Aihe: Miksi ostaa enää mitään musaliikkeestä?
1 2 3 4
J_Mikkonen
31.12.2005 16:52:42
Hyviä kokemuksia on minullakin Kajaanin Musiikista. Mutta jumalauta, en mitään keksejä saanut. Oikeastaan Kajaanin Musiikki ja Viking Musiikki Kuopiossa ovat ystävällisimmät musiikkikaupat mihin olen törmännyt.

No voi, kyllä minä oon keksiä saanut. Tosin silloin kun siellä oli vielä kaffeautomaatti. Ja totta puhut. Hyvät valikoimat pikkukaupaksi ja tilaavat jos pitää. Ja Joenperä antaa melko runsaasti alennusta kitaroista.
Kauniisti soi blues.
Snowblind
31.12.2005 18:36:04 (muokattu 31.12.2005 18:39:34)

Kävin eilen ostamassa Iban s470dxqm:n tuolta lähikaupasta (kyseessä juuri tuo mainitsemasi Imatralla oleva putiikki) kun soittivat että se on nyt sitten saapunut ja he sitä siellä kuntoon säätävät. Kaupassa sitten päätin ostaa sille myös kovan laukun (90e). Hintaa kertyi koko paketille 690e kun taas t-kaupassa pelkkä kitara maksaa jo 670e.
I'm not insane, I'm just smarter than you.
Jag
31.12.2005 22:51:15

Itse suosin aina jotain paikallista musiikkiliikettä, kuten aikoinaan esim. Kajaanin musiikkia. Hinnat oli aina tingattavissa melkein t-kaupan hintoihin ja palvelu oli hyvää (sai jopa usein kahvia ja keksejä).

juu...jännä homma tossa Kajaanin musiikis on se et itse paikan omistajalta saa aina paremmat tarjoukset kuin paikan toiselta myyjältä. Kait tää jotenkin niihin myyntiproivikoihin liittyy. Mutta ihan hyvää palvelua on. Tänää just kaveri osti basso nupin kys. liikkeestä.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
LamaAjanElvis
31.12.2005 23:09:12
Meillä on yks ainoa liike tässä kaupungissa. Mukava häiskä myyjänä ja hinnat yleensä putoaa postikuluja vaille thomannin hinnaks. Ainoa ongelma on se, että liikkeessä ei ole koskaan kun muutama halpis kitara paikan päällä. Ei siis pääse koskaan testaamaan mitään mielenkiintoista vehjettä. Kauppa kyllä tilaa pyynnöstä minkä hyvänsä kitaran, mut se on sitten ostettava.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
Jake.e
01.01.2006 13:34:36
Täällä oulussa on tuo musiikkikullas ja soitin ja tarvike.
Ite asioin kaikki maholliset asiat tuolla soitin ja tarvikkeessa siellä on paljon lepposammat myyjät, ei kato koko ajan sua sillee o_0.
Se vaan ottaa päähän että se on niin pieni paikka, ei ole kaikkea :
Skebaristi
01.01.2006 14:41:15

Meillä on yks ainoa liike tässä kaupungissa. Mukava häiskä myyjänä ja hinnat yleensä putoaa postikuluja vaille thomannin hinnaks. Ainoa ongelma on se, että liikkeessä ei ole koskaan kun muutama halpis kitara paikan päällä. Ei siis pääse koskaan testaamaan mitään mielenkiintoista vehjettä. Kauppa kyllä tilaa pyynnöstä minkä hyvänsä kitaran, mut se on sitten ostettava.

Se on näiden pikkuliikkeiden ongelma, kun ei ole vara pitää mitään "kunnon vehkeitä" hyllyssä :/ Täällä Iisalmessa on sama ongelma, Kuopioon pitää lähteä, jos jotain haluaa testata.
LamaAjanElvis
01.01.2006 16:05:11
Täällä Iisalmessa on sama ongelma, Kuopioon pitää lähteä, jos jotain haluaa testata.

Jep, Iisalmesta just puhuinkin.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
WinterMad
01.01.2006 16:27:33
Ite asioin kaikki maholliset asiat tuolla soitin ja tarvikkeessa siellä on paljon lepposammat myyjät, ei kato koko ajan sua sillee o_0.

No jaa-a. Itsellä on vähän erillaiset kokemukset S&T:stä.
Myyjä on kysyttäessä vaan mutissu jotakin paskaa, eikä mikään palvelualtis tyyppi.
Ja Kullaksella on muutenkin paremmat merkit :D
Ilman soossia ei rässi soi!
Antti90
01.01.2006 18:36:44

Kullaksella kun olin niin löysin yhen Jacksonin seiskakielisen ja kysyin että "saisinkos soitella tällä kitaralla?"
Myyjä mulkkas hetken ja sanoi että "Joo jos et naarmuta, hajoita tai särje sitä. Varo takkia tai vetoketjuja ettei tuu naarmuja..." Sit mie laitoin kepin siihe takas roikkumaan hetken päästä ja lähdin SoitinTarvikkeeseen. Siellä oli aivan eri meininki.
Aki
02.01.2006 14:14:30

Kullaksella kun olin niin löysin yhen Jacksonin seiskakielisen ja kysyin että "saisinkos soitella tällä kitaralla?"
Myyjä mulkkas hetken ja sanoi että "Joo jos et naarmuta, hajoita tai särje sitä. Varo takkia tai vetoketjuja ettei tuu naarmuja..." Sit mie laitoin kepin siihe takas roikkumaan hetken päästä ja lähdin SoitinTarvikkeeseen. Siellä oli aivan eri meininki.

Niin, oliko tuo siis mielestäsi huonoa palvelua?
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
P-Nut
02.01.2006 14:49:03 (muokattu 02.01.2006 14:50:35)

No jaa-a. Itsellä on vähän erillaiset kokemukset S&T:stä.
Myyjä on kysyttäessä vaan mutissu jotakin paskaa, eikä mikään palvelualtis tyyppi.
Ja Kullaksella on muutenkin paremmat merkit :D

Vähän samat fiilikset on itselläni ollut. Tosin nyt kun kävin Soitin ja Tarvikkeessa niin oli Raimo (?) hyvällä päällä :) Oli tainnut mennä joulumyynnit sen verta hyvin, että jaksoi ukko porista siinä ja sen jälkeen pistettiin vielä maahantuojalle tilaus menemään. Palvelu on ennen ollut kyllä itseni ja monen kaverinikin mielestä juuri sitä, että jos et astele sisään ja osta heti 3000 euron kitaraa niin ukkoa ei asiasi voisi vähempää kiinnostaa :) Noh se varmaankin riippuu päivästä millon tuolla on mukava käydä :)

Kullas ja varsinkin sen alakerran bändiosaston palvelu on mielestäni ollut todella mukavaa. Tosin ne uudemmat ja nuoret myyjät on joskus olleet kohtuullisen hanurista kun tulevat heti niskaan hönkimään jos siinä jotain koitat rauhassa testailla. Toki sitä myyjänä voi tulla kysymään, että voiko olla avuksi, mutta rajansa kaikella. Ne vanhemmat myyjät siellä ovat todella asiallisia. Monesti kävin Voxin Valvetronixia soittelemassa ja melkein tunnin aina jauhoin ja kerran taisivat tiskin takaa hymyillen kysyä, että "noh miltäs kuulostaa ?"

Yläkerran uusi myyjä (silmälasipäinen) oli taas melkoinen sankari kun yritti myydä mulle noin 30 euron capoa ja kun satuin sanomaan, että on tuo kyllä aika jumalattoman kallis niin vastaukseksi tuli, että "noh sekin on suhteellista"...kävelin ulos ja kävin SP-elektroniikasta kysymässä hintaa ja täsmälleen samantyyppinen capo, joka oli vielä kullattu maksoi 8 euroa. Kallis se on mielestäni tuokin tuon tyyppisestä vekottimesta, mutta silti.

Edit. Typ0j4
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Soma city ward
02.01.2006 14:51:35
juu...jännä homma tossa Kajaanin musiikis on se et itse paikan omistajalta saa aina paremmat tarjoukset kuin paikan toiselta myyjältä. Kait tää jotenkin niihin myyntiproivikoihin liittyy. Mutta ihan hyvää palvelua on. Tänää just kaveri osti basso nupin kys. liikkeestä.

Siis tässä on tinkijöille hyvä vinkki. Eli selvittäkää kuka on liikkeen omistaja ja jos vaan
mahdollista niin jutelkaa sen kanssa niistä hinnoista. Väittäisin, että aina saa hinnan alemmas, ku muitten myyjien kanssa. En kylläkään osaa selittää miks, mutta kai se liittyy myyntiprovikoihin tai sit omistaja vaan tietää sen katteen mikä on saatava paremmin.
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
Räbbänä
02.01.2006 15:00:15
Ei kyllä Oulun Musiikki Kullaksella olla ystävällisiä. Menin sinne, kun epäilin että Viperissa jotain vikaa kun mikit kiertää ihan helvetisti kun laittaa tonen täysille. Vaikka soittelen noin 4m päässä vahvarista ja kaikki näytöt yms. on poissa päältä. Patteri vaihettu mutta ei muutosta.

No meni sinne niin sehän sano, että täähän on ihan normaalia että kaikki mikit kiertää ja testattiin toista vastaavaa kitaraa ja ei kiertänyt yhtään! No, myyjä hieman vaivaatuneena pisti särön täysille ja meni vahvarin eteen ja vasta sillon siinä toisessa alkoi mikit kiertämään ja tokaisi "no niin, mitä minä sanoin, kaikki mikit kiertää samalla tavalla" No sehän vaan löi mulle kitarani kouraan ja näytti ovea.

Vaikka pyysin että säätäis samalla kaulan kun se ois menny myös takuusen kun sähköpostilla kyselin niin eipä se sitäkään hoitanut. Iso E, A ja D särisee suunnilleen viidestä ekasta välistä.
Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) Satu-setiä 2) Namu-setiä 3) Sentencediä. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa.
JOO100
02.01.2006 15:12:19 (muokattu 02.01.2006 15:12:33)
Viiking musiikki on melkeinpä ainoa musiikkiliike, jossa nykyään asioin. Sieltä saa tavarat suhteellisen halvalla, mutta jos jostain syystä en jotain saa niin sitten Thomann.

Pitää vielä mainita, että välttäkää Pieksämäen musiikkipuotia. Ei herranjestas mitä huijareita ja idiootteja.
www.Scelum.com Romantikkoitkijät #44
Tumppi38
02.01.2006 15:13:48
- Saa palvelua
- Halutut tuotteet saa heti mukaan
- Kysymyksiin asiantuntevia vastauksia

Tämähän on hyvin henkilökohtainen myyjä / asiakassuhde juttu eli täytyy löytää "se oikea" mesta mistä ostaa.

Tosin jos lähellä ei ole kuin se yksi niin sitten on asiat hieman huonommin.

Kun liikkeellä on myös omaa maahantuontia niin niistä tuotteista löytyy enemmän joustoa kuin jonkun tukun kautta hommattuihin.
And by invisible, I mean Im an adult male over the age of 35. Beyond that age, no one has any reason to look at you. - S.A
Ukko
02.01.2006 15:19:09

Olen muuten huomannut että, paikallisessa musaliikkeessä myyjät ovat ottaneet thomannin puheeksi ennen minua.

Sitäpaitsi se on alettu ottaa myös jo hinnoittelussa huomioon. Jo jonkin aikaa.
Henko
02.01.2006 15:19:51

Miksi ylipäänsä ostaa mistään enää yhtään mitään.
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
starsailor
02.01.2006 15:43:04 (muokattu 02.01.2006 15:45:51)
Pikkukauppojen kuolema olisi hyvin lähellä, ellei löytyisi niitä tuhatta ja tuhatta isää ja äitiä, sukulaista, mummoa ja pappaa jotka menee ostamaan lapselle soitinta. Heillä ei ole mitään käsitystä laitteista tai niiden hinnoista, joten nämä ovat niitä "hyviä kauppoja" pikkukauppojen myyjille. Loppukädessä he myös ostavat halpoja soittimia, joten vaikka niitä saisi netistä halvemmalla, niin se pieni asiantuntemus jonka myyjä voi antaa on asiakkaallekin hyödyllistä. Varmaan monet meistä, eteenkin ne joilla on luottokortti ja mahdollisuus maksaa kätevästi sähköisesti, tilaavatkin jo kaikki pikkusälät ym. netistä, sieltä mistä laadukas kielisetti lähtee 3-4euroa kappale. Mielestäni pikkukaupat voivat pitää hintoja kalliimpina kuin suuret nettistoret, mutta vain vähän. Tämä pieni hintalisä kannattaa maksaa siitä, että saa tuotteen heti matkaan ja pystyy asioimaan kasvotusten jos ongelmia syntyy, vaikka käytäntö on tässäkin opettanut, että taitaa syntyä useammin ongelmia pikkukaupoista ostetuiden tuotteiden kanssa kuin nettikaupoista? Joskus muistan, että jossain kaupassa vähän halventavasti puhuttiin "saksankaupasta" ja siitä miten sieltä ei kannattaisi ostaa. Aika outoa koska samalla liikkellä oli eräidenlaitteiden maahantuoja juuri saksassa, eli kateellisuus ja katkeruus siellä vain puhuu...
AssoLama
02.01.2006 16:25:29
Kullas on kyllä hanurista. Kallis ja huono palvelu. Tosin olen sieltä joskus muistaakseni hyvääkin palvelua saanut, mutta enimmäkseen paskaa ja hinnoista ei siellä liikkeessä paljon neuvotella. Kolmen tunnin tinkaamisen jälkeen saat alennusta 2€ 1000:n euron vehkeestä ja kommentin "enempää ei pysty tiputtaan" kun taas esim. Kuopion Viiking pystyy tarjoaan samaisesta laitteesta tarjouksen joka on kilpailukykyinen saksan hintojen kanssa. Viiking on sellainen musaliike että siitä olisi monella mallia ottamista. Paras missä olen asioinut.
Räbbänä
02.01.2006 16:28:26
Kullas on kyllä hanurista. Kallis ja huono palvelu. Tosin olen sieltä joskus muistaakseni hyvääkin palvelua saanut, mutta enimmäkseen paskaa ja hinnoista ei siellä liikkeessä paljon neuvotella. Kolmen tunnin tinkaamisen jälkeen saat alennusta 2€ 1000:n euron vehkeestä ja kommentin "enempää ei pysty tiputtaan" kun taas esim. Kuopion Viiking pystyy tarjoaan samaisesta laitteesta tarjouksen joka on kilpailukykyinen saksan hintojen kanssa. Viiking on sellainen musaliike että siitä olisi monella mallia ottamista. Paras missä olen asioinut.

Ite sain parhaana suorituksena tuosta viperista 74€ alennusta.
Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) Satu-setiä 2) Namu-setiä 3) Sentencediä. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)