Aihe: Hyvä flanger
1 2
hemmo
10.05.2006 17:35:48

Kaikkein röyhkein flanger on Danelectron Psycho Flanger, joka on todella psykoottinen miedoimmillakin asetuksilla. Laite on niin hyvä, että toimii uljaasti myös bassolla. Suosittelen flangereiden ystäville, joihin en itse kuitenkaan kuulu, vaikka pari hyllyssä lepääkin.
Rupmu-mumot.
Laulava Kylätohtori
09.10.2017 21:47:17
Huom! Olet kirjoittamassa yli 4170 päivää vanhaan aiheeseen!

Vanha aihe, mutta ostinpa Ibanezin Sound Tank flangerin. Ei uusi, mutta täysin käyttämätön.

Kuinkas hyvä tämä on suhteessa muihin flangereihin?
More is less.
baumgaartner
10.10.2017 12:00:03
Laulava Kylätohtori: Vanha aihe, mutta ostinpa Ibanezin Sound Tank flangerin. Ei uusi, mutta täysin käyttämätön.

Kuinkas hyvä tämä on suhteessa muihin flangereihin?

Sehän on käsittääkseni hyvin pitkälti sama piiri, kuin FL9, SF10 ynnä muut, mutta ilman Delay -säätöä. Eli sen suhteen aika hyvä varmastikin.

Mistä hommasit? Olen sitä itse kytännyt torilta jo pitkää ja ostoilmoakin oli, mutta ei ole napannut. Eli jos kohta puoliin päätät laittaa kiertoon, niin tarjoa muistaessasi minulle ensin :)
Laulava Kylätohtori
10.10.2017 13:11:32
baumgaartner: Sehän on käsittääkseni hyvin pitkälti sama piiri, kuin FL9, SF10 ynnä muut, mutta ilman Delay -säätöä. Eli sen suhteen aika hyvä varmastikin.

Mistä hommasit? Olen sitä itse kytännyt torilta jo pitkää ja ostoilmoakin oli, mutta ei ole napannut. Eli jos kohta puoliin päätät laittaa kiertoon, niin tarjoa muistaessasi minulle ensin :)

Oolrait, eli kaikki Ibanezit on käytännössä samaa tavaraa.

Ostin tuon tyypiltä, joka piti paikallista musiikkiliikettä ja lopetti sen muutama vuosi sitten. Siksi tuo on täysin käyttämätön, mitä nyt itse olen sitä pari kertaa testannut. Kyllä mä tuosta voin luopua. Pistät vaan niin houkuttelevan tarjouksen, etten voi kieltäytyä. :)
More is less.
fox
10.10.2017 13:44:16

Laulava Kylätohtori: Oolrait, eli kaikki Ibanezit on käytännössä samaa tavaraa.

Kaipa ne "suurin piirtein" on samalla pohjalla tuosta FL 9:stä lähtien pienillä eroilla toki. Flangerin "hyvyys" riippuu siitä käyttötarkoituksesta paljonkin, kun tuota "through zero" Foxroxia en löytänyt niin joku vuosi sitten pistin Strymonin Orbitin tuohon Simmonssien efektilenkkiin, ja siinä se on ollut. Aiemmin mulla oli mm. Ibanezin FLL ja Yamahan flangeri, mutta kyllä tuosta Orbitista sen saa pihalle mitä tarvitseekin. Ihan "perusflangerina" varmaan tuo SoundTankkikin menee.
Foxroxillahan on nykyään uudempi TZF 2 Paradox, mutta en oo katsonut aiheelliseksi siihen panostaa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Rämppy
13.10.2017 19:49:33
Mites niinkin tylsä tuote kuin Boss -tuo pedaalien juhlamokka ja tojotakorolla? Mulla on ollut jo vuosia BF3, josta irtoaa kyllä varsin psykedeelisiä zoundeja. Käyttökelpoisia? No se on eri juttu...riippuu käyttäjän tarpeista ja lahjakkuudesta.
In Finland we have this thing called "diu diu".
LaMotta
13.10.2017 19:56:25

Olenko ymmärtänyt oikein jos sanon, että flanger on chorus johon on lisätty delayta tai jotain?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Exhausted
14.10.2017 23:33:03 (muokattu 15.10.2017 09:36:05)

LaMotta: Olenko ymmärtänyt oikein jos sanon, että flanger on chorus johon on lisätty delayta tai jotain?

Flanger ja chorus perustuu samaan efektiin. Otetaan lyhyt delay, 1-30 ms ja moduloidaan sen pituutta siniaallolla halutulla aikavälillä (rate) ja halutulla syvyydellä (depth) ja miksataan se alkuperäisen kanssa (dry/wet, mix). Monissa pedaaleissa oleva manual-säätö valitsee lähtötason tuolle delaylle ja feedback on sama kuin tavallisen delayn feedback, mutta noissa pituuksissa se tekee kampasuodatusefektiä. Choruksen ja flangerin ero on se, että choruksessa on pidemmät delayajat ja vähemmän feedbackia. Hyvästä pedaalista saa molemmat ja joissain tapauksissa raja efektien välillä on häilyvä. Chorus-pedaalin syvyyksillä myös usein tulee aika reilu pitch shift-efekti mukaan.
Shredator
15.10.2017 07:42:34

Jos hyvää chorus/flanger-pedaalia etsii, niin kannattaa katsastaa myös TC:n Dreamscape.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Aivoproteesi
15.10.2017 09:27:48
Shredator: Jos hyvää chorus/flanger-pedaalia etsii, niin kannattaa katsastaa myös TC:n Dreamscape.

Moogin MF Flange on myös erittäin pätevä. Youtubesta ei löydy niin kattavaa demoa, että kaikki pedaalin ominaisuudet tulisivat esille. Ihme, ettei valmistajakaan ole laittanut omaa esittelyvideota.
aristoteles666
15.10.2017 10:00:20 (muokattu 15.10.2017 10:00:50)

Exhausted: Flanger ja chorus perustuu samaan efektiin. Otetaan lyhyt delay, 1-30 ms ja moduloidaan sen pituutta siniaallolla halutulla aikavälillä (rate) ja halutulla syvyydellä (depth) ja miksataan se alkuperäisen kanssa (dry/wet, mix). Monissa pedaaleissa oleva manual-säätö valitsee lähtötason tuolle delaylle ja feedback on sama kuin tavallisen delayn feedback, mutta noissa pituuksissa se tekee kampasuodatusefektiä. Choruksen ja flangerin ero on se, että choruksessa on pidemmät delayajat ja vähemmän feedbackia. Hyvästä pedaalista saa molemmat ja joissain tapauksissa raja efektien välillä on häilyvä. Chorus-pedaalin syvyyksillä myös usein tulee aika reilu pitch shift-efekti mukaan.

juuri nain, milla tahansa moduloivalla delaylla saa kaikki noi efektit tehtya delaysta flangerin kautta chorukseeen, viiveaika ja modulaatio on ne ainoat muuttuvat asiat eri versioissa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)