Walking Death 18.04.2006 17:19:00 (muokattu 18.04.2006 17:19:28) | |
---|
Suosittelen tutustumaan näihin Tech 21 TM sarjan vahvistimiin. En ole noin suurella budjetilla liikentees.. 800-1000€ sillä määrällä pitäis saada vahvistin ja uusi kitara |
tommiot 18.04.2006 17:25:12 (muokattu 18.04.2006 17:25:36) | |
---|
|
Walking Death 18.04.2006 17:27:43 | |
---|
Toi olis kyllä kovasana.. ostaisin jos rahat riittäs |
Da Make 18.04.2006 17:30:08 | |
---|
Suosittelen tutustumaan näihin Tech 21 TM sarjan vahvistimiin. En ole noin suurella budjetilla liikentees.. 800-1000€ sillä määrällä pitäis saada vahvistin ja uusi kitara Sanoit äsken, että toinen vaihtoehtosi olisi 550e maksava halpis Marshall half stack. Tässä ei nyt jokin täsmää. |
Walking Death 18.04.2006 17:35:12 | |
---|
nii et jos olis enemmän rahaa nii ostaisin sen marshalin halpis kaapin .. ja kiataraakaa ei oo lyöty viä lukkoon.. ja ku mulla on bändi nii sinnekki täytyy kattella jotain vehkeitä lisää.. |
tommiot 18.04.2006 17:37:27 (muokattu 18.04.2006 17:37:40) | |
---|
nii et jos olis enemmän rahaa nii ostaisin sen marshalin halpis kaapin .. ja kiataraakaa ei oo lyöty viä lukkoon.. ja ku mulla on bändi nii sinnekki täytyy kattella jotain vehkeitä lisää.. Osta toi JCM800 (en tunne myyjää enkä sillä tavalla yritä mainostaa), siinä on hyvä vahvistin bändikäyttöön. Tai riippuu miten heviä pitää soittaa. Bluesista rässiin lähtee siitä säröt. Säästät sitten vaikka kitaraan vähän pidempään, mutta ehdottomasti jos on 150 euroa eroa halpistrankkumarsun ja putkimarsun välillä kaapin kanssa, niin tuo. |
Walking Death 18.04.2006 17:38:45 | |
---|
pitää pistää korvan taakse.. |
Pitsku 19.04.2006 00:14:18 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=102929 Suosittelen tutustumaan näihin Tech 21 TM sarjan vahvistimiin. Tohon ilmoitukseen liittyen pitää kyllä lisätä, että Techin ykköskanava on kyllä aivan loistava, mutta humpparikitaraa käyttäneenä en ole meinannut saada hyviä säröjä ko. stygestä irti millään ilveellä. Ja muutenkin styrkkari tuntuu toimivan huomattavasti paremmin yksikelaisilla kitaroilla. En silti kyllä tosta vahvistimesta heti suotuisi luopumaan:) Pelimies ostaa ensin mailat ja vasta sitten opettelee pelaamaan |
ninos 19.04.2006 00:46:09 | |
---|
Hampparit<3 |
Ziggy Bubba 19.04.2006 01:15:49 | |
---|
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Juzpe 19.04.2006 02:23:20 | |
---|
Joop.... Ensinnäkin, koska kukaan ei oo vielä valittanut niin minä sen teen. Opetelkaa nyt vittusaatana otsikoimaan ne threadinne. Ja asiaan. Olen kuullut hyvää myöskin HK:n Edition Tube-combosta. Aika laaja soundivalikoima ja mahtuu hyvin tuhon budjettiin. Jäljelle jäävällä rahalla voi sitten ostaa vaikka reenikämpälle olutta/limpparia/sidukkaa, riippuen siitä onko kyseessä rock- tai blues-/proge-, teini- tai hevi-/tyttö- tai homobändi. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
"Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni |
Juustonaksu 19.04.2006 07:17:51 (muokattu 19.04.2006 07:19:33) | |
---|
Luulenpa kuitenkin, ettei se toivottu särö ole se sirkkeli. Ellei sitten veivaa jotain hautadoomnorskisvartmunatontasirinää mielellään. :) Vähän tuo budjetti kyllä hämää, kun välillä on 500€ ja välillä 200€ ja välillä pitäisi saada kitara ja vahvistin 800€. Eikö tätä skaalaa voisi hieman supistaa? Voisi helpottaa mukavasti. :) Mutta suosittelen, jos halvalla haluat päästä, että katsot noita Laneyn TF-sarjan comboja, esim TF-200. Tai Randallia, kuten nyt yleensäkin täällä suositellaan. Jos se budjetti antaa myöten niin JCM 800 voisi olla kova. Sillä ei tosin taida sellaisenaan kovin rangggohja veivailla, eli taitaa olla lisäsäröttimen paikka. Noista Techin Trademarkeista tahdon sanoa sen, että edes humpparikitaralla en saanut niistä tarpeeksi mojovaa soundia hevin veivaamiseen. Piti lisäillä säröä jollain ulkoisella pedaalilla ennenkuin edes Maidenit menivät ok. Mutta ehkä toiselle riittää vähempikin jne. =) Niin ja mainittakoon, että noista TF:stä riittää mainiosti bändikäyttöönkin, soundi ei mene puuroksi. Ellei rumpali sitten harrasta aktiivisesti kalvojen vaihtamista. Toisaalta taas... Jos budjetti yltäisi jopa tuohon Marsun JCM:n niin kannattanee miettiä myös noita ENGL:in comboja. Thunderia ja Screameria kaiketi irtoilee siinä 600-800€ hintaluokassa ja tehojen puolesta kyllä riittävät varmasti reenikselle. Thunderia testanneena se oli yllättävän äänekäs pikku vekotin. Soundi aukesi kyllä pian, mutta meteliä tuli ihan liikaa omiin tarpeisiini kerrostalossa. Sitten tuohon samaan voisi mahtua vielä Laney GH50L mikälie, aika mainio äänekäs pikku murisija. Tosin eipä taida silläkään mitään sirkkeliä irrota. Jos se sirkkeli on aivan välttämättömyys niin kehotan ostamaan Fenderin Frontman 15 mikälie ja "boostaamaan" sitä Bossin Metal Zonella trebble ja gain täysillä. =) Eiköhän tuolla jo irtoa ihan ok norskit. Edit: Walking_Deathin omakuvasta päätellen veikkaan, että se JCM olisi kuitenkin aika kova vaihtoehto. :) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Rallakka 19.04.2006 07:56:17 | |
---|
Noista Techin Trademarkeista tahdon sanoa sen, että edes humpparikitaralla en saanut niistä tarpeeksi mojovaa soundia hevin veivaamiseen. Piti lisäillä säröä jollain ulkoisella pedaalilla ennenkuin edes Maidenit menivät ok. Mutta ehkä toiselle riittää vähempikin jne. =) Ööö, Itsellä Tech 21 TM60, Stratolla soittaessa en saa säröjä irti mutta kun lyön Lespan kiinni niin johan toimii. Mun mielestä tuossa taas on humbuggahilla aivan lyömätön (tm :)) särö. Veivailen mun kuvauksen tyylistä ja jopa bläkkis tyylistäkin. Doomi tyyliin My Dying Bride lähtee ilman spedaaleja. Enivei, mun pointi on se etten allekirjoita tuota quottaamaani... mielipide kysymys.. "I'm only wearing black until they invent something darker" |
J.RA 19.04.2006 08:36:37 | |
---|
Laney GH50L mikälie, aika mainio äänekäs pikku murisija. Tosin eipä taida silläkään mitään sirkkeliä irrota. Buustaamalla saa vaikka mitä. Itsessään siitä irtoaa aika mureat säröt kuitenkin. Itse tykkäsin. Tuntuu muuten käsittämättömältä kuinka näitä vahvistimia valitaan. -Sellasta se vaan on- |
Walking Death 19.04.2006 22:12:13 | |
---|
|
Walking Death 19.04.2006 22:16:39 | |
---|
mutta olisko se Fenderin FM212R niin per*****ä ettei kannata ostaa..? |
PlasmaDemon 19.04.2006 22:40:55 | |
---|
"Soittajan sormi on sellainen elin, että se soimaan saa vaikka millaisen pelin" |
Ziggy Bubba 20.04.2006 01:42:23 | |
---|
Himaan.. No siinä tapauksessa et tartte edes noinkaan isoa vehjettä, joku 15-30w saattais sopia tarkoitukseen. Putkivahvareiden kohdalla kannattaa muistaa että ne eivät toimi aivan maximaalisen mainiosti pienillä volyymeillä, eli mitä isompi putkipurkki, sitä lujempaa sitä saa soittaa että kuulostaa millekään. JCM800 on siis kotikäyttöön vähän sama kuin oma pikku lemmikki norsu (kyllä se saattaa ovesta mahtua, mutta naapurit ei sitten enää moikkaa) :P Mun mielestä nykyään saa jo reilulla parilla sadalla aika asiallisia makuuhuonevahvareita. Voxin AD30VT on aika passelisti toiminut ainakin mulla, Kuten myös Rolandin Micro Cube. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Dareon 20.04.2006 03:40:47 (muokattu 20.04.2006 03:41:35) | |
---|
Himaan jos aiot kamat hankkia niin isolla vahvistimella ei oikeastaan tee mitään. Ostaa mieluummin vaikka: http://www.thomann.de/thoiw3_roland_micro_cube_prodinfo.html tai vähän isomman jos 2w tehoja pelästyit, esim. http://www.thomann.de/thoiw3_roland_cube_15_prodinfo.html tuo 15w malli on ainoa josta ei itsellä ole kokemusta, microcube ja cube-30 kavereilta tosin löytyvät ja mallinnukset ja efektit niissä ovat ihan kivoja ja toimivia. Ja sitten panostaa siihen kitaraan enemmän, kaamealla kitaralla on kamala soittaa kun vire ei pidä ja koko kitara rätisee ja paukkuu. Kitaran neuvonnassa joku muu saa jatkaa --> Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
Pnctocn 20.04.2006 07:50:24 | |
---|
Suosittelen tutustumaan näihin Tech 21 TM sarjan vahvistimiin. ...niin minäkin, tosin olivat itselle pettymys. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |