![]() 05.03.2006 20:05:33 | |
---|---|
Harmi, toivottavasti asiat järjestyy. Mukava mies, itsekkin asiakkaana olen ollut. Tosin aikaa on vierähtänyt parikymmentä vuotta. Joskus asiat menee persiilleen. Ymmärrystä puolin ja toisin toivottavasti riittää. Nekalankulmassa? Ollaanko me nähty.. :) Tuohon Kimin juttuun katson parhaaksi olla sanomatta sitä enkä tätä, mutta en myöskään epäile, etteikö se olis voinut juuri noin mennä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 05.03.2006 22:47:45 | |
Huhhuh, jopas. Joskus syksyllä korjautin kitarani Matilla, ja palvelu oli kyllä todella loistavaa, soitti jo seuraavana päivänä että saa tulla hakemaan. Vaikea uskoa tuollaista, aika rankkaa tekstiä sinänsä. | |
![]() 05.03.2006 23:02:18 | |
Aika erikoinen tapaus. Silti, seuraava hoitoa kaipaava skittani päätyy kyllä edelleen Nevalaisen hoiviin. Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön | |
![]() 05.03.2006 23:20:56 | |
Oho... Aika kauan jaksoit odottaa ennenkuin käännyit esivallan puoleen... Ilmoittele miten tarina jatkuu... Det wörks? | |
![]() 05.03.2006 23:31:49 | |
No eihän tuossa mitään epäuskottavaa oo vaikka suurimmalla osalla oiski vaan hyviä kokemuksia. Suurimmalla osalla on kuitenki tuokin puoli ja tommosessa tilanteessa se helposti paljastuu. Syntisin heittäköön viimeisen kiven | |
![]() 05.03.2006 23:59:54 | |
No jopas jotain. Itse en Nevalaisen kanssa ole koskaan ollut tekemisissä edes netin välityksellä, mutta mitä nyt olen kuullut miehestä puhuttavan ja törmännyt hänen tekemiin kitaroihin, _olin_ aina ajatellut, että kyseessä on todella hieno, ja käsistään etevä ja hommansa osaava mies. Mutta nyt, ensinnäkin, jos kirjoittajan teksti on 100% tosi, niin ajatukset muuttuivat täysin. Ensinnäkin ihmetyttää, miten arvostettu rakentaja voi tarjota asiakkaalleen niin surkean "kitaran", jossa ovat kaikki perus asioista lähtien pielessä? Ja mielestäni kirjoittaja ei ollut tehnyt mitään väärää? Kuinka kukaan yrittäjä/työntekijä/Nevalainen voi kiroilla, huutaa, lyödä luuria korvaan, ja muutenkin mesoa _asiakkaalleen_? En olisi uskonut. Strato ja putkimarsu- muita ei tueta. | |
![]() 06.03.2006 00:45:07 (muokattu 06.03.2006 00:58:44) | |
Ensinnäkin ihmetyttää, miten arvostettu rakentaja voi tarjota asiakkaalleen niin surkean "kitaran", jossa ovat kaikki perus asioista lähtien pielessä? Kaverin flaikkari kanssa ei ole varsinaisesti surkea, perusasiat on kunnossa, mutta hiukan, eri tasoa viimeistelyltään kuin muut vastaan tulleet Nevalaisen tuotteet... Ja asioinnissa vähän samanlaisia piirteitä, esim. aikataulu tais venyä reilut puolivuotta, noin ihan rakentamisen aloittamisessa... Kitara kuitenkin valmistui vasta pienen väännön jälkeen, ehkä siiitä siksi hiukan keskentekoinen tuli. Ja ko. kitaran tilaaja itsekin ylityöllistettynä yrittäjänä ja mukavana miehenä varmasti käyttäytyi ymmärtävästi toisen yrittäjän toimitus/laatu ongelmiin, alkamatta rettelöimään edes silloin, kun normaali asiakas olisi jo menettänyt hermonsa... Ehkä hauskinta oli ko. tapauksessa se, kun Nevalaista noin kolmannen kerran informoitiin epäonnistuneesta nauhojen viimeistelystä, lähetti hän kitaran tilaajalle työkalut (siis vanerin palat mihin hiomapaperia oli limattu...), "et se nauhojen hiominen ihan pikku duuni, sit vaan vähän hiot nii ei särise..." Joo, ymmärrän mä jos mä ostan 400e:n samick/fenderin, että tollainen on pikku juttu fiksata itsekin, mut ei monen tonnin customissa... Ja tosiaan nauhojen hiominen ei Nevalaiselle mikään iso ja vaikea homma. Kitaran tilaajalle kyllä. Tosin tämä jo muutaman vuoden vanha juttu, pikemminkin tekevälle sattuu kategoriaan kuuluva. Ja siinäkin loppu hyvin kaikki jotenkin hyvin, flaikkarin soundi, se tärkein asia kun kuitenkin kohdallaan... Niin ja ihan toisenlaisiakin kokemuksia Nevalaisen toiminnasta on kuultu vuosien varrella, enemmän niitä kehujia on ollut. Toivottavasti tuossa edes joku sopu jotain kautta syntyy... "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." | |
![]() 06.03.2006 12:06:36 (muokattu 06.03.2006 12:07:02) | |
Itselläni ei ole kokemusta flaikkareista, yhdellä tutulla sellainen on ja on tietääkseni ollut tyytyväinen siihen. Mutta jos viimeistelystä löytyy jotain, niin se saattaa johtua ihan niin inhimillisestä asiasta kuin "kiire", ainakin sen kuvauksen perusteella mitä ketjun aloittaja antoi Nevalaisen työtahdista. Kun on paljon asioita päällekkäin, niin siinä käy helposti niin, että tulee joku pieni juttu tehtyä niin ettei se ole ihan parhaiden päivien tasolla. Varsinkin jos vielä on kovin huono päivä muutenkin... Toisaalta siinä vaiheessa kun hommat menevät sille tasolle, olisi luultavasti syytä miettiä, että a) olisiko aika palkata lisää porukkaa tekemään niitä kitaroita ja b) olisiko mahdollisesti aiheellista tarkistaa soittimien hintaa ylöspäin (ja pienentää kysyntää) tai antaa vähän paremmin paikkansapitävät arviot soittimen valmistumisajankohdasta? Se ei kuitenkaan ole asiakasta kohtaan kovin reilua, jos lupaa soittimen esim. 6 kuukaudessa ja asiakas joutuu odottamaan vuoden, sekä maksamaan kiltisti koko laskun myöhästymisestä huolimatta. Puhumattakaan siitä, jos soittimen laadusta löytyy vielä jotain huomauttamista... minä todennäköisesti äänestäisin siinä vaiheessa jaloillani ja lompakollani. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 06.03.2006 12:24:41 | |
Toisaalta siinä vaiheessa kun hommat menevät sille tasolle, olisi luultavasti syytä miettiä, että a) olisiko aika palkata lisää porukkaa tekemään niitä kitaroita. Tietääkseni Nevalainen teetättää flaikkarien bodyt parilla entisellä oppilaallansa.. En nyt ole ihan varma.. Joku puoltoista vuotta sitten kun viimeksi kävin Nevalaisella tsekitämässä omaa kitaraani (ihan loistavaa ja hyvää palvelua ja ihan ajassaan teki hommat) nii siinä juteltiin, se sano jotai sinne suuntaa, Mut en ole varma.. Jaa-a, saas nähä ist kun joskus tulee aika teetättää custom kitara, että teetättääkö sitä nevalaisella.. No problem. | |
![]() 06.03.2006 12:40:01 | |
Tietääkseni myös esim. Ruokangas teettää V.S.O.P:n runkoja alihankintana eräässä puualan verstaassa, missä pari asiansa osaavaa kaveria tekee niitä osa-aikaisesti muun työn ohella. Siitä huolimatta varsinaisen firman leivissä ja osakkaana on tietääkseni ainakin pari muuta kaveria. Jos menekkiä on niin paljon, ettei ehditä toimittamaan ajoissa niin minusta olisi hyvä sauma tarkistaa hintaa ja palkata mahdollisesti lisää porukkaa tekemään soittimia. Toimitusajoikojen pitävyydellä kun on kuitenkin jonkin verran merkitystä asiakkaalle... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 06.03.2006 15:07:09 | |
Vaikka "Masa Nevis" enimmäkseen tekisikin hyvää jälkeä, niin kyllä tämä juttu on helppo uskoa. Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 | |
![]() 06.03.2006 15:22:31 | |
Tietääkseni Nevalainen teetättää flaikkarien bodyt parilla entisellä oppilaallansa.. En nyt ole ihan varma.. Joku puoltoista vuotta sitten kun viimeksi kävin Nevalaisella tsekitämässä omaa kitaraani (ihan loistavaa ja hyvää palvelua ja ihan ajassaan teki hommat) nii siinä juteltiin, se sano jotai sinne suuntaa, Mut en ole varma.. Jaa-a, saas nähä ist kun joskus tulee aika teetättää custom kitara, että teetättääkö sitä nevalaisella.. Taitaa olla ne Finnish guitarworks:n keppien puut jotka tulee alihankintana. Flaikkarit taitaa Matti tehdä itse. Ei Esko yksin kylvä. | |
![]() 06.03.2006 15:34:30 (muokattu 06.03.2006 15:37:15) | |
Tämä kirjoitus ei todennäköisesti millään tavalla asiaani edistä. Katson kuitenkin, että tällaisen tapahtuessa asiasta ei pidä vaieta...yritin kirjoittaa ujuttamatta loanheittoa tekstiin ja vain sen mitä on oikeasti tapahtunut. Ihmiset vetäkööt siitä johtopäätöksensä. Toki jokaisen on hyvä käyttää kirjoittamani teksti tehokkaan suodattimen läpi. Vastaan myös kaikista seurauksista joita tekstini voi aiheuttaa. Teit aivan oikein, kun päätit kirjoittaa asiasta. Eihän tämä asiaasi edistä, mutta tällaiset koijaukset ehdottomasti kuuluu kertoa muille, varsinkin kun kyseessä on näin ylistetty ja mnetin porukalle "keskeinen" henkilö. Mua ainakin kiinnostaa kuulla! Eikä sen miehen bisnekset sun tekstiin kaadu. Toivottavasti oikeus voittaa. Ja hoidit asian erittäin fiksusti ja tyylikkäästi! Hieno mies! | |
![]() 06.03.2006 15:55:08 (muokattu 06.03.2006 15:57:58) | |
Itsekin olen Nevalaisen kanssa asioinnut ja hommasta on jäännyt kyllä niin hyvä maku, että tekisi mielli olla uskomatta noi sinun kokemukseksi. Samoin.Oma kitarani oli Nevalaisella muutama viikko sitten säädettävänä ja työn jälki ja palvelu oli erittäin hyvää. Mutta jos viimeistelystä löytyy jotain, niin se saattaa johtua ihan niin inhimillisestä asiasta kuin "kiire", ainakin sen kuvauksen perusteella mitä ketjun aloittaja antoi Nevalaisen työtahdista. Kyllä itse sain sellaisen kuvan,että Nevalaisella tuntuu olevan paljon kiireitä ja puhelin soi n.2min välein. | |
![]() 06.03.2006 16:03:24 | |
Asiahan ei minulle kuulu, mutta olisi mukava kuulla myös toisen osapuolen näkemys aiheesta. Ainakin nimerkin mukaan Matti on myös täällä vieraillut, viimeksi eilen. http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=46111& Mighty Shade
"Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, tuollainen agressiivinen mölli kuin sinä ajautuu, ellei jo ole, vaikeuksiin ja pahasti." -stenel | |
![]() 06.03.2006 16:34:43 (muokattu 06.03.2006 16:57:49) | |
Asiahan ei minulle kuulu, mutta olisi mukava kuulla myös toisen osapuolen näkemys aiheesta. Ainakin nimerkin mukaan Matti on myös täällä vieraillut, viimeksi eilen. http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=46111& Ja varmasti on tämän ketjun tarkkaan lukenut. Kovasti Nevalainen minulle muusikoiden.nettiä roskapaikkana mainosti eikä kuulemma halunnut koskea tänne pitkällä tikullakaan. No, asenteethan muuttuvat. Valmiiksi jo sanon, että jos Nevalainen tähän ketjuun jotain kommentoi, kieltäydyn puimasta asiaa intenetissä. Sen sijaan kutsun mielelläni hänet keskustelemaan kasvotusten asiasta kanssani. Sen verran mainittakoon, että kyllä hän itse flaikkarien bodyt tekee eikä teetä muilla. Mutta tosiaan, Matilla ei aikataulut oikein pidä. Se johtuu siitä, että hän buukkaa itselleen jatkuvasti liikaa hommaa ja arvioi oman jaksamisensa väärin. En tiedä burn-outista, mutta sillä tahdilla millä Matti töitä teki ei varmaan kovin kaukana oltu. Eihän kukaan mieli virkeänä oleva ihminen niin käyttäydy. Kyllä hän yleensä hommansa varsin mallikkaasti hoitaa, valitettavasti tällä kertaa kävi toisin. Sanottakoon sen verran, että en toivo muodostuvan mitään yleistä lynkkauskerhoa enkä missään tapauksessa pelkkää ilkeyttäni tätä kirjoitusta julkaissut. Toivoin että asiat hoituisivat rauhallisesti ilman sen suurempaa konfliktia, mutta ilmeisesti se ei enää ole mahdollista. Vilpittömästi toivon, että Nevalainen tajuaisi oman parhaansa ja pitäisi kiinni siitä mitä sovimme. En myöskään halua yllyttää ihmisiä mihinkään boikotointiin, vaan suhtautumaan vain hieman varauksella. Ja toimiipahan tämä esimerkkinä kirjallisen sopimuksen eduista. Jos vain mahdollista, niin tehkää sellainen aina (pätee muuhunkin kuin kaupankäyntiin). "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) | |
![]() 06.03.2006 16:51:02 | |
Ja varmasti on tämän ketjun tarkkaan lukenut. Kovasti Nevalainen minulle muusikoiden.nettiä roskapaikkana mainosti eikä kuulemma halunnut koskea tänne pitkällä tikullakaan. No, asenteethan muuttuvat. No varmasti lukee.. ;) Vallankin nyt, kun on keskustelua akuuteista asioista. Juha R. on muistaakseni Matin oppilaita, tuolta eräästä koulusta, josta siitäkin on Matilla kommenttia, ainakin silloin, kun meillä oli juttua erään projektin tiimoilta. Yhtä kaikki, toivon todella, että saatte homman raiteilleen mieluiten tietysti molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 06.03.2006 17:34:24 (muokattu 06.03.2006 22:47:47) | |
Kyllä sulla tuntuu vähän sellainen lynkkaus mieliala tässä jutussa olevan. Tämän jätän omaan arvoonsa. Perustelut olisivat paikallaan jos tuollaisen väittämän heität. Mikään tarkoitus ei ole tuoda "lynkkausmielialaa" esille, mutta ymmärrän kyllä että sitä on mahdotonta välttää ja tilanteesta johtuen monet varmasti tulkitsevat kirjoitukseni niin. Olisin toki voinut tekstini toisella tavalla muotoilla, mutta ymmärtänet että en minä eikä Nevalainenkaan asiaan aivan neutraalisti pysty suhtautumaan. Jos muilla ei ole Nevalaisesta pahaa sanottavaa, ainoastaan sulla niin olis kiva kuulla myös vastapuolen kommentit. Oikeastaan minulle on tullut pikaviestejä jonkin verran asian tiimoilta, mutta ne eivät tähän konfliktiin kuulu. Niin kuin Askomikolle aiemmin vastasin: "Toki jokaisen on hyvä käyttää kirjoittamani teksti tehokkaan suodattimen läpi." Terve epäluuloisuus on vain hyvästä. Yhtäkään valhetta tai paikkaansa pitämätöntä tietoa en ole kirjoitukseeni sisällyttänyt, mutta sitä en tietenkään pysty täällä todistamaan. Ei senpuolesta että asia mulle tippaakaan kuuluisi. Tätä on turha anteeksi pyydellä. Minähän tämän asian julkiseksi tein. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) | |
![]() 06.03.2006 17:53:03 | |
Kyllä sulla tuntuu vähän sellainen lynkkaus mieliala tässä jutussa olevan. Tekstihän tarkastelee asiaa hyvinkin varovaisin sanankääntein, kun ottaa huomioon mitä todella on tapahtunut. Tilanne jossa "menetät" hartaasti odottamasi soittopelin ja jäät lisäksi ilman parin kuukauden palkkaa saisi valtaosan meistä kiroamaan ukon alimpaan helvettiin. Siihen nähden tekstin ulosanti on ihailtavan neutraalia. Sympatiapisteet täältäkin, vieläpä kaksinverroin kun meikeläisen seiskakin karkasi hyppysistä viime hetkillä. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" | |
![]() 06.03.2006 18:34:50 | |
Kyllä sulla tuntuu vähän sellainen lynkkaus mieliala tässä jutussa olevan. Jos muilla ei ole Nevalaisesta pahaa sanottavaa, ainoastaan sulla niin olis kiva kuulla myös vastapuolen kommentit. Ei senpuolesta että asia mulle tippaakaan kuuluisi. Provosointi on hieno taiteenlaji.Mutta miten niin kenelläkään muulla ei ole kyseisestä soitinrakentajasta pahaa sanottavaa?Ei käynyt mielessä että kaikki muusikot eivät täälläkään pyöri. Omasta mielestäni herr Kimurantti on tuonut asian todella hienosti ja varoen yliampuvaa provosointia tekstissään sekä ollut erittäin pitkämielinen asian suhteen. Kai kaikilla on oikeus julkaista mielipiteensä, oli valmistettu soitin sitten hyvä tai huono.Eikä minusta tässä ketään lynkata vaan Kimurantti antaa paljon ajattelemisen aihetta kaikille.Oli valmistaja kuka tai mikä tahansa firma, ei laatu ole joka ainoan tuotteen kohdalla firman nimeen kirjoitettu ja suomesta löytyy paljon ihmisiä joiden sanaan ei ole aina luottaminen.Sitä sietää miettiä. Kimurantille onnea asian selvittämiseen. Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)