Twinkle 27.03.2006 16:23:17 | |
---|
No katopas tuo koko ketjun ensimmäinen kirjoitus. Niin kyllä minä sen tiesin ja tajusin, mutta kun avautumaan päästiin niin jatkoin ny piruuttani pidemmälle sitäkin. |
P2 27.03.2006 16:23:48 | |
---|
Okei. |
goose 27.03.2006 18:04:21 | |
---|
Jengi dadaa... Jossain jo marisin tätä samaa juttua, mut menkää nyt ihmeessä kuuntelemaan kaappien soundieroja. Koska sillä todellakin on väliä mihin pömpeliin ne hägärit asentaa. Kamapoliiseita tai ei niin soundi tässä on se tärkein ja Avatarin kaapit ovat nimenomaan tunnettuja hyvästä soundista. Kaapeissa soundi on harvemmin makuasia. ;) Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Joees 27.03.2006 18:06:32 | |
---|
Jengi dadaa... Jossain jo marisin tätä samaa juttua, mut menkää nyt ihmeessä kuuntelemaan kaappien soundieroja. Koska sillä todellakin on väliä mihin pömpeliin ne hägärit asentaa. Kamapoliiseita tai ei niin soundi tässä on se tärkein ja Avatarin kaapit ovat nimenomaan tunnettuja hyvästä soundista. Kaapeissa soundi on harvemmin makuasia. ;) Mistä nuo kaapit on tehty? Hyvälle ne kuitenkin soundaa. Vois vaihtaa Buddan nuppimalliseks ja hommaa Avatarin 2x12" kaapin. Eikä tuo 4x12" paljoa maksa myöskään. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
goose 27.03.2006 18:13:28 (muokattu 27.03.2006 18:14:46) | |
---|
Mistä nuo kaapit on tehty? Hyvälle ne kuitenkin soundaa. Vois vaihtaa Buddan nuppimalliseks ja hommaa Avatarin 2x12" kaapin. Eikä tuo 4x12" paljoa maksa myöskään. Suoraan sivuilta ( http://www.avatarspeakers.com/): At AvatarSpeakers® we are known for selling strong, high value, guitar and bass guitar speaker cabs and loading them with the best speakers in the world such as Celestion and American made Eminence speakers. We sell them factory direct to musicians at extremely affordable prices. We also have the best prices on raw speakers from the Genuine Eminence line and on Celestion Specials. We rarely advertise because our customers advertise for us. All of the cabs are made of sturdy 3/4 inch voidless 13 PLY Baltic Birch plywood with rabbet and dado interlocking side joints for extreme strength. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Joees 27.03.2006 18:43:52 | |
---|
Suoraan sivuilta (http://www.avatarspeakers.com/): At AvatarSpeakers® we are known for selling strong, high value, guitar and bass guitar speaker cabs and loading them with the best speakers in the world such as Celestion and American made Eminence speakers. We sell them factory direct to musicians at extremely affordable prices. We also have the best prices on raw speakers from the Genuine Eminence line and on Celestion Specials. We rarely advertise because our customers advertise for us. All of the cabs are made of sturdy 3/4 inch voidless 13 PLY Baltic Birch plywood with rabbet and dado interlocking side joints for extreme strength. No niimpä niin. Kyllähän mä tuolla sivuilla oon käynyt useampaankin otteeseen vaan ilmeisen sokeana sittenkin. No, hyvä et jotkut huomaa paremmin :) Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Jucciz 27.03.2006 18:56:48 (muokattu 27.03.2006 18:59:30) | |
---|
No niimpä niin. Kyllähän mä tuolla sivuilla oon käynyt useampaankin otteeseen vaan ilmeisen sokeana sittenkin. No, hyvä et jotkut huomaa paremmin :) Toivottavasti Avatarin pojat ovat satsanneet enemmän rahaa kaiuttimiensa kuin webbisivujensa tekoon. Sivut olivat nimittäin suoraan sanottuna ihan järjettömän rumat (design suoraan jostain 90-luvun ensimmäiseltä puoliskolta). Kaiuttimet sen sijaan ainakin näyttivät ulkonäkönsä puolesta ihan perushyviltä - karuilta, muttei nyt rumiltakaan. |
Twinkle 27.03.2006 20:26:06 | |
---|
Kitarakamoihin liittyvä aivopesu on parasta mitä on koskaan nähty: Avatar on halpa, mutta ei niin halpa kuin Harley Benton samoilla elementeillä --> Avatar on hyvä, HB huono. Avatar on halpa, paljon halvempaa kuin saman kokoinen ENGL samoilla elementeillä --> Avatar on edullinen, ENGL kallis. Onko Avatar nyt sitten mitä? onko se halpaa vai hyvää? onko sen mainonta onnistunut tehtävässään niin hyvin, että sitä tungetaan tästä edes jokaiseen kaappithreadiin? Missä mielessä Avatarin lähes 2 kertaa kalliimpi kaappi oikeuttaa olemassa olonsa jos verrataan vaikka Framuksen vastaavaan? Kysymyksiä joihin ei tartte edes kenenkään vastata. |
Dr. Muff 27.03.2006 20:39:01 | |
---|
Missä mielessä Avatarin lähes 2 kertaa kalliimpi kaappi oikeuttaa olemassa olonsa jos verrataan vaikka Framuksen vastaavaan? Varmaan kokeilemalla selviää onko soundi sun mielestä oleellisesti parempi. Missä muuten Framuksen halpiskaappi (se CS2x12" tms. ~300€) on tehty? Jos ruoskitut lapsiorjat tekee niitä Kiinassa niin hintaero tulee jo siinä. "Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus |
Spike 27.03.2006 20:39:07 | |
---|
halpaa vai hyvää? onko sen mainonta onnistunut tehtävässään niin hyvin, että sitä tungetaan tästä edes jokaiseen kaappithreadiin? Missä mielessä Avatarin lähes 2 kertaa kalliimpi kaappi oikeuttaa olemassa olonsa jos verrataan vaikka Framuksen vastaavaan? 2 kertaa kalliimpi? Eihän noilla ole kuin satanen eroa, jos nyt siitä 212-kaapista puhut. Ainakaan yhtään huonoa sanaa en o Avatareista juuri nähnyt. Sen takia olisikin mielenkiintoista testata, ovatko nuo todella niin hyviä kuin väitetään. Hinta ei kuitenkaan ole niin paha, ettei tuollaiseen pystyisi investoimaan. You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
Twinkle 27.03.2006 20:46:36 | |
---|
2 kertaa kalliimpi? Eihän noilla ole kuin satanen eroa, jos nyt siitä 212-kaapista puhut. No siellä on kolme erilaista, 400, 500 ja 550 euroa maksavaa 2x12 -skobea. |
Twinkle 27.03.2006 20:49:15 | |
---|
Varmaan kokeilemalla selviää onko soundi sun mielestä oleellisesti parempi. Hauska ajatus että lähdetään siitä, että avatar ON parempi, mutta onko se sen verran parempi kuin että hintaero selittyisi. Missä muuten Framuksen halpiskaappi (se CS2x12" tms. ~300€) on tehty? Jos ruoskitut lapsiorjat tekee niitä Kiinassa niin hintaero tulee jo siinä. Niin ruoskittu liukuhihnatyöläinen amerikassa on joku rahanarvoinen etu? |
Spike 27.03.2006 20:55:28 | |
---|
No siellä on kolme erilaista, 400, 500 ja 550 euroa maksavaa 2x12 -skobea. Mesa maksaa vielä enemmän. Mikä oikeuttaa sen? You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
Antti1 27.03.2006 20:56:19 | |
---|
Mesa maksaa vielä enemmän. Mikä oikeuttaa sen? Parempi soundi? Ihan yhtä typerä olettamus, kuin Bentonin ja Avatarin vertailussa. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
goose 27.03.2006 21:06:22 | |
---|
Kitarakamoihin liittyvä aivopesu on parasta mitä on koskaan nähty: Kuka pesee ketä? Selkäni voisit pestä. Avatar on halpa, mutta ei niin halpa kuin Harley Benton samoilla elementeillä --> Avatar on hyvä, HB huono. Avatar on halpa, paljon halvempaa kuin saman kokoinen ENGL samoilla elementeillä --> Avatar on edullinen, ENGL kallis. Onko Avatar nyt sitten mitä? onko se halpaa vai hyvää? onko sen mainonta onnistunut tehtävässään niin hyvin, että sitä tungetaan tästä edes jokaiseen kaappithreadiin? Missä mielessä Avatarin lähes 2 kertaa kalliimpi kaappi oikeuttaa olemassa olonsa jos verrataan vaikka Framuksen vastaavaan? Koko juttu perustuu siihen että Avatar kaappeja on kehuttu hyvin paljon ympäri maailman nimenomaan sen hintalaatusuhteen ansiosta. Se on siis hyvin monien asiaan perehtyneiden mielestä sekä erittäin halpaa, että todella hyvää. Kukaan ei ole pahaa sanaa niistä vielä sanonut. Nyt kun saimme lopulta oman maahantuojan, pääsemme mekin maistelemaan mitä nämä kaapit ovat syöneet. Ja edelleenkin ne speakerit siinä kaapissa tekevät vain osan siitä soundista. Niin miksi Avataria hehkutetaan ja Framusta ei? Ota selvää! Kysymyksiä joihin ei tartte edes kenenkään vastata. Hmph.. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
goose 27.03.2006 21:07:10 | |
---|
Mesa maksaa vielä enemmän. Mikä oikeuttaa sen? Ei ne mitään oikeuksia tarvitse. Merkki maksaa. Siksi meillä on Avatar ;). Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Joees 27.03.2006 21:13:58 (muokattu 27.03.2006 21:15:00) | |
---|
Nii. Jos avatareja verrataan bentoniin. Niin miksei verrata niitä, kuten joku mainitsikin, mesaan. Mesahan on ihan liian kallis. Okei, on se tehty sellaseks että se kestää pommin, ainakin ne mesan kaapit joita olen testannut. Mut ei nuo avataritkaan käytössä hajoa ellet niitä paiskomaan innostu. Mun mielestä tuo 500e kaapista ei ole paha hinta, kun vertaa sitä sen kaapin laatuun. Ne soundaa hyvältä ja toimii muutenkin hyvin. Ja niin, jos joku tykkää ostaa HB:n ja diggaa siitä niin hyvä homma. Jos joku tykkää mesasta niin hyvä homma. Ei ne oo multa pois. Mä maksan sellasesta josta mä ite pidän, makso se sitten paljon tai vähän - tai sopivasti. Eiks se oo pääasia? DIT. Mä en ite ole pitänyt Mesan kaapeista kauheasti. Hyviä ne on, mut ei mun makuun. Groooove is in heart!
Twinkle 27.03.2006 21:40:21 | |
---|
Koko juttu perustuu siihen että Avatar kaappeja on kehuttu hyvin paljon ympäri maailman nimenomaan sen hintalaatusuhteen ansiosta. Se on siis hyvin monien asiaan perehtyneiden mielestä sekä erittäin halpaa, että todella hyvää. Kukaan ei ole pahaa sanaa niistä vielä sanonut. Nyt kun saimme lopulta oman maahantuojan, pääsemme mekin maistelemaan mitä nämä kaapit ovat syöneet. Niin siis onko sinulla yhtään mitään omaa kokemusta noista kaapeista? Vai perustuuko koko homman pointti "yleiseen arvostukseen asiaan perehtyneiden keskuudessa". Niin miksi Avataria hehkutetaan ja Framusta ei? Ota selvää! Eipä ole myyjää kummastakaan niin lähellä, en ole kumpaakaan kokeillut. En ole myöskään Framusta nähnyt kenenkään koskaan haukkuvan ja ensimmäistä kertaa tämmöisestä valmistajasta kuin Avatar kuulin. Se että minulle aletaan syöttää avatarin ylivaltaa vehkeistä, joita joku on joskus nähnyt jossakin kehuvan, niin ei nappaa. Mielelläni vilaisisin noita lootia itekin, mutta ei se nyt tässä tilanteessa onnistu eikä minulla ole siihen tarvettakaan. Lähinnä sen takia, että se on pelkkä vanerinen laatikko eikä mitään muuta, siitä hirveätä hintaan kannata maksaa koska tosiaan on ihan vain vanerinen laatikko. |
McNulty 27.03.2006 21:53:05 | |
---|
Minusta on vain positiivista että markkinoille tulee lisää valikoimaa. Kurjaa olisi jos 100% kitaristeista joutuisivat soittamaan yhden brändin tuotteilla. Valikoiman kasvaessa myös oma soundiarsenaali ja into koko touhuun voi kasvaa Äks potenssiin Än. En minä näe ollenkaan pahana sitä, että nyt Bentonien, ENGLien, Marsujen, Framuksien ja muiden vanaveteen tulee uutta tavaraa. Itse en ole Avataria kokeillut, mutta onhan se helkkarin hienoa jos heiltä saa sellaisen 2x12" kaapin mihin voi valkata tolexin, grillin ja elementit itse. Hinnan säilyessä kuitenkin "budjettiluokassa". Nyt minulla on mahdollisuus saada kaappi punaisella tolexilla jossa harmaa grilli, ja sisuskaluina v30:n sijasta vaikka greenbackit tai jotain muuta. Sama meininki ei onnistu marsulta, ei ainakaan 400-500e haarukkaan. Säästän samalla sen vaivan, että ostan jonkin Bentonin kaapin ja alan siitä vaihtelemaan elementtejä. En ota kantaa valmistustapoihin tai materiaaleihin sen enempää. Minun mielestäni se on vain hienoa että markkinoille tulee valinnanvaraa, jota vielä voi customoida lähes vapaasti oman maun mukaan. Kuten sanottu... Mikäs sen upeampaa kuin UralTone Jr:n kaveriksi jokin ruskea pömpeli hopeanharmaalla grillillä ja sisällä valmiina just sellaiset elementit mitkä haluan? "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Joees 27.03.2006 21:58:30 | |
---|
Minusta on vain positiivista että markkinoille tulee lisää valikoimaa. Kurjaa olisi jos 100% kitaristeista joutuisivat soittamaan yhden brändin tuotteilla. Valikoiman kasvaessa myös oma soundiarsenaali ja into koko touhuun voi kasvaa Äks potenssiin Än. En minä näe ollenkaan pahana sitä, että nyt Bentonien, ENGLien, Marsujen, Framuksien ja muiden vanaveteen tulee uutta tavaraa. Itse en ole Avataria kokeillut, mutta onhan se helkkarin hienoa jos heiltä saa sellaisen 2x12" kaapin mihin voi valkata tolexin, grillin ja elementit itse. Hinnan säilyessä kuitenkin "budjettiluokassa". Nyt minulla on mahdollisuus saada kaappi punaisella tolexilla jossa harmaa grilli, ja sisuskaluina v30:n sijasta vaikka greenbackit tai jotain muuta. Sama meininki ei onnistu marsulta, ei ainakaan 400-500e haarukkaan. Säästän samalla sen vaivan, että ostan jonkin Bentonin kaapin ja alan siitä vaihtelemaan elementtejä. En ota kantaa valmistustapoihin tai materiaaleihin sen enempää. Minun mielestäni se on vain hienoa että markkinoille tulee valinnanvaraa, jota vielä voi customoida lähes vapaasti oman maun mukaan. Kuten sanottu... Mikäs sen upeampaa kuin UralTone Jr:n kaveriksi jokin ruskea pömpeli hopeanharmaalla grillillä ja sisällä valmiina just sellaiset elementit mitkä haluan? Sinäpä sen sanoit kuomaseni! + Groooove is in heart!