaupassa musakauppavolyymeillä ja kun roudasin sen selkä kirjaimellisesti vääränä treenikselle niin jouduin sitä sielläkin ensin varovasi kokeilemaan. Treeniksen yläkerrassa on pankki ja se sattui olemaan auki vielä ensitreffien aikaan...

Soundi ensitreffeilllä melko tumma, kylläkin pirun hyvin erotteleva siitä huolimatta ja dynamiikkaakin tuntui olevan aika kivasti. Ajattelin että tässäkö tämä nyt sitten on, vuoden verran tuota olen halunnut eikä edes erektio iske kun sitä hiplailen ;) Tech 21 antoi samat kicksit.

Jätin hänet odottamaan treeniksen hämärään ja lähdin takaisin päivätöihin vakain aikein että illalla nähdään ja katsotaan kuka käskee...

Seuraava sessio olikin sitten hieman toisenlainen: Mastervolume auki kello yhdentoista tienoille, kaikki muut hanikat kello kahteentoista ja sitten Kuopio tanssii ja soi! Holy Monkey! Nyt ei ollut enää tumma soundi, vaan juuri se mitä olen odottanut tältä vahvarilta, keskikääntä tulee sillä omalla luonteellaan, korkeita ääniä tulee mutta paikat ei irtoile hampaista kuitenkaan ja alapäät pysyy kurissa kuitenkin tuoden juuri sopivasti munaa soundiin. Ja se dynamiikka, ai jessus.
"Kaikki" soundit sormenpäissä, puhtaasta herkistelystä kunnon rokkiin. Tätä ei Tech antanut...

Pitihän se sitten vielä vääntää lisää masteria ja lisää kanavavolumea eli gainia ja meno eikun yltyy, kyllä tolla taittuu se mitä minä soittelen: kaikki "viisitoista kesää" ja "paranoidin" väliin mahtuvat biisit...

Sunnuntaina on koko orkesterin kanssa treenit, silloin saan tehtyä kunnolla tuttavuutta tähän neitiin...
manto
01.06.2006 09:29:36
Seuraava sessio olikin sitten hieman toisenlainen: Mastervolume auki kello yhdentoista tienoille, kaikki muut hanikat kello kahteentoista ja sitten Kuopio tanssii ja soi! Holy Monkey! Nyt ei ollut enää tumma soundi, vaan juuri se mitä olen odottanut tältä vahvarilta, keskikääntä tulee sillä omalla luonteellaan, korkeita ääniä tulee mutta paikat ei irtoile hampaista kuitenkaan ja alapäät pysyy kurissa kuitenkin tuoden juuri sopivasti munaa soundiin. Ja se dynamiikka, ai jessus.
"Kaikki" soundit sormenpäissä, puhtaasta herkistelystä kunnon rokkiin. Tätä ei Tech antanut...

Pitihän se sitten vielä vääntää lisää masteria ja lisää kanavavolumea eli gainia ja meno eikun yltyy.

Onneksi olkoon!
Tunnistan kuvauksesta vahvarin. Katoppa, ettei sulla ole tehonpuolitus päällä. Nimittäin klo11 on aikasta paljon. (esim. viime keikalla mulla oli masteri ja normal n. klo 9 ja ei pelkoa, ettei olisi kuulunut ilman mikityksiä.)

kyllä tolla taittuu se mitä minä soittelen: kaikki "viisitoista kesää" ja "paranoidin" väliin mahtuvat biisit...

Juuri näin.
Tarvitko suomenkielistä kitararokkia "kinkereillesi": www.panadoll.co.nr
SURf
01.06.2006 10:21:20
Onneksi olkoon!
Tunnistan kuvauksesta vahvarin. Katoppa, ettei sulla ole tehonpuolitus päällä. Nimittäin klo11 on aikasta paljon. (esim. viime keikalla mulla oli masteri ja normal n. klo 9 ja ei pelkoa, ettei olisi kuulunut ilman mikityksiä.)

Olihan tuo ihan hemmetin kovalla...Tulpat korvissa piti veivata mutta pakkohan se oli "koeponnistaa", ja vielä vähän tuostakin enemmän... Ei noin kovaa voi bändin kanssa vedellä, tulee sanomista...
Jii
12.06.2006 21:48:51
Kiinalainen bluespeakereilla tuli tänään tännepäin. Taidan olla rakastunut...
Birth, copulation and death. Is this your life?
JoKo
13.06.2006 10:58:32
Kiinalainen bluespeakereilla tuli tänään tännepäin. Taidan olla rakastunut..

Tehdäänkö kaikki voxit nykyään Kiinassa? Tiesin kyllä että ne pienet trankkuvehkeet on kiinalaisia, mutta ac30?
HBM
13.06.2006 14:22:10 (muokattu 13.06.2006 14:25:55)
On olemassa vaihtoehto niillekin, jotka haluavat englantilaisen point-to-point AC30:n. Hinta vain on 1999 puntaa bluespeakereilla. Suomen hintaa en tiedä.

http://www.jmiamplification.com

Suomessa vahvistimia tuo maahan www.twangsville.net
SURf
15.06.2006 22:58:23
Kiinalainen bluespeakereilla tuli tänään tännepäin. Taidan olla rakastunut...

No, annappas vähän tarkempaa raporttia...onhan ne siniset aika sikamaisen hyvät mutta itse en raaskinut niihin satsata, joskus saatan vaihtaa nuo tai Red Fangit kun oikein innostun...

Tehdäänkö kaikki voxit nykyään Kiinassa? Tiesin kyllä että ne pienet trankkuvehkeet on kiinalaisia, mutta ac30?

Kyllä ne taidetaan tehdä, en ole ihan varma esim Brian May Handwired AC30 sarjasta mutta AC30CC-sarja ainakin tehdään. Eipä tuo menoa ole haitannut ainakaan vielä...
Jii
16.06.2006 14:08:04 (muokattu 16.06.2006 14:16:30)
No, annappas vähän tarkempaa raporttia...onhan ne siniset aika sikamaisen hyvät mutta itse en raaskinut niihin satsata, joskus saatan vaihtaa nuo tai Red Fangit kun oikein innostun...

Saatan joskus kirjoittaa pidempään, mutta vähän ja lyhyesti voin jo jotain sanoa. Keikalta tulin tänään kotio 04.30, joten ajatus on hieman sumea. Unet jäivät vähiin rakennusmiesten remutessa ulkona.

Puhtaita soundeja varten tuon vahvistimen pääasiallisesti hankin ja Voxin soundi on kyllä upea. Olen soittanut Kochin Multitonella vuosia. Kochissahan on todella hyvät puhtaat, mutta AC30:n dynamiikka ja äänen luonne on selvästi parempi (tai enemmän minun makuuni). Tosin vahvistimet ovat erityyppiset, joten vertailu näin on ehkä tyhmää. Enhän ensisijaisestikaan ajatellut Multitonea Voxia hankkiessani, vaan Vox-soundia 8-).

Säröpuoleen en ole vielä kovin paljon tutustunut, mutta rockin soittoon irtoaa maukas soundi.

En nyt kykene parempaan kirjoitukseen. Toivottavasti ylläolevasta huurusta jotain irtoaa.

EDIT: Erityisesti pidin kitaran soinnista vahvistimen läpi. Esim. Straton eri mikkivalinnat todella vaikuttivat soundiin.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Tomtom
16.06.2006 15:13:55
Saatan joskus kirjoittaa pidempään, mutta vähän ja lyhyesti voin jo jotain sanoa. Keikalta tulin tänään kotio 04.30, joten ajatus on hieman sumea..

Määki tulin! Vai oltiinksme samassa autossa? Taidettiin olla jopa samalla lavalla?

Ota Voxautin huomenna keikalle, niin mekin saadaan kuulla sitä maagista soundia..
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
aleksi_ollikainen599
17.06.2006 22:47:47
Mitenkäs sitten tuo AC30:n pikkuveli (tai sisko, kuinka vain) eli AC15CC1? Sinisellä tai ilman. Mietin että pitäisikö aloittaa ihan kokonaan uusi aihe tästä mutta eiköhän tuo nykyinen otsikko vedä oikeat ihmiset keskusteluun.
Kuha
17.06.2006 22:51:35

Mitenkäs sitten tuo AC30:n pikkuveli (tai sisko, kuinka vain) eli AC15CC1? Sinisellä tai ilman. Mietin että pitäisikö aloittaa ihan kokonaan uusi aihe tästä mutta eiköhän tuo nykyinen otsikko vedä oikeat ihmiset keskusteluun.

Ostin tuon uuden AC 15 blue speakerillä. Käypä kokeilemassa, "sanat eivät riitä kertomaan".
Muistakaa venytellä.
aleksi_ollikainen599
19.06.2006 23:26:32
do dih. kävin testaamassa vox ac15 bluella. mahtava peli kyllä. Jouduin kyllä testaamaan soitinkauppavolumeilla mutta silti. Mitenkäs tuo sininen sitten eroaa perusversiosta (muuten kuin hinnaltaan) ? kannattaako laittaa se pari satkua lisää että saa sen blue speakerin?
Kuha
20.06.2006 00:18:57

kannattaako laittaa se pari satkua lisää että saa sen blue speakerin?

Sen voit vain sinä päättää. Mulla oli molemmat versiot vierekkäin kun soitin. Mulle se kannatti.
Muistakaa venytellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)