Aihe: Kitara Iso-Britanniasta - ALV vai ei?
1 2
Twinkle
26.11.2005 10:19:48
ALV menee kyllä thomannin tapauksessa koska jos liike myy tiettyä
enempi kohdemaahan (eli nyt suomeen) niin olen saanut tietoa että ALV
menee silloin ja vieläpä ostajan kotimaan mukaan. Ihmeellistä jos
asia on muuttunut parempaan päin...

Joo, ALV peritään mutta sen tekee yritysten tapauksessa maksun kerännyt yritys, eli mitään ei tartte suomen rajalla maksaa. Yksityisten välisessä kaupassa ALV:ia ei missään muotoa peritä.
Hannu H.
26.11.2005 10:21:29

Onnittelut hienolle kitaralle. Tuollaista joskus itsekin kuolaillut.. =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
MikeS
26.11.2005 11:10:46
Onnittelut hienolle kitaralle. Tuollaista joskus itsekin kuolaillut.. =)

Kiitos egoa boostailevista kehuista kaikille! Antaa tulla lisää vain ;-) Myös kepin inhoajat antakaa palaa!

Pistän sitten myöhemmin uuden threadin, jossa testituloksia (kunhan saan kitaran käsiini ja testittyä).
fox
26.11.2005 12:11:12

Kitaran skaala on 25 1/2" eli onkos tuo nyt sitten pidempi skaala? Kiitos jos selvitätä Moog-sähköt toimii - auttaisi varmasti juuri siihen totutteluun kun tietäisi mitä nappeja kääntää ja painaa. Olen kyllä yleensä yksinkertaisten asioiden mies, mutta ajattelin tällä kertaa hurjiintua ton kepin kanssa.

Jos mulla menee pää pyörälle tuon aktiivielektroniikan kanssa eikä hyvää soundia löytdy, onko iso/kallis remontti muuttaa se ammattilaisella normaalielektroniikaksi (mulla olisi valmiina sopivat mikit jo täällä)?

Tuo on se pitkä (Fender) skaalainen, eli siispä ei oo RD79.. Eihän se muutostyö mahdoton ole, mutta hippusen hankala, huomaat sitten jahka saat kitaran.. siellä on puolen kitaran verran piirilevyä takana, ja sen mukainen "konehuone"..
Se ei oo pahan soundinen ollenkaan, mutta tottumuskysymys toki, jos haluaa kaikki mahdollisuudet hyödyntää.. Lisäksi tuolla toki on jo jossain määrin vintagearvoa orkkis-kuntoisena..
Eikä se soundin hakeminen tietenkään mitenkään ylivertaista oo, kyllähän kiipparistit edelleenkin veivailee analogisynien kanssa mielellään, yksinkertaisempi tuo on, vaikka onkin Moogin suunnittelema. Muista varata paristoja, ei se kovin niit syö, mutta kun siinä ei oo ollenkaan aktiivi-passiivimahdollisuutta, ja hra Murphylla on aina mielipide..
Tosiaan, basistimme ykköstykki on RD76 Artist basso..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
JPQ
26.11.2005 12:20:56

Joo, ALV peritään mutta sen tekee yritysten tapauksessa maksun kerännyt yritys, eli mitään ei tartte suomen rajalla maksaa. Yksityisten välisessä kaupassa ALV:ia ei missään muotoa peritä.

Aivan tuota en huomannut tarkentaa tätä minä tarkoitinkin juuri eli jos yritys myy tiettyä enempi suomeen ALV peritään mutta yksityis kauppiaan tapauksessa ei koskaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)