Aihe: Harley Benton kaapit Thomannilla
1 2
Mikko1978
Eilen 10:44:51
Juhani_t: Miten tämmönen laatikko kestää normaalit soitto- ja roudaustoimet? Onko päreinä vuodessa vai viidessä?

Veikkaan, että asiasta olisi kyllä syntynyt keskustelua, jos kaapit hajoilisivat. Noita on varmasti paljon kierrossa, mutta ainakaan itse en ole havainnut mitään aiheesta.
Zammy
Eilen 14:36:05
Mulla on 2019 ostettu 2 x 12 kaappi. Alunperin Vintage30:t oli, mutta vaihdoin WGS:aa tilalle. Täysin asiallinen laitos. Irrotettava takalevy ja sen kautta elementit helppo vaihtaa. Reissuissa kulkenut mukana ongelmitta.

On mulla sitten verrokkina esimerkiksi Marshallin 80-lukuinen 4 x 12 ja Palmerin 1 x 12 ja ei minusta mikään tuossa kolmikossa mitenkään erotu laatunsa puolesta. Hyvässä tai pahassa.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Zeni
Eilen 19:51:14 (muokattu eilen 19:54:34)
nightbird: Eipä kai se kyläseppä-pienyrittäjä siellä viidakkokylässä kovin hyvään puun ja työnlaatuun ylläkään.Noita videoita on nähty jossa jätevaneriksi luokiteltavista vanerinkorvikkeista ammutaan lootaa pyssyllä kasaan jopa ilman liimaa.Nurkat hiotaan tasan ja muovia päälle peittämään.Ehkä just ne levyjen sisäsaumat täytetään liimalla hieman tilkitsemään. Mulla itsellä on yksi hb akustisen vahvistinkombo MDF levystä ja se on kyllä tukeva. Diskantin ja "basson" vaihdolla siitä tuli ihan ok rämpyttelyyn. Tosin tuo auto power starttinappuloineen hämää hieman.

Siihenhän nuo hinnat perustuvat, että ostavat X määrän elementtejä suoraan joten hinta on varmasti hyvin edullinen, sitten kaapit jostain kiinan/intian kyläsepältä ja jossain elementit ja kaapit kohtaavat ja lyödään nippuun. HB:n lätkä päälle ja kaappi elementtien hinnalla.

Juhani_t: Miten tämmönen laatikko kestää normaalit soitto- ja roudaustoimet? Onko päreinä vuodessa vai viidessä?

Riippuu varmaan millaista roudausta harrastaa, mutta tuohon vaneriin tulee helposti iskuja ja se pinta ei tunnu kestävän juuri mitään. On todella ohutta keinonahkaa, lähempänä tarraa kuin keinonahka...tai ainakin ne mitä itse olen ostanut ovat olleet paksumpia.
Ostaessa törmäsin vahingossa oven karmiin kaapilla ja heti tuli kuoppa. Btw. kun otin etulevyn irti niin kaappi pääsi jännityksistään. Keskeltä mitattuna korkeutta oli 1,5cm enemmän kuin reunoilta. Vanerista johtuen oli kuitenkin helppo kiskopuristimella painaa kiinni kiinni kun naulasi uudet levyt. Olisi mennyt käsinkin pakottamalla. Pistin pinninauloilla & liimalla uuden kiinni. Pinninaulat siksi, ettei ollut listanaulainta eikä sopivia ruuveja. Silloin kun etulevy olis pois, en olisi uskaltanut kokeilla työntää "nurkasta nurkkaan" :D

Zammy: Mulla on 2019 ostettu 2 x 12 kaappi. Alunperin Vintage30:t oli, mutta vaihdoin WGS:aa tilalle. Täysin asiallinen laitos. Irrotettava takalevy ja sen kautta elementit helppo vaihtaa. Reissuissa kulkenut mukana ongelmitta.

On mulla sitten verrokkina esimerkiksi Marshallin 80-lukuinen 4 x 12 ja Palmerin 1 x 12 ja ei minusta mikään tuossa kolmikossa mitenkään erotu laatunsa puolesta. Hyvässä tai pahassa.

Minkä mallin kaappi sinulla on ? Olisi pitänyt heti aloituksessa mainita että tämä on pystymallin slanted eli;

https://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage_vertical.htm

Minullakaan ei ihan hirveästi ole kokemusta eri kaapeista, mutta ainakin Marshallin 4x10" ja 4x12" kaapit olivat laadullisesti ihan eri luokkaa. Näin puupäänä tulee yleensä tehtyä itse kun töiden kautta saa vaneritkin edullisesti.
Zammy
Eilen 20:23:08
Zeni: Minkä mallin kaappi sinulla on ? Olisi pitänyt heti aloituksessa mainita että tämä on pystymallin slanted eli;

https://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage_vertical.htm

Aivan joo eri mallit meillä. Ei kuulostanutkaan miltään osin tutulta tuo kuvauksesi laadun osalta. Minulla siis tämä: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm

Silloin kun ostin tämän niin hintaa oli vain 199. Uutena. Varsinkin sillä hinnalla tuota on helppo suositella. Nykyisellä hinnalla varmaan katselisin mieluummin käytettyjä.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Zeni
Eilen 20:32:46
Zammy: Aivan joo eri mallit meillä. Ei kuulostanutkaan miltään osin tutulta tuo kuvauksesi laadun osalta. Minulla siis tämä: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm

Silloin kun ostin tämän niin hintaa oli vain 199. Uutena. Varsinkin sillä hinnalla tuota on helppo suositella. Nykyisellä hinnalla varmaan katselisin mieluummin käytettyjä.

Juu tuo näyttää jo kuvissa eri luokan laitteelta. Ei tuo mielestäni vieläkään pahan hintainen ole koska 2xV30. Elementeillehän tulee miltein sama hinta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)