Aihe: Hughes & Kettner kitaracombot
1 2 3 4
Hutte
13.05.2007 12:54:54

Pistätkö tuon PODin suoraan vahvarin kitaralle tarkoitettuun inputiin? Ei kannata, sillä sitä ei ole tarkoitettu siihen. Ei mikään ihme siis että soundi menee tuhnuksi.

Pistä se mieluummin efektiloopin sisäänmenoon tai sitten johonkin line-iniin.

Ei meikäläisen korva mitään eroa huomannut oliko se sitten Line Inissä vai Inputissa. Inputissa soi kovempaa tosin.
P2
13.05.2007 12:56:00
En kyllä omassakaan huhkikettusessa saanut podia hyvin toimimaan. Suoraan aktiivikaiuttimiin toimii kyllä oikein mallikkaasti.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
KurtCobain
13.05.2007 12:57:57
Ja myös skeba on ostoslistalla, ja olen noita Jacksoneita katsellut, varsinkin Jackson JS30RR BK - 269e, eli onko tuo kannattava hankinta vai halvan hinnan takia huono?

Nyt suosittelen sulle ibanez RG5xx sarjaa. niitä voi saada tohon 350e pintaan jos hyvä tuuri käy.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
Hutte
13.05.2007 12:58:48

En kyllä omassakaan huhkikettusessa saanut podia hyvin toimimaan. Suoraan aktiivikaiuttimiin toimii kyllä oikein mallikkaasti.

Juup no kyllä tuo saundaa ihan hyvältä tuolla directmodilta kun tuossa nyt vähän väänsi. Pitääkin olla melkein kaikki EQt nollassa vahvistimessa kun podin kanssa soittelee, midleä jos vähän korostaa. Ihmetyttää vain tuo AMP mode, kun ei toiminyt Fenderissäkään joka oli muutaman viikon lainassa tuossa. Oiskohan tuo niin että AMP mode toimii kunnolla vasta putkivahvistimien kanssa? Ihmetyttää vain että kuka työntää podia putkivahvarin eteen ?
tenkainen
13.05.2007 13:43:15

Oiskohan tuo niin että AMP mode toimii kunnolla vasta putkivahvistimien kanssa? Ihmetyttää vain että kuka työntää podia putkivahvarin eteen ?

Ei sillä merkitystä ole onko se putki vai trankku tuon kannalta. Itse huomasin että amp-mode toimii omaan korvaan vasta kovemmilla äänenvoimakkuuksilla hyvin.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Krice
13.05.2007 13:52:10

Oiskohan tuo niin että AMP mode toimii kunnolla vasta putkivahvistimien kanssa?

Pod on mallintava vekotin eli soundi kuulostaa yhtä falskilta minkä tahansa vahvistimen kanssa. Vahvistimen eteen kannattaa tunkea vain perinteisiä pedaaleita, jotka tekevät oman tehtävänsä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Hutte
13.05.2007 13:58:21

Ei sillä merkitystä ole onko se putki vai trankku tuon kannalta. Itse huomasin että amp-mode toimii omaan korvaan vasta kovemmilla äänenvoimakkuuksilla hyvin.

Tuon kyllä huomasin itsekkin. Pitääpi käydä reeniksellä kokeilemassa sitten ihan kunnon volumeilla. Onkos tuolla nyt merkitystä työnännkö podin vahvarin Inputtiin vai Line IN:iin ?
Tami
13.05.2007 16:10:03

Ihmetyttää vain että kuka työntää podia putkivahvarin eteen ?

No onkos sillä mitään väliä, että miten tuota podia käyttää jos vain ulos tuleva soundi on se mitä haetaan. Mä olen soitellut tuolla omalla podilla ( pod 1) putkivahvistinten kautta ja hyvin pelaa. Mä käytän podia, jotta saan simppelistä vahvistimesta monipuolisia soundeja ulos...
Ei se ole mikään autuaaksi tekevä juttu että on putkivahvistin tai yhtä suurta tuubaa on se että putkivahvistimen kanssa pitää käyttää vain erillisiä / analogisia pedaaleja. Lähes ( siis huomaa paino on sanalla lähes) yhtä tyydyttäviä soundeja tuolla yhdistelmällä saa aikaseksi kuin vintage-speduillakin. Keikkaelämässä on vaan niin pirun paljon mukavampaa vetää tuolla parin sadan hässäkällä ja jättää arvokkaammat laitteet kotiin pois kaljatuoppien ja tupakansavun keskeltä.

Mulla podi toimii Voxin edessä amp-asennossa paremmin ja fenderi taas tykkää podista enemmän direct-asennossa... eli laitteista riippuu..

Eikös nuo vehkeet ole sitä varten tehty että niillä soitetaan ja tehdään musiikkia = ääniä. Se on yks ja sama miten niitä loppujen lopuksi käyttää kunhan lopputulos miellyttää.
Töissä intissä - vikaa vintissä
Hutte
13.05.2007 16:17:22

Eikös nuo vehkeet ole sitä varten tehty että niillä soitetaan ja tehdään musiikkia = ääniä. Se on yks ja sama miten niitä loppujen lopuksi käyttää kunhan lopputulos miellyttää.

Tottakai. Elähän nyt ota ittees :>

Olen vain nähnyt tapauksen jossa eräs tuttavani onnistui pilaamaan Hughes&Kettner Triolgy nupin saundin täysin totaallisesti työntämällä siihen Podin eteen. Mutta tämähän on vain minun mielipide. Ehkäpä se hänen mielestään kuulosti hyvältä.
aasit
14.05.2007 23:09:18
No mutta mikäs se tämä on? http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_statesman_dual_el84.htm
Ei ainakaan täältä mnetin datapankista löytynyt yhtikäs mitään tietoa.
Jos jollain nyt on kokemuksia, niin kiinnostaisi tietää että onko hintansa arvoinen, minkä tyylisessä musiikissa on omiaan jne. Kotisivulla oleva tuote-esittely ainakin vaikuttaa lupaavalta, mutta eihän niistä koskaan tiedä.
Juustonaksu
16.05.2007 07:15:42
Aiheeseen liittyen on pakko vähän hypettää tätä omaa Kettusta. Eli Edition Tubea. Maukas vehje, varsinkin miedolla säröpedaalilla tuolta saa taiottua meikäläisen tarpeisiin tosi kattavat soundit. :) Clean-kanava on mielestäni erittäin hyvä tuon hintaiseen vehkeeseen, mutta laitteen oma särö on vähän nuhainen. Se tosin saattaa johtua tuosta combon rakenteestakin. Bad Monkeyllä saa kyllä särönkin elämään ihan eri tavalla. Yhteisestä EQ:sta en ole mitään ongelmaa löytänyt, kompromissiratkaisulla saa hyvät soundit kummaltakin kanavalta.

Ostamisen arvoinen vehje kuitenkin, jos putkia halajaa. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
superfly
16.05.2007 07:58:23
Pod on mallintava vekotin eli soundi kuulostaa yhtä falskilta minkä tahansa vahvistimen kanssa. Vahvistimen eteen kannattaa tunkea vain perinteisiä pedaaleita, jotka tekevät oman tehtävänsä.

Krice, nämä sinun provosi huononevat päivä päivältä. Sinun totuutesi ei ole se ainoa oikea kuitenkaan.... Vaikka V-Amp olikin sulle liian hidas eikä siitä oikein säröäkään lähtenyt tarpeeksi.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Jesmies
16.05.2007 08:21:06
Itse suosittelisin Randall RG75/100. Warp7 on ainakin ihan turha vehje, mitä veljen warpilla jonkun verran soitellut, itsekin sanoi että mun RG100 lähti paljon paremmat saundit.
Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu
McNulty
16.05.2007 09:20:31
Itse testasin pikaisesti liikkeessä tällaista joskus aikanaan:
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=94

Kyseinen vaffari oli ihan asiallinen ko. hintaluokassa ja soundeilla kyllä kelpasi soitella. Tuo 100W combo on vain kooltaan jokseenkin hankala. Lähinnä siis siten, että 100W on reilusti liikaa kotisoitteluun ja reeniksellä 100W trankkuloota (vieläpä jollei tuota comboa nosta sieltä lattialta torson tasalle) niin se jää pieneksi ja paljon mielummin muutenkin ottaisin reenikselle nupin ja vaikka 2x12" kaapin. Soundi oli kuitenkin liikkeessä soitellessa ihan ok. Kitarana toimi liikkeen hyllystä napattu MIM Fender Fat Strat.
clenching the fists of dissent
Wespa
16.05.2007 09:33:14
Clean-kanava on mielestäni erittäin hyvä tuon hintaiseen vehkeeseen, mutta laitteen oma särö on vähän nuhainen. Se tosin saattaa johtua tuosta combon rakenteestakin.

Jos siinä on alkuperäinen elementti, niin vaihdappa se johonkin vähän kirkkaampaan, niin ei särökään enää ole nuhainen. Ainakin Celestionin G12H:lla kirkautta piisaa jo melkein liiankin kanssa. :D

Ostamisen arvoinen vehje kuitenkin, jos putkia halajaa. :)

Todella!
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
JohnJ
16.05.2007 11:38:55 (muokattu 16.05.2007 11:40:12)
Itse testasin pikaisesti liikkeessä tällaista joskus aikanaan:
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=94

Kyseinen vaffari oli ihan asiallinen ko. hintaluokassa ja soundeilla kyllä kelpasi soitella. Tuo 100W combo on vain kooltaan jokseenkin hankala. Lähinnä siis siten, että 100W on reilusti liikaa kotisoitteluun ja reeniksellä 100W trankkuloota (vieläpä jollei tuota comboa nosta sieltä lattialta torson tasalle) niin se jää pieneksi ja paljon mielummin muutenkin ottaisin reenikselle nupin ja vaikka 2x12" kaapin. Soundi oli kuitenkin liikkeessä soitellessa ihan ok. Kitarana toimi liikkeen hyllystä napattu MIM Fender Fat Strat.

Mulla on kyseinen vahvari ollu tossa istumassa n. vuoden. Tai kävi se treenikselläkin, mutta huomasin että jäi tosiaan ton oman elementtinsä kanssa vähän jalkoihin. Lähinnä sen alapään tehottomuus siinä häiritsi. Kaapin kanssa kyllä toimi, mutta omaa kaappia en ikävä kyllä omista enkä Matrixille sellasta rupea edes kattelemaan. Kotisoitossakaan ei ole pahemmin tullu käytettyä sen jälkeen kun POD tuli taloon. Mut ei silti mitään pahaa sanottavaa laitteesta, ois vaan pitäny ostaa vaikka nuppiversio tai samantien joku H&K:n putkinuppi. Ei kehannu sijottaa vielä sillon. Ehkä tolle Matrixillekin jotain käyttöä vielä keksii.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
Juustonaksu
16.05.2007 15:31:18
Jos siinä on alkuperäinen elementti, niin vaihdappa se johonkin vähän kirkkaampaan, niin ei särökään enää ole nuhainen. Ainakin Celestionin G12H:lla kirkautta piisaa jo melkein liiankin kanssa. :D

Pitäneepä kokeilla vaihtaa elementti, kun saa ylimääräistä rahaa poltettavaksi. :) Tuossa on vähän sekin ongelma, kun edellinen omistaja käytti tuota lähinnä nuppina niin kajarin kanssa tulee ikävää resonointia lootasta. Samallahan se varmaan korjaantuu, kun vaihdan koko elementin. :)

G12H ei kyllä soundillisesti ole muuten meikäläisen mieleen. Mikähän tuossa on tehtaalta tullessa? V30 voisi olla passeli, saisi ehkä cleaniinkin aavistuksen lisää särmää middle-osastolle.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Wahi
16.05.2007 15:46:43
Edition Tube on kyllä mahtava. Säröä ehkä turhankin paljon omaan makuun vaan.
oo-p
16.05.2007 16:10:59

Itelläni on Hughes & Kettner Edition Blue 60R vahvistin ja Jacksonin ps-2 performer kitara kotona ja olen ollu tosi tyytyväinen tähän yhdistelmään. Varsinki ku soitan enemmän tämmöstä raskaamman puoleista musaa. Suosittelen kumpaaki merkkiä lämpimästi!

Hohoo. Kaksi vuotta vanha kommenttini. Onpa vähän toiminta muuttunu. Hughes & kettnerillä soittelen nykyäänkin. Tosin Matrix toimii pääasiallisesti vahvistimenani, ihan kelpo peli, juu. neljä kanavaa ja tehojakin ihan mukavasti.

Mutta hevihommat on jääny melkolailla vähemmälle, tuleehan tuota vielä toisinaan toki taottua, mutta harvemmin. On tuo H&G osoittanut toimivuutensa myös bluesin, countryn ja garagen soitossa, vaikka raskaampaan musiikkiin kai onkin pääasiassa tarkoitettu. Uskallan suositella edelleen.
Terve, ja kiitos kaloista!
Wespa
16.05.2007 17:18:56
G12H ei kyllä soundillisesti ole muuten meikäläisen mieleen. Mikähän tuossa on tehtaalta tullessa? V30 voisi olla passeli, saisi ehkä cleaniinkin aavistuksen lisää särmää middle-osastolle.

Celestionin Rock Driver Junior näyttäs olevan ainakin manuskan mukaan. Lisäkaapiks oon ajatellu sitten aikanaan juurikin V30sillä varustettua 2*12" skobee, onkohan joku testannut tosiaan mitä Tube tykkää V30sestä?

Säröä ehkä turhankin paljon omaan makuun vaan.

Joo ei kyllä oo vaaraa että loppuis kesken. Ehdoton plussa vaffarissa on hyvin toimiva eq, ehdottomasti laajin säätövara tähän mennessä kokeilemistani vahvareista.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)