LaXu 25.01.2006 00:35:21 | |
---|
Jaa kuin tuo uudempi Giban Nashville? Hiihii.. Näetsen, on Giballa mm. "Wide-Travel TOM", sitten se vanha Nashville Soapbar, ynnä vielä 3-point Nashville, ettei tuo perinne tune-o-matikki se ainoo ole. Ja tallapalat pysyy paikallaan vähintään yhtä hyvin ku jossain muussa.. 8) Ja onhan tosiaan vielä ABR... Siltikin, intonaationsäätövaroiltaan ylivertainen on kyllä Gibraltar I -talla.. Mitä mä noita Yamahan talloja olen kattellu, niin hepposempia ovat tuohon wide-travel tune-o-matikkiin verrattuna, studit pienemmät... Minä puhuinkin lähinnä näistä nykyisistä. Enpä kyllä voi mitenkään sanoa tuota Yamahan tallaa heppoiseksi. Niissä on vielä kivasti tuollainen silmälasityyppinen (en tiedä miksi tuota oikeasti kutsutaan) kiinnitys tallapaloille. Perinteisistä tune-o-maticeista yleensä hajoaa/katoaa jossain vaiheessa C-klipsut tai sitten sitä kiinnityslankaa joutuu taivuttelemaan..ei hyvä. |
fox 25.01.2006 00:42:14 | |
---|
Perinteisistä tune-o-maticeista yleensä hajoaa/katoaa jossain vaiheessa C-klipsut tai sitten sitä kiinnityslankaa joutuu taivuttelemaan..ei hyvä. Totta tuo, kyllä..Luikko LaXu kun ostin koreanpoikien T-O-M kopion, sen klassisen retaining wirellä? Siit ei kyllä pääsis tallapalat putoomaan, kun niit ei saanu tongillakaan irti.. Eihän siin kiinnityslangan taivuttamisessa mitään, tavanomainen "huoltotoimi" se... ;) Ja voihan aina vaihtaa noita isorunkosia uus-Nashvilleja tms.. On se Yammun bridge esimerkiks Iban Gibraltareihin verrattuna heiveröinen, oikeesti.. Ja niitä muutamia jonka olen nähny "luhistuneen" (collapsed bridge syndrome) mutta sai painettua takaisin, kyllä.. |
SirElwood 25.01.2006 00:58:27 | |
---|
Tuo vegas rolleri kelpais mullekin. Oli kyllä hieno. Onneks ei oo rahaa, eikä tulekaan. |
LaXu 25.01.2006 01:36:42 | |
---|
Totta tuo, kyllä..Luikko LaXu kun ostin koreanpoikien T-O-M kopion, sen klassisen retaining wirellä? Siit ei kyllä pääsis tallapalat putoomaan, kun niit ei saanu tongillakaan irti.. Joo, tuo menee jo vähän liiallisuuksiin! :D On se Yammun bridge esimerkiks Iban Gibraltareihin verrattuna heiveröinen, oikeesti.. Gibraltar onkin omassa luokassaan kyllä, siinä on enemmän lukkoja kuin pankin kassaholvissa. Tämmönen tuo Yammun talla siis: http://www.yamaha.co.jp/product/gui … lumn/col05103101/images/kinou02.jpg |
fox 25.01.2006 02:06:54 | |
---|
Gibraltar onkin omassa luokassaan kyllä, siinä on enemmän lukkoja kuin pankin kassaholvissa. Tämmönen tuo Yammun talla siis: Nii tuo on näitten uusien SG:tten talloja, jees! Melkein sama ku Gibraltar II eli tää nykyinen versio, muttei ihan, ja vastaa tuota Gibsonin "uutta Nashvillee" kaikin tavoin, paitti nuo "tolpat" on 3 mm kun Nashvillessa taitaa olla 6 mm. Juu, ei tuo VOI kärsiä siit keskeltä luhistumisesta, se wanha Jammun talla on asia erittäin.. Vastapalloon pistän Gibraltarien kuvia.. http://www.ivc.ca/misc/artist/features.htm |
Jake.e 25.01.2006 06:50:16 | |
---|
Nuo floppaa aluksi hirveesti ja sitten n20-50 vuoden päästä keräilijät nousee koloistaan ja alkaa metsästää noita kädet vereslihalla. If you'd been a dog
They would've drowned you at birth |
Aki 25.01.2006 10:03:25 | |
---|
Luulin pitkään että puhuitte tästä Yammutallasta joka mullakin on: http://users.tkk.fi/~arintama/temp/Yamaha-TOM.jpg On nimittäin kätevä. Ei naarmi kättä vaikka väkisin yrittäis, ei palat irtoa kieliä vaihtaessa, ja on järisyttävän hyvä tuntuma kieliin. Ja korkeutta voi säätää ilman työkaluja. Mutta ei taida olla tarpeeksi Vintage noihin perinteisemmän muotoisiin soittimiin. Mitä Gibsoniin tulee, on ensimmäistä kertaa vaara että alkaisin Gasittamaan Gibbonia. Toi Vegas on aika upea, joskin hirveällä lavalla ovat pilanneet kokonaisuuden. http://www.gibson.com/Files//USA/2006products/VSHRRRGH1.jpg Ja LP GT vaikutti aikalailla sellaselta, minkälaiseksi LP:n modaisin itselleni, jos mielenhäiriössä sellaisen tulisin ostaneeksi! Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Artist 25.01.2006 10:07:16 | |
---|
Nuo floppaa aluksi hirveesti ja sitten n20-50 vuoden päästä keräilijät nousee koloistaan ja alkaa metsästää noita kädet vereslihalla. Heh, tämä olisi aika kiva skenaario. Vuoden päästä ostelisi alennusmyynnistä muutaman Goddes LP:n (onhan se aika IHQ!) ja sitten parinkymmenen vuoden kuluttua pitäisi niistä parhaan yksilön itsellään, ja myisi muut kovalla voitolla. :) Toki 20 vuodessa ehtii tapahtua paljon inflaatiota, ja korkotulojakaan ei kitarat tuo, joten on eri asia jääkö hirveästi voitolle, vaikka tuolloin kepistä saisi paljon isompilukuisen summan rahaa. |
MarkoA 25.01.2006 10:16:46 | |
---|
Ihan mielipidejuttua, mutta kerrotaan nyt. The Vegas High Rollerista on aika vaikeaa olla pitämättä, Standard taas on hieman vaisun ja epämääräisen näköinen "F"-aukkoineen. Tuommoset diamond aukothan oli jossain 60-luvun signature 335 mallissa muistaakseni? Hinta? Liian kova, veikkaan mä.. New Century series on aika raju veto mun mielestä. En pidä ulkoäöstä ollenkaan, mutta joku muu pitää paljonkin. Tälle on vaikea veikata kovin pitkää ikää. Mutta onneksi olen usein väärässä. SG GT myöskin ulkonäöllään aiheuttaa hämmennystä. Ensimmäinen mielikuva semmosesta halvasta ensikitara-SG-kopiosta. Plexin puuttuminen ja krominvärinen pala kaulamikin/kaulan välissä taitaa olla ne syypäät tähän. En tiedä. Mutta GT:ssähän Gibson tarjoaa sitä, mitä monet noille kitaroille tuntuu tekevän oston jälkeen. Hinnoittelu on tässä varmaan ratkaisevassa asemassa, saako suosiota vai ei. Värivalinnat peestä ja liekit vielä syvemmältä (IMO!) ja ois saanut tulla nämä ominaisuudet johonkin Studiomalliin myös, koska tuommosta kitaraa ei osteta tod.näk. koristeeksi vaan työkaluksi..ehkä? Vixenin idea on varmaan mieluinen niille jotka pitää LP:tä liian painavana. Mutta ostappa tuommonen Coral-värinen LP... Onneksi siellä on myös Ebonyä tarjolla. Les Paul DC Pro ois noista mun valinta. Ja nimenomaan tuo natural väri. Hieno. Studio Premium plussan ideaa ei heti hoksaa. Eikös se studion idea ollut karsia ns turhat koristelut pois, jotta saadaan hinta kohdalleen myöskin niille joille vain soundi merkkaa jotain? No ,tuosta nimestä "studio" pois niin tämäkin marmattaja ois tyytyväinen ;) - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
LaXu 25.01.2006 16:35:42 | |
---|
Nii tuo on näitten uusien SG:tten talloja, jees! Melkein sama ku Gibraltar II eli tää nykyinen versio, muttei ihan, ja vastaa tuota Gibsonin "uutta Nashvillee" kaikin tavoin, paitti nuo "tolpat" on 3 mm kun Nashvillessa taitaa olla 6 mm. Juu, ei tuo VOI kärsiä siit keskeltä luhistumisesta, se wanha Jammun talla on asia erittäin.. Ei tuo Yammun talla uusi liene, mun jostain 70- ja 80-luvun taitteesta peräsin olevassa SA-1200S puoliakustisessa kun on sama vekotin. |
maxtheman 25.01.2006 16:53:00 | |
---|
Vegasissa on vanhan Gibson Trini Lopez Standardin lapa, otelautamerkit ja f-aukot... tai oikeastaan salmiakkiaukot. Siis Vegas Std'issa. Että "uutta muotoilua". Mutta ei paha! Eikä välttämättä kalliskaan kun on tasakantinen... Max |
fox 25.01.2006 17:06:32 | |
---|
Vegasissa on vanhan Gibson Trini Lopez Standardin lapa, otelautamerkit ja f-aukot... tai oikeastaan salmiakkiaukot. Siis Vegas Std'issa. Että "uutta muotoilua". Mutta ei paha! Eikä välttämättä kalliskaan kun on tasakantinen... Viime kesänä pääsin testaamaan sitä wanhaa Trini Lopezia.. Se muuten oli noista oikeista "signature" kitaroista eniten myyty.. Ei se ES-335:ttä kummempi ollu, toki omanlaisensa näkönen ja Pelham Blue-värinen.. sellanen vaaleensininen.. Hauska. 8) |
MarkoA 25.01.2006 17:23:41 (muokattu 25.01.2006 17:25:13) | |
---|
Tuo Trini lopezhan se oli jota minäkin tuossa mielikuvista yritin kaivella. Joskus männävuosina ois ollut tarjolla tuommonen erittäin edullisesti, jos esim saman ikäluokan 335:n vertaa. Se vain oli (silloin) mun mielestä liian ruma... :() * Ack * Edit: linkki http://www.trinilopez.com/guitars/guitars.jpg- Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Vainhaalee 25.01.2006 17:28:02 (muokattu 25.01.2006 17:28:38) | |
---|
Vegas on kyllä hieno... Mutta eipä nuo SG:n Goddess ja GT mallitkaan juuri tuohon SG-gasiin auta... Mikä elvetti siinä kun vaikka periaatteessa oman kitaran speksit on aika lähelle samat kuin jossain toisessa, niin siltin tekee sitä toistakin mieli... Aattana... Sama juttu kun parisuhteessa... EDIT:Kitarat vaan ei pahastu vaikka laahaa kotio muita kitaroita... jne... Det wörks? |