ministeri 18.05.2006 16:35:48 (muokattu 18.05.2006 16:38:26) | |
---|
riippuu ihan että minkä tyyppistä haluat...noita behkujahan näyttää olevan monenmoisia kevyemmästä overdrivesta noihin metallisempiin. Nimetkin jo vähän antaa osviittaa. Mutta kyllä se varmaan olisi suositeltavaa hankkia jompikumpi noista digitecheista: bad monkey(overdrive, kevyempi roso) tai hot head (distortion, rankempi rock särö). Halpojahan nekin ovat..ja ihan laatua kuitenkin. Kauppaan vaan kokeilemaan. pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
Larmer 18.05.2006 17:01:02 | |
---|
Mättöähän sitä soiteltaisiin, joten kaikista raskain ehkäpä? Hieman tanakka yksilö |
ministeri 18.05.2006 17:07:38 (muokattu 18.05.2006 17:10:04) | |
---|
Mättöähän sitä soiteltaisiin, joten kaikista raskain ehkäpä? sit ehkä se aiemmin tuolla suositeltu metal zone käytettynä...kai tuosta hot headistakin aika rankat säröt saa.mut enempi se on sellainen rock särö kuitenkin, tyyliin guns n roses ym. digitechillä on vielä sit joku "grungekin" ja "death metal" (ei ollenkaan särön määrän säätöä.ainoastaan asetus "11", heh). tuollahan on noita sound clippejä: http://www.digitech.com/ pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
Larmer 18.05.2006 17:14:11 | |
---|
Juu sen tiedän ettei toi Death Metal pedaali kovin järisyttävä ole, aika tuhnu saundi! Varmaan se bossin metal zone sitten. Hieman tanakka yksilö |
LaXu 18.05.2006 17:19:45 | |
---|
sit ehkä se aiemmin tuolla suositeltu metal zone käytettynä...kai tuosta hot headistakin aika rankat säröt saa.mut enempi se on sellainen rock särö kuitenkin, tyyliin guns n roses ym. digitechillä on vielä sit joku "grungekin" ja "death metal" (ei ollenkaan särön määrän säätöä.ainoastaan asetus "11", heh). Olen nuo muutkin saman sarjan Digitechin testannut. Blues-pedaalista en välittänyt, mielestäin ohut soundi. Grunge oli sarjan huonoin, jotenkin mitäänsanomaton soundi. Death Metal oli mielestäni aika hauska täysin yli vedetty särö. Yllätyin oikeasti, että tykkäsin siitä..tavallisesti kun vihaan näitä "metal" pedaaleja. Siltikään en sitä ainoaksi säröpedaaliksi ostaisi, korkeintaan sellaiseksi yhden soundin efektiksi, siis nimenomaan efektiksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Yleissäröksi Hot Head toimisi parhaiten, Bad Monkey taasen on omiaan putkivahvistimen buustaamisessa. Noita Digitechin pedaaleja on testattavana aika monessa kaupassa, kannattaa käväistä ihan itse toteamassa mikä niistä on eniten omaan makuun. |
ministeri 18.05.2006 17:20:33 (muokattu 18.05.2006 17:21:36) | |
---|
jees. mä en oikein noista ton raskaan tyylilajin säröistä tiedä paljoa... pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
PIM 18.05.2006 17:33:50 (muokattu 18.05.2006 17:38:38) | |
---|
Ihmettelen tota että jengi tosissaan väittää että noista behkuista hajoo toi muovikotelo. En väitä että ne on kestävyydeltään samalla tasolla bossien kanssa, mutta siitä olen varma että noi ei kotelon materiaalin takia hajoo... Kyselin muistaakseni yhdessä keskustelussa että onko joku todellakin nähnyt omin silmin hajonneen Behkun pedaalin, mutta muistaakseni silloin ei yhtään hajonnutta keneltäkään löytynyt. Mikäs on tilanne tänään? Eli ainakaan tähänmennessä esitettyjen FAKTOJEN perusteella tuo että Bossit tai Digitechit olis jollain tapaa kestävämpiä kuin behringerit on mun nähdäkseni täysin vailla empiiristä todellisuuspohjaa, ellei jopa tarkoituksenhakuista harhaanjohtamista. Ja jos oikein haluaisi olla vääntää faktoja niin itse asiassa Bossin pedaaleja on ihan todistetusti ihmisiltä hajonnut joten voisin väittää että Behringerit olisivat Bossia kestävämpiä. Eli jos mitenkään mahdollista niin voisitten pitää nuo puheet Behringerien heikosta kestävyydestä omana tietonanne KUNNES niitä behringerejä alkaa oikeasti hajota käytössä. Ja tällä kirjoituksella ei nyt ole tarkoituksena väittää että Behkun pedaalit olis parhaita tai kestävimpiä, vaan edes pikkasen vähentään sitä disinformaation määrää mitä muutenkin liikkuu soittimien ja soittovehkeiden ympärillä aivan tarpeeksi. Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |
PIM 18.05.2006 17:37:47 (muokattu 18.05.2006 17:38:29) | |
---|
sori, tuplat. Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |
Antti1 18.05.2006 17:43:12 | |
---|
sori, tuplat. Ei mitään anteeksipyyntöjä. Tossahan on niin tiukkaa ja painavaa sanaa, että kehtaakin laittaa kahteen kertaan. Mä haluaisin kans kuulla kenellä on henkilökohtaisesti se pedaalin rakenne hajonnut? Ei siis mikään perhanan paukkulangalla toimiva mikroswitchi, vaan se kotelo. Ei varmaan kellään, joka ei ole sitä kohdellut normaalista käytännöstä poikkeavalla tavalla. Heitellyt, potkinut, hyppinyt päällä, sytyttänyt palamaan tms. siis. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
cruel_destiny 18.05.2006 17:50:34 (muokattu 18.05.2006 17:51:04) | |
---|
sytyttänyt palamaan tms. siis. eikö jo henkka opettanut meille että parhaimman lavashown saa polttamalla kitaran. Nykypäivänä sitä ei enää tehdä rakkaille soittimille vaan 25e kamoille... :D mutta tosiaankin aika hyvin sanottu tosta hajoamisesta myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
ministeri 18.05.2006 17:54:06 | |
---|
juu. petelle plussat pamahti. joo, se muovisuus ei noissa todellakaan ole mikään heikkous jos sitä vähänkin miettii. monia muita heikkouksia voi sitten kyllä ilmetä matkan varrella, kuten just noi kytkimet ja potikat jne. pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
Rämppy 18.05.2006 23:17:53 | |
---|
Yksi heikkous saattaa olla se, että liittimet on kiinni pelkästään piirilevyssä. Eli killuvat suunnilleen juotosten varassa. Tällainen on tilanne monissa halpiksissa ja tuloksena on aika heikko kestävyys. Bossissahan tuo homma on virtalähteen liitintä lukuun ottamatta hyvin hoidettu, eli liittimet on rungossa kiinni. Jos asentaa pedaalin pedalboardiin, niin eipä nuo heikommatkaan liitokset pahemmin haittaa. Kuten huomasitte, en tiijä onko behkun pedaleissa liittimet kiinni huterasti vaiko eikö. Kunhan spekuloin, mutta veikkaan että näin on. Behkulla on näemmä myös ulkoisesti hieman Elektro-Harmonixeja muistuttavia pedaaleja. Vähän hintavampia kuin nuo muovirasiat, mutta silti halpoja. Onko kukaan päässyt testamaan? En sitten malttanut olla sanomatta. |
cruel_destiny 18.05.2006 23:20:29 (muokattu 18.05.2006 23:20:38) | |
---|
Behkulla on näemmä myös ulkoisesti hieman Elektro-Harmonixeja muistuttavia pedaaleja. Vähän hintavampia kuin nuo muovirasiat, mutta silti halpoja. Onko kukaan päässyt testamaan? joo, se big muffin kopio oli kyllä tosi hyvin tehty, tuli tosi lähelle alkuperäistä, kannattava ostos jos merkillä ei ole väliä... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
jomppu 19.05.2006 14:45:44 | |
---|
FAB Overdrive pyörii lattialla potkittavana. Mun hyvin rajallisen kokemuksen takia en voi siitä kovin hyvää selostusta antaa, mutta kyllähän se toimii niin hyvin kuin 20 euron laitteelta voi odottaa. Nykyään Vox valvetronixin ja straton 57/62 mikeillä siitä ei juuri hyötyä ole, saundi menee vaan tummemmaks ja epäselvemmäksi. En tiedä mistä johtuu, nuo mikit ei oikein muutenkaan säröstä pidä, puhtaat on kyllä hienot. Parhaat saundit oon FABista saanu ikivanhan Yamahan kovistimen kanssa. "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
dfloreno 19.05.2006 16:09:48 | |
---|
Kyselin muistaakseni yhdessä keskustelussa että onko joku todellakin nähnyt omin silmin hajonneen Behkun pedaalin, mutta muistaakseni silloin ei yhtään hajonnutta keneltäkään löytynyt. Mikäs on tilanne tänään?
Mulla meni blues driver kahessa viikossa, tosin kotelo on kyllä se kestävin osa tossa. Mulla hajos (tai paremminkin vääntyi) se jousi mikä pitää sitä kytkintä; aikani murjottuani sitä aina vähän kovempaa niin sitten vihdoin kytkin meni. Kyllä tota himassa vois edelleen käyttää, mutta ei keikalla jaksa arpoa menikö päälle vai ei ;). Harmi, koska soundillisesti toi on epäilyttävän hyvä. Mutta olen samaa mieltä, turhaa noista muovikoteleoista on vinkua; muut osat on sitten asia erikseen :). God made me funky |
PJS 19.05.2006 16:40:27 | |
---|
Mättöähän sitä soiteltaisiin, joten kaikista raskain ehkäpä? Reilusti alle satasella saat Proco Rat:in joka soveltuu raskaampaan musiikkiin kuin nenä päähän. Munsta. Tai Big Muffin joka sopii kaikkeen. Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen. |
Dropped C 19.05.2006 18:22:50 (muokattu 19.05.2006 18:24:14) | |
---|
Sd-Ykönen on hyvä, eikä maksa paljoa. Tosi perussettihän tuo on, mutta minkäs teet. Todella hyvänkuuloinen se on. Edit: Tosin kovin jyrkkää säröähän tällä ei saa aikaiseksi, vahvistimesta pitää ottaa vähän (tai enemmän) gainia mukaan metallin soittamiseen. |
Andy J. 19.05.2006 18:54:54 | |
---|
Reilusti alle satasella saat Big Muffin joka soveltuu raskaampaan musiikkiin kuin nenä päähän. Munsta. Tai Proco Rat:in joka sopii kaikkeen. |
PJS 20.05.2006 13:31:55 | |
---|
Big muff ai oo välttämättä perussäröksi se paras valinta. varsinkaan jos on kaksi kitaristia. se on aika tehokas häivyttämään kitaravallin taustalle/tai vaihtoehtoisesti peittämään toisenkitaristin soiton ihan totaalisesti. Soolosärönä ja tiettyihin riffeihin se on loistava. Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen. |
Wahi 20.05.2006 17:00:11 | |
---|
Onko kokemuksia Bluesbreakerista? I tai II mallista. Going down like a lead Zeppelin |