Aihe: Ibanez JEM Steve Vai -Signaturet kautta vuosien
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Mrezzye
07.11.2005 12:53:57 (muokattu 07.11.2005 12:57:48)

Sanoisin ihan mutu tuntumalla, että helppoa ei tule olemaan noiden löytäminen ainakaan kotosuomesta. Tuon FP:n saattaa saadakkin jostain sekä tuon uuden VWH:n, jota siis kaupassa uutena myydäänkin ja jonka hinta taitaa nousta johonkin reiluun pariin tonniin.

FP:n ja 7VWH:n olen aiemmin omistanut, mutta noihin muihin en ole törmännyt Suomessa koskaan. Periksi en aio antaa ennen kuin jonkun noista avauskirjoituksessa luettelemistani omistan.

Itse kyselin Levytukusta oman 777SK:n tilannetta ja vastasivat sieltä, että silloin vuosina -88 -89 sitä mallia tuotiin suomeen 30 kappaletta. Omanikin on tosin ajautunut ruotsista omistukseeni

777SK ja muut Wizard -kaulalla varustetut eivät tule minun kohdallani kysymykseen, sillä JEMissä on yksi tärkeimpiä asioita, jonka vuoksi en osta esim. vaikkapa perus-RG:tä, juuri se kaulan profiili.

Mistäs muuten kannattaa etsiä Ruotsissa myynnissä olevia kitaroita? Onko siellä joku oma Mnetti tai Keltainen Pörssi?
McNulty
07.11.2005 12:58:33 (muokattu 07.11.2005 12:59:32)
777SK ja muut Wizard -kaulalla varustetut eivät tule minun kohdallani kysymykseen, sillä JEMissä on yksi tärkeimpiä asioita, jonka vuoksi en osta esim. vaikkapa perus-RG:tä, juuri se kaulan profiili.

Jep jep... Wizard-kaula on 1. nauhan kohdalta 43mm samoin kuin JEMin kaula. Wizard on sitten 2mm leveämpi viimeiseltä nauhalta. Paksuudessakin on 1mm ero, eli Wizard on millin ohuempi 1. nauhalta ja millin ohuempi viimeiseltä nauhalta. Radius on kummassakin kaulassa sama.

PS: JEM-kaula vastaa mitoiltaan siis tuota halvempien RG-mallien Wizard II kaulaa.
Mrezzye
07.11.2005 13:08:38 (muokattu 07.11.2005 13:09:23)

Jep jep... Wizard-kaula on 1. nauhan kohdalta 43mm samoin kuin JEMin kaula. Wizard on sitten 2mm leveämpi viimeiseltä nauhalta. Paksuudessakin on 1mm ero, eli Wizard on millin ohuempi 1. nauhalta ja millin ohuempi viimeiseltä nauhalta. Radius on kummassakin kaulassa sama.

PS: JEM-kaula vastaa mitoiltaan siis tuota halvempien RG-mallien Wizard II kaulaa.

Paksuudessa on niihin Wizard-kaula JEMeihin 2mm ero. Wizard 17mm ja JEM-kaula 19mm 1. nauhan kohdalta. Tämä on jo aika merkittävä ero ainakin meikäläisen näpeissä. Onhan RG:issäkin erilaisia kauloja toki ja ainahan jostain hyvästä RG:stä saa muokattua hyvän kitaran, kun vaihtaa mikit. Hintaeroa vaan ei käytettyyn JEMiin tule niin paljoa, että jaksaisin nyt nähdä moista vaivaa. Sitä paitsi 90% perus-RG:istä on ihan perhanan tylsän näköisiä kitaroita IMO.

Muun muassa näistä syistä valintani on JEM.
Niskamies
07.11.2005 13:21:06
FP:n ja 7VWH:n olen aiemmin omistanut, mutta noihin muihin en ole törmännyt Suomessa koskaan. Periksi en aio antaa ennen kuin jonkun noista avauskirjoituksessa luettelemistani omistan.

Mistäs muuten kannattaa etsiä Ruotsissa myynnissä olevia kitaroita? Onko siellä joku oma Mnetti tai Keltainen Pörssi?

www.vendolin.se

Oikea aarreaitta.
McNulty
07.11.2005 13:23:29
Paksuudessa on niihin Wizard-kaula JEMeihin 2mm ero. Wizard 17mm ja JEM-kaula 19mm 1. nauhan kohdalta.

Olikohan noissa sitten Super Wizard vai onko Ibanez muuttanut Wizardin mittoja jossain vaiheessa? Kun just tsekkasin seuraavat:

JEM 7VWH
Scale 648mm/25.5"
a : Width at Nut 43mm
b : Width at Last Fret 56mm
c: Thickness at 1st 19mm
d : Thickness at 12th 21mm
Radius 430mmR

RG2570EVSL
Scale 648mm/25.5"
a : Width at Nut 43mm
b : Width at Last Fret 58mm
c: Thickness at 1st 18mm
d : Thickness at 12th 20mm
Radius 430mmR

Tämä on jo aika merkittävä ero ainakin meikäläisen näpeissä. Onhan RG:issäkin erilaisia kauloja toki ja ainahan jostain hyvästä RG:stä saa muokattua hyvän kitaran, kun vaihtaa mikit. Hintaeroa vaan ei käytettyyn JEMiin tule niin paljoa, että jaksaisin nyt nähdä moista vaivaa.

Totta... ja tuossa JEM7VWH on jo valmiina Evolutionit jotka ainakin ovat meikäläisen suosikkeja DiMarzion valikoimista. Omaan S-sarjaseen on sellaiset tuloillaan :)

Sitä paitsi 90% perus-RG:istä on ihan perhanan tylsän näköisiä kitaroita IMO.

No juu, jollei innostu modailemaan. Toisaalta taas tuo JEM on tehty sellaiseksi että sen huomaa väkisinkin. Joko se ärsyttää suunnattomasti tai sitten siitä diggailee. Nimittäin minä tykkäisin muuten, mutta en ymmärrä sitä monkey gripiä :)

Muun muassa näistä syistä valintani on JEM.

Ei pöllömpi valinta... minä suosittelen kyllä tuota käytettyä JEM7VWH sen takia, että siinä on All Access Neckjoint. Noissa vanhemmissa on osassa se vanha kantikas joka ei ole yhtä mukava kouraan.
Mrezzye
07.11.2005 13:27:05

www.vendolin.se

Oikea aarreaitta.

Tack!

Siellähän näyttäisi olevan yksi Root Beer JEM myynnissä halvalla.
Mrezzye
07.11.2005 13:35:23

Totta... ja tuossa JEM7VWH on jo valmiina Evolutionit jotka ainakin ovat meikäläisen suosikkeja DiMarzion valikoimista. Omaan S-sarjaseen on sellaiset tuloillaan :)

Ainakin tallaan haluaisin Evolutionin kyllä. Todennäköisesti vaihdan sellaisen PAF Pron tilalle, jos jonkun vanhemman mallin ostan. Kaulassa PAF saanee pysyä

Toisaalta taas tuo JEM on tehty sellaiseksi että sen huomaa väkisinkin. Joko se ärsyttää suunnattomasti tai sitten siitä diggailee. Nimittäin minä tykkäisin muuten, mutta en ymmärrä sitä monkey gripiä :)

Itse tykkään noista aiemmin luettelemieni mallien ulkonäöstä, mutta en ole ehkä tarpeeksi värikäs persoona niille räikeimmille värtyksille. Ja monkey grip on parhautta. Hemmetin kätevä (ihan oikeasti!) ja minusta myös kivannäköinen ja hauska yksityiskohta. Tuo eloa siihen lankkuun.

Ei pöllömpi valinta...

Ei toki. Tuttuja kitaroitahan nuo ovat ja siksi sellaista taas haluankin, enkä jotain muuta. Tiedän mitä haluan ja haluan sen nyt (haluan sut, koska olen olen herra Payne).

...minä suosittelen kyllä tuota käytettyä JEM7VWH sen takia, että siinä on All Access Neckjoint. Noissa vanhemmissa on osassa se vanha kantikas joka ei ole yhtä mukava kouraan.

Mulla on UV:ssa se vanha liitäntä, eikä haittaa yhtään. Sieltä ihan ylänauhoilta tulee soitettua niin satunnaisesti niitä ääniä, että en pidä tuota AANJ:a minään vaatimuksena kitaralle. Ei se toki haitaksikaan ole, mutta molemmat kyllä käyvät.
Velli
07.11.2005 13:36:08
Olikohan noissa sitten Super Wizard vai onko Ibanez muuttanut Wizardin mittoja jossain vaiheessa?

Wizard ja Super Wizard ovat profiililtaan identtiset. Super Wizard on 3-palainen, joista keskimmäinen pala on bubingaa. Wizard on kokonaan vaahteraa.

Ibanez muutti vastikään Wizardin 17 millisestä 18 milliseksi.
McNulty
07.11.2005 14:04:55 (muokattu 07.11.2005 14:05:16)
Wizard ja Super Wizard ovat profiililtaan identtiset. Super Wizard on 3-palainen, joista keskimmäinen pala on bubingaa. Wizard on kokonaan vaahteraa.

ahh, ok... hyvä tietää. Meikäläisellä on tosiaan 25.5" skaalalla oleva 22-nauhainen Super Wizard tuossa S-sarjasessa. Yllättävän mukava se on soitella vaikka olenkin enempi LP:n 50s profiilin miehiä :)
Antroid
07.11.2005 14:42:21
Vain Japanissa myytäviä J-Custom RG-malleja kannattaa myös katsella, niitä voi hommata Ishibashin kautta. Esimerkiksi tämän kaunokaisen saisi Suomeen n. 1900€:lla: http://www.ishibashi.co.jp/webshop/guitar/ibanez/rg8270f.htm
Laadusta ei ole tingitty. Näistäkin tosin muutaman vuoden takaisessa mallistossa oli enemmän valinnanvaraa, niin viimeistelyjen kuin mallienkin suhteen.

Köh, köh! Roland-valmis Edge tossa yhessä mallissa! Herkku! Eivät saatanat tee sitäkään vasurina.
fox
07.11.2005 22:01:36

Jemit ovat jopa niin haluttuja sekä tietenkin hintavia että niistä kannattaa tehdä väärennöksiä ja piraatteja. Työn laadussa on kyl hieman toivomisen varaa..
http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/14/13195.jpg
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
McNulty
07.11.2005 22:15:49
Jemit ovat jopa niin haluttuja sekä tietenkin hintavia että niistä kannattaa tehdä väärennöksiä ja piraatteja. Työn laadussa on kyl hieman toivomisen varaa..
http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/14/13195.jpg

tuo on kyllä jo aika... siperiasta :)
zepeteus
07.11.2005 22:27:59
Voi hyvä päivä mikä viritys. Sorvaajakokelaalla on kuitenkin ollut pokkaa pistää tarkkaa kuvaa näytille.

"Overlord of music", juuri näin. Kiitti linkistä, Fox!
fox
07.11.2005 22:29:01

tuo on kyllä jo aika... siperiasta :)

Se on vissiin Kiinasta..en oo niitä kaikkia kuvia nähny mutta se otaksuttavasti on Ibanez-logoilla ja muulla "aidolla" kuorrutettu.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
PekkaM
08.11.2005 08:07:07 (muokattu 08.11.2005 08:13:25)
Mitä tuohon vanhojen ja uusien eroon nyt sanoisi...

Mulla oli Jem77BFP, jonka möin mnet:iläiselle ja edelleen on Jem7BSB. BSB:ssä on paremmat (=mieluisammat) mikit ja AANJ, joten voisin summata sen olevan itselleni selvästi parempi. BFP oli kyllä paljon hienomman näköinen ja toisinaan sen myyminen harmittaa. Enpä mä kyllä
soita kuin yhtä kitaraa kerrallaan ja nyt se on tuo PGM, joten BSB:kin pitäisi säätää, vaihtaa kielet jne. jos sitä taas haluaisi soittaa.

Tuolta löytyy mun nimimerkillä kuvat siitä BFP:stä: http://www.ibanezregister.com/Gallery/jem/gal-jem77bfp.htm
Juzzu
08.11.2005 08:15:14
Tarkoitus olisi vääntää jotain JEMin kaulan tapaista tuohon yhteen prokkikseen. Mietin vain sitä, että kun otelaudan radius on 1. nauhan kohdalla peräti 10" ja siitä oikenee otelaudan päähän 16", että pitäisiköhän kaulan olla 1. nauhan kohdalta kuitenkin paksumpi kuin 19mm. Nimittäin, otelaudan reunahan olisi 19mm paksussa kaulassa 10" radiuksella eri kohdalla kuin 16" JEMin radiuksella ja tuntuma voi näin olla erilainen... Kyseessä ei kyllä isot erot ole, heheh...

Minkätyyppinen JEMin kaulan profiili on? Mallia "perus" (mitä nyt noin ohuena voi edes muuta olla??) vai onko profiilissa havaittavissa joku tietty malli? Kuinka paljon profiili jatkuu otelautaan, vai onko otelaudan reuna kuinka suora?'

Kiitos ja anteeksi :o)

Kyl vissiin kaikissa (tavallisimmissa) floikkapeleissä on otelaudan leveys satulan päästä 43mm sillä se lukkohärveli on suunniteltu tuolle leveydelle.
Mrezzye
08.11.2005 08:20:49

Mitä tuohon vanhojen ja uusien eroon nyt sanoisi...

Mulla oli Jem77BFP, jonka möin mnet:iläiselle.

Eli pienet saumat voi olla vaikkapa tuollainen löytää...hmm.

BFP oli kyllä paljon hienomman näköinen

Tuo BFP on kyllä varmaan kaunein JEMeistä... Ihana suorastaan.

ja toisinaan sen myyminen harmittaa.

Sitähän se on... Kitaroita tulee ja menee, välillä alkaa harmittamaan, että miksi sen ja sen kitaran möin. Mutta, jos ei myy, niin ei yleensä ole rahaa ostaa uuttakaan. Jäisi moni soitin kokeilematta. Ja vaihtelu virkistää.
kärsä
08.11.2005 13:06:22

Eli pienet saumat voi olla vaikkapa tuollainen löytää...hmm.

Tuo BFP on kyllä varmaan kaunein JEMeistä... Ihana suorastaan.

Sitähän se on... Kitaroita tulee ja menee, välillä alkaa harmittamaan, että miksi sen ja sen kitaran möin. Mutta, jos ei myy, niin ei yleensä ole rahaa ostaa uuttakaan. Jäisi moni soitin kokeilematta. Ja vaihtelu virkistää.

Mullahan tuo on nykyisin, eniten tuolla BFP:llä soittelen ja kaulasta tykkään paljon paljon enemmän kuin vieressä olevan RG:n ohuemmasta. Nauhojen koko ero RG:hen näkyy aika selvästi kuvassa. JEMissä aika paljon kapeammat. Mikkeinä on PAFpro:t ja JEM single. Kirkassoundinen verrattuna RG:hen. RG:ssä Steve´s Special ja Air Norton.

http://kotisivu.mtv3.fi/woodpecker/guitars.jpg

-------------------
Perämoottori varastettu http://kotisivu.mtv3.fi/woodpecker/vene.html
Mrezzye
08.11.2005 13:08:11

Mullahan tuo on nykyisin, eniten tuolla BFP:llä soittelen ja kaulasta tykkään paljon paljon enemmän kuin vieressä olevan RG:n ohuemmasta. Nauhojen koko ero RG:hen näkyy aika selvästi kuvassa. JEMissä aika paljon kapeammat. Mikkeinä on PAFpro:t ja JEM single. Kirkassoundinen verrattuna RG:hen. RG:ssä Steve´s Special ja Air Norton.

http://kotisivu.mtv3.fi/woodpecker/guitars.jpg

-------------------

Myy mulle, johan tuota olet ehtinyt soittaa ;)
kärsä
08.11.2005 13:14:23

Myy mulle, johan tuota olet ehtinyt soittaa ;)

Ostan toisen jos joskus sellaiseen törmään. Toinen JEM on hakusessa vanhemmasta päästä tuotantoa tulevaisuudessa. Tuosta en varmaankaan luovu.
Perämoottori varastettu http://kotisivu.mtv3.fi/woodpecker/vene.html
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)