myrtonen 23.02.2006 22:14:04 | |
---|
Suosi paikallista. Minä ehdottaisin A-P Paasosta Jyväskylästä. http://www.jasesoi.fi/ Ensin suositaan ulkomaalaisen sijaan suomalaista, ja sitten vielä paikallista.. :D Onks ne säännöt jossain ni tietäis ton etiketin kokonaan? Ehdotuksia tulee nimittäin niin hemmetisti että.. Harmi että ei ole mitään referenssiä tuolla jasesoin sivuilla, mandoliinia en kuitenkaan oo ostamassa. :) Mega Man Club #010 - Gay Man
Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa. |
Les Fender 23.02.2006 22:15:07 | |
---|
Oma näkemykseni itselleni toimivasta kitarasta: http://personal.inet.fi/atk/myrtonen/kuvat/KITARA.jpg Tuosta kaulasta ja inlayista en ole todellakaan varma.. Speksien kanssa pitänee tuota kuvaa sitten ehdotella soitinrakentajalle, saas nähdä mitä vinkkiä sieltä tulee. No ihan hyvältähän tuo näyttää, selkeää LP kopiota en minäkään teettäisi. Jos kerran niin miehekkään ratkaisun tekee että itsellensä uniikin kitaran teettää, niin miksi tekisikään suoraa kopiota. Persoonallinen olla pitää. Niin ja jälleenmyyntiarvon miettiminen ei minusta tuossa kannatta, ajattelisin itse tuollaista korvaamattomaksi. Laittakoon vaikka arkkuun mukaan. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
myrtonen 23.02.2006 22:24:09 | |
---|
Niin ja jälleenmyyntiarvon miettiminen ei minusta tuossa kannatta, ajattelisin itse tuollaista korvaamattomaksi. Laittakoon vaikka arkkuun mukaan. Juu no tuo jälleenmyyntiarvo ei nyt paljoa heilauta, paitsi jos joskus sattuisi tulemaan se tilanteista pahin, eli uskomaton rahapula. Mutta oma on aina oma, ja tunnearvoa tulee tuollaiselle varmasti sen verran, että ennemmin luopuu housuistaan kuin kitarasta. Mega Man Club #010 - Gay Man
Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa. |
Joel Harald 23.02.2006 22:26:42 | |
---|
Ensin suositaan ulkomaalaisen sijaan suomalaista, ja sitten vielä paikallista.. :D Onks ne säännöt jossain ni tietäis ton etiketin kokonaan? Ehdotuksia tulee nimittäin niin hemmetisti että.. Harmi että ei ole mitään referenssiä tuolla jasesoin sivuilla, mandoliinia en kuitenkaan oo ostamassa. :) Siellä sen pajalla kannattaa käydä juttelemassa, ihan älyttömän mukava mies. Mä voisin lähteä joskus mukaan. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
myrtonen 23.02.2006 22:27:54 | |
---|
Siellä sen pajalla kannattaa käydä juttelemassa, ihan älyttömän mukava mies. Mä voisin lähteä joskus mukaan. No eiköhän kesemmällä käydä pyörähtämässä. Eipä tässä kiire ole mihinkään.. Kukaan teettänyt Paasosella kitaraa? Kommentteja? Mega Man Club #010 - Gay Man
kunnasja 25.02.2006 13:16:52 (muokattu 25.02.2006 13:17:59) | |
---|
Hämeenlinnassa vaikuttaa mm. Agentsien kitarat valmistanut Finlandia Instruments / Teemu Järvinen. Nuori kaveri, mutta laatu on kohdallaan. Itselle on tulossa tuolta customi "näinä päivinä". Basistimme soittaa sivuilta löytyvää "Special Basso 5":ttä. Toimii samalla pajalla (osin samoissa tiloissa) kuin rumpuvalmistaja Kumu. http://koti.mbnet.fi/fininst/ EDIT: Sivut eivät ole kovin loistavat, mutta kannattaa soittaa / käydä paikan päällä... |
Jake.e 25.02.2006 13:47:25 | |
---|
Kova mies soittaa vaikka laudanpätkällä jossa on kuusi rautalankkaa! Noh kyllä nuo amfisoundin äijät on mulle vastannut joka ikiseen tyhmään kysymykseen jonka olen sieltä kysynyt. Vieläpä päivän sisällä. If you'd been a dog
They would've drowned you at birth |
myrtonen 25.02.2006 13:59:46 | |
---|
Juu todella mukavilta hepuilta vaikuttivat noin niinkuin sähköpostin perusteella. Varmasti tulee mielenkiintoinen toimitus kitaran tilauksesta. Mega Man Club #010 - Gay Man
luopio 25.02.2006 14:07:42 | |
---|
En halua. :---------D Sen sijaan vastaukset ja mielipiteet tuhansiin aloitusviestin kysymyksiin kelpaavat. Kyl näkemäni ja kuulemani perusteella lähtisin tuota RANia tiedustelemaan ku hinnat on niin helvetin paljon huokeemmat. Veikkaisin ett tuommonen custom-LP saattas puoleentoista tonniin keissin kans irtoo. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
LO 25.02.2006 14:57:23 | |
---|
Kyl näkemäni ja kuulemani perusteella lähtisin tuota RANia tiedustelemaan ku hinnat on niin helvetin paljon huokeemmat. Veikkaisin ett tuommonen custom-LP saattas puoleentoista tonniin keissin kans irtoo. Mä taas en customia muualta kuin suomesta uskaltaisi ostaa. Pääsee itse vaikuttamaan paljon enemmän kun voi käydä paikan päällä ja puhua suomeksi. Mutta kukin tyylillään. |
Artist 25.02.2006 16:21:25 (muokattu 26.02.2006 18:25:02) | |
---|
Mä taas en customia muualta kuin suomesta uskaltaisi ostaa. Pääsee itse vaikuttamaan paljon enemmän kun voi käydä paikan päällä ja puhua suomeksi. Mutta kukin tyylillään. Samoilla linjoilla tässä. Tai no, kyllähän mä Ruotsista (esim. Halkan) voisin customin tilata, samoin kuin vaikka Briteistä, Jenkeistä tai Japanista. Mutta en kyllä kovin äkkiä mistään Puolasta, vaikka kuinka hevimiehet kehuisivat. "However near however far, never lose sight of your star" |
luopio 26.02.2006 17:51:18 | |
---|
Samoilla linjoilla tässä. Tai no, kyllähän mä Ruotsista voisin customin tilata, samoin kuin vaikka Briteistä, Jenkeistä tai Japanista. Mutta en kyllä kovin äkkiä mistään Puolasta, vaikka kuinka hevimiehet kehuisivat. No hyviä kitaroita siellä nimenomaan ainakin hevimiehille on tehty, sano Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Artist 26.02.2006 17:53:58 | |
---|
No hyviä kitaroita siellä nimenomaan ainakin hevimiehille on tehty, sano En kiistäkään, etteikö ne Ranit voisi olla hyviä heviin. LP-tyyppisen custom-kitaran teettämisessä kuitenkin kääntyisin jonkun muun soitinrakentajan puoleen. "However near however far, never lose sight of your star" |
McNulty 26.02.2006 18:04:42 | |
---|
Ennakkoluulot on ihan jees! :) Kyllä niitä kannattaa puolustella etenkin sillä että "mielummin minä maksa 1200e enemmän siitä että voin sitten sanoa soittimeni olevan muualta kuin Puolasta!" Minä lähetin tiedustelun RAN:lle ja Amfisoundille sellaisesta Dean ML-tyylisestä kitarasta jonka runko oli 2-palasta mahonkia ja päällä loimuvaahterakansi (kunnon kansi, ei mitään viilua). Neckthru-rakenne, pari Duncanin mikkiä, original floyd rose, eebenotelauta omilla custom-upotuksilla, schallerin virittimet erikoisempi "see-thru limegreen" viimeistely, kaula satiinilakattu jne. Amfisoundin hinta: 2800e laukulla RAN Guitarsin hinta: 1600e laukulla ja vakuutetun lähetyksen kera kotiovelle Ja mitä tulee kitaran valmistusvaiheeseen ja siihen vaikuttamiseen, niin melkein miulle on halvempaa lentää Ryanairilla Pirkkalasta jonnekin Keski-Eurooppaan, kuin Helsingistä Ouluun :) Hyvät speksit (esim. kaulan mitat jne.) varmistavat sen että vaikuttamatta valmistusprosessiin sen enempää, sieltä tulee omaan lapaseen sopiva instrumentti. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Henkkiz 26.02.2006 18:05:41 (muokattu 26.02.2006 18:06:29) | |
---|
Noita Raneja ei taida oiken kehdata verrata Ruokankaisiin, Versouleihin tai Flyin Finn:eihin, eivät nuo oikein edes täytä custom kitaran vaatimuksia, samanlaisia tylsiä keppejä on kaupat pullollaan - jos Keskisten kyläkauppa Tuurissa rupeaisi myymään custom-kitaroita niin ne olisivat juuri tuollaisia. Kuulostaa siltä että sulla on kauheasti kokemusta ja tietämystä Raneista. Ranit ovat varmasti täysin samaa luokkaa, kuin Ruokankaat ja muut. Oma Ranini on niin mahtava että en voi kuvitellakkaan parempaa.
|
McNulty 26.02.2006 18:14:04 | |
---|
HAHA... ilmeisesti nimimerkki-kossu ei tiedä, että RAN valmistaa sellaisen custom-kitaran kun asiakas haluaa, toisin kuin Ruokangas. Tiedustelin Juhalta että voisiko hän valmistaa sellaisen 1:1 replican Wallin Peten LP:sta, mutta hän vastasi siihen ettei valmista muiden merkkien malleja enää. Hänellä on oma mallistonsa ja niitä voidaan kustomoida asiakkaan mielen mukaan vaatimuksena se että runko on mallia "Ruokangas". Toki Juha valmistaa custom-kitaran, kunhan se ei pohjaudu suoraan jonkun muun valmistajan soittimeen ja kunhan kiireiltään kykenee. RAN sen sijaan valmistaa tasan tarkkaan sellaisen kitaran kuin asiakas tilaa. Oli se sitten kopio jo olemassa olevasta mallista tai sitten täysin uusi innovatiivinen härveli. Kaikki käy. Kysynkin nyt, että millä tavalla RAN ei ole customshop? "Noita Raneja ei taida oiken kehdata verrata Ruokankaisiin, Versouleihin tai Flyin Finn:eihin, eivät nuo oikein edes täytä custom kitaran vaatimuksia, samanlaisia tylsiä keppejä on kaupat pullollaan" Mitä vaatimuksia RAN Guitarsin tulisi täyttää tuon Custom-statuksen saamiseksi? Ilmeisesti kirjoittajalla on nyt hieman pasmat sekaisin. Kysäse joskus huviksesi saatko Flaxwoodilta Rhoads-muotoisen kitaran vaahterakannella? Tuskin... kuinka customia se on? "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Artist 26.02.2006 18:24:35 (muokattu 26.02.2006 18:25:48) | |
---|
Ennakkoluulot on ihan jees! :) Kyllä niitä kannattaa puolustella etenkin sillä että "mielummin minä maksa 1200e enemmän siitä että voin sitten sanoa soittimeni olevan muualta kuin Puolasta!" Kyllä mun puolesta kukin saa ostaa kitaransa ihan sieltä mistä itse lystää. Tässä vain haettiin suosituksia, ja itse vain ilmoitin suosivani joitain hyväksi havaitsemiani soitinrakentajia, joilla ovat nimenomaan nämä perinteiset mallit olleet hallussa. Eikä sillä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon halvemmalla sä saat jonkun hevisuunnikkaasi Ranilta kuin Amfisoundilta. Lisäys: Nojoo, olin toki ilmaissut taas itseäni vähän huonosti ja kylläpä tuosta mun edellä kirjoittamastani saattoi saada sellaisen kuvan, että nimenomaan Puolassa valmistetuissa soittimissa olisi jotain vikaa. Hyvät speksit (esim. kaulan mitat jne.) varmistavat sen että vaikuttamatta valmistusprosessiin sen enempää, sieltä tulee omaan lapaseen sopiva instrumentti. Tämä on toki ihan asiaa. "However near however far, never lose sight of your star" |
Joees 26.02.2006 18:29:18 | |
---|
HAHA... ilmeisesti nimimerkki-kossu ei tiedä, että RAN valmistaa sellaisen custom-kitaran kun asiakas haluaa, toisin kuin Ruokangas. Tiedustelin Juhalta että voisiko hän valmistaa sellaisen 1:1 replican Wallin Peten LP:sta, mutta hän vastasi siihen ettei valmista muiden merkkien malleja enää. Hänellä on oma mallistonsa ja niitä voidaan kustomoida asiakkaan mielen mukaan vaatimuksena se että runko on mallia "Ruokangas". Toki Juha valmistaa custom-kitaran, kunhan se ei pohjaudu suoraan jonkun muun valmistajan soittimeen ja kunhan kiireiltään kykenee. Mutta tämä on periaatteessa ihan ymmärrettävää. Miksi tehdä kopioita muiden kitaroista jos yrittää saada nimeä omalla merkille ja omille malleille. Kyllä se mun järkeen ainakin käy. Tosin mun päässä vähän viiraa muutenkin. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Crossroad 26.02.2006 19:16:14 | |
---|
ei pidä unohtaa myöskään tyysteriä.olen testannut monia miehen rakentamia kitaroita ja ne soivat todella hienosti ja materialeissa/työn jäljessä ei ole tosiaan tingitty. http://www.tyyster.com/ |
McNulty 26.02.2006 19:41:54 | |
---|
Mutta tämä on periaatteessa ihan ymmärrettävää. Miksi tehdä kopioita muiden kitaroista jos yrittää saada nimeä omalla merkille ja omille malleille. Niinpä niin. Mutta tällöin monesti Custom-mallit rajoittuvat nimenomaan niihin malleihin mitä ko. merkki edustaa. Samalla tavalla se toimii periaatteessa ESP:llä, Jacksonilla, Gibsonilla jne jne. Mielestäni todellista CustomShop-meininkiä on se, ettei asiakkaan tarvitse tehdä kompromissia edes rungon muodon suhteen. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |