Aihe: sg vs les paul
1 2 3
fox
19.04.2006 01:44:17

Puuta (ja painoa) tuntuukin kärjistetysti olevan melkein kahteen SG:seen...

SG:n kepeää ja rokkia fiilistä en kyllä suostu väheksymään, sen verran on mojokas ja helpposoittoinen design kyseessä :)

Täytyis punnita.. ;)
SG on tosiaan erittäinkin miellyttävä soitin, mutta toki tuo "Grand old lady" sen ulkonäöllisesti ja "eye candylla" mennen tullen voittaa, jos vaikka pistäis vierekkäin SG Customin ja vastaavasti cherrysunburstin LP Custom Plussan...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Tompsi
19.04.2006 01:59:05
toki tuo "Grand old lady" sen ulkonäöllisesti ja "eye candylla" mennen tullen voittaa, jos vaikka pistäis vierekkäin SG Customin ja vastaavasti cherrysunburstin LP Custom Plussan...

Varmasti silti löytyisi höyrypäinen pitkätukka (minä) joka heittäisi ilmestyskirjan pedon (cherrysunburstin LP Custom Plussan) seinään, ulostaisi tuhoutuneen kitaran jäännöksille, nostaisi Solid Guitarin kohti taivasta ja huutaisi: "By the power of Grayskull! I HAVE THE POWER!!"
fox
19.04.2006 02:05:53

Varmasti silti löytyisi höyrypäinen pitkätukka (minä) joka heittäisi ilmestyskirjan pedon (cherrysunburstin LP Custom Plussan) seinään, ulostaisi tuhoutuneen kitaran jäännöksille, nostaisi Solid Guitarin kohti taivasta ja huutaisi: "By the power of Grayskull! I HAVE THE POWER!!"

Mm´m.. sä ootkin rebel! ;) Ei se väärin oo, ja sitäpaitti SG:t on tosi kivoja soittaa, toki.. Ei turhaan meidän kitaristi tottele nikkiä Mr SG... tai SG vaan, riippuu paikasta..:)
Tosin sillä ei oo tällä hetkellä muuta ku LP Special singlecutti P-90:lla jotka pöristelee infernaalisesti...joutuu ressukka nimensä mukasesti SG Standardilla vetelemään.. 8)

Sinun kandeis joskus tuollasta Doublecut-Stankkua kokeilla.. ;) Mun mielestä on hyvin tuollanen "Best of both worlds"- yritelmä.. (toki siis vaan yritelmä...)
Tompsi
19.04.2006 02:11:22
Sinun kandeis joskus tuollasta Doublecut-Stankkua kokeilla.. ;) Mun mielestä on hyvin tuollanen "Best of both worlds"- yritelmä.. (toki siis vaan yritelmä...)

Hei joo, semmoista olenkin joskus kosketellut ja todennut varsin oivaksi laitteeksi. Myöskin sellainen kahden humpparin LP junior josta joskus Jelppikerho-ketjussa haasteltiin on mielestäni aivan oiva. Kenties kerran... ;)
Les Fender
19.04.2006 02:11:37

Mun kitaralaukkuun ei saa tulla kakkimaan, vaikka siellä cherrysunbursti LP Custom onkin. Eikä saa seinäänkään heittää, sen verran pitää olla tapoja:o) Kyllä meidän pitää pystyä nää puhumalla sopimaan...
"Living is easy with eyes closed!"
fox
19.04.2006 02:16:34

Hei joo, semmoista olenkin joskus kosketellut ja todennut varsin oivaksi laitteeksi. Myöskin sellainen kahden humpparin LP junior josta joskus Jelppikerho-ketjussa haasteltiin on mielestäni aivan oiva. Kenties kerran... ;)

Myöskin Giban Marauder on vekkuli härveli.. Ja tuollanen..
http://www.lehmo.com/fox/lataamo/S.D.Curlee%20Std%20I.jpg
Tompsi
19.04.2006 02:18:43 (muokattu 19.04.2006 02:21:45)
Mun kitaralaukkuun ei saa tulla kakkimaan, vaikka siellä cherrysunbursti LP Custom onkin. Eikä saa seinäänkään heittää, sen verran pitää olla tapoja:o) Kyllä meidän pitää pystyä nää puhumalla sopimaan...

No jos tehdään tämmöinen herrasmiessopimus että aina "hädän hetkellä" keskityn mentaaliseen kuvaan tuosta sinun kitarastasi ja hillitsen sitten itseäni sen verran että pitäydyn käytännön sijaan tiukasti teoriapuolella? =)
Tompsi
19.04.2006 02:20:20
Myöskin Giban Marauder on vekkuli härveli.. Ja tuollanen..
http://www.lehmo.com/fox/lataamo/S.D.Curlee%20Std%20I.jpg

Näyttääpä kivuliaalta prosessilta tuon kaularaudan säätö.. Mahtuuko sinne piippuavain väliin ilman kaulamikin irroitusta?
Les Fender
19.04.2006 02:28:02
No jos tehdään tämmöinen herrasmiessopimus että aina "hädän hetkellä" keskityn mentaaliseen kuvaan tuosta sinun kitarastasi ja hillitsen sitten itseäni sen verran että pitäydyn käytännön sijaan tiukasti teoriapuolella? =)

...Ja kun reilulle linjalle mentiin niin voithan vaikka luvalla tulostaa kuvan tuosta hyyssin seinään. Sijoitat vaikkapa sen sinne Shakiran kuvan alle. Löytyy sieltä sitten apua jos "hädän hetki" vaatii nopeuttamista;)
fox
19.04.2006 02:29:31

Näyttääpä kivuliaalta prosessilta tuon kaularaudan säätö.. Mahtuuko sinne piippuavain väliin ilman kaulamikin irroitusta?

Ei tarvii, se on tarkotettu ½" lenkkiavaimella säädettäväks.. =) Toimiva systeemi.. jos huomasit, niin se on "Neck thru bridge" eli kaula jatkuu tallalle asti..
fox
19.04.2006 02:32:02

sinne Shakiran kuvan alle. ;)

Nyt kun tuli mainittua.. Säveltäjä-sanoittaja-sovittajakitaristi Shakira käyttää mm. SG-kitaraa.. (ja osaa soittaakin, myös huuliharppua)
Tompsi
19.04.2006 02:46:27
Ei tarvii, se on tarkotettu ½" lenkkiavaimella säädettäväks.. =) Toimiva systeemi.. jos huomasit, niin se on "Neck thru bridge" eli kaula jatkuu tallalle asti..

Aaa, I see. Ilmeisesti tuolla "Neck thru bridgellä" sitten saavutetaan hyvinkin samanmoista auringonpaistetta elämään kuten tavanomaisellakin läpikauloituksella? Kovin mielenkiintoinen laite kyllä, en käy sitä kiistämään.

...Ja kun reilulle linjalle mentiin niin voithan vaikka luvalla tulostaa kuvan tuosta hyyssin seinään. Sijoitat vaikkapa sen sinne Shakiran kuvan alle. Löytyy sieltä sitten apua jos "hädän hetki" vaatii nopeuttamista;)

Kiinni veti. :)

(Perhana, tämän siitä saa kun hörppää litran kahvia yötä myöten ja työnantajakin vaatii tulemaan töihin vasta kun tanssit on tanssittu ja kummitukset lähtevät lennoilleen. Ihan hyvä kitaranhankintaketju on täynnä Shakiraa, mystillisiä Gibboneita, sieniä ja kettuja. Noh... C’est la vie.)
Jake.e
19.04.2006 07:04:16
Itse ajautuisin tuohon sg standardiin paljon mieluummin kuin lp studioon. En tiiä mikä noissa studioissa on oudon tuntuista mutta joku se on. Ei vaan meinaa löytyä semmosta tatsia siihen kitaraan.
http://video.google.com/videoplay?docid=912243387136540223&q=strapping+young+lad&pl=true
MusaMasa
20.04.2006 11:56:20
Les Paul Studion olen omistanut sekä kymmeniä vastaavia tai kalliimpia testisoitellut ja kaverin SG Standardia räplään aina kun lähelle pääsen. Jos olisin itse valitsemassa niin ehdottomasti SG:n ottaisin. Minua ei vain nappaa Lespojen tukkoinen sointi, ylempien nauhojen saavuttamattomuus ja uppotukkimainen olemus. Kyllähän niiden ominaisuuksien kanssa elää mutta miksi pitäisi kun ei ole pakko?

Ja minä ole täysin eri mieltä! Ota huomioon, että myös soittajat ovat erilaisia!!
Minulle ylemmät nauhat/kaula ei tuota mitään ongelmia! (Pitkät sormet) Ja soundit
ovat tanakat! Diskanttia saa kyllä lisää jos on tarvis! (Vaikka sitten eq:lla). Höh...
Riku Rotten
20.04.2006 12:09:51
olen tässä harkinnut uuden kitaran ostoa ja päättänyt että ostan jomman kumman gibsonin, elikkä sg:n tai LP studion.

Oikeasti tässä on kysymys siitä kumman ostat _ensiksi_? gas
Les Fender
20.04.2006 17:24:39
Oikeasti tässä on kysymys siitä kumman ostat _ensiksi_? gas

Ja kun noi on ostettu niin "Hmm.. stratokin ois hieno, vai olisko sittenkin tele? Jonkin fuusioheavytilukeppifloikkahässäkänkin vois.... Niin! ja kunnon akustinen, naikkariakin pitäis päästä kokeilemaan.. Miltähän jokin puoliakustinen kuulostais. Vai hommaisko 12-kielisen?" Noitten jälkeen stydiö lp näyttää tylsältä, standardi pitää hommata, loimukannella tietty." Mitens sitten se vaffistin puoli=?................................. Gauheeta!
.............................................Astuit
..............................................Suohon?
kari10
20.04.2006 17:43:46
GAShmar=painajainen :-)
käsi
20.04.2006 17:54:39

ja ajan kanssa huomaat kuitenkin omistavasi molemmat:)
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Tompsi
20.04.2006 21:17:16
Ja minä ole täysin eri mieltä! Ota huomioon, että myös soittajat ovat erilaisia!!

Mutta minä olen samanlainen. ;)

Sehän tuossa kirjoituksessa vähän oli pointtina että jos _minä_ olisin toista noista apinakitaroista ostamassa niin valitsisin vatkaimen edellämainittujen syiden takia.
Deranged
20.04.2006 22:06:44 (muokattu 20.04.2006 22:07:20)
olen tässä harkinnut uuden kitaran ostoa ja päättänyt että ostan jomman kumman gibsonin, elikkä sg:n tai LP studion.

SG:ssä on ohuempi ja purevampi soundi.

Lespassa tummempi ja pehmeämpi soundi.

Testaa molemmat saman vahvarin läpi ja ota se joka itseäsi miellyttää enemmän.

Itse ottaisin SG Standardin, koska tykkään sen soundista Mesa Rectifierin tai 5150:n läpi enemmän kuin Lespan hinnaltaan vastaavasta mallista. Jotenkin ärhäkämmän oloinen soundiltaan, ja ärsyttää puristeja ulkonäöllään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)