Aihe: Kaularauta resonoi
1 2
megan
27.02.2009 20:01:51
MadMatt: Mikä skeba. Ootko ihan varma että kaularaudasta on kysymys?

Dano 59. Kyllä mä 99% varma olen, kun kolina on sen verran kova, että tuskin virittimissä mikään tuollaista pitää. Ja ääni alkoi ekan säädön jälkeen.
MadMatt
27.02.2009 20:18:46 (muokattu 27.02.2009 20:19:05)

galoot: Dano 59. Kyllä mä 99% varma olen, kun kolina on sen verran kova, että tuskin virittimissä mikään tuollaista pitää. Ja ääni alkoi ekan säädön jälkeen.

Mä tein yhdessä halpis stratossa niin että löysäsin kaularautaa suht reilusti ja kiristin sitten uudestaan ja resonointi loppui. Saattaa toimia tai sitten ei. Tarkista ensin kitaran kaikkien ruuvien kireydet. resonointi voi olla hyvinkin yllättävässä paikassa. Sen jälkeen kokeile ensin löysätä ja sitten kiristää kaularautaa. Jos homma ei toimi vie se ammattilaisille. Älä kuitenkaan vääntele liian rajusti puoleen tai toiseen.
Nothin' but the blues
megan
27.02.2009 22:05:53
MadMatt: Mä tein yhdessä halpis stratossa niin että löysäsin kaularautaa suht reilusti ja kiristin sitten uudestaan ja resonointi loppui. Saattaa toimia tai sitten ei. Tarkista ensin kitaran kaikkien ruuvien kireydet. resonointi voi olla hyvinkin yllättävässä paikassa. Sen jälkeen kokeile ensin löysätä ja sitten kiristää kaularautaa. Jos homma ei toimi vie se ammattilaisille. Älä kuitenkaan vääntele liian rajusti puoleen tai toiseen.

Kiitos vinkeistä vaikka tällä kertaa ei auttanut. Ruuvit ei olleet löysällä ja tuo raudan löysääminen ei onnistu, huomasin vasta että onkin kaksitoiminen. No mutta kyllä tässä kepissä on muutakin vikaa vaikka muille jakais. Tuota kaulaa kun joutuu irrottelemaan, niin sieltä tulee noin kourallinen purua syliin ruuvinrei'istä joka kerta. :D Vajaa sentti enää mihin ruuvit puree kiinni. Aika pehmeetä "vaahteraa".
nalle-j
20.03.2009 11:23:20
Samanlaista vikaa myös mun jimin tribuutti stratossa.
kaula paukkuu/rämisee ja alkanut mennä kieroon.
Tämän mukavan lisäksi pultit eivät pureudu kaulaan
kaiken irti ja kiinni ruuvailujen tuloksena.
Jasoniitti
20.03.2009 13:44:48
Räminä voi lähteä myös jonkun viritinkoneiston löysistä mutterista. Kaulaa koputelessa se ääni voi olla vaikea paikantaa tarkasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)