Aihe: H&K Triamp
1 2
kimurantti1
14.04.2006 22:26:26
Vaikka monessa mielessä Engl onkin yhden tyylisuunnan vahvistinvalmistaja, niin en kuitenkaan menisi sanomaan asiaa noin yksioikoisesti kaikista malleista. Myös Engl:ltä löytyy vahvistimia toisiin tyyleihin.

Jep. Englin Classic Combo oli herkullinen ja tosi piristävä kokemus verrattuna Screameriin sun muihin, sellaisen joskus voisin hankkiakin. Mä en tietenkään ole koko Englin tuotantoa testannut, vaan perustan väitteeni vaan Screamerin, Thunderin, Powerballin, Savagen ja Classicin testeihin. Invader on mielenkiintoinen peli, toivottavasti sieltä tulee jotain oikeasti uutta. Special Edition olisi myös kiva koeajaa.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
pekurides
14.04.2006 22:31:47

ennyt ihan nuinkaan menis "yhdentyylisuunnanlaitetta" vannomaan tuosta cobrasta.. metallia varten sen kyllä hommasin mutta aikani ruuvailtuani löytyi aika paljonkin erilaista otetta.

Varsinkin lead kanavalla (gainia löysätessä mielestäni tuli aika ilmava ja (mesa) "löysä" tatsi.)

crunch kanava mielestäni aika(marshall&vht) ac/dc ja cleani siis kliinistä pikkurosoon ..? vaikka tuosta säröä tarvittaessa löytyy enempi ku lääkäri määrää ni ei se mielestäni tarkoita ettei siitä muuta ulos saa!!!

Tosin olen koko ikäni (34v)lähinnä high gain vermeillä vedelly jos marsun jubileekin niihin luetaan että en välttämättä tiedä edes mitä se "aistikas pikkuroso" sitten oikeesti tarkoittaakaan:)

Mutta mielestäni olen tuosta cobrasta varsinkin putkien vaihdon (jj&tung-sol) jälkeen saanut aikamonenlaista äänimaisemaa, mitä en monilla muilla vermeiöllä ole huomannut ja niin edelleen:) etten heti dumaisi vain yhden tyylisuunnan laitteeksi varsinkin jos omaa 3erilaista kanavaa.

engliä en tunne niin hyvin muutakun screameriä vähän mikä tuntu kanssa aikamonipuoliselta.
kimurantti1
14.04.2006 22:34:56
Joo, voi olla että Cobrastakin saisi enemmän irti kun olisi ollut aikaa ruuvata ja kokeilla erilaisilla kitaroilla.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
pekurides
14.04.2006 22:40:33

nii mitäs se kimurantti sit oikeen hakee?
ku tais ketjun aloittaja kuitenkin in flamesia veellä ja taitaa kuitenkin orangesta olla hankala sitä kunnolla löytää... ni et taitaapi olla helpompi high-gain pelistä olla helpompi löytää "kelvollinen" pikkuroso ku toistepäin, no juu makuasioita ja
koira ja ne pallit;)

Sanompa viel kerran että itse en löytäny kettusesta mielestäni haluamaani pikkurosoa enkä junttaa:) jne. eip tässä muuta sitte:)
oiva tumpeloinen
14.04.2006 22:50:48
ku tais ketjun aloittaja kuitenkin in flamesia veellä ja taitaa kuitenkin orangesta olla hankala sitä kunnolla löytää... ni et taitaapi olla helpompi high-gain pelistä olla helpompi löytää "kelvollinen" pikkuroso ku toistepäin, no juu makuasioita ja
koira ja ne pallit;)

Sanompa viel kerran että itse en löytäny kettusesta mielestäni haluamaani pikkurosoa enkä junttaa:) jne. eip tässä muuta sitte:)

Enpä mä nyt ihan usko tuohonkaan, että jos sulla on Hi-Gain mörkö, että siitä siiten välttämättä helpommin saa muroja kuin miedommasta rankkoja soundeja. Kaikki on kuitenkin niin suhteellista.....

Ei rangga soundi välttämättä tarkoita kauheata surinapesää, eikä toisaalta muro sitä, ettei vahvistimesta saisi irrota säröä yhtään sen enempää.....tai jotain.

Toi viimeisin kuvaa ehkä tilannetta parhaiten: joku vahvistin ei yksinkertaisesti ollut sun juttu. Toisille se sitten taas toimii. Tämä tekeekin tästä asiasta mahdottoman ratkaista näin netin välityksellä; ne vahvarit pitää kokeilla itse!!! Vaikea asia kieltämättä, eikä tähän oikeaa vastausta olekaan.

Mä luulen, että kaikkien vahvistimien kanssa tulee eteen enemmänkin tatsi ja SOPEUTUMINEN. Yhdestä vahvistimesta kun ei kaikkea saa (harvapa sellaista oikeasti tarvitseekaan).
pekurides
14.04.2006 22:58:39

jup!
komppaan.
Näinhän se menee ja omia mieltymyksiä vaikea toisille syöttää.

omat korvat paras kaveri neuvomaan:)
joskus tulee itsekin sorruttua hypetykseen ja ajattelee että pakkohan sen olla hyvä ku niin moni kehunu ja kun maksaakin niin paljon.. (halpaa ja hyvää ei kyllä ole keksittykkään).. no juu tairan lähteä baariin moro:)
kimurantti1
14.04.2006 23:12:17 (muokattu 15.04.2006 00:06:33)

Eihän kyse ole siitä mitä mä haen, vaan mitä ketjun aloittaja hakee. Kerroin oman mielipiteeni Triamp vs. SISO-asetelmasta ja otin kantaa Englin ja Framuksenkin tuotteisiin. Ketjun aloittaja kuitenkin sanoi, että hyvät puhtaatkin olisi kiva juttu ja esitin oman ehdotukseni joka on mun mielestä vähän parempi all around-vahvistin. Vai mistä on kyse?

Edit: Voisin opetella kirjoittamaan suomea:)
pekurides
14.04.2006 23:20:14

pruuuuuuu! :) no just siitä ja kuka sanoo mikä on oikea all-around vahvistin ja mitä saundia siinä kuitenkin arvostaa eniten.

elikäs makuasioita.ja nyt baariin kaljalle moro!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)