Aihe: Tremolo pedaali
1 2
Jungleman
05.01.2006 18:41:50
Nyt alkoi Cusack gas..

Sama täällä. Kokeilin tuota MikeS:n pedaalia ja voi äiti armas, se on nerokas. Fulltone Supa-Trem löytyy jo, Pulsarkin himottaa kovasti, mutta Cusack vie voiton. 6-0.

Pannaanko kimppatilaus menemään? ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
goose
05.01.2006 18:54:10 (muokattu 05.01.2006 18:55:17)
Pannaan!

Mä laitoin jo Cusackille mailia. Katotaan mitä se vastailee!

EDIT: Vältytäänkö me alvilta jos kusakki laittaa polkimet lahjana matkaan? Maksetaan etukäteen sen tilille.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
Jungleman
05.01.2006 19:04:51
Pannaan!

Mä laitoin jo Cusackille mailia. Katotaan mitä se vastailee!

EDIT: Vältytäänkö me alvilta jos kusakki laittaa polkimet lahjana matkaan? Maksetaan etukäteen sen tilille.

*Odottaa kuola valuen*

Noista lahjahommeleista en tiedä, jossain noista on keskusteltukin vaan en jaksa hakea. MikeS, miten tilaamispuuha hoitui?

Goose, siirrytäänkö pikaviesteilemään tämän jälkeen? Pistä tietoa, kun jotain kuuluu!
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
MikeS
05.01.2006 19:27:03
*Odottaa kuola valuen*

Noista lahjahommeleista en tiedä, jossain noista on keskusteltukin vaan en jaksa hakea. MikeS, miten tilaamispuuha hoitui?

Goose, siirrytäänkö pikaviesteilemään tämän jälkeen? Pistä tietoa, kun jotain kuuluu!

Itse asiassa mulla meni homma seuraavasti:

1) Maksoin Paypalilla Jon Cusackille pedaalin hinnan $250.

2) Oletin, että Cusack lähettää perässä erillisen Paypal-lomakkeen postimaksuille.

3) Cusack ilmeisesti unohti pyytää multa postikulut (ovat yleensä $15-$20 yhdelle pedaalille USAS:sta Suomeen). Enpä kyselyt maksun perään...

4) Pyysin häiskältä, että merkkaa paketiin pedaalin arvoksi $150, jotta säästäisin hieman ALV-maksuissa Suomen päässä. Näin tapahtui.

5) Suomen päässä paketti jäi tietty tulliin. Menin sinne ja paketti avatiin ja etsittiin kuittia. Eipä ollut kuittia. Virkailija arveli, että $150 kuulostaa 'oikealta' hinnalta.

6) Eipä siinä vielä kaikki. Kirjoittaessani tullikuittausta (taimikäsenyton) virkailija yhtäkkiä sanoo, että "taitaa olla tuo laitteen hinta oikeasti korkeampi kuin $150". Mulla jo hiki alkoi valumaan ohimolla. Jamppa oli odotellessan katsonut hinnan tietokoneella netistä Cusackin sivuilta (ja osoitteen se löysi paketissa olleesta manuaalista). Onneksi olin varautunut tähän: selitin kyseessä olevan näytekappale ja siksi hintaa oli laskettu se $100. Noh, homma meni läpi alemmalla tullikululla, mutta virkailijan ilmeestä päätellen ei se mua uskonut. Sama kyseinen hemmo on aiemminkin ollut mulle kiltti samaisissa yhteyksissä...

Mutta periaatteessa siis pedaalin hintaan pitäisi laskea lisäksi postikulut, ALV 22% ja vielä 3,7% tullimaksu. Kalliiksihan tuo tulee mutta suosittelen!

Ai niin, käsittääkseni se lahjana lähettäminen pätee ainoastaan halvemmissa paketeissa (muutama kymppi). Ne on aika kyttiä siellä tullissa.
Jungleman
05.01.2006 20:30:51
Erinomaisen tyhjentävä selvitys, MikeS! Kiitokset.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Campylobacter
05.01.2006 21:01:16
Kenelläkään kokemuksia Electro Harmonixin "Pulsar" tremolosta?

Saat 20€, se on vaan vähän "vaiheessa". :)
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
pekip
06.01.2006 20:28:13
Tremolon ja muidenkin lootien tärkeimpiä ominaisuuksia on true bypass,ja tietenkin volume koska väpätys tuntuu pudottavan volaa!Suosittelen optista väpätintä.
joo-o
masterhat
05.10.2006 23:20:42
oli pakko nostaa. niin, tremolo pitäisi saada. kaksi vaihtoehtoa mitä olen ajatellut:

-Voodoo lab, suhteellisen pienikokoinen, laadukas ja kiehtova soundi, tap tempo puuttuu.

toinen vaihtoehto:

-Line6 tremolo. soundista ei ole kokemuksia, mutta tap-tempo ominaisuus viehättää. mulla on saman sarjan delay, missä tap tempo on osoittautunut erittäin tärkeäksi. ja toteutettu paljon paremmin kuin bossin pedaaleissa. niin, onkos kokemuksia Line6 tremolosoundeista? sekin kiinnostaa, että onko laadukas peli vai ei. eli muodostaako ylimääräisiä suhinoita jne.

haluaisin voodoo labin tap-tempolla..:)
Tehotyttö95
Captain Farrell
06.10.2006 06:38:35
Mulla oli aikaisemmin Bossin TR-2, mutta siinä oli pari ärsyttävää juttua. Ensinnäkin volume laski aika paljon efektin ollessa päällä. No tää taitaa olla kyllä yleistä muissakin tremoloissa. Mutta toiseksi Bossi suhisi huomattavasti.

Noh, Boss lähti ja tilalle tuli Voodoo Lab lähinnä ton VL:stä löytyvän volumepotikan takia. Voodoo Labista ei ole pahaa sanottavaa. Se väpättää niinkuin pitääkin.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Tomtom
06.10.2006 10:38:54
Mulla on tällähetkellä kolme eri tremoloo käytössä keikalla! No joo, ei nyt ihan, perustremolona VoodooLabin kaksnappinen malli ja sitten Line6:n MM4:sesta kaks eri versiota. Mulla on tuohon expressiopedaali, joten pituutta voi säätää lennossa. Omasta mielestä tuo L6-värkin tremolot ovat suht onnistuneita, toisena soundina mulla on opto tremolo, jossa asetuksena sisääntulevan signaaliin reagointi suht kovalla, eli saa tehtyä ns. härövätkytystä aika hienosti.

Komppaan voodoolabin puolesta myös, en ole tuota uudempaa kokeillut, mutta vanhan perusteella uskaltaa tuota kyllä suositella. Siihen Custom Shopista se "apukäsi" kiinni, niin siinähän se on täydellinen setti.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Jungleman
06.10.2006 11:22:51
Päivitetäänpä kokemuksia täältäkin päin: Cusack Tap-A-Whirl on ollut laudassa kiinni maaliskuusta alkaen. En taida enää edes vilkuilla muita tremoloita.

Soundi on loistava. Pienellä säätämisellä ja kikkailulla olen onnistunut kloonaamaan sillä Fulltone Supa-Tremin soundin, mutta tap- ja brake-ominaisuudet sekä säädettävä volumebuusti ajavat kirkkaasti Supa-Tremin ohi.

Pedaali on näppärän kokoinen, ei syö turhaan tilaa pedaalilaudasta. Cusack tekee myös päivitettyä versiota jossa on säätömahdollisuuksia enemmän kuin pieni pää voi käsittää.
Romantikkoitkijät #1
masterhat
06.10.2006 11:35:33
ostin torilta line6 tremolon, tai ainakin olen kovaa vauhtia ostamassa:) Kelasin tota VooDoo labia apukädellä, mutta se vie kuitenkin hieman liikaa tilaa.

Offtopic: mulla lauta on 50x65cm, niin ei siihen kohta kaikkia purkeja mahdu:) tai lähinnä se, että kun pitää laulaa, soittaa, esiintyä ja vielä poljeskella pedaaleita samaan aikaan, niin homma menee turhan vaikeaksi, jos lautaa suurentaa yhtään. Nopeakäyttöinen taptempo ratkaisi kisan Line6selle, toivottavasti soundit ei ole pettymyt:) kiitos vastauksista, muutama mielenkiintoinen poljin jäi mieleen
Tehotyttö95
ReBeat
06.10.2006 12:10:36

Mitäs ootte ääninäytteiden perusteella mieltä Empress Effectsin Tremolosta: http://www.empresseffects.com/tremolo.php

Mulla on gas tuota kohtaan. Hieno ominaisuus toi miten se korostaa tremolorytmeissä jotain tiettyjä huippuja (esim. http://www.empresseffects.com/mp3s/tremolo/rhythm_in_5.mp3). Muutenkin ominaisuudet tuntuvat olevan kohdallaan.
JoKo
06.10.2006 12:36:11
Voodoo Vibe on ollut luottoväpätin jo pitkään. Kaupan päälle tulee vibrato ja univibe efektit. Siihen voi kytkeä volumepedaalin ohjaamaan nopeutta. Voi myös ruuvata aaltomuotoa miten huvittaa ja volumekompensaatiokin löytyy.

http://www.roger-mayer.co.uk/voodoo_vibe.htm
JuliusUK
06.10.2006 14:18:11 (muokattu 06.10.2006 14:26:45)
Mulla oli aikaisemmin Bossin TR-2, mutta siinä oli pari ärsyttävää juttua. Ensinnäkin volume laski aika paljon efektin ollessa päällä. No tää taitaa olla kyllä yleistä muissakin tremoloissa. Mutta toiseksi Bossi suhisi huomattavasti.

Noh, Boss lähti ja tilalle tuli Voodoo Lab lähinnä ton VL:stä löytyvän volumepotikan takia. Voodoo Labista ei ole pahaa sanottavaa. Se väpättää niinkuin pitääkin.

Guitaristin tän vuoden tammikuun numerossa väittivät Behkun Tremoloa paremmaksi kuin Boss josta se oli kopioitu, sillä Behringerissä ei volumet laskenu. "Outperforms the BOSS TR-2 and doesn't suffer from its characteristic level drop when engaged."

Pedaalin hintaa ajatellen voi olla kokeilemisen arvoinen. Suhinaa toisaalta odotettavissa.
www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)