Vainhaalee 22.04.2006 23:29:19 | |
---|
Onko joku kokeillut yleensäkin tutustunut noihin Hagstrom-merkkisiin kepakoihin? Niillä ainakin olisi F-301 -sarjalainen, joka herätti mielenkiintoni... Hail to the King, Baby! |
Mursuviiksi 22.04.2006 23:35:52 | |
---|
...tallaan duncanin ah' "aina niin turvallinen" 59. Tallasta jätin tonen pois, koska tykkään 59:n hiukan nasaalista saundista. Olen joskus kokeillut pearly gatesia mutta se tosiaan on sitä pörinää ... 59 vois olla siis vaihtoehto. Fralinin bluessit on aivan loistavat mikit rock-blues-jazz touhuun ... hiukan kalliit tosin. Ääni '59 Modelille täältäkin. On minullakin straton tallassa. Keskimikkinä ja kaulassa on molemmissa Coolrailsit...toimii. Balanssi on hyvä mikkien välillä ja soundi on kaikkea pehmeästä puhtaasta napakkaan ryminään. Oikeastaan oli itsellenikin yllätys miten hyvin noi Coolrailsit pelaa sekä keskellä että kaulassa. Rankimmat heavyrytistelyt ja tanssimusiikin olen jättänyt väliin mutta kaikkea muuta on kyllä tuolla mikkikombinaatiolla on soittanut hyvin. ...mutta jälleen kerran: makuasia. I was walking down the street with my friend and he said "I hear music." As if there's any other way to take it in.
- Mitch Hedberg (R.I.P.) |
Rypsolisti 22.04.2006 23:59:52 | |
---|
Mitä eroa on Deluxe HSS Stratolla ja Lonestarilla? Niin ja on eri mikit, Lonestar malleissa ei kai ollut tuota pyöristettyä kaulanliitos kohtaa, USA Deluxessa on abalone otelauta merkit ja S1 mikkivalitsin systeemi(eli saa hirveän määrän eri soundeja). Hmm... tuossa nyt mitä tuli mieleen ekana. Niin ja tietenkin eri värit ja saattaa olla eroa myös kaulan lakkauksessa. |
rokettirollari 23.04.2006 17:27:57 | |
---|
Mä suosittelen all around-kitaraksi sitä HSS Stratoa. Mäkään en tosta Pearly Gatesista tykänny. Texas Specialit on kyllä kovat, aika erikoiselta kuulostaa sun kuvaus niistä pörinänä, mutta toisaalta makuasioitahan nää. Pearly Gatesin tilalle vois tosiaan sitä SD:n ´59:ä miettiä. Se on aika kirkas soundinen mikki, ja sen takia aika hyvä single coilien kanssa. |
kimurantti1 23.04.2006 21:16:25 (muokattu 23.04.2006 21:19:24) | |
---|
Jep. HSS Strato, Musarin Silhouette, Yamahan Pacifica 812 ja Ibanezin AT300 pitää päästä testaamaan. Pitää ensin kiertää Tampereen liikkeet ja katsoa mitä löytyy, noista mitään ei käytettynä ole näkynyt. Saas nähdä sen käytetyn Straton kanssa, en tiedä jaksanko alkaa vaihtelemaan mikkejä. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Wäiski 23.04.2006 21:37:52 | |
---|
Muita harkinnan arvoisia on ainakin Tom Andersonin Drop Topit, Music Manin Silhouette ja Luke. Kertokaa arvon herrat mitä muita näitä nyt on. Pienikokoiset kitarat miellyttää meikäläisen silmää paljon, sellaisia ainakin Musarit taitaa olla. Etsin pari vuotta sitten monipuolisempaa kitaraa perusstraton seuraajaksi ja kun olin testannut Music Man Silhouette Specialia ei mikään muu tuntunut miltään. Musari istui käteeni uskomattoman hyvin, häiriönsuodatussysteemi estää hurinat hankalissakin olosuhteissa ja soundit ovat upeat. Myös vibraa voi oikeasti käyttää. Tallamikin puolituskytkintä olen joskus kaivannut, sen toteutus olisi käsittääkseni helppoa, mutta en ole ole koskaan jaksanut testata, miten mikki soisi vain yhdellä kelalla. Hintaa kitaralla on ihan kohtuullisesti, mutta yleensä hyvää ei saa halvalla. |
Les Fender 23.04.2006 21:38:18 | |
---|
Käyhän piruuttas kokeileen DLX muziikissa roikkuvaa '91 Fenkun strat dlx plussaa (mikäli se siellä vielä on). Siinä on pleksin alla "uima-allas" eli sopii humppari pleksiä vaihtamalla. Aikas erillainen kun normi strato, jos ei muuta niin saatpahan kokemusta tuollaisestakin. "Living is easy with eyes closed!" |
kimmel 24.04.2006 09:42:30 | |
---|
Tuon Kimurantin testaaman kitaran omistajana voisin tätä kommentoida. Ensin kehutaan ostajaehdokasta: Kaveri soitti monipuolisesti sekä tuollaisia maukkaita ysisointuarpeggioita kuin full shred -tap-tilutuksiakin ihan hianosti. Asiantuntevia kysymyksiä ja kommentteja esitettiin myös, toivottavasti annoin tyydyttäviä vastauksia. Ostotilanteesta jäi se käsitys että nuo Texas Specialit saivat hyväksynnän, varsinkin kaulamikkisaundi kuulemma oli hyvä, mutta että tosiaan se Pearly Gates lentäisi ensimmäistä bird flu -epäiltyä räpistelijää kohti. No, sepä sai minut miettimään, että mikäs kiire minulla tätä myymään, voisinhan itsekin ostaa tallaan jonkin kuumemman mikin. Tosin alkuperäinen syy myyntiin on että tuo kaula ei ole minulle paras mahdollinen. Siispä F-spaced -ehdotuksia kehiin vaan! "59" ei oikein kuulosta kyllä hyvältä tähän. Hintapyynnöstä (1090 EUR) sen verran, että on otettava huomioon, että kitara on ensiluokkaisessa kuosissa ja että näitä nyt ei ihan joka oksalla enää kasva. Nuo keskustelussa mainitut nykyversiot on varustettu "Vintage Noiseless"-mikeillä, jotka tietenkin monille sopivat hyvin, mutta jotka aika monelle ovat myös ensimmäinen komponenttimodauksen kohde. Mukaan tulee tietysti Fenderin alkuperäinen kova laukku ja hihna, Straplockit vakiona. Ja kuten sanoin, en ole missään pakkoraossa tämän myynnin suhteen. Kitaroita vaan alkaa olla nurkissa vähän liikaa tarpeeseen nähden... Pistäkää vaikka pikaviestillä tarjousta jos kiinnostaa. Käytettyä ostettaessa on mielestäni otettava huomioon, että kaikkea ei kerralla välttämättä voi saada, Custom-kitarat ovat erikseen ja niiden valmistumista saa odotella kiikkustuolissa pitkiäkin aikoja. Omaa vaivaa kuluu sekä ostaessa testaamiseen että sitten oston jälkeen modailuun. Tämä yhtälö on optimoitavissa mieleisellä tavalla, jos on näppärä käsistään eikä pelkää kuumaa kolvia (ja on aikaa riittävästi). Kitaroiden kohdalla mielestäni on tärkeintä että puut ja työnjälki ovat hyvät sekä soitettavuus ja akustinen soundi kohdallaan. Jos vielä 2/3 mikeistä on sitä mitä soundillisesti hakee niin sen viimeisien mikin vaihtaminen ei ole iso asia. Tämä näin sovellettuna tähän tapaukseen. Otetaan siis vastaan ehdotuksia tallahumppariksi, "4"-asennon saundi splitattuna Texas Specialin kanssa pitäisi myös olla maukas. Terv. JK |
rosberg 24.04.2006 09:50:01 | |
---|
mulla on lone star -strato. en soita sillä juuri lainkaan koska se fukin pearly gates on ihan kauhea mikki. ei toimi mulla lainkaan. olen meinannut vaihtaa sen johonkin täsmälleen samannäköiseen duncaniin. joku jb on kuitenkin niin röyhö, että se vois toimia. mulla vaan sattuu olemaan jo keppi jossa on teksasit ja jb joten tuskin nyt toista samanlaista. miksi? |
kimurantti1 24.04.2006 15:44:19 (muokattu 24.04.2006 16:28:05) | |
---|
Jep. Noista Texas Specialeista tein myös havainnon että ne oli aika alas ruuvattu, joka tietysti vaikuttaa asiaan. Eipä all around-kitaran tarvikaan aivan ultimaattiseen särövääntöön taipua. Kaulamikin puhdas soundi oli kyllä nannaa korville. Mutta se Pearly Gates tosiaan...:) Saas nyt nähdä. Testikierros kestää pari viikkoa ja sen jälkeen yritän tehdä päätöksiä. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Härski 24.04.2006 15:58:37 | |
---|
mulla vaan sattuu olemaan jo keppi jossa on teksasit ja jb joten tuskin nyt toista samanlaista. Paiskaa siihen SH-6. Eli Distortion. Kyllä lähtee. |
rosberg 24.04.2006 16:39:32 | |
---|
no on mitä on ja kenelle tahansa, niin pearly gates nyt vaan sattuu olemaan sellanen tuhkamunien mikki. mä en saa siitä mitään kiksejä. sillä voi vetää ainoastaan akustisesti. miksi? |
kimmel 25.04.2006 08:40:48 | |
---|
Nonni. Tilasin Torilta SH-11:n eli Seymour Duncanin Custom Customin. Se on musta, mutta toivottavasti munakas. -JK |
nikander 25.04.2006 08:54:45 | |
---|
|
Rakoni 25.04.2006 09:26:50 | |
---|
Music Man Luke on ehkä paras kitara millä olen koskaan soittanut, uskomaton tuntuma. Jos rahaa riittää niin tuo kepukka ei varmasti ole pettymys. Sanokaa DT kun haluatte hyvää |
rosberg 25.04.2006 09:31:57 | |
---|
miksi? |
P-Nut 25.04.2006 09:44:01 (muokattu 25.04.2006 09:44:44) | |
---|
Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
DZN 25.04.2006 12:30:23 | |
---|
Ihan vakioehdotus taas tähän väliin. Kannattaa ainakin kokeilla Jacksonin soloist SL-1:tä. Siinä on tarpeeksi tukeva kaula(19,5mm ekalta nauhalta), Duncan classic stack single coilit ja Duncan JB hum tallassa. Rakenne on vaahterakaula leppärungon läpi. Kaulassa on eebenotelauta compound radiuksella. Koppa on hieman kutistettu ja lovia isonnettu stratsuun nähden. Lapa on se Jacksonin terävä, siitä pitää tai inhoaa. Kitara on hirveän laadukas ja istuu tyyliin kun tyyliin. Ai niin, mallia saa original floikkarilla tai stop barilla ja loumuvaahtera viilulla, mikä nyt parhammin sopii omaan tyyliin. Aka. Dino and 6077dino |
oiva tumpeloinen 25.04.2006 12:59:12 | |
---|
En nyt ole hetkeen tätä lukenut, mutta miten kävisi custom-keppi, esim. Amfisound. Osa näistä kepeistä alkaa lähentelemään sen hintaa, ja tilaamalla saisi ainakin juuri sellaisen kuin tarvitsee. |
Juzpe 25.04.2006 13:18:59 | |
---|
Jacksonin pre-fender Japanin Dinky HSS-mikityksellä saattais olla myös hyvä vaihtoehto. Tosin tuo kaula on aika ohkanen lätty, mutta itsellä oli vastaava keppi all-aroundskebana (tosin HH-mikityksellä) muutaman vuoden ja vieläkin vituttaa ku menin myymään. Lehmusrunko, vaahterakaula pulteilla. Mikit tosin täytynee samantien vaihtaa joihinkin toimiviin. "...toinen osa havitsee peniksettömyyden ja toinen kieltää sen." - Sigmund S. Freud 1938 |