Aihe: mexicon strato
1 2 3 4 5 6
JuSu
10.04.2006 10:05:56
Lieköhän nuo päivitetyt versiot ovat saapuneet kauppoihin täällä Suomessa?

Ainakaan pääkaupunkiseudun liikkeissä noita ei vielä ole, eikä kuulemma ole tietoa koska tulee. Saattaahan noita olla varastot pullolaan, mutta myymälän puolelta pitäisi saada vanhat Stankut ensin kaupaksi... =)

Kovasti kiinnostaa tuo, mutta käpäliini ei ole moista vielä tullut. Nopein ja varmin tapa saada tuollainen lienee tilata T-Kaupasta...? Vai onko jollakulla tietoa, mistä noita Suomesta saisi?

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
rosberg
10.04.2006 21:09:11
tilaamalla saa ainakin fasulle.
miksi?
Jonte
10.04.2006 22:41:16
Kerros jotain siitä.

Std Fat Strat Sunburst, T-kauppa 555 eur, sikäläinen til. nro 182924, sarjanumero 4241884.

Fenderin sivujen mukaan sitä mitä tarjottiin "New for Winter 2006".

Vertailin taannoin Am Trad -91:een ja Mex -95:een, ja tämä on minusta tunnin testailun jälkeen yhtä hyvä kuin Amerikan serkku.

Terveisin Jonte
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
JuSu
11.04.2006 09:39:05
tilaamalla saa ainakin fasulle.

Ahaa... No kauhean aktiivisesti ne ei niitä ole tilaamassa. Yksi stankku niillä oli telineessä ja kysäisin, jotta onko se upgraded -versio. Kaveri käänteli vehjettä käsissään ja totesi että "varmaankin on". Ihmettelin sitten, että eikös uudessa pitänyt olla vähän tymäkämmät nauhat, ja siitä sitten alkoi teatraalinen show, kun myyjät liikkeen poikki huutelivat toisilleen ja heiluttelivat käsiään, kun ei kumpikaan tiennyt koska niitä upgradeja edes tulee. "Ei tänne pohjolaan ku vasta viimeisenä."

Kai ne haluaa myydä ne vanhat varastoista ensin pois, mutta mulle ne ei nyt saanut myytyä kumpaakaan.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Vasu
11.04.2006 11:28:36
Std Fat Strat Sunburst, T-kauppa 555 eur, sikäläinen til. nro 182924, sarjanumero 4241884.
Eikös tossa Fat Strat mallissa ole aina ollut Medium jumbo nauhat. Siis että ei tuo tarvi olla 2006 malleja.
Tosta T-kaupasta vielä että, tuleeko sieltä välttämättä se 2006 malli jos tilaa Standart Stratocasterin, netti sivulla ei mun nähdäkseni mainittu näistä päivityksistä mitään.
Toi T-kaupan mainostus ottaa kyllä hiukan päähän sikäli että onko noissa hinnoissa enää ainakaan T-kaupan eduksi mitään. Ostin muutama kuukausi sitten Line6 TonePortin eräästä Tamperelaisesta soitinkaupasta ja halvemmalla sain kun T-kaupasta.
Suosikaa ennemmin kotikylän soitinkauppoja , näkee mitä ostaa eikä tarvi tulevaisuudessa tilailla Saksasta asti vaikkapa kielisatseja.
Vainhaalee
11.04.2006 11:42:01
Miten siitä näkee sen että onko kyseessä update-malli?

Saahan siitä päivämäärän selville... Vai olenko ihan hakoteillä?
Kiitoksia noista edellissivun vastauksista, olen taas paljon viisaampi! Muistin plussalla... :) Pakko saada strato...
Hail to the King, Baby!
Törni
11.04.2006 11:45:12
Suosikaa ennemmin kotikylän soitinkauppoja , näkee mitä ostaa eikä tarvi tulevaisuudessa tilailla Saksasta asti vaikkapa kielisatseja.

Mielellään suosisikin,jos olisi edes jotenkin hinnat kohdallaan.Esim. omassa peräkylän kaupassa Pod xt 599e,T-kaupasta maksoin 375e toimituskuluineen.
Tätä olen käynyt piruuttani testailemassa Fender standard Mexico Sunburst 795e,T-kauppa 459e.
Vasu
11.04.2006 12:08:46
Mielellään suosisikin,jos olisi edes jotenkin hinnat kohdallaan.

Joo ei sillä kannata tukea että maksetaan enemmän. Pistetään myyjät lujille kyllä ne hintoja pudottaa. Kannattaa aina käydä testaamassa hinnat kotikylän kaupassa.
Vainhaalee
11.04.2006 12:20:13 (muokattu 11.04.2006 12:23:55)
Joo ei sillä kannata tukea että maksetaan enemmän. Pistetään myyjät lujille kyllä ne hintoja pudottaa. Kannattaa aina käydä testaamassa hinnat kotikylän kaupassa.

Itse maksan mielelläni hieman enemmän siitä, että saan hyvää palvelua, jota saan suosimassani liikkeessä. Saa käydä räpläämässä erilaisia kitaroita ja ihan puhua pashaa... Ja tähän mennessä olen saanut alle t-kaupan hintojen, eikä ole ollut pelkoa takuu-ongelmien suhteen, (en ole onnekseni edes tarvinnut...) toisin kuin kaverilla joka suosii t-kaupan tuotteita.

EDIT: No myönnetään että maksoin tuosta am.vintage telestäni hieman enemmän kuin saksasta olisi saanut, mutta tuo kitara oli saatava miltei mihin hintaan hyvänsä... :)
Hail to the King, Baby!
Muuki
11.04.2006 14:09:14
Pakko saada (jenkki)strato...
Mittään en oo kirjottanu alle
Dave Adrian
12.04.2006 09:27:33

Kiitoksia vinkeistä/mielipiteistä! Standardi mexicofenkku dimarzion yksikelaisella humpparilla modattuna tulossa. Katotaan nyt, miltä se alkaa tuntumaan pidemmän päälle. Ainakin liikkeessä useasti testattuna se on tuntunut minun kitaralta. Luulen tehneeni hyvät kaupat. Ehkä... ;-)
Up the Irons!!
Vainhaalee
12.04.2006 09:45:49 (muokattu 12.04.2006 09:46:36)
Mäkin häiritsen vähän kaikkia...
Kun on tuota kaasua kertynyt ja strato pitäisi saada... Nyt olen karsinut ehdokkaita ja päätynyt kahteen kepakkoon: Deluxe Powerhouse stratocasteriin ja Artist Jimmie Vaughan signatureen... Onko toi powerhouse mistään kotoisin?
Kitaran tulee olla vaalea (mieluiten valkoinen)ja varustettu vaahteraotelaudalla, vielä kun saisi reverse-lavalla, niin ai että...
Menen itkemään...

EDIT: budjetti noin 1000euroa, mutta tästä ollaan valmis tinkimään ylöspäin jos on tarvis...
Hail to the King, Baby!
H-Diddy
12.04.2006 15:41:46
Mäkin häiritsen vähän kaikkia...
Onko toi powerhouse mistään kotoisin?

On. Hyvä välimuoto mikitykseltään humppareiden ja single coilien välistä. Toi middle boost antaa hyvän lisän säröihin ja buustaa sooloja. Ilman sitä onkin sit ku normaali strato. Ostin joskus ite enkä kadu.
-Cale
12.04.2006 16:46:11
Mullaki sopi tuo mexico paremmin käteen ku american stankku... Siis mitä nyt muutamia yksilöitä testailin tuossa taannoin. Liekö sitten syynä se että kyseinen mexicon strato oli käytetty.
LamaAjanElvis
12.04.2006 17:00:37
Voisi olla aika ovela peli tuollainen Powerhouse middleboosti strato.
Clapton mallin ääninäytteestä saa pienen kuvan miten toi middleboosti jökkii.
http://www.fender.com/products/sounds/guitars/0117602.mp3

Tosin tuossa vetää nupin kokonaan auki. Vähän turhan mutaises menee.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
arppah8
12.04.2006 17:10:28

Tallamikin vaihto on joka tapauksessa edessä sillä yksikelaisen dimarzion tai seymorin olen ajatellut laittaa. Pitäisi ne maidensoundit kuitenkin irrota.

Kyllähän Maidenin pojilla on ihan humpparit tallassa, tosin yksikelaisen kokoista Seymour Duncania. Hot Railsia, ellen väärin muista... pirun hyvä mikki muuten.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Vainhaalee
12.04.2006 21:00:34 (muokattu 12.04.2006 21:14:38)
Voisi olla aika ovela peli tuollainen Powerhouse middleboosti strato.
Clapton mallin ääninäytteestä saa pienen kuvan miten toi middleboosti jökkii.
http://www.fender.com/products/sounds/guitars/0117602.mp3

Tosin tuossa vetää nupin kokonaan auki. Vähän turhan mutaises menee.

Oho... Se vaikuttaa noinkin paljon... Toi olisi kyllä aika makee soitin...
EDIT: Ja kuinka "aktiivinen" toi systeemi on? Onko siellä oikeen patteri?
Hail to the King, Baby!
tenkainen
12.04.2006 21:51:27 (muokattu 12.04.2006 21:51:45)

EDIT: Ja kuinka "aktiivinen" toi systeemi on? Onko siellä oikeen patteri?

Boost-sanasta päätellen on. Ei se muuten mitään vahvistaisi.

E: (hymijö)
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Jaba
12.04.2006 22:07:32
Eikö kellään muulla pörise ja humise mexicon mikit (siis PALJON)? Omat pörisee niin perkeleesti. Oon tsekannu maadotuksen ja oon suojannu kaikki elektroniikat alumiiniteipillä, muttei auta. Kohta menee usko. Niin ja gainiakin oon yrittäny vähentää, mutta ilmeisesti soitan liian kovaa, kun käytössä on 4x12 kaappi?
LamaAjanElvis
12.04.2006 22:56:59

Niinno tuossa Clapun mallissa (näyte) oli 25dB:n boosti ja Mexicon Powerhousessa vain 12dB:n systeemi, mut onhan siinäkin.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)