Bubbles 26.05.2006 12:13:37 | |
---|
Walk of life |
Ziggy Bubba 26.05.2006 12:23:50 | |
---|
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … fific/artnr/3123713/such_inx/995346 Mulle jäi vielä yksi epäselvä juttu tosta, kun siinä ei ollu tota kampee paikallaan kun testailin, niin toimiiko toi kampi kahteen suuntaan eli kiristää ja löysyttää ja miksi tuolla sivulla lukee jotain floyd rosesta onko siinä muka floikka. Ei tossa kyllä floikkaa ole. Pääasiassa noi toimii yhteen suuntaan, mutta voihan niitä jousia löystää sen verran että se talla on pikkasen pystyssä ja toimii hilppasen myös toiseen suuntaan. Väittäisin että tommonen on huomattavasti helppokäyttöisempi kuin floikka, varsinkin jos et ole noihin säätöhommiin hirveästi perehtynyt. Mulla on stratossa talla ihan rungossa kiinni ja homma toimii ilman vireongelmia sun muita. Kyllä sen hevihirmun ehtii hommata myöhemminkin jos himo iskee :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Keppi 26.05.2006 13:36:15 | |
---|
Pääasiassa noi toimii yhteen suuntaan, mutta voihan niitä jousia löystää sen verran että se talla on pikkasen pystyssä ja toimii hilppasen myös toiseen suuntaan. Väittäisin että tommonen on huomattavasti helppokäyttöisempi kuin floikka, varsinkin jos et ole noihin säätöhommiin hirveästi perehtynyt. Mulla on stratossa talla ihan rungossa kiinni ja homma toimii ilman vireongelmia sun muita. Väitän...että suurin syy, miksi ihmiset säätää stratotallansa tähän hieman kelluvaan asentoon on se, että sillätavalla saadaan myös straton jouset soimaan...ja se kuuluu osana aitoa strato klangia;D Monesti talla on säädetty näin, vaikka itse soittaja ei käyttäis kampea ollenkaan. Tokihan talla toimii tällöin myös kahteen suuntaan ja kampi muutenkin käyttäytyy jouhevammin. Huonona puolena tietysti ton kielten säätämisen mutkistuminen ja venytettäessähän myös muut kielet reagoi venytyksestä aiheutuvaan tallan liikkeeseen. Itselläni on kelluvassa ja oon siihe tyytyväinen... ...no ei vaineskaan;) |
oiva tumpeloinen 26.05.2006 16:00:07 | |
---|
Tokihan talla toimii tällöin myös kahteen suuntaan ja kampi muutenkin käyttäytyy jouhevammin. Huonona puolena tietysti ton kielten säätämisen mutkistuminen ja venytettäessähän myös muut kielet reagoi venytyksestä aiheutuvaan tallan liikkeeseen. Kieltä venytettäessä ei ole mitään merkitystä, onko talla kiinni kannessa vai ei. muut kielet reagoivat joka tapauksessa siihen. Kielen poiketessa sitten kanteen ruuvatusta tallasta on tuo etu.....ja tämä siis koskee tremolotallaa, jota ei ole blokattu. |
Keppi 26.05.2006 16:11:30 | |
---|
Kieltä venytettäessä ei ole mitään merkitystä, onko talla kiinni kannessa vai ei. muut kielet reagoivat joka tapauksessa siihen. Kielen poiketessa sitten kanteen ruuvatusta tallasta on tuo etu.....ja tämä siis koskee tremolotallaa, jota ei ole blokattu. No joo...totta kyllä. Ajatushan lähinnä oli, että jos jouset on viritetty niin äärettömän tiukalle, ettei yhden kielen venyttäninen aiheuta tallan liikettä, mutta ehkä se ei ole mahdollistakaan? No ainakin kelluvassa tallassa muut kielet reagoi herkemmin kielen venytykseen;D ...no ei vaineskaan;) |
Bubbles 26.05.2006 23:16:22 | |
---|
Kertoisko joku miten sen tallan saa siihen kelluvaan asentoo ja onko se miten tarkka se asento. Walk of life |
Aki 27.05.2006 01:36:02 | |
---|
sillätavalla saadaan myös straton jouset soimaan...ja se kuuluu osana aitoa strato klangia;D Kuuluu, mutta ne jouset vapisee siellä aikalailla on talla miten timmisti tahansa. Jotkut jättää jouset samaisesta syystä myös tallan blokkaamisen jälkeen. Ajatushan lähinnä oli, että jos jouset on viritetty niin äärettömän tiukalle, ettei yhden kielen venyttäninen aiheuta tallan liikettä Tuolla tavalla mä yleensä säädän omani. Eli on mahdollista. Kertoisko joku miten sen tallan saa siihen kelluvaan asentoo ja onko se miten tarkka se asento. Löysää tallan jousia pitävän ankkurin ruuveja. Ne ovat kitaran takapuolella, yleensä muovisuojan alla. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
Keppi 27.05.2006 01:40:20 | |
---|
Kertoisko joku miten sen tallan saa siihen kelluvaan asentoo ja onko se miten tarkka se asento. Löysäät sieltä takaa(pleksin alta), niitä vibran jousia. Eli jouset on kiinni levyssä, joka on kiinni kahdella ruuvilla rungossa...niitä ruuveja löysäämällä saat tallaa kelluvampaan asentoon. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0116000700 Tuolta valitset kohdan "Owner's Manual", niin siellä kyllä kerrotaan, mihin asentoon talla kannattaa säätää. On tietysti muistettava, että kun löystät noita jousia, muuttuu kielten vire. Joudut siis aina välillä virittämään kielet uudelleen vireeseen, jonka jälkeen huomaat, ettei talla ole enää siinä samassa asennossa, mihin se jäi ruuvien löystyttämisen jälkeen. Eli tällätavalla vuoronperään ruuveja kiristämällä/löystämällä ja virittämällä se "oikea" asento sieltä pikkuhiljaa löytyy. ...no ei vaineskaan;) |
Bubbles 27.05.2006 12:51:23 | |
---|
Joo selkis, niitä ruuvejahan oon ennenkin säädelly ei vaan raksuttanu. Walk of life |
Pnctocn 27.05.2006 13:04:58 | |
---|
Ajatushan lähinnä oli, että jos jouset on viritetty niin äärettömän tiukalle, ettei yhden kielen venyttäninen aiheuta tallan liikettä. Tuolla tavalla mä yleensä säädän omani. Eli on mahdollista. mielestäni fenderin vintage (6-point) tremoloa ei ole ylipäätään järkeä säätää kellumaan. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Keppi 27.05.2006 13:45:45 | |
---|
mielestäni fenderin vintage (6-point) tremoloa ei ole ylipäätään järkeä säätää kellumaan. Kuinka niin? ...no ei vaineskaan;) |
Pnctocn 27.05.2006 13:55:26 | |
---|
Kuinka niin? nuo kahden ruuvin varassa nitkuavat tremolot pelaa mielestäni paremmin kelluvana. mm. vireongelmia niukemmalti. Yhden kielen bendi helposti vaikuttaa muiden kielten vireeseen, toisin kuin kiinteässä tallassa/jouset tiukalla tremolossa. Lisäksi kun ruuvaa vintage-tremolon kanteen kiinni saa puun paremmin soimaan...ehkä. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Juniper 27.05.2006 14:04:29 (muokattu 27.05.2006 14:04:49) | |
---|
nuo kahden ruuvin varassa nitkuavat tremolot pelaa mielestäni paremmin kelluvana. mm. vireongelmia niukemmalti. Yhden kielen bendi helposti vaikuttaa muiden kielten vireeseen, toisin kuin kiinteässä tallassa/jouset tiukalla tremolossa. Lisäksi kun ruuvaa vintage-tremolon kanteen kiinni saa puun paremmin soimaan...ehkä. Toi nyt on ihan huuhaa tietoa. Kahden ruuvin varassa olevissa talloissa on suurempi liikerata, mikä mahdollistaa suuremmat kampikikkailut. Kuuden ruuvin tallassa taas liikerata on rajoittuneempi. Vireen pysymiseen en ole itse huomannut mitään eroja. Vireongelmat aiheutuvat ensisijaisesti satulasta ei tallasta. Soundissa on kyllä eroa onko talla kannessa kiinni vai kelluvana. Omissa stratoissa soundi toimii vaan paremmin kelluvana( johtuu pitkälti myös soittotyylistäni). |
Keppi 27.05.2006 16:19:12 | |
---|
Vireen pysymiseen en ole itse huomannut mitään eroja. Vireongelmat aiheutuvat ensisijaisesti satulasta ei tallasta. Soundissa on kyllä eroa onko talla kannessa kiinni vai kelluvana. Omissa stratoissa soundi toimii vaan paremmin kelluvana( johtuu pitkälti myös soittotyylistäni). Olen kyllä samoilla linjoilla kanssas. Joskut on jopa sitä mieltä, että strato lakkaa soimasta, kun talla vedetään runkoon kiinni, koska noilla jousilla on niin iso merkitys lopputulokseen?!;D Itse mietin, että oisko toi 6 ruuvinen jopa parempi ratkaisu?! Mulla on sellanen kuvitelma kaksruuvisesta, kun jouset on tiukalla, niin tuntuu että tallalevy pyrkii nousemaan enempi pois paikoiltaan sieltä ylemmän ruuvin kohdalta ja tavallaan koko tallalevy "kanittaa", koska itse kampeaminen tapahtuu vain levyn toisesta reunasta. 6 ruuvisessa tää vois vaikka olla lievempää?! Ei siinä kai mitään muuta ongelmaa ole, kun että kammen liike ei ole niin jouheva. ...no ei vaineskaan;) |
Pnctocn 28.05.2006 08:19:26 (muokattu 28.05.2006 08:20:18) | |
---|
Toi nyt on ihan huuhaa tietoa. subjektiivista empiiristä huuhatietoa. e:tai sitten ymmärrämme kellumisen hieman eri tavoin. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Otsegolation 30.05.2006 13:16:33 | |
---|
riippuu ihan musiikki tyylistä. Ibanez on heavyyn ja rokkiin ja sellaseen mut fender on jazziin texas boogiehin etc...... The Meizzzzz----> http:/determined.urli.net |