Aihe: murheenmurtama
1 2
SirElwood
05.01.2006 22:40:08
Tää lenkin putki mulle ei tullut edes mieleenkään. Mut mitenkäs soitettaessa ihan kitara - vahvari - kaappi, onko sillä kynttilällä merkitystä. Marshallin nupithan yleensä katkaisee lenkin, jos siinä ei ole piuhaa.

Hmm... Itseasiassa täytyy myöntää, että hihasta vetäisin tuon fx-lenkin putken. En nimittäin tiedä miten marshall:n fx-lenkki toimii. :)
oiva tumpeloinen
05.01.2006 22:41:22 (muokattu 05.01.2006 22:47:07)
Eh, jos vika on päättärissä, niin miksi niitä etusputkia pitää vaihtaa?

Hidas kun olen, niin poistan tään....

Mut kysytään siltikin.

Jos se lenkin putki on kaput, niin toimiiko vahvistin käyttämättä sitä lenkkiä?
SirElwood
05.01.2006 22:45:03

Meikäläinen sekoilee etu ja pääte sanojen kanssa. Hups.
Kalm
05.01.2006 22:55:20

Lienee sen vuoksi että Jubileen lenkki on aika "edessä", eli luupin jälkeen on vielä kakkosputken toinen triodi ja koko kolmosputki. Jos siis luupin returnista syötettynä ei toimi, niin vika voi vielä olla kahdessa jälkimmäisessä etuputkessa ja/tai päätteessä.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
jortsul
05.01.2006 23:06:51
vahvistin siis toimii kyllä samanlailla joko käytettäyssä efekti lenkkiä tai ei...
pitänee viedä liikkeeseen tarkastettavaks
jortsul
05.01.2006 23:32:38
Joo vaihtelin tossa noiden etuaste putkien paikkoja eikä äänen voimmakkuus noussu...

MUTTA yks helvetin hieno juttu tapahtu saundi(vaikkei kovaa tuuttaakaan)parani hirveästi...nyt sentään kuulostaa hyvältä.

Täytyy sanoo että on nää aika eksoottisia nää putkivehkeet siis...
JOO100
06.01.2006 00:20:35
Täytyy sanoo että on nää aika eksoottisia nää putkivehkeet siis...

Kyllä ne on, jos vertaa transistoreihin.
www.Scelum.com Romantikkoitkijät #44
kunnasja
06.01.2006 00:50:15
Etuasteputket vahvistaa sarjaan kytkettynä toistensa ääntä, eli jos niistä on joku paschkena, ei vola muutu vaikka vaihtaisit paikkoja. Mutta soundi voi muuttua. Eli joku niistä voi olla sökö. Nehän ei kauheesti maksa, eli kannattaa vaihtaa - elleivät huoltoliikkessä osaa suorilta sanoa jotain muuta vikaa.

Putkien ja kuluvien osien kuten sulakkeiden vaihto käytettynä ostettuun laitteeseen... Itse olen tehnyt pari autokauppaa elämäni aikana, ja olen vaihtanut tulpat, pyyhkijänsulat, öljyt, yms kuluvat osat sen kummemmin miettimättä kun olen käytetyn vimpaimen saanut alle. Samaa suosittelisin kitarakamojen kanssa:

Kitaroista kielet vaihtoon, intonaation, kaulan ja tallan säätö (tai tarkistus). Viritinkoneistojen tsekkaus, hihnaruuvien kiristys tai hihnalukkojen asennus. Mikkien korkeudensäädön tarkistus. Plugin kontaktien tarkistus ja kaulusmutterin kiristys. Otelaudan putsaus, ja lopuksi kitaran putsaus ja kiillotus. Ihan perusjuttuja siis.

Vahvareista ja muista oheislaitteista: sulakkeet ja putket uusiksi, tuulettimien yms osien tsekkaus (huoltotoimenpiteet tarpeen mukaan). Liitäntöjen tsekkaus. Potikoiden koluaminen kontaktisprayllä, putsaus pölystä yms paskasta, kotelon ruuvien kiristys. Pahimpien vekkien paikkaus.

Tämmöstä perusmeininkiä kun saa tuntemattoman laitteen käytettynä, eli selvitetään viat itse, jos ne eivät ole jo tiedossa ostettaessa. Korjataan tarpeen mukaan, ja ainakin on sitten tiedossa mikä voi mennä mönkään jos ei kaikki toimi kuten pitäisi.
jortsul
06.01.2006 11:05:31
volumen taso on taas vaan laskenut... kokeilen aluks että ostan uudet etuaste putket...
ReBeat
06.01.2006 11:18:35

Ei oo tarkotus mitenkään aliarvioida, mutta onhan se käytössä oleva kaappipiuha nimenomaan kaappipiuha eikä mikään puoliksi kärventynyt instrumenttipiuha?
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Feggy
06.01.2006 11:19:02

volumen taso on taas vaan laskenut... kokeilen aluks että ostan uudet etuaste putket...

Jos kuitenkin veisit sen ensin liikkeeseen takaisin.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Gypsy
06.01.2006 11:24:22
Jos kuitenkin veisit sen ensin liikkeeseen takaisin.

Jos nyt on liikkeestä edes ostettu. Ei oikeen kuulostanu siltä.
jortsul
06.01.2006 11:45:29
No ei tartte aliarvioida mitään sillä täähän on 2x12 combo...
ja käyettynä luonnollisesti ostettu...
jortsul
06.01.2006 21:02:20
vahvari tuli kuntoon kun vaihdoin uudet etuaste putket....
ny soi kovaa!!
Gypsy
06.01.2006 21:30:48 (muokattu 06.01.2006 21:31:22)
vahvari tuli kuntoon kun vaihdoin uudet etuaste putket....
ny soi kovaa!!

Älä heitä vanhoja pois. Tsekkaa mikä/mitkä oli paskana ja muut varaosiks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)