-Prokitaristi- 25.05.2006 11:46:10 (muokattu 25.05.2006 11:47:40) | |
---|
En sanoisi sulle ollenkaan huonoksi vaihtoehdoksi tuota mun JCM900 Master volume Mklll:sta. Jos kiinnostaa niin katso mun jäsenkuvauksen kautta ilmoitukseni torilla. HOHO!!! Tuolla hinnalla saisi minkä tahansa Kasisatasen. E: Ja ainut oikeasti hyvä Ysisatku oli se SL-X. Vertailin Dual Reverbiin ja tuohon MkIII:seen ja se oli ainut, jonka saundista oikeasti pidin. |
Jucciz 25.05.2006 11:47:41 | |
---|
En sanoisi sulle ollenkaan huonoksi vaihtoehdoksi tuota mun JCM900 Master volume Mklll:sta. Jos kiinnostaa niin katso mun jäsenkuvauksen kautta ilmoitukseni torilla. Eiköhän tuo pyyntihinta ole aika kohtuuton, JCM800-nuppejakin saa halvemmalla ja se on sentään melkoisesti parempi kone. Puolet pois, sanon ma. |
cruel_destiny 25.05.2006 12:19:56 | |
---|
Eiköhän tuo pyyntihinta ole aika kohtuuton, JCM800-nuppejakin saa halvemmalla ja se on sentään melkoisesti parempi kone. Puolet pois, sanon ma. tuo jätkä taitaa vaan pyydellä saman verran kuin itse oli aikoinaan joutunut maksamaan, ymmärtämättä että maksoi sillon aikoinaan liikaa... :) ei millään pahalla metal_90 myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |
Petrukki 25.05.2006 12:23:38 | |
---|
Kaikille pikaviestin lähettäneille: en ole vielä ostamassa, vaan lähinnä vertailemassa. Testailen niitä ja ostan sitten kun rahaa riittää. Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
Petrukki 25.05.2006 12:32:27 | |
---|
Petrukki: Et kai sä 100 wattista putkikonetta täysillä aio huudattaa? Miksen ottaisi? Lähtee kunnolla bändivolatkin. Mutta kaipa ne putket voi puolittaa. Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
-Prokitaristi- 25.05.2006 12:33:55 | |
---|
Miksen ottaisi? Lähtee kunnolla bändivolatkin. Mutta kaipa ne putket voi puolittaa. No ei niitä putkia varmaankaan kannata puolittaa... |
Guitar Hero 25.05.2006 12:42:30 | |
---|
Miksen ottaisi? Lähtee kunnolla bändivolatkin. Mutta kaipa ne putket voi puolittaa. jos et nyt ihan stadikalla soita ja kuulijoiden korvatkin kiinnostaa tuossa yhtälössä, niin 100w on ihan auttamatta liikaa. joo onhan siinä headroomia, mutta kun sä et sitä kykene lo-inputistakaan kolmosta kovemmalle ajamaan - ainakaan ilman kunnollista keinokuormaa, joka taasen maksaa sen 200+ ylimääräistä, niin onko tuossa loppupeleissä järkeä. kyllä sillä kolmekymppiselläkin lähtee "kunnolla" bändivolat. Come to the dark side. We have cookies |
cruel_destiny 25.05.2006 12:46:02 | |
---|
jos et nyt ihan stadikalla soita ja kuulijoiden korvatkin kiinnostaa tuossa yhtälössä, niin 100w on ihan auttamatta liikaa. joo onhan siinä headroomia, mutta kun sä et sitä kykene lo-inputistakaan kolmosta kovemmalle ajamaan - ainakaan ilman kunnollista keinokuormaa, joka taasen maksaa sen 200+ ylimääräistä, niin onko tuossa loppupeleissä järkeä. kyllä sillä kolmekymppiselläkin lähtee "kunnolla" bändivolat. totta, se on enemmänkin kiinni tuosta kaapista ja elementeistä, kuin ka kovaa se hönkäys sieltä tulee. Ja soittotilastakin... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |
kimurantti1 25.05.2006 12:52:31 (muokattu 25.05.2006 13:03:03) | |
---|
Miksen ottaisi? Lähtee kunnolla bändivolatkin. Mutta kaipa ne putket voi puolittaa. Eikun ihan oikeasti, oletko soittanut bändin kanssa muilla kuin trankuilla? Transistorivahvistimissa on hyvä olla vähän ylimääräistä tehoa, mutta putkivahvistimissa ei yleensä tarvi. Mulla on Laneyn VH100R (jossa siis 100w tehoa), eikä hevibändinkään kanssa tarvinut vääntää volumea kolmosta isommalle. Oikeastaan sekin olisi jo vähän liian lujalla. Jos et sittenkään kuule itseäsi, niin on vahvistimien sijoittelussa vikaa. Seiso rumpalin vieressä viiden metrin päässä kaapistasi joka on kaikenlisäksi suunnattu poispäin itsestäsi, niin et varmasti kuule itseäsi vaikka kuinka lujalla huudattaisit. Jos haluat säilyttää kuulosi, niin sun tuskin ikinä tarvitsee vääntää vahvistinta niin kovalle, että 2x12 kaappi kyykkäisi. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Dareon 25.05.2006 13:30:39 (muokattu 25.05.2006 13:30:57) | |
---|
Ääni Marsun Silver Jubileille Siinä on idioottivarma rockipeli, soundia lähtee moneen menoon ja spedujen avulla enemmänkin. Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
Werde 25.05.2006 13:33:31 (muokattu 25.05.2006 13:33:48) | |
---|
Jep. Tulin siihen päätökseen lyhyen harkinnan jälkeen. Helpompi roudaus jne jne... ajattelin aluksi ostaa 4x12" kaapin, mutta sitten tajusin sen faktan, että desibeleissä mitattuna mökää lähtee vain 6 dB enemmän. Kartiopinta-alan puolittuessa mökä vähenee 3 dB. (Eli puolittuu, hämäävä asteikko tuo logaritminen) Ihmiskorvallehan tuo taas vastaa jotain aivan muuta. "My Lifestyle Determines My Deathstyle" |
Nacher 25.05.2006 13:37:30 | |
---|
Eikun ihan oikeasti, oletko soittanut bändin kanssa muilla kuin trankuilla? Transistorivahvistimissa on hyvä olla vähän ylimääräistä tehoa, mutta putkivahvistimissa ei yleensä tarvi. Mulla on Laneyn VH100R (jossa siis 100w tehoa), eikä hevibändinkään kanssa tarvinut vääntää volumea kolmosta isommalle. Oikeastaan sekin olisi jo vähän liian lujalla. Jos et sittenkään kuule itseäsi, niin on vahvistimien sijoittelussa vikaa. Seiso rumpalin vieressä viiden metrin päässä kaapistasi joka on kaikenlisäksi suunnattu poispäin itsestäsi, niin et varmasti kuule itseäsi vaikka kuinka lujalla huudattaisit. Jos haluat säilyttää kuulosi, niin sun tuskin ikinä tarvitsee vääntää vahvistinta niin kovalle, että 2x12 kaappi kyykkäisi. En nyt ihan yleistäisi. Riippuu kaapista ja nupista. Esim kyllä joku greenbäkki 2x12 saletisti kyykkää, jos sen läpi soittaa kovalla bändivolalla botnekkaan metallinupin kanssa. Esim oman ENGL Fireballin (60w) kanssa kyllä tuntuu, että isokätisen rumpalin kanssa joutuu vahvaria luukuttamaan about täysillä, ja soundi menee kyllä siitä kohtuullisen puuroksi. Sellainen olo tullut, että 100w olisi kiva. |
Nacher 25.05.2006 13:41:03 | |
---|
Kartiopinta-alan puolittuessa mökä vähenee 3 dB. (Eli puolittuu, hämäävä asteikko tuo logaritminen) Ihmiskorvallehan tuo taas vastaa jotain aivan muuta. Niin, ja tämä on ihan scheisseä. Se volume teholla n. wattia on teoriassa ihan sama, oli elementtejä 1,2,4,8,16 tai 1000. Se teho nimittäin jakautuu. 50 watin huudatuksesta menee 2x12 kaapissa molempiin elementteihin 25w, 4x12 kaapissa taas 12,5w, joten kokonaisvolume on ihan sama. Eroja tulee vasta siinä vaiheessa, kun elementit eivät oikein kestä sitä niihin tulevaa tehomäärää, ja alkavat kyykätä/mennä tukkoon. Tällöin isompi kaappi soi puhtaammin ja säilyttää vielä dynamiikat. Toki 4x12 voi useamman kajarin ansiosta levittää sitä ääntä enemmän, ja kuulostaa siten jotenkin isommalta, mutta itse äänenpaine on ihan sama. |
Werde 25.05.2006 13:49:24 | |
---|
Niin, ja tämä on ihan scheisseä. Hah. Teoriatasolla tuo on niin täyttä faktaa kun olla ja voi. Tehon kaksinkertaistuminen tai kartioalan tuplaantuminen lisää äänenpainetta 3db, oli se sinusta "scheisseä" tai ei. "My Lifestyle Determines My Deathstyle" |
Petrukki 25.05.2006 14:10:52 | |
---|
Mulla on varmaan perjantaina mahdollisuus tesmiä Trilogya ja ENGLejä kun menen F-musiikkiin. Sittenpähän tiedetään kummasta diggaan enemmän. =) Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
kimurantti1 25.05.2006 14:12:27 (muokattu 25.05.2006 14:20:20) | |
---|
Esim kyllä joku greenbäkki 2x12 saletisti kyykkää, jos sen läpi soittaa kovalla bändivolalla botnekkaan metallinupin kanssa. Esim oman ENGL Fireballin (60w) kanssa kyllä tuntuu, että isokätisen rumpalin kanssa joutuu vahvaria luukuttamaan about täysillä, ja soundi menee kyllä siitä kohtuullisen puuroksi. Sellainen olo tullut, että 100w olisi kiva. Ilmoita ihmeessä missä soitat keikkoja, niin tiedän olla tulematta. Kai käytät korvatulppia ja kuulosuojaimia samaan aikaan kun soitat? Mä väitän että jotain vikaa on nupissa tai vahvistinten sijoittelussa. Onko se kaappi sulla lattialla, vai oletko nostanut sen suurinnpiirtein rintasi tasolle? 60 wattinen putkivahvistin täysillä niin keikalla viimeistään miksaaja tulee henkilökohtaisesti vääntämään sulta volaa pois ellet itse sitä suostu tekemään. 50w ja 100w putkikoneilla suurimmat erot on headroomissa, eikä niinkään äänenvoimakkuudessa. Jos sulle ei 50w tehoa riitä, niin ei kyllä mikään. Niin, ja tämä on ihan scheisseä. Tuo ei todellakaan ole mitään scheissä, vaan täyttä totta. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Petrukki 25.05.2006 14:25:40 | |
---|
Kuinka yleisiä nuo H&K:t ovat? Niitä ei tunnu löytävän käytettynä juuri ollenkaan. :o Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
Dareon 25.05.2006 14:28:20 | |
---|
Kuinka yleisiä nuo H&K:t ovat? Niitä ei tunnu löytävän käytettynä juuri ollenkaan. :o Tällaisetkin asiat puhuvat yleensä omaa kieltään laitteista puhuttaessa :) Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
pekurides 25.05.2006 14:39:24 | |
---|
jep, jos tuhtia saundia kaipaat ni miksi edes ajattelet 2x12 kaappia!!! Siinä ei auta vaikka hommaisit 200w nupin se saundi on aina puolet munattomampi kuin 4x12!!!! Wattipoliiseille tiedoksi että ainakin minä tykkään yleensä enempi 100w nupista kuin 50w ihan sen takia että siinä on parempi saundi.piste! (tosin musatyyli vaikuttaa myös) (minusta mennään metsään jos haetaan hyvää saundia ja ruvetaan sitten samaan aikaan tinkimään siitä roudaamisen takia...) Screamer ihan jees... muista sakemanneista FRamus, itellä cobra ja kyllä hakkaa tyyppäämäni kettuset mennen tullen ja aika monen muunkin:) taipuu moneen menoon; nättiä kliiniä ja marsumaista ac/dc rosoa ja rectomaista tujua kolmella eri kanavalla omilla säädöillään. nii ja 100w:) tosin aika tyyris... |
tommiot 25.05.2006 14:49:18 | |
---|
Wattipoliiseille tiedoksi että ainakin minä tykkään yleensä enempi 100w nupista kuin 50w ihan sen takia että siinä on parempi saundi.piste! (tosin musatyyli vaikuttaa myös) Perusteluja. Miksi 2xEL34 tekee huonomman saundin kuin 4xEL34? |