kipu69 27.04.2006 19:59:45 | |
---|
P.S. Sano sille rumpalille, että oppii paukuttamaan hippasen hiljempaa. :) heh. sitä on hoettu jo vuoden ajan muttei mitään muutosta ole tullut soittoon. mitä muuten se siltaus tarkoittaa ja miten se tehdään? (voi olla tyhmä kysymys mutta ei se mitään koska niin on kysyjäkin..) |
Juustonaksu 27.04.2006 20:04:56 (muokattu 27.04.2006 20:06:40) | |
---|
heh. sitä on hoettu jo vuoden ajan muttei mitään muutosta ole tullut soittoon. mitä muuten se siltaus tarkoittaa ja miten se tehdään? (voi olla tyhmä kysymys mutta ei se mitään koska niin on kysyjäkin..) Ei se ole tyhmä kysymys, sillä en itsekään osaa vielä näitä räkkijuttuja. Olen käsittänyt sen niin, että kun nuo päätteet ovat ilmeisesti aina stereona ja nuo tehot ilmoitetaan aina kahdella kanavalla. Esim. tuo Velocity 100 olisi 2 x 40W / 8Ohm. Siltauksella tietääkseni tarkoitetaan noiden kahden kanavan "yhdistämistä" monoksi, jolloin saahaan tuplahönkä yhdelle kanavalle. :) Käytännössä tuo varmaankin jollain piuhalla tapahtuu, en siitä tiedä. Kuinkakohan metsään meni? Ja mielestäni M.net on tyhmille kysymyksille varsin oiva paikka. Ei se kysymys ole tyhmä vaan se vastaus. ;) Edit: Typo ja pieni lisäys "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron |
fox 27.04.2006 20:44:07 | |
---|
Käytännössä tuo varmaankin jollain piuhalla tapahtuu, en siitä tiedä. Ihan kytkintä painamalla noissa isoissa Veloissa, ja varmaan satasellakin.. Kuinkakohan metsään meni? Eli siispä ei kovin ollenkaan, periaatteessa just noin.. Toki sitte ei tule stereona juttu.. Mhh, tuosta asiasta eli treenien volasta, sen liiallisuudesta ja sellasesta oon melki koko mnetin ajan pitäny mutinaa.. Kaks mahdollisuutta: joko rumpali oppii nyanssit, ja treeneissä soitetaan hiljempaa (volyymiltään) tai: Kattelette tosiaan 500w Velo-päättärin ja 8 x 12" kaapin, urku auki ja katellaan kuka viimeks siellä treeniksellä sinnittelee..vaikka tulis veri korvista ja nenusta ja vesi silmistä.. ;) Muita hyviä olis ehken 200w Marshall Major, tai daisy-chainattuja plexi-nuppeja pari-kolme.. Itse suosittelisin "kilpavarustelun" ja desibeliskaban sijaan sellasta, että istutte ales, ja bändipalaverissa sovitte, että treeneissä koitetaan pitää äänenpaineet ja vola kurissa. Säästyy korvat, ja rumpalin pellit & kalvot. Jälkimmäisistä säästyneillä rahoilla saatatte haluta ostaa lisempää soittotarpeita... ;) |
Lego 27.04.2006 21:19:37 | |
---|
Olen tuota omaa 300:ta luukuttanut ihan bändienkin kanssa neljällä eri etuasteella (PSA1.1, POD PRO, V-Amp II ja Rocktron Chameleon) ja kyllä mä aina oon ollut tyytyväinen. Reservissä olevien tehojen ansiosta soundi pysyy mukavan puhtaana ja onpahan noissa isommissa veloissa se aktiivijäähdytyskin mukavasti tuulettelemassa jos liikaa kuumenee. Eihän se tarkoita että jos tehoja lähtee se 300 wattia niin niitä pitäisi kaikkea käyttää, eipä sitä kukaan kestäisikään. Ei edes mun 2 x 12" kaappi jossa tehonkesto on 150 wattia :D "Whoever appeals to the law against his fellow man is either a fool or a coward.
Whoever cannot take care of themself without that law is both.
For a wounded man shall say to his assailant,
'If I live, I will kill you. If I die, You are forgiven. |
fatso 27.04.2006 22:39:32 | |
---|
Mulla oli joku aika sitten Velocity 100, ja sitä ei pystynyt siltaamaan. Mulla oli se uudempi malli, missä ei ole mitään tehonsäätöpotikkaa, eli äänenvoimakkuus säädetään etuasteen ulostulolla. On olemassa myös vanhempi malli, jossa on master-säätö. En tiedä olisiko siinä myös siltausmahdollisuus. "What chew gon' play now?"
"Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky" |
arppah8 28.04.2006 01:04:31 | |
---|
Nojaa. Mitä se puhaltaa maksimissaan 50 trankkuwattia sillattunakaan? Vai peräti tuplat hyvällä tuurilla? Muistelin 40w/kanava. Kyllähän 80W riittää trankuissakin, mutta koskaan ei ole liikaa headroomia. ;) Edit: 2 x 40W / 8 Ohm elikkä jos tuo tukee siltausta niin silloin saisi 80W ulos? Kyllä tuolla jo pelittää. Vähän aiheesta ohi, mutta itselläni on Marshallin Valvestaten 2x40w pääte eivätkä tehot kyllä ole koskaan loppuneet kesken. Mut sitten kun en ole enää köyhä opiskelija, hankin Mesan 2x20w putkipäättärin räkkiin. Nam. ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
Crackis 28.04.2006 02:30:12 | |
---|
Noista Velocityistä on kieltämättä ollut puhetta täällä todella paljon. Henkilökohtaisesti ei ole kokemusta kun tuosta 250-mallista, jossa kyllä riittää tehoa jos vain monona ajaa. Edes 16 Ohmin kuormalla ei tipu ulosanti alle 150 watin, joten siitä saa itse kukin päätellä mitä se metakka on. Sitten kun pelissä on koko laitoksesta lähtevä 250 wattia niin ei tee juurikaan mieli nostaa volaa yli klo. 12 koska sillon alkaa pelottaa jo kaapin puolesta. Ja mun kaappi on marsun major-sarjaa jossa nupit oli aiemmin foxin mainitsemia 200 wattisia putkimonstereita. Summa summarum 150 riittää varmasti monona ajettuna vaikka 16 ohmin kuormalla lähes mihin vain. Jos on tarkoitus ajaa systeemiä stereona niin pieni lisä tuossa tehoreservissä ei välttämättä ole pahitteeksi. Ja toki jokaisen selkäkin määrää omalla tavallaan tahtia päätteen suhteen. Passiivijäähdytteinen Velocity 250 painaa nimittäin jo komiat 16 kg maassiivisine rengassydänmuuntajineen :) Shit happens when u party naked |
Juustonaksu 28.04.2006 07:26:51 | |
---|
Vähän aiheesta ohi, mutta itselläni on Marshallin Valvestaten 2x40w pääte eivätkä tehot kyllä ole koskaan loppuneet kesken. Mut sitten kun en ole enää köyhä opiskelija, hankin Mesan 2x20w putkipäättärin räkkiin. Nam. Hehe. Itse hommaan 2:50 tai Simul Class 2:90, mutta tällä hetkellä rahat ei riitä Velcoitya suurempaan. Pitäisi vielä kaappikin hommata, jos jotain bändivääntöä tulee. Toistaiseksi tällaisella köyhällä opiskelijalla ei juuri ole tulonlähteitä, kun kesätyötäkään ei tunnu saavan nykyään kuin suhteilla. "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron |
ballfish 28.04.2006 08:03:49 | |
---|
Hehe. Itse hommaan 2:50 tai Simul Class 2:90, mutta tällä hetkellä rahat ei riitä Velcoitya suurempaan. Pitäisi vielä kaappikin hommata, jos jotain bändivääntöä tulee. Toistaiseksi tällaisella köyhällä opiskelijalla ei juuri ole tulonlähteitä, kun kesätyötäkään ei tunnu saavan nykyään kuin suhteilla. Hanki Ebaysta. Halpaa... Olen hyvä uimaan katiskaan.
"Tulikos sanktioita? " |
Juustonaksu 28.04.2006 08:12:50 | |
---|
Hanki Ebaysta. Halpaa... Toki, mutta sen vertaa en ole tutustunut niiden politiikkaan, että tuntuu melko turvattomalta tilailla jostakin ulkomailta tuota. Saa nähdä. Suomessa, kun rikkinäisestä laitteesta voi haastaa oikeuteen, jos ei ole ilmoitettu niitä vikoja. Eikä se nyt silti niin halpaa. 2:50 vissiin liikkuu jossain 800€ pinnassa siellä ja Simul Class 1200? Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
ballfish 28.04.2006 08:15:24 | |
---|
Toki, mutta sen vertaa en ole tutustunut niiden politiikkaan, että tuntuu melko turvattomalta tilailla jostakin ulkomailta tuota. Saa nähdä. Suomessa, kun rikkinäisestä laitteesta voi haastaa oikeuteen, jos ei ole ilmoitettu niitä vikoja. Eikä se nyt silti niin halpaa. 2:50 vissiin liikkuu jossain 800€ pinnassa siellä ja Simul Class 1200? Noh, jos vertaat uuden hintaan. ;) Olen hyvä uimaan katiskaan.
"Tulikos sanktioita? " |
Fortune 29.04.2006 15:33:47 | |
---|
Mulla oli joku aika sitten Velocity 100, ja sitä ei pystynyt siltaamaan. Mulla oli se uudempi malli, missä ei ole mitään tehonsäätöpotikkaa, eli äänenvoimakkuus säädetään etuasteen ulostulolla. On olemassa myös vanhempi malli, jossa on master-säätö. En tiedä olisiko siinä myös siltausmahdollisuus. Ei ole siinä vanhemmassakaan mallissa siltausmahdollisuutta, se on täysin stereo. Mutta kyllä se riitti ison mökän aikaansaamiseen stereonakin eikä mennyt kyykkyyn rokinkaan soitossa. Möyhähevissä voi olla toisin. Look behind you, a three-necked guitar! |
kipu69 09.05.2006 08:27:47 | |
---|
Velocity 120 ei enää löydä kaupoista (eikä muistakaan paitsi 100). mikähän on hintataso jos sattuis käytettynä löytämään? Uutena saatava velocity 100 tuntuu vähän arveluttavalle ostokselle kun siitä puuttuu volume säädöt ja siltaus mahdollisuutta ei manuaalin mukaan ole. |
JuSu 09.05.2006 08:37:54 (muokattu 09.05.2006 08:38:16) | |
---|
Velocity 120 ei enää löydä kaupoista (eikä muistakaan paitsi 100). mikähän on hintataso jos sattuis käytettynä löytämään? Mulla on se JAKin vanhan Velocity 120, maksoin siitä siis jotain parinsadan hujakoissa... Ja tuohon tehokeskusteluun sen verran, että mulla mökää on kyllä riittänyt bänditoimintaankin, vaikka olen ajanut 16 ohm kaappia vain toisella kanavalla. Etusena on toiminut Pod Xt Live. Trankkupäätteidenkin soundeissa on sitten eroja. Vertasin tuota Velocitya ja Lee Jacksonin päätettä, soundissa oli _huomattava_ ero. Itse tykkäsin enemmän Velocitysta, mutta toinen tykkää äidistä ja toinen kyttyrää... JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
kipu69 09.05.2006 08:42:30 | |
---|
Pitää varmaan tuskailla ja odotella että 120 kävelis vastaan kun vaikuttaa sopivalle päätteelle. tosin pitäis saada edelliset kamppeet myytyä ennen kun vois tosissaan alkaa tehokkaasti etsimään... |
kipu69 09.05.2006 08:45:03 | |
---|
|
Juustonaksu 09.05.2006 09:50:20 | |
---|
Kiinnosutin tuosta Samsonin 2x100W päätteestä, mistä Bonecrusher valaisi ainakin pikaviestillä. Kyllä se varmaan Rocktronin pesee, ainakin, jos kyse on tuosta 100:sta. =) Soundi kuulemma ainakin puhtailla lämpimämpi. Pitääpä testata. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
McNulty 09.05.2006 11:19:24 | |
---|
Kiinnosutin tuosta Samsonin 2x100W päätteestä, mistä Bonecrusher valaisi ainakin pikaviestillä. Kyllä se varmaan Rocktronin pesee, ainakin, jos kyse on tuosta 100:sta. =) Soundi kuulemma ainakin puhtailla lämpimämpi. Pitääpä testata. Ja nyt lähtis vielä pääte alennettuun hintaan nopeimmalle :) Pistäkää pikaviestiä jos tuo Samsonin 2x100W tai sillattuna 1x200W 2U-kokoinen pääte kiinnostaa. Kerron lisää ja tosiaan kevät ale hintaan 140e. Sorry mainostaminen! "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
pekurides 10.05.2006 14:13:57 | |
---|
Semmonen miinus tuosta psasta että jos takuu loppu ja vehke kyrvähtää ei löydy ainakaan pk-seudulta jamppaa joka sen ehjäisi, jos ei nyt ihan perusvika. nm: kokemusta löytyy:( (ovat tehtaalla hioneet varmuuden vuoksi komponenttien päältä arvot pois näkyvistä ettei pääse kopsaamaan ja tietoje tehtaalta ei heru:) |
McNulty 10.05.2006 14:36:50 | |
---|
Semmonen miinus tuosta psasta että jos takuu loppu ja vehke kyrvähtää ei löydy ainakaan pk-seudulta jamppaa joka sen ehjäisi, jos ei nyt ihan perusvika. nm: kokemusta löytyy:( (ovat tehtaalla hioneet varmuuden vuoksi komponenttien päältä arvot pois näkyvistä ettei pääse kopsaamaan ja tietoje tehtaalta ei heru:) Ouch... reilukerho! Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" |