Aihe: Fenderin S-1 Switch? 1 2 | |
---|---|
![]() 03.05.2006 18:31:38 | |
Toimii. Sellainenhan tuossa kytkentäkaaviossakin on mukana. Oletko ihan varma? Mä en vaan saa 2 ja 4 mikkiasentoon mitään järkeä?! Siis jos mietitään vaikka asentoa 4, niin silloinhan mikkikytkimen nasta, jossa on keskimikin toinen johto ja muutetun tonepotikan johto...yhdistyy valitsimen nastaan, johon tulee tallamikin "kuumakarva"(+hyppyjohto). Eikö vaan? Jos muutettu tonepotikka on asennossa, jossa kaula ja tallamikkien maajohdot yhdistyy ensin mainittuun mikinvalitsimen nastaan, niin tällöinhän tallamikin maajohto kytkeytyy suoraan tallamikin "kuumaankarvaan". Eihän siinä oo mitää järkeä?! | |
![]() 03.05.2006 18:47:41 | |
Push-push -potikka voittaa mielestäni nostopotikan mennen tullen. On nopea vaihtaa asennosta toiseen. Ja suosittelen laittamaan kytkimen tällaisessa tapauksessa tone-potikkaan, niin ei tule vahingossa sitä kolautettua väärään asentoon ja volumenamiskaa voi käyttää siten huoletta myös kesken soiton. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta??? | |
![]() 03.05.2006 20:43:27 (muokattu 03.05.2006 20:43:59) | |
Oletko ihan varma? Mä en vaan saa 2 ja 4 mikkiasentoon mitään järkeä?! Kun mikin + ja - nasta ovat yhdessä, mikistä ei kuulu mitään. Ei ole väliä vaikka ne on kuumassa karvassa, ne ei vaikuta. Push-push -potikka voittaa mielestäni nostopotikan mennen tullen. Tämä on täysin totta. Ilmeisesti niitä taas saa Musamaailmasta. | |
![]() 06.05.2006 10:40:03 | |
Keksin, miten saan näppärästi ton sarjakytkentämoodin ihan yhdellä kaksiasentoisella vipukytkimellä...siis sillain, että säilyy kaksi tone säädintä. Oisin vaan kuvitellu, ett kytkentä vaikuttas radikaalimmin lopputulokseen. Kyllähän se soundi hieman paksummaks muuttuu, mutt ei juurikaan tehokkaammaks, mitä olisin kuvitellu. Sitt hupina kokeilin vielä toista kytkintä, joka käänsi keskimmäisen mikin vaiheen. Johan muuttu radikaalisti, mutt aika kauhea honotus siitä tuli! Oli mikit sitt sarjassa tai rinnan. Aattelin säilyttää ton sarjaankytkimen, mutt toi vaiheenkääntäjä taitaa lähtee pois... | |
![]() 06.05.2006 12:18:20 | |
![]() 06.05.2006 18:56:09 | |
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183402.html Eikös tuo nyt ole juuri se, mitä on haettu. No voi saamari. Onkohan noita ollut kauankin saatavilla? Ei siitä paljoa yli puolta vuotta ole kun F-Musiikista sanottiin, ettei myydä erikseen... Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... | |
![]() 06.05.2006 20:17:49 | |
No voi saamari. Onkohan noita ollut kauankin saatavilla? Ei siitä paljoa yli puolta vuotta ole kun F-Musiikista sanottiin, ettei myydä erikseen... Mähän kerroin tämän jo aloitustekstissäni?!;D Yritin ettiä, mutten löytäny mitää muuta, kun ett Thomann myy sitä potikkaa. | |
![]() 06.05.2006 22:04:40 | |
Mähän kerroin tämän jo aloitustekstissäni?!;D Jep, ehkä ensi kerralla luen aloitustekstin tarkemmin:-) Mutta kun tuota potikkaa kerran Thomannilta saa, niin mikä ongelmä tässä enää on? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
![]() 06.05.2006 22:08:25 | |
mikä ongelmä tässä enää on? Tämän tuotteen saatavuus: Ota yhteyttä asiantuntijoihimme | |
![]() 06.05.2006 22:21:41 (muokattu 06.05.2006 22:30:53) | |
Tämän tuotteen saatavuus: Ota yhteyttä asiantuntijoihimme Siinä tapauksessa kannattaa ottaa yhteys asiantuntijoihin:-) Varmaan nopeiten ratkaisu olisi löytynyt meilaamalla vaan Fenderin maahantuojalle (Ruotsalainen lafka näkyy olevan): Fender Scandinavia http://www.fender.se/ info@fender.se Siltä vaan kysyt, että myydäänkö potikkaa varaosana -> veikkaisin kyllä jos kerran Thomannillakin niitä on. Sitten vaan soittoa Fenderiä myyviin musaliikkeisiin. Niitä Suomessa on vähän enemmänkin joten luulisi joltain saavan. Mä vaan ihmettelen, miksi F-Musiikista sanottiin ettei niitä myydä. Aivan varmasti myydään jos kerran Thomannillakin niitä on. Kai tilanne on muuttunut tässä puolen vuoden aikana. Tai sitten mua kusetettiin. Harmi vaan, aikamoisia kauppamiehiä F-Musiikissa oltaisiin oltu :-) Ai joo, Humu: Et kertonut aloitustekstissäsi onko niitä potikoita saanut kauankin Thomannilta;-) Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
![]() 07.05.2006 06:22:18 | |
Ai joo, Humu: Et kertonut aloitustekstissäsi onko niitä potikoita saanut kauankin Thomannilta;-) Enpä minä sitä tiedäkkään. Tossa ykspäivä vaan huomasin, ett Thomann näkyy noita myyvän. Mulle tuli vaan heti mieleen sellanen kysymys, ett tuleeks tossa messiin se potikan nuppi(Volume nuppi). Kuiteski aika oleellinen juttu, kun jostain se on päällekin kytkettävä?! No todennäköisestihän siihen tulee...lähinnä nyt vaan astarrutti ton kytkennän toiminta ja se, kuuluuks siihen muitakin osia, kun vain toi potikka. Siis suomeks sanottuna...nähdä kyseinen kytkentä. | |
![]() 07.05.2006 13:56:13 | |
Itsellä on '62 ri stratossa tommonen sarjan/rinnan kytkin kaula ja keskimikeille. Texas Specialien kanssa toimii ihan mukavasti, teetätin soitinrakentajalla yleishuollon ohella. Soundi eroaa aika totaalisesti siitä mitä odotin. Rinnanhan noi texas specialit on oikeinkin kuulaat ja mukavasoundiset, etenkin volumepotikalla vähän himmailtuna, mutta kun tuon miniswitchin lykkää siihen sarjaan asentoon niin jumankekkales alkaa sitä rähinää löytymään. Ensinnäkin ulostulo lähes tuplaantuu ja soundi on todella keskiäänivoittoinen ja läpitunkeva. Sinänsä melko härskin kuuloinen äkkiseltään, mutta toimii kyllä varsinkin kunnon fuzzin ja putkistyrkkarin läpi. Ja ihan kohtalaiset läskit (strato) jazzsoundit lähtee volan ja tonen kanssa pelailemalla. Pystyisitkö hieman valaisemaan, miten se sun kytkimes ne kytkee. Siis todennäköisesti tallamikin tai kaulamikin sarjaan keskimikin kanssa, mutt onks keskimikki eri vaiheessa näiden kanssa vai samassa vaiheessa? Kuvauksesi mukaan vaikuttas, ett kytkentä muuttaa myös keskimikin napaisuutta. Mun mielestä just sillon tulee tollanen kuvaamasi soundi. En oo päässy vielä testaamaan tota oikeen styrkkarin läpi. Lähinnä Vampilla testaillu. Huomenna kokeilen iha putkistyrkkarilla, nii sitt näkee varmaan paremmin, miten paljon toi tuo tehoa lisää. | |
![]() 07.05.2006 19:18:56 (muokattu 07.05.2006 19:19:57) | |
Kuvauksesi mukaan vaikuttas, ett kytkentä muuttaa myös keskimikin napaisuutta. Mun mielestä just sillon tulee tollanen kuvaamasi soundi. Jos ulostulo lähes tuplaantuu, mikrofonin vaihe (napaisuus) ei vaihdu/muutu. Jos vaiheen kääntäisi, vastavaiheiset kelat tuottaisivat vastavaiheisen soundin, jossa ei rinnan- ja sarjaankytkennällä ole kovinkaan paljoa eroa soundissa. edit: Sen linkittämäni kytkiksen potikanhan voi tietysti korvata kytkimellä. 2-kanavaisella kytkimellä saisi myös monia muita eri sarjaankytkentätapoja. | |
![]() 07.05.2006 19:37:02 | |
olipa muuten kumma, että tuli myyntiin! pitänee muutama ostaa, onhan se sen verran näppärä värkki osaavissa sormissa. miksi? | |
![]() 07.05.2006 20:14:04 | |
Jos ulostulo lähes tuplaantuu, mikrofonin vaihe (napaisuus) ei vaihdu/muutu. Jos vaiheen kääntäisi, vastavaiheiset kelat tuottaisivat vastavaiheisen soundin, jossa ei rinnan- ja sarjaankytkennällä ole kovinkaan paljoa eroa soundissa. Siis eiks standardi stratokytkennässä keskimikki ole erivaiheessa, kun kaks muuta? Siis tarkoitin, että jos tän mikin kytkee päinvastaiseksi, niin sillon syntyy toi kummallinen "honottava" soundi?! edit: Sen linkittämäni kytkiksen potikanhan voi tietysti korvata kytkimellä. 2-kanavaisella kytkimellä saisi myös monia muita eri sarjaankytkentätapoja. Itse käytin tällasta kytkentää: http://www.eventcom.net/strat_series.html Muutin tosin kytkentää vielä sillain, ett kaulamikin maajohto menee tolle lisäkytkimelle samaan pisteeseen, kun tallamikin maa. Näin kytkemestä saadaan sekä talla/keski sarjakytkentä, että kaula/keski sarjakytkentä, eikä tonepotikoihin tarvii kajota. Straton kytkimen kolmosasento on tossa kytkennässä mykkä, joten silläki voi "leikkiä" samalla tavalla, kun Les Paulin kytkimellä;D | |
![]() 07.05.2006 21:04:39 | |
Siis eiks standardi stratokytkennässä keskimikki ole erivaiheessa, kun kaks muuta? Ei. Siis tarkoitin, että jos tän mikin kytkee päinvastaiseksi, niin sillon syntyy toi kummallinen "honottava" soundi?! Kyllä. Ja tällöin mikistä tuleva signaali on kytketty eri vaiheeseen. Itse käytin tällasta kytkentää: http://www.eventcom.net/strat_series.html Muutin tosin kytkentää vielä sillain... Ahaa. Tuollahan saa vain yhden lisäkytkennän (modauksen jälkeen kaksi), jota käyttäessä keskimikin asento on mykkä mutta hurisee. Sillä linkilläni saa tuon lisäksi 3 uutta kytkentää (2 modaukseesi nähden), ja onnistuu sekä tuolla kytkimellä, että yksinkertaisemmalla yksikanavaisella kytkimellä. eikä tonepotikoihin tarvii kajota. Tämä oli yllätys, että haluat säilyttää tonepotikat alkuperäisinä, ja nostopotikan sijaan porata pleksiin reikä lisäkytkimelle. Mutta mikäs siinä. | |
![]() 07.05.2006 22:22:19 (muokattu 07.05.2006 22:26:02) | |
Ei. Jaha...siis eikö straton keskimmäisessä mikissä virta pyöri erisuuntaan, kun kahdessa muussa? Mä oon aina käsittäny, ett siitä syntyy juuri tämä väliasentoijen hurinaton soundi?! Eiks se oo just se vastavaiheisuus? Mulla on vähän termit haussa ja vissiin muutki jutut?!;D Ahaa. Tuollahan saa vain yhden lisäkytkennän (modauksen jälkeen kaksi), jota käyttäessä keskimikin asento on mykkä mutta hurisee. Sillä linkilläni saa tuon lisäksi 3 uutta kytkentää (2 modaukseesi nähden), ja onnistuu sekä tuolla kytkimellä, että yksinkertaisemmalla yksikanavaisella kytkimellä. Eiks tolla "sun" kytkennällä saa jopa 4 uutta kytkentää? Mä ainaki laskeskelin niin?! Tottahan se on ett on enemmän vaihtoehtoja, mutt onks noilla ylimääräisillä mitään käyttöä? Eikä toi mykistetty kolmosasentu mun mieletä hurise. Miksi se hurisis? Tämä oli yllätys, että haluat säilyttää tonepotikat alkuperäisinä, ja nostopotikan sijaan porata pleksiin reikä lisäkytkimelle. Mutta mikäs siinä. Siis en mä tiedä onks se nyt niin kummallista, ett haluu sellasen systeemin, missä voi toisella tonepotikalla säätää tallamikin tonea vähän tummenmaks ja säilyttää kaulamikin kirkkaampana? Siis mullahan toi toinen tone vaikuttaa sekä keski, että tallamikkiin. EDIT: Mikäs ton tallanmaadotusjohdossa olevan konkan tarkoitus muuten on? | |
![]() 08.05.2006 11:18:39 (muokattu 08.05.2006 11:19:51) | |
Siis suomeks sanottuna...nähdä kyseinen kytkentä. Siinäpä olisi: http://www.fender.com/support/diagr … s/ADSTRAT_UPGRADE/SD0101200APg2.pdf Vaatii "super switchin" S-1:n lisäksi. edit: ja tuossa lisää kaavioita: http://www.fender.com/support/diagrams/index.php Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
![]() 09.05.2006 11:22:13 | |
Siinäpä olisi: http://www.fender.com/support/diagr … s/ADSTRAT_UPGRADE/SD0101200APg2.pdf Vaatii "super switchin" S-1:n lisäksi. edit: ja tuossa lisää kaavioita: http://www.fender.com/support/diagrams/index.php Ahaa?! No kiitoksia vaan linkistä! Tätä mä vähän epäilinkin, ettei se onnistu ihan simppelisti yhdellä kytkimellä;D | |
![]() 09.05.2006 13:56:53 (muokattu 09.05.2006 13:58:49) | |
Vaatii "super switchin" S-1:n lisäksi. Kappas. F-Musan Mika oli eri mieltä, mutta näinhän tuo kytkis eittämättä väittää. Itse paljon mieluummin laittaisin tuon linkittämäni modin kuin hankin superswitchin sekä S-1-kytkimen. Etenkin kun S-1:llä saavutetut soundit eivät välttis ihan niin kauheesti eroa noista. Jaha...siis eikö straton keskimmäisessä mikissä virta pyöri erisuuntaan, kun kahdessa muussa? Mikäli se on RWRP (eli hurinaton väliasennoissa) niin kyllä. Mä oon aina käsittäny, ett siitä syntyy juuri tämä väliasentoijen hurinaton soundi?! Kyllä. Eiks se oo just se vastavaiheisuus? Ei. Tämäkin on yksi niistä asioista, mikä todettiin että voi ajatella monella tavalla. Että onko mikki vastavaiheessa magneettien vai signaalin suhteen. Mun mielestä kun puhutaan vastavaihesoundista, puhutaan nimenomaan soundeista. Tällöin hurinaton väliasento vaatii käänteisen magneetin, jolloin hurinaosuus äänestä on vastavaiheessa, ja täten kumoutuu. Kitaran kielen värähtely on mikeissä samansuuntainen, eli vaiheessa. Vastavaihesoundi on hyvin ohut, ontto, ja melko hiljainen. Eiks tolla "sun" kytkennällä saa jopa 4 uutta kytkentää? Jep. onks noilla ylimääräisillä mitään käyttöä? Sen pitää kunkin päättää itse. Eikä toi mykistetty kolmosasentu mun mieletä hurise. Miksi se hurisis? Koska se on sama kuin piuha olisi irti kitarasta, mutta vahvistin päällä. Ei välttämättä erityisen voimakas hurina, mutta paljon enemmän kuin volume nollilla. Siis mullahan toi toinen tone vaikuttaa sekä keski, että tallamikkiin. Jaajaa. Eihän tuo ole alkuperäinen kytkentä, siksi hämmästelin. Mikäs ton tallanmaadotusjohdossa olevan konkan tarkoitus muuten on? Lifesaver -hakusanalla löydät varmasti tietoa. Jos vanha/rikkinäinen vahvistin päästääkin eonit kitaraan, ei sulta mee nirri ihan heti. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)