LaMotta 29.10.2013 11:18:47 | |
---|
Pysyykö tuo kultaus kuinka hyvin? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Old Joe 29.10.2013 22:56:39 | |
---|
LaMotta: Pysyykö tuo kultaus kuinka hyvin? Nopeasti kuluvaa tuo on. Toisaalta kulta (plugissa) ja kromi (jakissa) on huono yhdistelmä, kuten me kaikki, tai ainakin useimmat meistä, ovat koulussa oppineet. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
LaMotta 30.10.2013 10:52:14 (muokattu 30.10.2013 10:52:35) | |
---|
Old Joe: Nopeasti kuluvaa tuo on. Niin arvelin. Kultapinnoitusta harrastetaan ainakin tietyntyyppisissä sähköliittimissä joita ei irroitella. Entisellä työnantajalla oli meillä päin sellainen hiukan isompi allassysteemi jossa sähköliittimien jalkoihin laitettiin kultaus. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
pekurides 31.10.2013 00:33:13 | |
---|
Sellaisen teorian olen myös kuullut elektroniikka-asentajilta että kullattuja plugeja käytetään paremman kontaktin vuoksi, eli pehmeämpänä materiaalina pinnat fyysisesti saavat paremman kosketuspinnan. tuo korroosiohomma kuulostaa kyllä myös aika uskottavalta. -p- mielummin vähän liikaa kuin liian vähän! |
Old Joe 31.10.2013 01:15:27 | |
---|
pekurides: tuo korroosiohomma kuulostaa kyllä myös aika uskottavalta. -p-
Juuri tuota tarkoitin tuossa ylempänä. Korroosin välttämiseksi paras yhdistelmä on kulta-kulta, toiseksi paras kromi-kromi ja huonoin yhdistelmä kromi-kulta. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |