Aihe: multiefektiasiaa
1 2
skebab
19.05.2006 17:31:13
Suurkiitos kaikille vaivauteuneille, mun osalta "laukku suljettu"
Ei muuta kuin....lisää paskaa housuun !
oiva tumpeloinen
19.05.2006 19:17:13
Mulla on behringerin fcb1010 majorin kaverina, hyvin on toiminut.

Jos nyt sekoitetaan vielä vähän.....

Jotkut on valittanut tuon lankun toiminnasta Majorin kanssa. Uudemmat lankut uudemmalla softalla vissiinkin toimivat paremmin kuin vanhat.

....Jos tuo ei toimi, niin miksi mä muistelisin jossain TC:n sivuilla nähneeni suosituslistan helposti yhteensopivia lankkuja tuon kanssa.......
janik
19.05.2006 19:27:27
....Jos tuo ei toimi, niin miksi mä muistelisin jossain TC:n sivuilla nähneeni suosituslistan helposti yhteensopivia lankkuja tuon kanssa.......

http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … 9bWlkaQ**&p_li=&p_topview=1
skebab
19.05.2006 19:38:08
No huh huh... Vielä yksi oikein SUURI KIITOS, vaikka muuta lupasinkin. Alkaa olla paletti selvä kunhan päätän mikä noista kymmenestä midilaudasta on tehty mua varten...
oiva tumpeloinen
19.05.2006 19:52:58
No huh huh... Vielä yksi oikein SUURI KIITOS, vaikka muuta lupasinkin. Alkaa olla paletti selvä kunhan päätän mikä noista kymmenestä midilaudasta on tehty mua varten...

Noista kolme lankkua soittelee kelloja.

1) Midimate: toi on käytettynä varmastikin helpoin löytää noista tuntemistani. Tosin se on niistä kallein. Hyvä lankku, tosin ekspressiopedaalit uupuu.

2) Roland FC-200. Tästä parhaiten G-Majorin kanssa osannee neuvoa nimim. Jusu. Näitäkin näkee silloin tällöin käytettynä. Jos muistikuvat pitää paikkansa, niin on halvempi kuin Midimate.

3) ART X-15. Tämmöinen mulla on tällä hetkellä. Ollut jo kymmenisen vuotta. Ainoa huono puoli lankussa on kaasupolkimien lukijat: tapahtuu suojaamattomalla nauhalla lukijan läpi. Jos spedun väliin jää esim. piuha, niin nauha on varmasti v*turallaan, ja sitä saa oikoa. Muuten rakennettu kuin tankki. Näitä näkee kaikista vähiten myytävänä (valmistuskin lopetettu), mutta taitaa olla kolmikon halvin. Moni myy niitä ART:n kitaraetusen kanssa pakettina.

Tuota All Access-spedua en ole kokeillut, mutta lienee Midimaten "isoveli".
Lennu
19.05.2006 20:50:53

Lennun vastaus oli varmaankin tarkoitettu mulle...

Ei oikeastaan? Tarkoitin, että joissain multipaavoissa on efektilenkki, joihin voi laittaa erillisiä säröpurkkeja.
Werihukka
01.06.2006 23:13:57

En oo muita käyttäny kun Bossia, mutta siinä on ainaskin varaa säätää. Tosin on vaikeaa löytää omalle vahvistimelle, kitaran rungolle (vaikuttaa) ja kitaramikeille...

Minä olen soittanut kyseisellä vehkeellä (GT-8) puoli vuotta ja nyt vasta alkaa itse osata käyttää sitä. Ja voin sanoa että trankkuvahvaristakin saa putken kuulosen sillä (hyvässä mielessä tietty), ainakin kun käyttää Dual-Rectifier mallinnusta. Se on mitä mainion! :)

Ja vehkeessä on output selectinä, yhtenä vaihtoehtona, Marshallin JCM... Siis GT-8 voisi olla paras tämän kyseisen vahvarin kanssa ainakin lavalla ja studiossa.. Itselläni on WANHA Peaveyn Solo-Series Special 150, 150W, ja on muuten maukkaan kuuloinen ainakin omaan korvaan GT-8:n kanssa.
Starlia
02.06.2006 11:38:19 (muokattu 02.06.2006 11:38:34)
Ja vehkeessä on output selectinä, yhtenä vaihtoehtona, Marshallin JCM...

Mistäköhän tuollaisen olet löytänyt? :-o
Itse käytän - ja suositeltavaa onkin - Line/Phonesia, lykkää GT:n minne vain kiinni.
kunnasja
03.06.2006 01:18:18
En muista ketjua, mutta jokuhan sai tässä taannoin Behringerin lankun toimimaan G-Forcen kanssa niin, että alarivin 5 nappulaa valitsevat soundi-presettejä, ja ylärivi valjastettiin yksittäisten efektiblokkien pois/päälle -kytkemiseen. Onkohan G-majorissa mahdollista kytkeä efektiblokkeja pois yksitellen? Jos on, siinä tapauksessa olisi ehdottoman fiksua hommata G-major ja Behku. G-Forcen kanssa tämä tapahtui käsittääkseni ottamalla Behkusta ylärivin nappuloilta midi-kanavakomento pois päältä, ja laittamalla tilalle CC-komento joka sitten "togglasi" haluttua efektiblokkia.

TOISAALTA jos haluaa käyttää paria, kolmea säröä, ultimaalinen valinta olisi G-System. Kallis kylläkin... Mutta se toimii nimenomaan tuollaisen setupin kanssa: useampian säröpedaalien (sekä muidenkin omien spedujen), ja etuasteen kanssa. Lisäksi efektiblokit ovat lennossa kytkettävissä päälle/pois.
skebab
08.06.2006 04:51:35
"Tilinpäätös": Paljon tuli mietittyä eri vaihtoehtoja - halpoja ja kalliita - ja lopulta ostin käytetyn "museopelin", eli Bossin ME50:n.

Testasin ensin kuulokkeilla ja hyvältähän tuo kuulosti. Sitten kytkin vahvistimen efektilenkkiin, ja laite oli vain muisto eilisestä. Seuraavaksi laitoin laitteen analogisten efektien ja vaffarin väliin ja kas, johan rupesi pelaamaan. Laite ei mielestäni vaikuta juurikaan soundiin poiskytkettynä ja efektit ovat varsin kelvollisia. Ainoastaan multipaavon ja analogisten efektien sekoittaminen ei taida oikein toimia, mutta eipä ollut tarkoituskaan moista harjoittaa.

Yllätys oli, että särötkin ovat varsin kelvollisia (kuulokkeiden kautta kuulostivat pahalta ja luonnolisesti myös efektilenkissä) Joitakin tulee ehkä jopa käytettyä. Särömallinnukset ovat kohtalaisen aidon kuuloisia, muffi jopa niin aidon, että hurinakin on mukana ;).

Kaiken kaikkiaan yksi parhaista hankinnoistani hinta-laatusuhteeltaan. Kyllä nyt kelpaa, pitää ilmeisesti vielä hommata "Madonna-mikki", jotta pystyy laulamaan samalla kun pyörii 180 astetta ympäri pedaalien keskellä ;)
Pnctocn
08.06.2006 06:27:21
Eli, laitoin Bossin gt-6 JCM800 2205 efektilooppiin ja vääntelin saundeja.....Hyvät kliinit löytyi heti, mutta säröt oli aivan jotain kamalaa. Joko ohut jasirittävä tai puolestaa pasku ja, mutta samalla epäselvä.....

Mistä tämä ero johtuu ???

Laitoitko siis
A) kitara-gt6-marshallin efektiloopin return, vaiko
B) kitara-marsun etupaneelin input-efektiloopin send-gt6-efeloopin retun

vaihtoehdossa a) ohitat etuasteen ja käytät gt-6 etuvahvarina suoraan 2xEL34 päätteeseen. Marsun putkietuaste kuulostaa korviisiparemmalta kuin gt-6 -> ero voisi johtua tästä.
b)tässä tapauksessa gt-6:n säröosasto tulisi marsun etuasteen jälkeen, kompressoisi ja muutoin muokkaisi sinällään mallikasta etuastesoundia "formulamaisempaan" suuntaan. Modulaatioefektit ja kaiut toimivat tosin hyvin etu- ja päätevahvareiden välissä.

C)Kun taas heitin Bossin suoraan Marsun inputtiin, jopa samoilla asetuksilla särö olis khuulia :) jolloin käytät bossin säröjä boostaamaan marsun sinälläänkin laadukasta etusta. Etusen terve soundi säilyy päätteelle ilman gt-6:n mausteita ja ääni on kivempi kuulla.

Säädettävät efektiloopin (send ja return) tasot ovat omaan tohinaan olleet aika passeli lisä.
"kun on isot pussit, on kiva pussailla"
Werihukka
08.06.2006 14:20:07

Kokeilin muuten GT-8:n erilliseen efektiloopiin Bossin Metal Zonea ja muuttui soundi ihan toisenlaiseksi. Analogisärö tekee tästä vempeleestä vielä paremman mitä se on ilman sitä. Kannattaa kyllä kokeilla.

*Eikun se olikin muuten joku Rolandin JC-120... Puhuin *askaa :)

^Me-50 on kyllä kanssa kelpo ratkaisu, kun itselläkin se on. Itse ihastuin sen takia Bossin Multiefekteihin, mutta pikkuhiljaa alkaa tajuamaan että kunnon putkivehje ja säröpedaali riittäisi oikein mainiosti loppupeleissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)