kimurantti1 22.12.2005 14:52:36 | |
---|
Säädetäänkö Musamaailmassa uudet kitarat?!? Testasin huvikseni Hesan rundilla vahvistinta etsiessäni kolmea kitaraa hintaluokassa 500-1500 ja järjestäen kaikissa oli kyllä säädöt ihan päin helv*****... "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
fox 22.12.2005 14:52:37 | |
---|
Siis kaulassa ei oo mitään viimeistelyä? Edes öljyä tai vahaa? Jos näin on, niin ei ole ihme, että kaula menee kieroon, jos Koreasta tai sieltä päin, missä on paljon kosteampaa tuodaan kitara kuivaan Suomeen. Vielä jos puu on muutenkin vähän huonosti kuivattua, lopputulos on erittäin huono. Tai koska puu nyt on ilmeisesti sitte vähän heikosti kuivattua.. Pintakäsittelyn merkitys on vähäinen, on se sitte ohut nitrolakka tai vahattu/satiinilakattu. Yhtä kaikki, kyseessä on sellanen seikka nyt, että kyllä melkein uutta kehiin. Toki se on mahdollista oikoa jigissä lämpökäsittelyn avulla ja/tai nauhoja vaihtelemalla tilanteen mukaan, mutta suuritöinen prosessi on kyllä. Muuten, tuo G:n kaula on vaahteraa.. Tässä vaiheessa pahin skenaario on se, että koko batchi noita kitaroita on tehty samoista huonosti kuivatuista/pikakuivatuista puista. Kannattaa olla siis tarkkaavainen, kun valittee uutta. Tosin aikaisemmin on niin monta monituista kertaa sanottu, että ne on erittäin tasalaatuisia ja huomattavasti parempia hinta-laatusuhteeltaan kuin jotkut... ;) Vahattujenkin kaulojen, mikäli ovat kunnollista soitinpuuta, pitäisi olla kieroutumisen suhteen vakaita. Toki puu on elävä materiaali, ja kaikki on mahdollista. |
maggot 22.12.2005 14:56:26 | |
---|
Ehkä Musamaailman olisi aika hankkia parempi säätäjä tai sitten alkaa katsoa vähän tarkemmin kitaroita säätövaiheessa. Luultavasti tuon kitaran kohdalla on kuitenkin menty "toivotaan"-linjalla: "Ei tätä virhettä toivottavasti kukaan huomaa". Kuitenkin liikkeen kannattaa aina yrittää myydä, koska korjauskulut on liikkeeltä pois ja on olemassa mahdollisuus, ettei asiakas vikaa huomaa, tai siitä valita. Off-topikkina sanottakoon että ostin ko. firmasta kitaran syksyllä. Pyysin sen viritettynä B-vireeseen hienovireet kohilleen, kaulan säädöt kohilleen ja uudet kielet paikalleen. Kielet oli vaihdettu mutta muuta ei sille sitten oltu tehty.. Eipä muuta. Ei tarvii asioida enää ko. liikkeessä. "reality is a very fragile thing after all..." |
Lonesome 22.12.2005 14:57:17 | |
---|
Säädetäänkö Musamaailmassa uudet kitarat?!? Testasin huvikseni Hesan rundilla vahvistinta etsiessäni kolmea kitaraa hintaluokassa 500-1500 ja järjestäen kaikissa oli kyllä säädöt ihan päin helv*****... Ainakin kun maahantuonti alkoi v. -85, niin Musamaailma todella sääti uudet Tokait. Se oli todellinen kilpailuetu, koska esim. Iso-F ei tehnyt Fendereille käytännössä mitään. Ehkä Musamaailma on nyt saavuttanut saman aseman markkinoilla kuin Fazer 80-luvulla... "The generation that would change the world is still looking for its car keys." Bob Walkenhorst/The Rainmakers: Drinkin' on the Job |
Ben_D 22.12.2005 15:27:06 | |
---|
Täytyy toivoa, että Musamaailma nyt otti tosissaan kun sanoin niille, että UUSI kitara eikä mitään purkkakorjauksia tohon paskana olevaan. Kehotin myös soittamaan Kristian Oeschille jos ei muuten mene perille, että paska mikä paska. |
Rämppy 22.12.2005 15:27:21 | |
---|
Kuten sanottu...mulle on periaatteessa sama, miten homma hoidetaan, MUTTA...mieluiten tilalle kokonaan uusi kitara. Vaadi uusi virheetön kitara tilalle tai kaupan purku. Lämpökäsittely ei takaa että kaula pysyisi kuosissaan useita vuosia. Ja esim. viiden vuoden päästä on paljon hankalampi asioida aiheesta Musamaailman kanssa, jos kaula alkaa silloin vääntyä nykyiseen asentoonsa. Sitten alkaa se vinkuminen ja kädenvääntö takuuajan päättymisestä, tuotevastuusta sekä siitä onko kitaraa hoidettu asiallisesti. Kyllä tehdas ottaa susiyksilöt takaisin kun maahantuoja ne sinne lähettää. Voit keskustella asiasta vaikka kuntasi kuluttajaneuvojan kanssa ja mainita siitä soitinkaupassa. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Ben_D 22.12.2005 15:31:27 | |
---|
Vaadi uusi virheetön kitara tilalle tai kaupan purku. Lämpökäsittely ei takaa että kaula pysyisi kuosissaan useita vuosia. Ja esim. viiden vuoden päästä on paljon hankalampi asioida aiheesta Musamaailman kanssa, jos kaula alkaa silloin vääntyä nykyiseen asentoonsa. Sitten alkaa se vinkuminen ja kädenvääntö takuuajan päättymisestä, tuotevastuusta sekä siitä onko kitaraa hoidettu asiallisesti. Kyllä tehdas ottaa susiyksilöt takaisin kun maahantuoja ne sinne lähettää. Voit keskustella asiasta vaikka kuntasi kuluttajaneuvojan kanssa ja mainita siitä soitinkaupassa. Joo mä luulen, että otan heti huomenna varmuudenvuoksi kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jos tilanteesta tulee joku ongelma eivätkä suostu antamaan mulle uutta pakasta vedettyä skittaa. Olen vähän selvittänyt tota lämpökäsittelyasiaa enkä todellakaan huoli lämpökäsiteltyä kitaraa, vaan ainoastaan uuden. |
Ben_D 22.12.2005 21:02:13 | |
---|
Sinne läks sähköposti, jossa ilmotan varsin selvästi, että haluan uuden kitaran enkä mitään lämpökäsiteltyä viallista paskaa. Mun mielestä homma ei mene niin, että mulle myydään viallinen kitara, jossa kaularauta jo valmiiksi täysin löysällä ja mun pitäis ottaa sama ruoska takasin lämpökäsiteltynä. Olen melko varma, että Musamaailman oma kitarateknikko sanoo, että lämpökäsitellään..Oeschin mielipide oli suoraan, että uusi keppi tilalle. Tässä tapauksessa Oeschin mielipide on puolueeton. |
Artist 22.12.2005 21:03:58 | |
---|
Toivottavasti homma hoituu asiallisesti ja saat uuden kepin tilalle! Jos ei meinaa hoitua niin tosiaan kuluttaja-asiamiehen puheille! Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
P-Nut 22.12.2005 21:06:53 | |
---|
Sinne läks sähköposti, jossa ilmotan varsin selvästi, että haluan uuden kitaran enkä mitään lämpökäsiteltyä viallista paskaa. Mun mielestä homma ei mene niin, että mulle myydään viallinen kitara, jossa kaularauta jo valmiiksi täysin löysällä ja mun pitäis ottaa sama ruoska takasin lämpökäsiteltynä. Olen melko varma, että Musamaailman oma kitarateknikko sanoo, että lämpökäsitellään..Oeschin mielipide oli suoraan, että uusi keppi tilalle. Tässä tapauksessa Oeschin mielipide on puolueeton. Joo uutta keppiä vaan tilalle. Todella harmillista tuollanen kun tuo kitara ei halvimmasta päästä kuitenkaan ole. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
Velli 22.12.2005 21:15:14 | |
---|
Suurella mielenkiinnolla odotan Musamaailman vastausta. Veikkaan että yrittävät viimeiseen asti tarjota sitä samaa vanhaa korjattuna ja saat todellakin taistella että saat uuden tilalle. On Musamaailma sen verran paska pulju että kivuttomasti tuo operaatio ei mitä luultavimmin tule sujumaan. |
Dr. Muff 22.12.2005 21:30:26 | |
---|
Tosin aikaisemmin on niin monta monituista kertaa sanottu, että ne on erittäin tasalaatuisia ja huomattavasti parempia hinta-laatusuhteeltaan kuin jotkut... ;) Aijai, nyt lyödään lyötyä! :) I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Barska 22.12.2005 21:54:09 | |
---|
Tää ny taas offaria pukkaa, bassosta vielä kaiken lisäksi, mut Musamaailmaan ja Tokaihin liittyy. Nääs tuttava Tokain presarin (kopion) osti joku vuosi sitten. Joskus viime vuosisadan vaihteessa, muistelen.. Siit alta vuoden meni nauhat remontti kuntoon, sattuuhan tuota, mutta kun tuttu on kitaristi, eli soittotunteja tolle ei juurikaan ehtinyt kertyä. Siis niissä nauhoissa oli ihan oikeasti joku häikkä materiaalissa, luokkaa kielen kun nauhaa vasten painoit, niin jäi jälki. Nooh. Pari ekaa puhelua ko. putikkiin, oli asiakaspalvelu asenne luokka: "Kuules poika tiedät sä edes minkä näköinen on nauha?". "Niiden kuuluukin kulua, muuten kuluis kielet..." Kolmannella kerralla sitten rauhallisempikin mies jo avautui, paitsi voimasanoin, niin myöskin omasta soitinmyyjän urastaan, joka alkoi ja päättyi arvatenkin samoihin aikoihin ko. myyjän peruskoulun kanssa... Jo alkoi ääni kellossa muuttua. Bassokin vaihtui tuoreeseen yksilöön vauhdilla. Tämä vaan ihan Musamaailman suuntaankin muistutukseksi siitä vanhasta totuudesta, huono asiakaspalaute kantaa 20-kertaa kauemmas ja muistuu mieleen pitempään, kuin hyvä. Mäkään en uudessa kitarassa tuollaista luokkaa olevan virheen jälkeen huolisi samaa yksilöä korjattuna. Eikä tarvitse, sillä tuo käsittääkseni oikeuttaa kyllä kaupan purkamiseen, tavaran virheen vuoksi, jos myyjäliike ei suosiolla sitä uuteen ehjään vaihda. Ja enpä usko, kun vian tutkivat, että edes asiasta tarvitsee keskustella. Ja joulun kunniaksi pitää sanoa, mä olen aina saanut ko. liikkeessä hyvää palvelua ja tehnyt mielestäni hyviä kauppoja... Tollanen LC-80 ZW (meniks oikein?), aiheuttaa kyllä itsellekin GAS oireita, kivalta pikatestissä tuntui... Niin kivalta, etten ihan helpolla toiste käteen ota. Saattais lähteä mukaan nimittäin.. "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
Härski 22.12.2005 21:59:13 | |
---|
No voihan hevon perse. Nyt iski kylmärinki perseeseen, kun olen LC-80:stä Tai LS-80:stä ostamassa. Pitänee ottaa sinne kauppaan ruuvari ja kuusioavain mukaan... |
Jubi 22.12.2005 21:59:24 | |
---|
Kun ostin Alvarezin viis vuotta sitten Musamaailmasta, niin mainitsivat tuolloin, että he öljyävät akustisten otelaudan ja huoltavat muutenkin aina myyntiin laitettavat soittimet. Että näin. Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Velli 22.12.2005 22:32:12 | |
---|
Kun ostin Alvarezin viis vuotta sitten Musamaailmasta, niin mainitsivat tuolloin, että he öljyävät akustisten otelaudan ja huoltavat muutenkin aina myyntiin laitettavat soittimet. Että näin. Niin, eli valehtelevatkin vielä päin naamaa. |
Jii 22.12.2005 22:54:12 | |
---|
Aijai, nyt lyödään lyötyä! :) En näe itse näin. Kommentti ei ole suunnattu Ben_D:lle, joka ei varsinkaan ole ottanut osaa Gibson-pieksäjisiin. Asiasta, paska homma tuo on, en haluaisi osuvan kohdalle. Olin jo vähän toivonut, jotta ois voinut testata. Vaihtoon kitara. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
Dr. Muff 22.12.2005 23:01:45 | |
---|
En näe itse näin. Kommentti ei ole suunnattu Ben_D:lle, joka ei varsinkaan ole ottanut osaa Gibson-pieksäjisiin. No juu ei se ollu pahalla heitetty. Eikä tämmösistä kukaan nyt varmaan mieltään pahoita. Ei edes joulumieltään :) I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Ben_D 22.12.2005 23:01:46 | |
---|
Juu meikäläinen ei ole puolesta eikä vastaa Gibson vs. Tokai taistelussa. Ostin ko. Tokain, koska se on ehkä paras soittamani kitara ja varsinkin öljykäsitelty kaula on erinomaisen hyvä. Uskon, että kyseessä on ykstittäistapaus eli ns. maanantaikappale. Jos asiasta joudutaan vääntään niin ei pääse sitten Musamaailmakaan helpolla. Mä en sitä viallista paskaa ota takasin. Se on joko kitara tai rahat. Mulle on ihan turha tulla selitteleen; "tiedätkö mikä nauha tai kaularauta on". Mä osaan olla todella vittumainen tarpeen vaatiessa. Toistaiseksi ovat olleet ystävällisiä, mutta mä luulen, että koittavat viimeseen asti tyrkyttää sitä raatoo takasin. Mun mielestä Oeschin mielipide asiasta on suhteellisen puolueeton. Kun kysyin häneltä, mitä kitaralle kannattaa tehdä, hän vastasi suoraan; "Uusi kitara tilalle". Että silleen. |
Rämppy 22.12.2005 23:17:31 | |
---|
Sun omakuvasta tuli mieleen, että säilytätkö sä aina kitaroitasi tuolla tavalla ständissä ikkunan ja lämpöpatterin edessä? Ei ihan paras säilytystapa. Kitaran seisottaminen pitempään lämpöpatterin läheisyydessä on yksi klassisista tavoista pilata kitaran kaula. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |