Aihe: Epiphonelta uutta?
1 2 3
superfly
24.04.2006 15:42:19
Ne on sitten ne efektilenkkivahvistimet sinua varten.

Mutta jos on tuollainen perinnehenkinen simppeli vahvistin, niin delayn oikea paikka on siinä edessä. Toimii komiasti delay etuastesäröönkin.

Aivan. Mun korvaan se delay kuulosta paljon paremmalta kitaran ja vaffarin välissä. En ole ikinä oikein ymmärtänyt tuon efektilenkin käyttöä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Dareon
24.04.2006 16:12:32
No en itse edes käytä delaytä, mutta ymmärtääkseni monet sen tuonne efektilenkkiin tämän seikan takia laittavat. Eli kommentti oli ihan mutua.

Efektilenkki on mainio paikka boosterille (esim aktiivinen EQ), koska jos boosterin laittaa ruttuun ajetun etuasteen eteen voi soundi muuttua liian "ruttuiseksi", makukysymyksiä tosin :)
Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä.
varakeef
24.04.2006 16:16:23
Ja mitkä ovat keskeisimmät tuntomerkit vanhojen ja uusien välillä?

Itse itseään lainaten... löysinkin tunnistuskeinon vanhojen valve junior combojen ja uusien väliltä:

I have the impression that they redesigned the back panel --looks like there are two models, one with a single opening, the other with two openings --I'm pretty sure the first JV I had had one opening. This one has two.

Se nuppimalli on kyllä hienomman näköinen. Sitä ei vaan taida vielä saada Euroopasta.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Riku Rotten
24.04.2006 16:28:58
Se nuppimalli on kyllä hienomman näköinen.

Eikä sen mukana tarvitse ostaa paskaa kaijutinta.
BlueNote
24.04.2006 16:40:07 (muokattu 24.04.2006 16:44:43)
Tommonen blues-combo on ainakin ulkonäöltään aika magee! =)
Harmi et nois jenkkien elite-sarjan epiluureissa ei ole - perfcet shape headstock -
niinkuin niissä vastaavissa japsien elite-sarjan epiluureissa?
ja asiasta kolmanteen...se on muuten kai Epiphone joka nykyään tekee japanissa virallisia Gibson-replikoita,
aiemminhan se oli vissiin toi Orville...
varakeef
24.04.2006 16:40:32
Eikä sen mukana tarvitse ostaa paskaa kaijutinta.

Kaiuttimen paskuus on kyllä yksi subjektiivisimmista asioista, mitä keksiä saattaa. Kaiuttimen soivat toki eri tavoin, mutta mikä on missäkin yhteydessä hyvä on... meloko laella makuasia.

Mieluummin ottaisin kombon, jos se ei humise.
Tompsi
25.04.2006 00:09:51
Aivan. Mun korvaan se delay kuulosta paljon paremmalta kitaran ja vaffarin välissä. En ole ikinä oikein ymmärtänyt tuon efektilenkin käyttöä.

Minun korvaani ei kuulosta. Ei cleanilla. Ei säröllä. Vahvisin pois päältäkin se kuulostanee hirveältä. Kamalaa päälleliimattua pauketta. Piss on it.
msormune
25.04.2006 08:29:41
Puhdasta saa 5w edestä ja luukut levällään teho lienee 10w luokkaa eli mökää on jo melkoisesti. Saundit ovat harmonycentralin mukaan ainakin vintagea, joten ulkonäköä vastaa.

http://www.harmony-central.com/Guit … a/Epiphone/Valve_Junior_Head-1.html

Hmm... tuossa Epiphonessa on ainoastaan yksi EL84, joten se on todella takuuvarmasti aito Class A -vahvistin. Se tarkottaisi että edes täysillä sen teho ei pysty mitenkään olemaan paljoa yli 5 wattia. EL84 virallisten speksien mukaan Class A single tube pentode-tilassa max. teho on tyypillisesti 5.7 wattia.

Hieman on mullakin tosin tämä mutu-tietoa, korjatkoon joku jos olen ihan hakoteillä. Mutta se on varmaa että tuo on ainakin Class A toisin kuin useimmat muut muka-class-a -vahvistimet :)
varakeef
25.04.2006 09:17:10
Ja lopulta on aika epäolennaista, paljonko niitä watteja sitten onkaan. Viisi wattinen pikkuputikivahvistin kertoo kyllä suuruusluokan.

Subjektiiviset arviot näyttävät olevan liikuttavan yksimielisiä siitä, että peli on hämmästyttävän äänekäs ja toisaalta myös hyväsointinen. Tyyppäämään pitäisi päästä.
Riku Rotten
25.04.2006 10:37:00
EL84 virallisten speksien mukaan Class A single tube pentode-tilassa max. teho on tyypillisesti 5.7 wattia.

Minulla on se käsitys, että nämä max tehot ovat puhdasta. Kun putki ajetaan ruttuun, niin saadaan enemmän ulos.

(HUOM! Jos tontilla on joku oikea asiantuntija, niin tulkoot kertomaan asian todellisen laidan, kiitos.)
Riku Rotten
25.04.2006 14:21:42
Hmm... tuossa Epiphonessa on ainoastaan yksi EL84, joten se on todella takuuvarmasti aito Class A -vahvistin. Se tarkottaisi että edes täysillä sen teho ei pysty mitenkään olemaan paljoa yli 5 wattia. EL84 virallisten speksien mukaan Class A single tube pentode-tilassa max. teho on tyypillisesti 5.7 wattia.

Asiantuntijataho väittää seuraavaa: El84 puskee 5,3w 10% säröllä. Hifiä saa irtii luokkaa 2.5w.

Taas kerran saa tunnustaa olleensa väärässä. Damnnnnnn.
msormune
25.04.2006 14:37:02
Asiantuntijataho väittää seuraavaa: El84 puskee 5,3w 10% säröllä. Hifiä saa irtii luokkaa 2.5w.

Taas kerran saa tunnustaa olleensa väärässä. Damnnnnnn.

Et välttämättä muuten ole, nimittäin on eri asia onko vahvistin Class A vai Class AB. Jälkimmäisessä tapauksessa puhdasta tehoa vissiin lähtee yhdestäkin putkesta paljon enemmän kuin tuo noin 2.5W, kun putket toimivat osittain "päällekkäin" vahvistaessaan.

Siis suomennettuna: Jos kaksi EL84-putkea on kytketty vahvistimessa Class AB-tyyppisesti, ne puskevat huomattavasti enemmän yhdessä tehoa, kuin kaksi EL84-putkea kytkettynä Class A-tyyppisesti erikseen...
Riku Rotten
25.04.2006 14:43:51
Siis suomennettuna: Jos kaksi EL84-putkea on kytketty vahvistimessa Class AB-tyyppisesti, ne puskevat huomattavasti enemmän yhdessä tehoa, kuin kaksi EL84-putkea kytkettynä Class A-tyyppisesti erikseen...

Vaan tässä juniorin tapauksessa on vain yksi pääteputki, joten tämä on sitä A-luokkaa? Ainakin Epiphone väittää sivuillaan, että kyseessä on luokka A!!

Joten kyllä minä nyt *§@ olen väärässä. (virnistää)
msormune
25.04.2006 15:29:55
Vaan tässä juniorin tapauksessa on vain yksi pääteputki, joten tämä on sitä A-luokkaa? Ainakin Epiphone väittää sivuillaan, että kyseessä on luokka A!!

Joten kyllä minä nyt *§@ olen väärässä. (virnistää)

Niin, mutta tarkoitin yleensä siis class A tai class AB -vahvistimia, en pelkästään tuota Valve junioria :) Nyt meni jo hieman offtopkiksi...

Kyllä, jokainen vahvistin, jossa on vain yksi pääteputki on ehtaa class A:ta, kun ei voi olla muutakaan. Teknisesti katsottuna myös esimerkiksi jokainen erillinen putkiesivahvistin, jossa on yksi vaikkapa 12ax7-putki, on myös class A :)
tommi_899
26.04.2006 08:04:11

tekisivät vielä crestwoodeja uudestaan....
Feggy
26.04.2006 12:33:49

Tekisivät uusintaversion siitä Crestwoodista jo heti nyt. :(

Kannatan.
Uutta Lockmania demostudiossa.
Zammy
26.04.2006 13:18:39
Putki-reverb! Miksei näissä voi olla efekti-looppia?

Mistä tuo tieto putki-reverbistä? Minä en huomannut mitään mainintaa moisesta.
Susikoira Roi Orbison
-septimisti-
27.04.2006 21:29:20 (muokattu 27.04.2006 21:34:10)
Mistä tuo tieto putki-reverbistä? Minä en huomannut mitään mainintaa moisesta.

Tuolta Sweetwaterin sivuilta. Tietty ei olisi ensimmäinen kerta kun näissä on virheitä.

Epiphone Blues Custom 30 tube amp Features:

Power: 30 AB/15 A W
Type: 100% Tube
Class: A & AB
Rectifier: Tube- 5AR4
EQ: Two Modes-Independent and Interactive
Preamp : 12AX7 (5)
Power: 5881 (2)
Speaker Type: 2X12" Lady Luck by Eminence
Tube Reverb
Channels: 2
Outputs: 4 Ohm (2), 8 Ohm (2) & 16 Ohm

Tässäpä pari oikein isoa kuvaa kyseisestä vahvarista. Edestä & takaa.
http://www.epiphone.com/press/P_BluesCustomFront.jpg
http://www.epiphone.com/press/P_BluesCustomBack.jpg

EDIT: noita made-in jaappani crestwoodeja kultaiselta 70-luvulta taitanee saada aika kohtuullisella korvauksella itselleen esimerkiksi ebaysta.
Dareon
28.04.2006 10:13:29
Oho tuo tosiaan ainaki specsien perusteella vaikuttaa 100% putkivehkeeltä.

5 etuasteputkea viittaa siihen että siellä reverbissäkin tosiaan on putkia, tai sitten on todella high-gain peli :P
Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä.
McNulty
30.04.2006 13:06:44
http://www.music123.com/Search/Defa … ?src=epiphone&N=4294967168+6074

Ei kyllä huimaa päätä nuo jenkkilän hinnat.
Epiphone Valve Junior nuppi 100 dollaria, Blues Custom combo 500 dollaria ja sitä rataa. Toivottavasti T-kaupasta saa noita pikimmiten kanssa... ja asialliseen hintaan!
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)