Lennu 18.04.2006 14:38:14 | |
---|
Fenderin Bluesdeluxe sai sydärin ja odottelee treenikämpillä aikaa uuteen ohitusleikkaukseen Wahwarikellarissa. Pakko viedä kun siinä on kuitenkin jotain semmosta mitä ei löydy kuuna päivänä noista muista :) Niin, mullahan on myös tämä, yhellä keikalla oon ehtinyt kokeilemaan. Mahti peli. Kakkoskanavan rouhia särö on aika mannaa. himassa.net "Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v. |
Sanchez 18.04.2006 14:54:13 | |
---|
Itse käytän pelkkää vahvimisten säröä, nuppina Laney VH100R ja kaappina toimii Behringer BG412H. Olen koittanut muutamia säröpedaalia, ja jopa eri etuastetta (ENGL E530), mutta kyllä tuon vahvistimen oma särö lyö nuo kaikki. Säätöinä on yleensä(lead kanava): Bass 5,5 - Mid 5,5 - Treble 2,5 - Drive ja Gain n. 7,5. Saa hyvän kuuloista säröä, jos joku tietää bändin nimeltä Evergrey niin melko lähellä sitä näillä säädöillä kuulostaa. Pitäisi tuo E530 saada tuonne torillekkin myyntiin. |
maxillaris 18.04.2006 15:20:15 | |
---|
Mesa/Boogie mark III. Kanava kakkonen ja tone ja volume 9 1/2. Master "sopiva".. Kitaralla voi pelata sitten sopivan särön. Kuten Ossikin totetesi, ehken liikaa noita vetopotikoita ja hässäköitä. Muuten oiva peli 90-luvulta;) |
rytilahti 18.04.2006 16:06:54 | |
---|
Peavey Classic 50. Komppia SG:llä. Modernia overdrive rokkia jykevällä, rouhealla, erottelevalla ja isolla saundilla. Ei liian säröistä kumminkaan Jykevät saundit lähtee kun on kunno kaappi, tykkään. Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä! |
Joees 18.04.2006 16:21:16 | |
---|
Budda Superdrive 30w 1x12" combo. En käytä pedaaleja, vaan vahvistimen omaa säröä. Särö toimii kompeissa ja sooloissa ja missä vaan. Samaten clean. Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Ja jos bändin kanssa pääset testaamaan niin vielä parempi, sillon tämä nimittäin pääsee oikeuksiinsa :) Mä saatan ehkä vaihtaa tän nupiksi ja sit hommata jonkun 2x12" kaapin kaveriks. Ei tarvi sitten raijata koko comboa reeneihin ja kotiin. Mitään muuta syytä mulla ei oikeestaan olekaan sitten vaihtamiseen. Ja niin, jos säröä meinaa pedaaleista repiä. Niin Hot Cake toimii tän kanssa aivan helkutin hyvin. Etenkin sellasessa kevytrosossa. Aivan hemmetin maukas soundi. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
teo 18.04.2006 16:32:37 | |
---|
Minkälaista kitaraa käytät? Testailtiin kaverin kanssa joku vuosi sitten juuri hot-rod deluxea bändin kanssa ja siinä on esimerkki semmosesta mun mielestä riipivästä säröstä. Nätit kompit kun sääti, niin soolossa ei ollut tarpeeksi puhtia ja päin vastoin. Eli mua ihmetyttää kun porukka kertoo käyttävänsä HR-sarjan vahvareiden omia säröjä. Minä soitin sillä 335:llä ja se kyllä onnistui viiltämään niin että tuntui! Varsinkin jos oli suunnattu suoraan kohti. Minä en vaan ihan selvästi osaa, prkl! Itse soitin pitkään Hot Rodin omilla säröillä. Kitarana oli stratocaster kaupan mikeillä varustettuna. Soitamme aika perus-rockia. Mielestäni tuo oli tuollaisessa avoimessa sointusoitossa ihan kohtuullinen, mutta kyllä siitä sitä kirskuvaa yläpään sirinää löytyy. Erityisesti nauhoittaessa tuon huomaa. Mihinkään rankempaan voimasointurockiin tuo ei oikein taivu. Kevyeen rockirosoon mielestäni ihan mainiosti. Liikaa tuota hot rodin säröä mielestäni moittivat. Nyt pusken hot rodista Rattia läpi ja kuulostaa mielestäni erittäin hyvältä :) Kosmista rakkautta ja maailmanrauhaa!! |
Zeni 18.04.2006 17:13:07 | |
---|
Minä käytän. Vahvarina Marshall JCM602 combo. Yksin soittaessa bass klo.1 , middle klo.12 ja treble klo.11. Gaini potikka on auki juuri sen verran että ääntä tulee ja jos haluaa elvistellä (Backyard Babies/hybrid Children/hevi) niin väännetään lisää gainia. Kokeillut olen Boss MD-2 (tällä pääsee lähelle haluttua mahtisäröä) ja DS-1 (tähän en ehtinyt kunnolla tutustua). EQ:lla ym. olen koittanut välillä boostata mutta homma menee ihan läskiksi. |
oiva tumpeloinen 18.04.2006 17:18:08 | |
---|
Mesa/Boogie mark III. Kanava kakkonen ja tone ja volume 9 1/2. Master "sopiva".. Kitaralla voi pelata sitten sopivan särön. Kuten Ossikin totetesi, ehken liikaa noita vetopotikoita ja hässäköitä. Muuten oiva peli 90-luvulta;) Kokeilepa sitten 3axista. =) Mulla on sellainen ja siinä vasta ruuvattavaa onkin....liikaakin mulle, mutta minkäs teet. Joskus olen käyttänyt sen edessä kokeilumielessä VS:n Jekyll&Hydea, mutta normaalisti käytän sitä ihan itsekseen. Gainia riittää liiaksikin.... |
ilpoliekkio 18.04.2006 17:25:53 | |
---|
Itse käytän ihan vaan ENGL Fireballin omaa säröä. Tosin eräs päivä kokeilin boostata FB:tä ihan pikkuisen Bossin Super Overdrivella, kylläpä tuli ihanan kirskuva yläpää! Ja rouheuttakin ihan eri skaalassa. Soundi on nuin likaisempi, sopii tiettyihin musatyyleihin. Muutenhan tuolla Fireballin säröllä potkiikin todella pitkälle. Awaken the suffering |
Räbbänä 18.04.2006 17:28:28 | |
---|
Marshallin Valvestate 8080. Käytän vahvarin omaa säröä soitossa, joskus maustan soittoa behringerin X V-ampin efekteillä. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
Jucciz 18.04.2006 17:37:03 | |
---|
Vahvistimestahan ne säröt otetaan. |
LaXu 18.04.2006 17:55:37 | |
---|
Mä olen hypellyt vähän vahvarin oman särön ja säröpedaalin + vahvarin särön yhdistelmän välillä. En itse välitä erityisemmin pedaalien päällä tanssahtelusta joten vahvarini tuppaavat olemaan sellaisia, joista saa tarpeeksi (mieluiten hieman liikaakin, kuitenkaan ihan överiksi vetämättä) säröä itsessään. Edellisen vahvarini kanssa käytin säröpedaalia boostina lähinnä siksi, että se tiukensi vahvarin alapäätä, vahvari itse oli asetettu sellaiselle murealle pikkurosolle. Sinänsä vahvarista irtosi ihan tarpeeksi säröä. Mielestäni vahvarin särö itsessään kuulosti musikaalisemmalta, mutta en päässyt loppujen lopuksi sinuiksi tuon löysyyden takia (hyvä juttu bluusiin, vähemmän hyvä hard rockiin). Seuraavaksi (tällä viikolla..jooko? pliis?) talouteen on tulossa Diezel Einstein combo, josta pitäisi taas irrota säröjä reilusti yli oman tarpeen. Eli vähän ääripäästä toiseen - päättärisäröä hyödyntävästä myllystä enemmän etuastesäröllä pelaavaan. Innolla odotan, mitä siitä saan irti. Klipeistä olen tykännyt ja ominaisuudet ovat kohdallaan, hinta kiusaa lompakkoa aika rajusti kylläkin. Jahka tuon saan ja olen kunnolla tutustunut, siitä on tulossa testiraporttia ja klippejä. |
MarkoA 18.04.2006 18:30:37 | |
---|
Seuraavaksi (tällä viikolla..jooko? pliis?) talouteen on tulossa Diezel Einstein combo, josta pitäisi taas irrota säröjä reilusti yli oman tarpeen. Eli vähän ääripäästä toiseen - päättärisäröä hyödyntävästä myllystä enemmän etuastesäröllä pelaavaan. Innolla odotan, mitä siitä saan irti. Ihan outo tapaus mulle. Kirjoitahan aiheesta kunnon testiraportti. Ensivaikutelmat ja jonkin ajan kuluttua syventävä selostus. Sen verran piti heti googlettaa, että sai jotain kuvaa vahvarista. Vaikuttaa kiinnostavalta. Tuo Boogien MkIII ois todella mukava saada testata. - In the days of my youth
I was told what it means to be a man,
Now I’ve reached the age
I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin |
tommi_899 18.04.2006 19:08:59 | |
---|
Itse käytän pelkkää vahvimisten säröä, nuppina Laney VH100R ja kaappina toimii Behringer BG412H. Olen koittanut muutamia säröpedaalia, ja jopa eri etuastetta (ENGL E530), mutta kyllä tuon vahvistimen oma särö lyö nuo kaikki. Säätöinä on yleensä(lead kanava): Bass 5,5 - Mid 5,5 - Treble 2,5 - Drive ja Gain n. 7,5. Saa hyvän kuuloista säröä, jos joku tietää bändin nimeltä Evergrey niin melko lähellä sitä näillä säädöillä kuulostaa. Pitäisi tuo E530 saada tuonne torillekkin myyntiin. kiitos vinkistä, pitääkin koittaa tuota setuppia. :) |
Spasi 18.04.2006 19:38:46 | |
---|
Soitan Engl Screamer:ini omilla säröllä mutta varsinaisia sooloja en vedä eli sen suhteen musta ei ole apua. Perus EQ:lla saa kylläkin helposti boostattua jos sooloja haluaa soittaa. Musiikkityyli on kait hardrockia vaikka sitä on muut kutsuneet m.m. asennemetalliksi ja turpaanvetorokiksi.:D Tässä linkki, vasemmassa kanavassa Screamer siis: www.mikseri.net/flatliners Gain:klo 13 Bass:klo 12 Middle:klo 12 Treble: klo 14 Presence: klo 10 Tämän pikku äänityksen jälkeen olen EQ:lla hiukan leikannut middlejä pois ja vaihtanut JJ:n etuseen. |
pekkaautio 18.04.2006 19:52:43 (muokattu 29.04.2006 08:16:50) | |
---|
Vaffarin omaa säröä käytän minäkin. Kyseessä on Marshallin JMP 2203 nuppi Marshallin JCM 900 1960 A kaapilla. Soolojahan voi haluttaessa boostata ja tuolla Marshallilla on sellainen kiva ominaisuus, että soundi menee suhteellisen puhtaaksi, kun kitaran volumea pienentää ja "keventää kättä". Hyvin miellyttävä vahvistin tuollaiseen vanhan liiton rockkiin. Piuha on tökkästynä siihen hi-input reikään. |
SURf 18.04.2006 20:13:59 | |
---|
Vahvistimen säröillä pärjään bluesista raskaampaan rockiin kun pelinä on Tech 21 TM60. Himottaisi aivan älyttömästi vaihtaa tuo peli kylläkin Vox ac30cc:n, siihen uusintapainokseen... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
jhakwe 18.04.2006 20:54:06 | |
---|
Randall RH200/G2-nupilla soittelen, enkä ole kokenut tarvetta tunkea sekaan spedusäröä. Hieman yhden soundin vehjehän tuo on, mutta enempää en tarvitsekaan, sillä kaipaan nimenomaan sitä rouhean middlekästä maihinnousukenkä alavatsaan -jyrinää, joka kyseisestä nupikasta löytyy mielestäni varsin oivasti. Ainoa seikka, johon tahtoisin hieman muutosta, olisi pieni lisäys demppisoundin chuggachugga-murnutukseen. Seuraava hankinta olisi sitten se SISO tai Mesa, mutta ennen sitä en ole tätä vaihtamassa :) Save the whales, motherfucker. |
maxillaris 18.04.2006 21:59:52 | |
---|
Tuo Boogien MkIII ois todella mukava saada testata. Tervetuloa testamaan..heh..mulla on noista Mark III:sta ehken se kattavin versio(combo).Eli siinä on kaikki. Kaiusta ->simulclassiin.Ainut miinus puritaaneille kenties tuo malli(greenstripe). Olen kuullut, että redstripe olisi lähimpänä mark IIc+:ssaa. |
N33m0 19.04.2006 00:00:04 (muokattu 19.04.2006 00:02:34) | |
---|
Mä vihaan noita säröpurnukoita yli kaiken, on niitä tullut vaikka minkämoista härpäkettä tetattua mutta ei mikään voita kunnon putkivahvarin säröä. Sellasta vähän old school heviä soittelen, E-vireessä ja sillee tollee. Kalustona toimii Peavey Rockmaster, gainipotikka pohjassa (solidstate boosti pois), kitarassa je-1000 jolla saan tarpeeksi räyhää koneesta irti. Päättärinä toimii VHT 2/90/2 slow music for slow people |