Metalkallo 02.04.2017 02:05:16 | |
---|
Tokai MK4 mikki herää kyllä ihan uudella tapaa eloon kun siihen tyrkkää UOA5 magneetin sisään. Eli jos jollakin on näitä mikkejä ja osaa vaihtaa magneetin niiden sisään, niin kantsii kokeilla, ihan näin vaan tiedoksi. Itse pistin MK4 kaulamikin UOA5 magneetilla varustettuna oman SG:n tallaan ja mukavasti toimii. Vähemmän on nykyään enemmän |
Navdi 02.04.2017 09:39:49 | |
---|
pekurides: ps.tsekki epi lespa painaa 5,3kg ja tokai 4.6kg eli tuntuu tokai keijukaiselta Huh huh mitä painoja. Soitteletko näistä kummallakaan mukavasti seisaaltaan yhtään puolta tuntia pidempään? Ja jos niin omaatko jonkunlaisen painonnostajan selkälihaksiston? ;) "I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister |
Metalkallo 12.04.2017 20:10:21 | |
---|
Mitäs mikki suosituksia antaisitte Tokain SG:n? Olen tässä pähkäillyt mikä mikki toimisi puhtailla että rockilla että hevillä hyvin. Oon mietiskellyt tuota Gibsonin 498T.tä josko toimisi myös Tokain SG:ssä hyvin? Kokemuksia siitä Tokaissa kellään? Vähemmän on nykyään enemmän |
calluna 12.04.2017 20:55:54 | |
---|
Metalkallo: Mitäs mikki suosituksia antaisitte Tokain SG:n? Olen tässä pähkäillyt mikä mikki toimisi puhtailla että rockilla että hevillä hyvin. Oon mietiskellyt tuota Gibsonin 498T.tä josko toimisi myös Tokain SG:ssä hyvin? Kokemuksia siitä Tokaissa kellään? Laitat oikean arvoiset potikat ja 50's-kytkennän, niin voi olla ihan ok lopputulos noilla Tokainkin mikeillä? "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Metalkallo 13.04.2017 17:43:23 | |
---|
calluna: Laitat oikean arvoiset potikat ja 50's-kytkennän, niin voi olla ihan ok lopputulos noilla Tokainkin mikeillä? Potikat on kunnolliset, kytkennöistä en tiedä kuin, että on kondiksessa ja toimii. Tuo 498T taitaa olla suht lähellä Duncanin JB:tä mitä siitä tietoa etsin ja kuntelin, et täytyy se unohtaa. Onko kellään kokemuksia Tokain SG:ssä tuosta Duncanin Pearly Gates tallamikistä? Jos ei löydy mitään erikoista, niin täytyy vaan seilailla noilla Seth Loverilla ja Distortionilla, että kumman pistää. Vähemmän on nykyään enemmän |
Durty 13.04.2017 21:38:10 | |
---|
Metalkallo: Potikat on kunnolliset, kytkennöistä en tiedä kuin, että on kondiksessa ja toimii. Tuo 498T taitaa olla suht lähellä Duncanin JB:tä mitä siitä tietoa etsin ja kuntelin, et täytyy se unohtaa. Onko kellään kokemuksia Tokain SG:ssä tuosta Duncanin Pearly Gates tallamikistä? Jos ei löydy mitään erikoista, niin täytyy vaan seilailla noilla Seth Loverilla ja Distortionilla, että kumman pistää. Pearly Gates on aika diskanttinen mikki, tosin Gibbons tykkää. Muuten nuo sun mikkisi ovat kyllä aika ääripäistä :-). |
Metalkallo 14.04.2017 14:10:19 | |
---|
Durty: Pearly Gates on aika diskanttinen mikki, tosin Gibbons tykkää. Muuten nuo sun mikkisi ovat kyllä aika ääripäistä :-). Juu, mun musamaku menee vähän ääripäästä toiseen päähän ja siksikin välillä vaikeaa valita, mutta taidan vaan tehdä niin, että sitten jos haluun vintagempaa niin laitan Seth Loverin tallaan, ja sitten jos haluun rankempaa niin laitan Distortionin. Vuorottelen noiden kesken tyylin mukaan vaikka voihan Distortionillakin soitella vaikka mitä tottakai, mutta ei se sama ole kuin Seth silti. Vähemmän on nykyään enemmän |
Metalkallo 25.06.2017 19:51:08 (muokattu 25.06.2017 19:51:40) | |
---|
Nuo Tokain MK4 mikit on kyllä paremmat ilman kuoria jotka niissä yleensä on. Nuo kuoret ei taida olla mitään kovin hyvää materiaalia, kun kuoren kanssa nuo mikit kuulostaa todella muhjuisilta. Ilman kuorta esim. kaula MK4:n soundi aukeaa hieman ja saa kirkautta lisää eikä kuulosta enää samalla tavalla muhjuiselta perunamuussilta. Ja tietty magneetin vaihto alnico 5:n tai alnico 2:n auttaa, mutta nuo kuoret noissa on ihan persiistä ja varmaan se mikä eniten tuota sointia niissä syö. Vähemmän on nykyään enemmän |