tuluppa 26.10.2005 13:35:12 | |
---|
.. tykkäsin vain kovasti kuinka kaverin JEM "kyykytti" miun vaffareita. Mainio mikki tuo Evolution kaikin puolin. Rankka, mutta ei mutainen, erotteleva ja kirkas mutta ei rääkyvä ja kirkuva. Komppailen nämä. Mulla on stratossa evo tallassa ja oi kuinka käyttökelpoisesti se ruttuunnuttaakin jcm800:n vaikka välissä ei olisikaan kuin piuha. Hallitsettavuus ja erottelevuus ja anteeksiantamattomuus on nappomeiningeissä hyve. |
BMF 26.10.2005 21:11:05 | |
---|
Olisko tuo super distortion kuitenkin vielä räväkämpi mikki kuin tämä evolution? En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
McNulty 27.10.2005 00:52:55 (muokattu 27.10.2005 01:03:42) | |
---|
Olisko tuo super distortion kuitenkin vielä räväkämpi mikki kuin tämä evolution? ulostuloltaan ehkä... soundista en diggaillut. Super Distortion ei vain tarjonnut yhtä tasapainoista soundia kuin Evolution. edit: ja räpelsin tuohon ekalla kerralla, kun menin sekaisin tuon Super 2:n kanssa. löytävä etsii... the all-seeing eye of horus |
tommiot 27.10.2005 06:54:10 | |
---|
Olisko tuo super distortion kuitenkin vielä räväkämpi mikki kuin tämä evolution? Muistelisin että Evossa ja Super Distortionissa ei ole muuta eroa kuin Super Distortionissa hieman vähemmän trebleä. Ulostulokin taisi olla lähes sama. Ottaisin itse Evon. Aikaisemmin oli Super Distortion, nyt Evo. Evo toimii ainakin mulla paremmin. |
BMF 16.08.2006 12:31:41 | |
---|
Nostetaas :) Onkos immeisillä kokemuksia DP102FBK mikistä, olisiko joku uusi malli? En ainakaan aikaisemmin ollut tuota thomanin sivuilla. Mainostavat ainakin kovaa outputtia. Tuossa vielä linkki ja kiitosta, jos joku jaksaa vastailla. :) http://www.thomann.de/thoiw3_dimarzio_dp102f_prodinfo.htmlM.A.C.H.O. #25 KET TAUN!! |
Hiku 16.08.2006 12:48:06 | |
---|
Tuohan on yksi Dimarzion vanhimmista mikeistä, julkaistu vuonna 1979. Itse en ole tuolla päässyt soittamaan, mutta kyllähän tuon metalliin luulisi sopivan, kuin nyrkki silmään. Kuuntele Tarotia tahi Deathia, niin saat hiukan maistiaisia tuon soundista. Jos se ei sovi, niin se laitetaan sopimaan! |
BMF 16.08.2006 13:03:31 | |
---|
Tuohan on yksi Dimarzion vanhimmista mikeistä, julkaistu vuonna 1979. Itse en ole tuolla päässyt soittamaan, mutta kyllähän tuon metalliin luulisi sopivan, kuin nyrkki silmään. Kuuntele Tarotia tahi Deathia, niin saat hiukan maistiaisia tuon soundista. 1979? Taisimpa mennä sitten ihan kunnolla metsään :) M.A.C.H.O. #25 KET TAUN!! |
McNulty 16.08.2006 13:10:52 | |
---|
Juu, ei tuo X2N mikään uutuus ole :) Toinen vanha DiMarzion mikki (ja hyvä sellainen) on Super Distortion. Vaihdoin sellaisen omaan Charvel Model 4:n tallaan ja se on helkkarin loistava. Sillä onnistuu valehtelematta hippirockista deathmetalliin, mutta myös blues ja muu kevyempi. Pikkuruttua saa helposti ulos, jämäkkä rockissa, tasapainoinen ja erotteleva hi-gain osastolla. Monikäyttöinen enkä jää yhtään kaipaamaan Evolutionia (vaikka sekin on hyvä mikki). El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
fox 16.08.2006 13:10:57 | |
---|
Onkos immeisillä kokemuksia DP102FBK mikistä, olisiko joku uusi malli? En ainakaan aikaisemmin ollut tuota thomanin sivuilla. Mainostavat ainakin kovaa outputtia. Tuossa vielä linkki ja kiitosta, jos joku jaksaa vastailla. :) http://www.thomann.de/thoiw3_dimarzio_dp102f_prodinfo.html Ei todella, niinkuin tuli jo todettua.. Larry DiMarzion vanhimpia luomuksia, keraamiset magneetit..Ehdottoman välttämätöntä asentaa "oikein päin" koska magneetit lovettu. Oivallinen mikki, jos haluaa tuutata vahvistimen etuasteen ns. ruttuun.. Taitaa olla vieläkin ulostuloteholtaan passiivimikkien kruunaamaton mestari. Puoli volttia sylkäsee pihalle. Cliinit vaatii taitoa, jos haluaa tuosta ulos. 8) Mutta eipä se ole kliinien soundien tekoon tarkoitettukaan. Oivallinen mikki esim. sarjaan-rinnan ja muihin kytkentöihin, koska tehonpudotusta ei juurikaan huomaa, Adrian Legg´in suosikki, josta voidaan päätellä, että kyllä sillä pystyy "nätistikin" soittamaan, koska herra "technopicker" myös suosii noita. Itse olen jossain määrin tuohon mikkiin tykästynyt, osiltaan juuri noitten kytkentäominaisuuksien ja sen balanssin säilymisen vuoksi. Jopa elättelen visioita siitä, että hommaan Fenkun HelloKitty- kitaran ja vaihdan siihen X2N:nän kaikilla herkuilla eli tri-sound kytkennällä.. Soveltuu aika moneen musiikkiin, mutta toki on omiaan särkö- soundeissa ja sen kautta hevimmässä kamassa.. |
fox 16.08.2006 13:12:13 | |
---|
1979? Taisimpa mennä sitten ihan kunnolla metsään :) Ei se vakavaa liene, sitähän varten nää palstat on, että tietoa saa.. 8) DiMarzion mallinumerot on kronologisesti, eli satkusta lähdetään... |
BMF 16.08.2006 14:08:51 (muokattu 16.08.2006 14:09:19) | |
---|
Jeps, Kiitän kovasti kaikkia vastanneita, itselläni ei juuri kokemusta mikeistä ole emg 81 ja 85 lukuun ottamatta. 81 lähti kyllä kieltämättä raakat soudit ja plussana vielä, ettei aktiivit juurikaan kierrä tai muutenkaan pidä ylimmäräistä ääntä, mutten kuitenkaan viitsisi alkaa koko kitaran sisustaa vaihtamaan yhden mikin takia, eikä tarvitse kikkailla pattereiden kanssa. Voipi olla, että tuo dimarzio lähtee tilaukseen. M.A.C.H.O. #25 KET TAUN!! |
KUNU 16.08.2006 17:14:29 | |
---|
Itse tilasin Dimarzion D-sonicin, en ole vielä laittanu paikoilleen, mutta lukemieni mukaan hyvä mikki. John Petrucilla on sama mikki tallassa, customoituna. Mikin laatu selviää sitten kun laitan sen kiinni kitaraan. Muuten, Dimarzion mikkejä halutessa suosittelen tilaamaan Levytukusta, hinnat jonkun verran halvemmat kuin Thomanilla ja postikulut paljon halvemmat! |
saukko 16.08.2006 17:57:20 | |
---|
Yritin etsiä vähän kritiikkiä noista evoista, kun oon itekkin tässä mikkien vaihtoa miettiny. Luin jostain, että evot voi olla vaikeat alottelevalle, koska siitä kuuluu virheet jotenkin erityisen hyvin. Onko kukaan samaa mieltä? "A lot of good work is lost by the lack of little more. " |
Swan 16.08.2006 18:09:12 | |
---|
Yritin etsiä vähän kritiikkiä noista evoista, kun oon itekkin tässä mikkien vaihtoa miettiny. Luin jostain, että evot voi olla vaikeat alottelevalle, koska siitä kuuluu virheet jotenkin erityisen hyvin. Onko kukaan samaa mieltä? Parempi se on niin aloittelijalle kuin ammattilaisellekin, että virheet kuuluvat läpi, jotta niistä voisi ottaa oppiakin. Jos jotain negatiivista sanoisin Evo 2:sta, joka on käytännössä Evo pienemmällä ulostulolla, niin sitä kaveeraavien mikkien kanssa saa olla erittäin tarkkana, että balanssi säilyy. Itse vähän kiroilen vieläkin kitarani yksikelaisten kanssa. Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 Tori: MXR Phase 100 S.M.A.K. |
JohnnyLee 16.08.2006 18:10:07 | |
---|
Yritin etsiä vähän kritiikkiä noista evoista, kun oon itekkin tässä mikkien vaihtoa miettiny. Luin jostain, että evot voi olla vaikeat alottelevalle, koska siitä kuuluu virheet jotenkin erityisen hyvin. Onko kukaan samaa mieltä? Mitä tarkoitat virheillä? Kyllä mun skittoista joka mikit antaa kuulua mun tekemät virheet erikoisen hyvin :( ! Ei nuo mikit yhtään vaikeammat, kuin mitkään muutkaan hyvät mikit! Paskat mikit saattaa olla vaikeat, mikäli yhtään ymmärrän mitä meinaat vaikealla! Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael |
oiva tumpeloinen 16.08.2006 18:17:28 | |
---|
Mitä tarkoitat virheillä? Kyllä mun skittoista joka mikit antaa kuulua mun tekemät virheet erikoisen hyvin :( ! Ei nuo mikit yhtään vaikeammat, kuin mitkään muutkaan hyvät mikit! Paskat mikit saattaa olla vaikeat, mikäli yhtään ymmärrän mitä meinaat vaikealla! Varmaankin haetaan tuon mikin hyvää erottelua. Sieltä meinaan saattaa erottua jotain sellaista, mikä puuroisilla mikeillä jäisi mudan peittoon. Samasta mua aikanaan varoiteltiin, mutta eihän tuollainen pieni ongelma mun jumalaista tekniikkaa paljon häiritse. |
Swan 16.08.2006 18:23:07 | |
---|
Varmaankin haetaan tuon mikin hyvää erottelua. Sieltä meinaan saattaa erottua jotain sellaista, mikä puuroisilla mikeillä jäisi mudan peittoon. Samasta mua aikanaan varoiteltiin, mutta eihän tuollainen pieni ongelma mun jumalaista tekniikkaa paljon häiritse. "These pickups are too slow.." Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 Tori: MXR Phase 100 S.M.A.K. |
fox 16.08.2006 18:23:15 | |
---|
Varmaankin haetaan tuon mikin hyvää erottelua. Sieltä meinaan saattaa erottua jotain sellaista, mikä puuroisilla mikeillä jäisi mudan peittoon. Samasta mua aikanaan varoiteltiin, mutta eihän tuollainen pieni ongelma mun jumalaista tekniikkaa paljon häiritse. Todennäkösesti. Erottelevimpia (ja samalla ei kovin heavy-mikkejä) on kuitenkin nuo stäkätyt humpparit, eli päällekkäiskelaiset.. Itse hra Lester moisia suosii, ja vielä matalaimpedanssisia. Sellasia kuin esim. Les Paul Recordingissa oli. Nyttemmin ykköskeppinänsä tomivassa LP 80 Heritage Elite-kitarassa on muuten tehdasasennuksena tuollaset LP Recordingin mikit. |
saukko 16.08.2006 19:36:44 | |
---|
Parempi se on niin aloittelijalle kuin ammattilaisellekin, että virheet kuuluvat läpi, paitsi esiintyessä! En siis itse ole kokeillut noita mikkejä, oon vaan lukenu tommosta. http://vai.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18567Virheillä tarkotin lisä-ääniä, esim. sipasuja ja vapaiksi jääneiden kielten värähtelyä. Jos on tehokas mikki niin luulis et semmoset kuuluu helpommin.. vai? Kertokaa omia havaintojanne! Kyllä ne paremmat varmasti on kun mun kitarassa olevat infinityt, mutta tietenkin ois tarkotus hommata mulle ne sopivimmat, eikä vaan jotain, joka on parempaa. "A lot of good work is lost by the lack of little more. " |
oiva tumpeloinen 16.08.2006 19:40:04 (muokattu 16.08.2006 19:40:45) | |
---|
Virheillä tarkotin lisä-ääniä, esim. sipasuja ja vapaiksi jääneiden kielten värähtelyä. Jos on tehokas mikki niin luulis et semmoset kuuluu helpommin.. vai? Kertokaa omia havaintojanne! Kyllä kaikki tuollaiset sieltä ihan kivasti läpi kuuluu. Toinen asia on sitten, voiko niitä virheeksi sanoa. Mun mielestä se on just kiva sen takia, että sieltä kuuluu kaikki. Saapahan vähän lisää ilmettä soittoon. Osa rävellyksistä voi kuitenkin olla ihan suunniteltu etukäteen. E: eikä tuota herkkyyttä pelkkä suuri ulostulo tee. |