WeetM 24.12.2005 15:53:20 | |
---|
Eikös wahi tule ensimmäisenä ennen EQ:ta...? Kyllähän se yleensä noin laitetaan, itse pidän EQ:ta vielä efektiloopissa, jolloin se vaikuttaa mielestäni enemmän soundiin. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Hank Marvin_ 24.12.2005 16:17:34 (muokattu 24.12.2005 16:18:07) | |
---|
Mut jos käytät EQ:ta esim.boostaamiseen niin se ei korostu niin paljon efekti loopin kautta... En tiedä onko se vahvistin kysymys mut kuitenkin...!! |
saastara 03.01.2006 23:03:27 (muokattu 05.01.2006 18:39:48) | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta noiden vahvistimien yhtäaikaisesta käytöstä, vaikka tuota Morleyn Tripleriä käyttäen? Voisi näet saada aikamoiset kitaravallit luotua.. EDIT: Tarkotin siis lähinnä sitä, että singaali johdetaan kahteen vahvistimeen yhtä aikaa.. Kokemuksia? Sinun postimerkkisi palavat. |
Umas 05.07.2007 11:24:36 (muokattu 05.07.2007 11:25:19) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 547 päivää vanhaan ketjuun! Jag vet jag vet Elikkäs alkaa olla kohta unelma äänentoisto käsillä. Nyt olen käyttänyt pienen ajan ashdown bassonuppikaappi yhdistelmää 305w. Alkuperäisen ajatuksen mukaan on yhdistää tuohon vielä putkicombo. Elikkäs pitäis saada hankittua sopiva combo joka täydentää tuota tummaa soundia, ehkä jotain josta lähtis hyvät blues rosotkin. Musiikkia soitan laidasta laitaan, ja budjetti taitaa herahtaa tonne n.1000e paikkeille jos oikein pinnistellään. Ehdotuksia? edit. Riittääkö muutens 20w vai pitäiskö isompaa? "Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche |
Umas 05.07.2007 15:05:11 | |
---|
Nostan vielä "Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche |
xfrankx 02.08.2012 13:49:23 (muokattu 02.08.2012 13:51:32) | |
---|
saastara: Onko kenelläkään kokemusta noiden vahvistimien yhtäaikaisesta käytöstä, vaikka tuota Morleyn Tripleriä käyttäen? Voisi näet saada aikamoiset kitaravallit luotua.. EDIT: Tarkotin siis lähinnä sitä, että singaali johdetaan kahteen vahvistimeen yhtä aikaa.. Kokemuksia? Huom! Olet kirjoittamassa yli 1854 päivää vanhaan aiheeseen! Tiedän tiedän. En löytänyt haulla sopivampaa keskustelua, joten jatkan tähän. Itsellä on samanlainen tilanne kuin saastaralla. Soitan eräässä yhtyeessä kahdella eri combolla ja haluaisinkin alkaa soittaa tulevaisuudessa noilla molemmilla comboilla samanaikaisesti. Vain ja ainoastaan molempia samanaikaisesti. Osaisiko joku kertoa millainen kytkin/reititin tähän tarvitaan? Linkkiä? Mielellään mahdollisimman edullinen, mutta kaikenlaiset välikappaleet kiinnostaa. |
markus16 02.08.2012 14:24:22 (muokattu 02.08.2012 14:26:10) | |
---|
Kirka saatana! |
Volle 02.08.2012 15:07:09 | |
---|
xfrankx: molemmilla comboilla samanaikaisesti. Vain ja ainoastaan molempia samanaikaisesti. Osaisiko joku kertoa millainen kytkin/reititin tähän tarvitaan? Linkkiä? Mielellään mahdollisimman edullinen, mutta kaikenlaiset välikappaleet kiinnostaa. Kai tohon käy mikä vaan stereo-efektipoljin. Esim. chorukset, delayt tai flangerit taitaa yleisimmin olla stereoita. Mulla oli käytössä halpa stereoflangeri ja tuli kyllä miedoilla asetuksilla tosi mukavan iso saundi ja isoltahan se toki kuulostaa vaikka efekti ei ole päälläkään. Ei kuitenkaan ikinä tullu sen setupin kanssa lähdettyä keikoille. Halvimmillaan kai toi olis vaan y-tyyppinen piuha, mutta siinä tulee helposti maalenkkiä ja muuta probleemaa eli boksissa olisi syytä olla jollakin tapaa erotetut lähdöt. |
Hanok 02.08.2012 15:34:06 | |
---|
Volle: Kai tohon käy mikä vaan stereo-efektipoljin. Esim. chorukset, delayt tai flangerit taitaa yleisimmin olla stereoita. Mulla oli käytössä halpa stereoflangeri ja tuli kyllä miedoilla asetuksilla tosi mukavan iso saundi ja isoltahan se toki kuulostaa vaikka efekti ei ole päälläkään. Ei kuitenkaan ikinä tullu sen setupin kanssa lähdettyä keikoille. Kyllä stereoefektinkin kanssa voi tulla ja usein tuleekin ongelmia maalenkkien kanssa. Halvimmillaan kai toi olis vaan y-tyyppinen piuha, mutta siinä tulee helposti maalenkkiä ja muuta probleemaa eli boksissa olisi syytä olla jollakin tapaa erotetut lähdöt. Tuossa menee jo signaalitasot ja impedanssit sen verran sekaisin että en suosittele. Tämän pitäisi olla käsittääkseni jo asiallisesti toteutettu splitteri, mikäli ei ole kytkentätarpeita: http://www.thomann.de/fi/palmer_ybox_guitar_splitter.htm Tuossa on nähtävästi muuntajilla erotettu lähdöt, joten pitäisi toimia ilman hurinoita. Itsellänikin olisi moiselle vähän tarvetta. http://www.youtube.com/watch?v=jVNfigrsL9M |
bauglir 02.08.2012 17:52:27 | |
---|
Swart night lightissa on lineout-lähtö toista vahvistinta varten. Kaupanpäällisenä attenuaattori :) |
Volle 02.08.2012 21:51:54 | |
---|
Hanok: Kyllä stereoefektinkin kanssa voi tulla ja usein tuleekin ongelmia maalenkkien kanssa. Just just. Mä oon ollu siinä käsityksessä, että nissä olis lähdöt (pääsääntöisesti) totetutetu ihan kunnolla, mutta enpä sitten paljoa tiennyt. Omissa koklailuissa halpis-stereo-flangerilla hurinat ei lisääntyneet mono-setuppiin verrattuna, joten uskalsin virheellisesti yleistää. |
Hanok 03.08.2012 11:12:11 | |
---|
Volle: Just just. Mä oon ollu siinä käsityksessä, että nissä olis lähdöt (pääsääntöisesti) totetutetu ihan kunnolla, mutta enpä sitten paljoa tiennyt. Omissa koklailuissa halpis-stereo-flangerilla hurinat ei lisääntyneet mono-setuppiin verrattuna, joten uskalsin virheellisesti yleistää. Minulla on tällä hetkellä Boss DD-20:n perässä kaksi eri vahvistinta ja hurinoita tulee. Se kai riippuu vahvistimenkin toteutuksesta minkälaisessa potentiaalissa input on. Toisaalta ainakin joskus Tarotin kitaristi on käyttänyt signaalin splittaamiseen ihan Bossin chorus-pedaalia, nähtävästi ilman sen kummempia ongelmia. Tavallisissa stereopedaaleissa lähtöjä ei kuitenkaan yleensä ole muuntajalla erotettu. Jos varman päälle haluaa pelata niin kunnollinen splitteri on hyvä idea. |