Aihe: sg standard vai les paul studio?
1 2 3
benny
16.11.2002 10:29:25

Osta SG nyt ja joskus sitten kun on asiallista niin Les Paul.
Gibsonin Gothic SG ja se on siinä.
Maailman huipulla kohdataan ja lopulta alas vajotaan.
manfred
16.11.2002 10:53:35
niin no...
ASd
16.11.2002 13:44:35

Eikös se loimuvaahterakantinen Studio Plus ole jo aika kaukana halpiksesta? Hintaakin on reilusti yli paridonaa.

Etkai kattonut Into-Luthmanin kuvastoa? Siellähän ne hinnat on mitä on... onneks. Veikkaan että kaupassa hinta on n.1000 euroa. Siinä kuvastossahan studiokin on n. 10000 mk ja levytukussa se on 1200 euroa. 2000 ja risat saat jo standardin. (vrt. standard into-luthmanin kuvastossa muistaakseni päälle 3000 euroa.)
äksy
18.11.2002 14:28:29
kiitti paljon vastauksista. on kyllä pirunvaikee asia. toisaalta ihailen sg:tä ja eric claptonin cream-aikojen vingutusta, toisaalta jimmy pagen les pauli on niin unelma, ettei mitään rajaa. voi hitto, ehkä se kuitenkin kallistuu studioon...ei helkkari onhan sg:kin ihana. Faaaaan, valinnan vaikeutta!

No jos sun on noin vaikee päättää, niin mene kauppoihin testaamaan LP studioita ja SGitä ja valkkaa se yksilö mikä tuntuu parhaalta soundiltaan, tatsiltaan ja fiilikseltään. Jos ulkonäkö- ja fiilispuoli on tärkeä, niin mun mielestä LP studiossa ei oo jimmypage-meininkiä ainakaan poseerausmielessä. Kyllähän nuo koristelistat on ehdoton välttämättömyys, jotta voi soittaa zeppeliiniä uskottavasti. Ja cream-meininki vaatii ehdottomasti, että maalaat sen sg:n sillai psykopaattisen näköiseksi.
manfred
18.11.2002 21:50:33

No jos sun on noin vaikee päättää, niin mene kauppoihin testaamaan LP studioita ja SGitä ja valkkaa se yksilö mikä tuntuu parhaalta soundiltaan, tatsiltaan ja fiilikseltään. Jos ulkonäkö- ja fiilispuoli on tärkeä, niin mun mielestä LP studiossa ei oo jimmypage-meininkiä ainakaan poseerausmielessä. Kyllähän nuo koristelistat on ehdoton välttämättömyys, jotta voi soittaa zeppeliiniä uskottavasti. Ja cream-meininki vaatii ehdottomasti, että maalaat sen sg:n sillai psykopaattisen näköiseksi.

kiitti, tää valaisi paljon. eihän mun kannata ostaa uutta kitaraa ollenkaan! ei kukaan muuten satu tietämään tosta studion vaahterakannesta, onko kunnollinen?
fox
18.11.2002 22:19:34

kiitti, tää valaisi paljon. eihän mun kannata ostaa uutta kitaraa ollenkaan! ei kukaan muuten satu tietämään tosta studion vaahterakannesta, onko kunnollinen?

Kyllä se on ihan kunnon kamaa, maple on mahogany, hommaa kätösiis vaikka heinäkuun Guitar Player- lehti, siinä on vähän Gibson-juttua, mm. Studiosta. Tuo Studio Plus on sit AA- graden loimukannella ja vähän läpinäyttävämmällä maalauksella.
Markus
19.11.2002 09:27:26
Osta SG. Lespojahan on jokapuolella ja kopioitakin liian kanssa.
SG kevyempi pitää ja soittaa, silti et soundeissa häviä.
Hannu H.
22.11.2002 21:49:29

SG sopii niille hintelille teinipojille joilla ei ole ruista ranteessa :-D
Ossi
23.11.2002 01:02:16

SG sopii niille hintelille teinipojille joilla ei ole ruista ranteessa :-D

No, sehän on vaan myönteistä, että meille hernekepeillekin löytyy sopivat työkalut :)
Baila Mi Hermana
Dumb
23.11.2002 13:22:01

Jos noista kahdesta olisi pakko valita niin ehdottomasti ottaisin Les Paul Studion. SG ei vaan ole mua varten (ei ole kyllä liiemmin LP:kään). 8-)

Eipä onneksi tarvitse moista valintaa tehdä vaan pitäydyn telessä, Jag-Stangissa ja RG7:issa. 8-)
J.K
23.11.2002 20:11:22
SG on mahtava ja LP on myös. Gibsonin SG ja EHDOTTOMASTI japanilainen Tokai Love Rock ja siihen oikea tallamikki.
manfred
24.11.2002 20:27:05
no niin, päädyinpäs sg:hen kuitenkin. ei sitä studioo kuitenkaan saa aidoilla gibson-väreillä niin...
kiitti paljon neuvoista. kohta ostan
Ossi
03.12.2002 15:55:57

Mulla on aivan mieletön ongelma nyt asian kanssa, kun toisaalta tekis les paulia mieli, mutta toisaalta studio on vähän jotenkin halpiksen oloinen ja sit tekis mieli ostaa toi sg standard ku se on niinku "kunnon" gibson. Laittakaa kitasroiden puolia ja hyviä peusteluja miksi juuri toinen pitäisi ostaa. tokaihin etc. en suostu, koska perfektionistina rupeaisin heti miettimään, että mikit ja virittimet etc. pitää vaihtaa, juu.Kokeilehyvämies! Veikkaan että SG:hen vaakasi kallistuu!
Jucciz
03.12.2002 18:37:15
SG on muotoilultaan B.C. Rich:ien ohella rumimpia kitaroita, mitä maa päällään kantaa. Soundeihin en ota kantaa, vaan enpä tahtoisi kitaraa, jota en pysty soittamaan silmät auki ilman pelkoa äkillisestä oksennusreaktiosta. Niin ja, soundihan riippuu mikeistä ja säröpedaalien lukumäärästä.

Hoho.
Tinmo
03.12.2002 19:43:14
SG on muotoilultaan B.C. Rich:ien ohella rumimpia kitaroita, mitä maa päällään kantaa. Soundeihin en ota kantaa, vaan enpä tahtoisi kitaraa, jota en pysty soittamaan silmät auki ilman pelkoa äkillisestä oksennusreaktiosta. Niin ja, soundihan riippuu mikeistä ja säröpedaalien lukumäärästä.

Hoho.

höh, minusta taas SG:tä muotoilultaan hienompaa lankkua ei ole olemassakaan
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
Kalm
03.12.2002 21:39:06
SG on muotoilultaan B.C. Rich:ien ohella rumimpia kitaroita, mitä maa päällään kantaa..

Mitä, eikös tuo nyt ainakin ole jo aikamoinen koriste (varsinkin rumemman soittajan kouríssa)?
http://img.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/51/517271.jpg

ja kurvien mitatkin kuin uhkealla neidolla...
Vilhelmus
03.12.2002 21:55:11

muotoilultaan B.C. Rich:ien ohella rumimpia kitaroita, Hoho.

Perkele uskokaa jo että absoluuttinen totuus on juuuri se päinvastainen =D
Heavy metal - or not metal at all
BaariMikko
03.12.2002 22:32:48

B.C. Richin muotoilut ei oikein kolahda, mutta ei minulla mitään niitä vastaankaan ole. SG sen sijaan on mielestäni myös ulkomuodoltaan todella upea.
Listen to the music, not the song
gibson faded worn brown boy
17.11.2009 16:03:26
kannattaa miettiä mitä musiikkia soitetaa katos ku jos lespan aijot hankkii nii mun milest se ei oo mikä hirvee rokkikitara mut jos standardi aijot ostaa nii sit taas mititää mitä musiikkia enemmän soitetaan
Grugi
17.11.2009 16:25:02
gibson faded worn brown boy: kannattaa miettiä mitä musiikkia soitetaa katos ku jos lespan aijot hankkii nii mun milest se ei oo mikä hirvee rokkikitara mut jos standardi aijot ostaa nii sit taas mititää mitä musiikkia enemmän soitetaan

Siis Lespa ei ole rokkikitara? mikähän se sitte on? Jazz Funk Punk Slamdunk??

Kyllä lespa on rokkikitara ja isosti.
SDMF
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)