Aihe: Kinman Woodstock vs. muut Kinmanit
1 2
Captain Farrell
24.02.2006 07:11:43
Mulla on -96 American Standard ja siinä eka tone vaikuttaa kaulaan, toinen keskelle ja tallamikille ei kumpikaan. Näinhän se ollut 50-luvulta mahdollisesti juuri tuohon -96 malliin asti.

Mikäköhän idea siinä mahtaa olla, että talla on jätetty ilman tonea. Mä olen sitä mieltä, että jos joku kaipaa tone-säätöä, niin se on juuri tuo tallamikki. Muita mikkejä tulee harvemmin "tonetettua".
The Badger and The Bunny have got a secret hiding place in the forest.
superfly
24.02.2006 09:08:20
Mikäköhän idea siinä mahtaa olla, että talla on jätetty ilman tonea. Mä olen sitä mieltä, että jos joku kaipaa tone-säätöä, niin se on juuri tuo tallamikki. Muita mikkejä tulee harvemmin "tonetettua".

Mä olen täysin samaa mieltä tuon tonen tarpeellisuudesta. Stratot vaan on jostain syystä lähes aina tehty näin. Ihannesaundi ei ole ihan sama enää kuin 50-luvulla.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Rämppy
24.02.2006 09:50:17
Strato kun on alunperin kantrikitaraksi suunniteltu, niin ajateltiin että kantrimeiningissä juuri tallamikin terävä ja läpitunkeva näkkileipäsoundi on ihanteellinen. 50-luvun alkupuolella kaikki vahvistimetkin olivat pieniä putkicomboja, joiden ominaissoundi lievensi lähtösignaalin piikikkyyttä. Meikän mielestä toinen tonenappula kannattaa yhdistää myös tallamikkiin. Käyttökelpoisuus paranee huimasti. Hyvä mikki tuo tallamikki kuitenkin on.
En sitten malttanut olla sanomatta.
4-T
24.02.2006 15:30:22
Useat mallit tulee nykyjään keski- ja tallamikkiin tarttuvalla tonella. Jos on ei niin sen voi yhdellä kolvauksella muuttaa tepsimään myös tallamikkiin.

Tarkentaisitko hieman miten se tehdään, tästä on kyllä ollut joskus puhetta, mutta kun ei muista. Kiitos.
Dr. Muff
24.02.2006 15:35:51
Tarkentaisitko hieman miten se tehdään, tästä on kyllä ollut joskus puhetta, mutta kun ei muista. Kiitos.

Kytkimeltä piuha potikalle. Katso mallia keski/kaulamikin piuhoituksesta. Sitten vaan valitsemaan mikä potikka tonettaa mitäkin. Itse pistäisin kaulan ja keskimikin samaan potikkaan ja tallamikille omansa. Sillon joutuu kyllä siirtämään vielä yhtä johtoa eli kytkimeltä tulevat kaksi johtoa samaan potikkaan ja sitten uusi piuha kytkimen vapaasta korvasta potikkaan alkuperäisen paikalla.
Let my love open the door.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)