Mulla oli tuo JJ ja EH testissä, oli muitakin, mutta näin töistä lähtiessä sanon pikaisesti sen verran että: EH - kirkkain putki. ja säröytyi muita helpommin. en kauheesti tykännyt. JJ - Riittävän kirkas ja sopivasti säröytyvä putki. Sovtekin WB tai WA (en muista) - Kivan tumma, ei säröytyi vähiten, silti tarpeeksi IMO. Hyvä, mutta JJ:ssä oli jotenkin "enemmän asennetta" Loppu kaneetiksi: En mä noita vehkeitä ees osaa säätää, enkä päässy luukuttamaan kunnolla. Toivottavasti edes sekoitti, ellei auttanut. |
Kokeilin just JVM 410 vaiheenkääntäjään uutta putkea. Alunperin siinä(kin) on ollut Marshallin leimoilla oleva ECC83, nyt tökkäsin siihen Sovtekin 12AX7LPS:n. Saundi muuttui vähän särökkäämmäksi, diskanttisemmaksi ja iskevämmäksi. Voisi kai sanoa, että kohta ei olla enää sillä Marshall/Mesa - linjalla, vaan Mesa/Engl - linjalla...? Toki tietty Marsusaundi pysyy... Etuasteen V1 & V2 paikoilla on nyt loistavasti sopivat Tungsol 12AX7:t, V3:ssa Sovtek 12AX7 WA ja kahdessa muussa vakio - vielä. Jatkan kokeilemista. Ainakin Originaali Marshallin leimalla oleva ECC83 on tummempi ja rapeampi saundiltaan kuin kokeiltu Sovtekin LPS. Ps. JVM 410 ei muuten mössää edes OD2 gain 9 -asetuksella, kun kokeilee oikealla (siis jollain, missä on luonnostaan erotteleva saundi) kitaralla, mikkisetillä (sama) ja putkilla (taas lorkea gain ja erottelevuus). Saundi on tosi rankka ja alapäätä riittää, mutta oikea setti joka suhteessa vetää häiriöt minimiin ja ominaisuudet maksimiin kyllä aika kivalle tasolle mun mielestä. Puhdashan tossa ei ole kaksinen, siedettävä. 6100:nen olisi hakusessa kimppaan jahka muut proggikset on selvät. Pedaali, jolla noita kahta nuppia sitten ohjataan, on kyllä täysi mysteeri? Pitääkö sellainen rakentaa? (Tässä on suunnilleen saundisuhde 6100/410. 6100 ensin, sitten "/" merkillä 410: Clean: 100/0 Crunch: 75/25 OD1: 40/60 OD2: 35/65 IMO (!) tässä olisi testien mukaan mun aavistus noista arvoista. Stereokaapillahan tää onnistuu, ja vähintään kahdella 4x12" kaapilla, koska nupit voidaan liittää toinen toiseen ja toinen toiseen ja sitten ne päällekkäin.
Ei mitään hajua, miten tää voidaan toteuttaa? Uudet haasteet on tosin aina hauskoja. Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
bfoc: Uraltonelta saa vielä suosituksia ja apua putken valinnassa ja tarvittaessa vaihdossakin. Tosin viimeaikoina ovat myyneet paljon eioota usean tuotteen kohdalla, toivottavasti kuitenkin homma pelaa taas kuten pitääkin. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |