Aihe: Archtop-akustiset
1 2
BoNey
26.08.2006 19:08:36

Itseänikin on pitkään himottanut ostaa joku puoliakkari, Artcoreja lähinnä olen katsellut. Sellainen vain mietityttää, että miten hyvin tuollaisella täyskoppaisella pystyy käytännössä soittamaan säröillä ilman kierto-ongelmia? Jotain tyyliin Hanoi Rocks, New York Dolls, Guns N' Roses yms. Noiden bändien kitaristeilla on kyllä näkynyt ainakin ES-135:sia ja jotain Gretschejä, mutta silti vähän arveluttaa.
hairspray killer
Artist
26.08.2006 19:15:12
Itseänikin on pitkään himottanut ostaa joku puoliakkari, Artcoreja lähinnä olen katsellut. Sellainen vain mietityttää, että miten hyvin tuollaisella täyskoppaisella pystyy käytännössä soittamaan säröillä ilman kierto-ongelmia? Jotain tyyliin Hanoi Rocks, New York Dolls, Guns N' Roses yms. Noiden bändien kitaristeilla on kyllä näkynyt ainakin ES-135:sia ja jotain Gretschejä, mutta silti vähän arveluttaa.

Sylvain Sylvain veti ainakin Ruisrockissa melkein koko keikan Gretschin Black Falconilla. Andy taas on välillä vetänyt Washburn Montgomeryllä, jossa on varsin iso koppa myös.
Että enpä tiedä miksi pitäisi arveluttaa, siis jos aikoo vetää samoilla soundeilla kuin nuo. Ei mitään high gain säröjä, vaan sopivasti vahvistinta ruvelle niin ei pitäisi liian herkästi kiertää.
"I fine little girl's waiting for me, but I'm as bent as Dostojevski, I think about the meaning of my life again, and I have to sing Louie Louie again"
Jani The Rock
26.08.2006 19:29:46

Kyllä niillä pystyy ihan hyvin soittamaan. Oon aika paljonkin soitellut puoliakustisilla kunnon särömättöä ilman vakavampia kierto-ongelmia. Tämän nykysen DeArmondin mikit on sen verran laadukkaat, että hallitsemattomia kiljasuja ei esiinny, mikäli särönuppi ei oo ihan kaakossa.
Rumpali! Pidätkö T. Rexistä ja muusta 60/70 -luvun rock-musiikista? Tsekkaa ilmoitus Wantedista juurikin nyt!
Titares
26.08.2006 20:14:21 (muokattu 26.08.2006 20:20:21)
Ostin eBay:sta EPIPHONE Emperor II Joe Pass-mallin ja annoin sen Kristian Oesch'lle mikitettäväksi uudestaan (ja vähän enemmänkin) tähän tyyliin: http://www.guitarvillage.com/Semis/Epiphone/rivieraXII.jpg . Kuvan 12-kielinen on unelma! Lisää: http://www.guitarvillage.co.uk/
BoNey
26.08.2006 21:06:01 (muokattu 26.08.2006 21:06:20)

Sylvain Sylvain veti ainakin Ruisrockissa melkein koko keikan Gretschin Black Falconilla. Andy taas on välillä vetänyt Washburn Montgomeryllä, jossa on varsin iso koppa myös.
Että enpä tiedä miksi pitäisi arveluttaa, siis jos aikoo vetää samoilla soundeilla kuin nuo. Ei mitään high gain säröjä, vaan sopivasti vahvistinta ruvelle niin ei pitäisi liian herkästi kiertää.

Niin, ainut vaan että treeniksemme on sellainen pieni koppi jossa voi olla eri juttu.
hairspray killer
Artist
26.08.2006 21:17:14
Niin, ainut vaan että treeniksemme on sellainen pieni koppi jossa voi olla eri juttu.

Tuo toki vähän vaikeuttaa. Itse olen pienessä kopissa treenatessa vetänyt ihan menestyksekkäästi puoliakustisella, tosin mulla on 335 tyyppinen, jossa siis keskipalkki. Archtopeista mulla ei treeniskokemusta itselläni ole...
"I fine little girl's waiting for me, but I'm as bent as Dostojevski, I think about the meaning of my life again, and I have to sing Louie Louie again"
Titares
27.08.2006 09:46:51
George Benson on sulkenut kaikukopan aukot läpinäkyvällä teipillä.

Aukot voisi ehkä vielä huomaamattomammin sulkea sisäpuolelta teipillä ja laittamalla näkyvään kohtaan mustaa, mattapintaista muovia tms.

Jollain keskustelusivulla joku kertoi täyttäneensä kopan vanulla ja lopputulos oli kuulemma hyvä.
Jani The Rock
27.08.2006 10:08:30

Jollain keskustelusivulla joku kertoi täyttäneensä kopan vanulla ja lopputulos oli kuulemma hyvä.

Cult -kitaristi Billy Duffy on muistaakseni käyttänyt tota metodia White Falconinsa kanssa.

Mutta eihän se feedback välttämättä pahasta ole - Nugentin Tedikin käyttää puoliakustista siksi kun se kiertää niin hyvin... ;)
Rumpali! Pidätkö T. Rexistä ja muusta 60/70 -luvun rock-musiikista? Tsekkaa ilmoitus Wantedista juurikin nyt!
fox
27.08.2006 10:36:14

Ilmapalloja (ja kortsuja) on myös käytetty, varsin hyvällä menestyksellä. Jäähän vielä sitte sitä "kaikukoppaa"..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
27.08.2006 10:37:38

Mutta eihän se feedback välttämättä pahasta ole - Nugentin Tedikin käyttää puoliakustista siksi kun se kiertää niin hyvin... ;)

Näin, ja Byrdlandi ei oo rungoltaan ihan pikkunen, vaikka onkin T eli ohuempi..Älkäämme unohtako myöskään Alvin Lee-setää.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)