Aihe: KOKEMUKSIA Behringerin pedaaleista?
1 2
DaKiller
16.04.2006 10:17:01

Näinhän se on :D
Jos tuosta tosiaan maksaa sen 20e, niin ei siltä kauheasti odoteta. Välttävähän tuo on. Eli jos toi on kolme kertaa bossia halvempi, niin siitä voidaan päätellä kyllä jotain :P

Niin no, mutta mielestäni se hinta-laatu suhde kuitenkin on jotain aivan muuta kuin kohdallaan, jos kyseessä on täysin turha kapistus. Olkoon sitten kuinka halpa tahansa.
Kitarisoija.
16.04.2006 10:19:09

No sehän on tietenkin siitä kiinni, kuinka paljon laitteelta odottaa. Itse ostin pelkästä mielenkiinnosta ja odotukset eivät olleet korkealla.
Niin kuin joku toinenkin tuolla sanoi, itsellänikin alkuinnostus oli suuri, mutta sen jälkeen jäänyt vähäisemmälle käytölle..
J.RA
16.04.2006 10:33:33
Onko kellään kokemuksia siitä Behringerin flangerista? Ei olisi suurta tarvetta ko. efektille, joten ajaisiko tuo asiansa? Entäs, löytyykö niiltä phaseria? Sillä olisi vähän sama tilanne. Tuntuu turhalta ostaa sadan (tai yli sen) euron maksava efekti jolle käyttöä ei kuiteskaan niin tulisi...
-Sellasta se vaan on-
ministeri
16.04.2006 11:57:21 (muokattu 16.04.2006 11:58:01)

Onko kellään kokemuksia siitä Behringerin flangerista? Ei olisi suurta tarvetta ko. efektille, joten ajaisiko tuo asiansa? Entäs, löytyykö niiltä phaseria? Sillä olisi vähän sama tilanne. Tuntuu turhalta ostaa sadan (tai yli sen) euron maksava efekti jolle käyttöä ei kuiteskaan niin tulisi...

On phaser phase shift nimellä...Itse myös ajatellut jommankumman(phaser, flanger) efektin kokeilua tätä kautta..Sit hankkisi kalliimman ja kestävämmän jos se muodostuisi tarpeelliseksi.
kokemusta ei ole...
meitu
16.04.2006 12:52:13

Minun käyttäjäprofiilista löytyy mun kamaluettelo ja sieltä löytyy mun mielipiteitä useammasta Behringer-pedaaleista.
Ne jotka soittaa ne tietää
veltsu
17.04.2006 16:31:02
kiitos infoista. Jos ajattelisin hiljaista muuntajaa 3-5 boksille ja välipiuhoja, niin mitä suosittelisitte T-kaupasta tai muuten kohtuuhintaisina?
sihvoh
22.04.2006 00:13:29 (muokattu 22.04.2006 00:36:31)
Mulla on Behringer Vintage Phaser VP1 (48 EUR) ja ajaa asiansa tietyin varauksin.

Rakenne:

Laite on metallikoteloinen, aika ohutta peltiä, mutta riittävän vahva mielestäni. Sisuksista löytyy pieni piirilevy, jossa on komponentteja kahdella puolelle. Yläpuolella on kaikki kondensaattorit, yms ja alapuolella puolijohteet pintaliitoksena, eli rikkoutuessa ei tarvitse alkaa korjaamaan (ainakaan itse en vaivautuisi). Muoviakselinen piirilevyyn juotettu potentiometri on sen näköinen, että ei vastanne kunnon Alpha tai CTS laatua. Jalkakytkin näyttää ulospäin ihan professionaalilta, mutta feikki sekin on. Ulos näkyvä metallinen nappula painaa sisällä olevaa muovista halpaa push/push kytkintä :-) Virtalähteeksi käyvät 9 V muuntaja ja 9 V paristo. Paristo saadaan paikoilleen alla olevan luukun kautta, joka toimii myös paristonpitimenä.

Avaaminen todellakin kertoo sen miksi hinta on havahko verrattuna laitteen esikuvaansa. Kaikki komponentit ovat halpoja... ja tuskin kestävät yhtä pitkään kuin niissä "oikeissa" purkeissa. Myöskään korjaaminen on aika mahdotonta. Potikan ja kytkimen kyllä voisi vaihtaa aika helposti jos ne rikkoutuisvat.

Käyttö ja soundit:

Erittäin helppo käyttää kun ei ole kuin yksi potentiometri jolla säädetään nopeutta ja sitten yksi kytkin jolla voi valita takaisinkytkennän negatiiviseksi tai positiiviseksi. Toisella asennolla laite on melkeinpä kuin tremolo. Häiriöitä on yllättävän vähän.

Soundit ovat hintaan nähden hyvät ja kyllä tämä todellakin kuulostaa oikealta "Vintage" phaseriltä. Vertailukohteena voisi olla vaikka vanha DOD phasor, Ibanezin 70 lukulainen, joiden soundin tämä kyllä pesee. Guitarportin mallinnettu "MXR Phase 90" on samaa tasoa. Behringerin muovipurkkinen phaser taas on aika kehno verrattuna tähän. Hyvin tämä toimii linjalla Hendrix - Van Halen.

Plussaa:
- Metallikotelo
- Häiriöiden vähyys
- Soundit kuten phaserissä pitääkin
- Helppo käyttää
- Hinta

EDIT:
- True bypass

Miinusta:
- Halvat osat (potentiometri ja jalkakytkin)
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Columbo
22.04.2006 00:51:55
Teen arviointini perustuen yhteen efektiin.

Blues Overdrive:

"Ihan kivaa pikkurosoa tuosta irtoaa, mutta olen pääasiassa käyttänyt tuota yhdessä projektissa keikoilla soolobuustina, sen jälkeen käyttö jäänyt vähemmälle."

Omistan kyseisen petaalin. Mieto roso, mielestäni enemmän boosteri tai jopa tube screameri kun säröboxi. Toimii aivan erinomaisesti esim Yamaha DG-80:n edessä boosterina tube amp-boosterina , johon se nähdäkseni on tehtykin. Sen kanssa lähtee aika kivasti rajummat TransAm backseat-soundit, joita muuten on aika vaikea tästä digivehkeestä taivuttaa.

"20€ arvoinen laite, ja ajattelin seuraavaksi kokeilla tuota kehuttua EQ:a" Ehdottomasti, jopa kotikokeiluun.
käsi
22.04.2006 22:02:10 (muokattu 22.04.2006 22:04:03)

behkun preamp booster:

muutaman päivän nyt sitä käyttäneenä olen yllättynyt sen toimivuudesta. Kotelo tuntuu heppoiselta mutta uskon sen silti kestävän aika hyvin. tosiaan buustaa soundia hyvin, omasta mielestä. hintansa väärti joka tapauksessa on.
3 säätönuppia, gain, bass, trebe, noilla pärjää mainiosti.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
varakeef
22.04.2006 23:36:48
Mulla on Behringer Vintage Phaser VP1 (48 EUR) ja ajaa asiansa tietyin varauksin...

Soundit ovat hintaan nähden hyvät ja kyllä tämä todellakin kuulostaa oikealta "Vintage" phaseriltä. Vertailukohteena voisi olla vaikka vanha DOD phasor, Ibanezin 70 lukulainen, joiden soundin tämä kyllä pesee.

Tuohan kuulostaa hyvältä. Postissa on nimittäin tulossa yksi pätkivän 70-lukulaisen yksipotikkaisen Ibanezin phase tonen tilalle. (Tai tilalle ja tilalle, keikkapeliksi kun jopa uudet behkut ovat toimintavarmempia kuin 30-vuotta vanhat pelit. Eikä nitä kehtaa kukaan nyysiäkään.)

Alkuvuodesta ostin Behringerin TO100:n, Tube Overdriven lähikaupasta. Samasta syystä kuin nyt tilatunkin ja hienosti se pelitti ja talvi"kiertueen" rasitukset kesti. Perussärö, toimii kuten pitääkin. Huvittavaa, että kitarasoundia tultiin oikein kädestä pitäen kiittämään.

Pätkivät ja rutisevat saavat odottaa korjausta vielä jonkin aikaa (ja kuka nyt kahdella kympillä mitään korjaakaan)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
varakeef
25.04.2006 23:36:51
Mulla on Behringer Vintage Phaser VP1 (48 EUR)

No nyt minullakin on. Ei kyllä maksanut kuin 39.

Käyttö ja soundit:

Erittäin helppo käyttää kun ei ole kuin yksi potentiometri jolla säädetään nopeutta ja sitten yksi kytkin jolla voi valita takaisinkytkennän negatiiviseksi tai positiiviseksi. Toisella asennolla laite on melkeinpä kuin tremolo. Häiriöitä on yllättävän vähän.

No ei kylläkään tremolo, lähempänä on voxin vibrato.

Soundit ovat hintaan nähden hyvät ja kyllä tämä todellakin kuulostaa oikealta "Vintage" phaseriltä.

Näin on. Enkä laittaisi edes varausta hintaan nähden. Jos vertaa Ibanezin phase toneen, niin soundi on hivenen kirkkaampi. Hieno peli.

Sinänsä efektinä phaseriin saattaa kyllästyäkin.

Plussaa:
- Metallikotelo
- Häiriöiden vähyys
- Soundit kuten phaserissä pitääkin
- Helppo käyttää
- Hinta

Näin on. Eikä syö soundia pois päällä ollessaan. Ei hurise tai surise, tosin olen testannut vasta patterilla.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Torniojaws
25.04.2006 23:44:49 (muokattu 25.04.2006 23:45:42)

Tänään tuli 19 euron Behringer EQ ja mitä tuossa tunnin soittelin, on kyllä mainio vehje hintaisekseen. Kokeilin boostina (level +15 dB) sekä pieniä EQ-säätöjä (800 Hz +15 dB on aika härski, kunnon pääteastejyminäsoundi :D) ja muita pikkukikkoja.

Huomenna pitää jatkaa testailuja, mutta ensimaku on kyllä mahtava. Juuri sellainen mitä ajattelinkin. Varsinkin pelkkänä boostina tulee erittäin makea soundi, eikä käytännössä yhtään hurinaa (!).

PS.
Niin siis vahvistimen edessä nyt, huomenna testailen efektilooppia.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Fonisoul_
26.04.2006 07:59:14
Ostin joskus syksyllä tuon AM100 acoustic modelerin. Aika vähälle käytölle jäänyt, oikeastaan vain yhen biisin yhessä kohdassa nappaan päälle. Kyllä tuo vehjes jonkinlaista akustisen helinää tuo sointiin, vaikkei tietenkään oikealta akustiselta kuulosta. Bossiin en osaa verrata kun en sellaista omista.
Mielestäni ongelma tuossa on aika kova suhina. Piti ottaa noise gate käyttöön vaikken yleensä sellaista tarvitse.

On tuokin varmasti sen 23€:n arvoinen jos jokin käyttötarkoitus löytyy. Soundi on kuitenkin ihan ok.
Artzi
26.04.2006 09:37:33
Onko kukaan testaillut noita Behkun A/B pedaaleja (AB100 & AB200)? Hintahan ei tosiaan päätä huimaa, mutta ei kehtais ostaa molempia ihan pelkkää testausta varten.
Paska on parhaimmillaankin heviä.
madu
26.04.2006 09:41:13
Onko kukaan testaillut noita Behkun A/B pedaaleja (AB100 & AB200)? Hintahan ei tosiaan päätä huimaa, mutta ei kehtais ostaa molempia ihan pelkkää testausta varten.

Mulla on tuo AB100 ja hyvin asiansa ajaa. Nyttemmin tosin jäänyt tarpeettomaksi. Laita pikaviestiä jos kiinnostaa voisin siitä vaikka luopua.
I'm afraid that I was very, very drunk...
monisto
26.04.2006 13:40:17 (muokattu 26.04.2006 13:41:06)
Multa löytyy UT100 tremolopedaali. Reguloidulla muuntajalla käytettynä melko hurinaton peli. Muuntajan liitin uskomattoman typerässä paikassa ala MXR. Soundi "ihan ok", kolkonpuoleinen. Jäi (yllättäen) eläkkeelle kun ostin Fenderin Deluxe Reverb-stygen...
"I shot a man in Reno just to watch him die"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)