Aihe: Behringer V-Amp 2
1 2 3 4
faq1
10.01.2006 11:23:50
Luin eilen nopeeta V-amp2:n ohjevihkosen läpi, enkä huomannut, kuinka vahvistinsimulaatiot saa pois päältä - siis, kun sen haluaa kytkeä oikean vahvistimen eteen?
Tympee Huttunen
10.01.2006 12:01:49
Mitenkä se päivitys tehdään tuolla V-AMP 2 2.2.4.zip paketilla?

Kiinnostaa kyllä tuo myös. Ilmeisesti tuo zippi on ladattavissa Behkun sivuilta? Kysyykö se jotain laitenumeroa tms? Pitääkö olla rekisteröitynyt tms?
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Latee
10.01.2006 12:13:19
Kiinnostaa kyllä tuo myös. Ilmeisesti tuo zippi on ladattavissa Behkun sivuilta? Kysyykö se jotain laitenumeroa tms? Pitääkö olla rekisteröitynyt tms?

Sieltä sen saa ei tartte olla rekisteröitynyt.
Latee
10.01.2006 23:43:08
Itse olen ostamassa Pod 2 tai V-amp2 demottamiseen kotona. Soittelen Nirvanasta raskaaseen mättöön ja 7 kielistäkin tulee käytettyä. Päätöstä vaikeuttaa se kun olen täältä lueskellut että V-ampista lähtee paremmat puhtaat ja kevyemmät rock saundit. Kun taas Podista paremmat raskaat.
faq1
13.01.2006 08:23:39
V-amp on tosi nopea ja helppo käyttää johtuen siitä, että säätöjä ei olla piilotettu valikoihin ja nuolinäppäimien taakse, kuiten joissakin kilpailevissa tuotteissa (esim. Digitech). Laitteesta löytyy lukuisa määrä (11 kpl potikoita ja muita nappuloita saman verran) reaaliaikaisesti säädettäviä potikoita ym. näppylöitä.

Yksi asia ainoastaan jää ihmetyttämään: miksi virtakytkin on jätetty pois?
Hanhi
12.04.2006 12:19:13
Postin noutoilmotus tuli! Eikun hakee v-amp2 himaan ->
Lateksi
12.04.2006 13:05:18
Mitenkä se päivitys tehdään tuolla V-AMP 2 2.2.4.zip paketilla?
Puretaan se ja viedään sen sisältämä filu koneeseen jossa on mikropiirien ohjelmointilaite. Sitten laitetaan tyhjä piiri siihen laitteeseen, ladataan ohjelmointiohjelman muistiin se päivitysfilu ja kirjoitetaan sillä sen sisältö piiriin.
Noin pikaisesi selitettynä.

Itse päivitin V-amppini joitain vuosia sitten ammattikoulussani, jossa on tuollainen laite, helppo homma jos mukana on joku joka osaa käyttää nuita laitteita.
Pitäisi vissiin käydä taas päivittämässä tuo, yliopistolla tällä kertaa...

Se tyhjä piiri maksaa muistaakseni jotain viiden euron kieppeillä, joten ei se päivittäminen kalliiksi tule.
Siitä mennään missä vire on matalin.
Tympee Huttunen
12.04.2006 17:31:23
Puretaan se ja viedään sen sisältämä filu koneeseen jossa on mikropiirien ohjelmointilaite. Sitten laitetaan tyhjä piiri siihen laitteeseen, ladataan ohjelmointiohjelman muistiin se päivitysfilu ja kirjoitetaan sillä sen sisältö piiriin.
Noin pikaisesi selitettynä.

Itse päivitin V-amppini joitain vuosia sitten ammattikoulussani, jossa on tuollainen laite, helppo homma jos mukana on joku joka osaa käyttää nuita laitteita.
Pitäisi vissiin käydä taas päivittämässä tuo, yliopistolla tällä kertaa...

Se tyhjä piiri maksaa muistaakseni jotain viiden euron kieppeillä, joten ei se päivittäminen kalliiksi tule.

Nyt kyllä vitsailet? Eiköhän tuo onnistu äänikortilla, jossa on midi in/out?

Mitä päivitys tuo tullessaan?
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Lateksi
12.04.2006 17:39:41
Nyt kyllä vitsailet? Eiköhän tuo onnistu äänikortilla, jossa on midi in/out?
Örr... En.
Ei kai sille pysty midiliitännän kautta muuta kuin talletettuja soundeja muuttamaan?
Siitä mennään missä vire on matalin.
Tympee Huttunen
12.04.2006 18:01:08
Örr... En.
Ei kai sille pysty midiliitännän kautta muuta kuin talletettuja soundeja muuttamaan?

No onpa hölmöä. Luotan kyllä sanaasi:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Crackis
13.04.2006 06:59:40
Hetkinen! Käsitinkö oikein, että tässä ollaan hommaamassa VAIN nauhottelukäyttöön tulevaa vehjettä? Tuo V-amppi on kyllä pätevä peli siihenkin, siitä kun irtoaa soundit periaatteessa laidasta laitaan jos ei mikään hirveä puristi ole soundien suhteen. Tuo laitteen ostohinta vain pisti hieman silmään. V-amppi ei kuitenkaan ole mikään tunnettu peli kevyistä rosoistaan, kuten ei myöskään tuosta wahista (joka on siis auto-wah ellei omista midiohjainta). Yamahan DG stomp on paljon paremmassa meineessa nimenomaan noiden kevyempien rosojen osalta ja hintakin taitaa osua käytettynä samoihin uuden V-ampin kanssa.
Shit happens when u party naked
Juustonaksu
13.04.2006 07:41:02
Luin eilen nopeeta V-amp2:n ohjevihkosen läpi, enkä huomannut, kuinka vahvistinsimulaatiot saa pois päältä - siis, kun sen haluaa kytkeä oikean vahvistimen eteen?

Muistaakseni isket C ja D näppäimet pohjaan yhtäaikaa, sitten nuolista säädät niin, että siinä näytössä lukee L3. Muistaakseni näin. Siinä on niitä eri moodeja kai S1-3 ja L1-3. Ohjekirjassa lukee kunkin moodin eksakti funktio, minä en niitä ulkoa muista kirveelläkään. :)

Ja hyvä vehje tuo V-Amp on. Sillä on mukava fiilistellä efekteillä. Isot säröt ovat aika huonot pääosin. Jotenkin digitaaliset, sirisevät ja pelkkää mössöä. Olen myös huomannut jännän metallin "kalkkeen", kun demppailee. Tosin se saattaa johtua kitarastakin. Aika mielenkiintoinen efekti kyllä.

Nyt on V-Ampit historiaa, SansAmp rocks. =)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
msormune
14.04.2006 17:41:15
Yksi asia ainoastaan jää ihmetyttämään: miksi virtakytkin on jätetty pois?

Kätevämpää on laittaa V-AMP2 ja vahvistin samaan jatkopiuhatöpselihässäkkään, joka on varustettu kytkimellä.
1976
14.04.2006 18:25:33
Muistaakseni isket C ja D näppäimet pohjaan yhtäaikaa, sitten nuolista säädät niin, että siinä näytössä lukee L3. Muistaakseni näin. Siinä on niitä eri moodeja kai S1-3 ja L1-3. Ohjekirjassa lukee kunkin moodin eksakti funktio, minä en niitä ulkoa muista kirveelläkään. :)

Ja hyvä vehje tuo V-Amp on. Sillä on mukava fiilistellä efekteillä. Isot säröt ovat aika huonot pääosin. Jotenkin digitaaliset, sirisevät ja pelkkää mössöä. Olen myös huomannut jännän metallin "kalkkeen", kun demppailee. Tosin se saattaa johtua kitarastakin. Aika mielenkiintoinen efekti kyllä.

Mun mielestä L2 on paras moodi, kun soittelee vaikka vahvarin kaiuttimen kautta. Olikohan noissa moodeissa jotain eroa, että vasen ja oikea lähtö antaa erilaista signaalia (toisessa efektit ja toisessa kuivaa soundia tms). Enpä muista.

Mulla on vamppi kytkettynä oikeasta kaiutin lähdöstä marsun cd-in tuloon ja kyllä aika jykevää heavya saa aikaiseksi vaikka engl ja marsu mallinnuksilla näin kerrostalovolyymeilla. Tykkään myös vampin pikkurosoista :)

t. parivuotta v-amppia säätänyt
-septimisti-
14.04.2006 19:55:49 (muokattu 14.04.2006 20:10:21)

Juu, huomaan että tämä on parisen kuukautta vanha kirjoitus, mutta pari edellistä vastausta taisi tarjota pientä disinformatiota.

Jos siis haluaa ohittaa kokonaan nuo vahvari&kaappimallit, niin se onnistuu MUISTAAKSENI painamalla tuner-napin pohjaan ja painamalla tap-nappia. Nuo eri "moodit" kytkevät vain kaiutinmallinnokset pois.

Pari vuotta tuolla vampilla tuli kikkailtua, kunnes onnistuin rikkomaan virtajohdon. Jos jollekulle köyhälle pellepelottomalle kelpaa todella pahasti osumaa ottanut, mutta teoriassa toimiva v-amp, niin täältä lähtisi vaikka postikulujen hinnalla. Tai olisko twinklellä käyttöä?

EDIT:

V-amp on muuten erittäin mukava kaveri techin gt2 ja behkun gt2 kopion kanssa. V-amp gt2:n perään, vampista päälle pelkkä kaiutinmallinnos (olisko kahdeksas kajarimallinnos ollut paras) ja toimii kuin häkä. On muuten oikein impulse response systeemillä tehtyjä nuo behkun kajarimallinnokset. Wau wau, jos sillä nyt mitään väliä on.
Krice
14.04.2006 22:12:21

Vahvistimeen ei oikein sovi latenssin vuoksi ja nauhoittelussakin huomaa, että koko vehje tuottaa ihmeellisen lussua soundia. Halpahan se on, mutta myös huono.
Juustonaksu
14.04.2006 23:22:31
Vahvistimeen ei oikein sovi latenssin vuoksi ja nauhoittelussakin huomaa, että koko vehje tuottaa ihmeellisen lussua soundia. Halpahan se on, mutta myös huono.

Muistaakseni sanoit viimeksi, että valonnopea tilutuksesi tuli liian suurella viiveellä? :) Mahtaako mikään vahvistin olla kyllin nopea sinulle?

Ehkäpä jossain nauhoitusvehkeissä on vikaa enemmänkin? Toki, ei tuolla hinnalla hyvää soundia saa, mutta kotisoittelussa V-Amp/PoD on kyllä lyömätön. Pitänee joskus ostaa vertailun vuoksi se PoD.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Latee
14.04.2006 23:37:18
Muistaakseni sanoit viimeksi, että valonnopea tilutuksesi tuli liian suurella viiveellä? :) Mahtaako mikään vahvistin olla kyllin nopea sinulle?

Ehkäpä jossain nauhoitusvehkeissä on vikaa enemmänkin? Toki, ei tuolla hinnalla hyvää soundia saa, mutta kotisoittelussa V-Amp/PoD on kyllä lyömätön. Pitänee joskus ostaa vertailun vuoksi se PoD.

Minulta saisit juuri nyt edullisesti.
dewin
14.04.2006 23:39:50

Eikös prostituutio ole kuitenkin nou nou?
Juustonaksu
14.04.2006 23:49:23

Taidan silti sivuuttaa tämän ja keskittyä noihin räkkilaitteisiin. :) Kiitos silti tarjoukselta. Kannattaa toki jättää torille myynti-ilmoitus. Nup podit tuntuvat menevän hyvin kaupaksi siellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)