Guitarfreak 07.07.2016 20:36:43 | |
---|
Metalkallo: Joo, itsekin kuvailisin ehkä hieman tuollein särökanavaa omassa dual el34:ssa. Ihan hyvä ja tehoa lähtee, mutta erilainen. Itse kun tykkään paljon marsun soundeista, niin ruuvailin bassoa, keskialuetta ja kirkkautta sillein et kuulostaisi enemmän marsun kaltaiselta, ja kyllä se nyt suht kun basso nollissa ja keskialue sekä kirkkaus täysillä. En tiedä miltä kuulostaa noilla asetuksilla mikitettynä? Jotenkin särö tuntui kuulostavan myös hieman kuivahkon kaltaiselta, tai sitten se olen vain minä? Nuo ekat kokemukset siis les paulilla ja humbukkereilla joilla tuntui että soundi oli jotenkin tosi bassomainen, mutta stratolla kun veteli niin ei mitään valittamista, oli just jees ilman pedaalejakin. Btw ihan hyvä ~11v nosto ketjulle ;)... Mut statesman on enempi rocksor ku hevisaur. Sit ne black&decker -osastot löytyy switchbladesta yms. Statesman - ainakin 4xel84 - oli kuulas ja kirjanpidollinen, mutta kuitenkin helppo ja sustainikas soittaa. Puretonea testasin joskus lyhkäseen +15v sitten. Muistan että oli rapsakkaa ja kankeaa ku ei osannu soittaa :D mut siistin näköinen kyl. Triamp ois kiva kans testata kun sitä monet on nii hyväks haukkunut ja hintakin on ihan lompakkoystävällinen (ainakin käytetty)... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Metalkallo 30.07.2016 21:09:53 (muokattu 30.07.2016 21:11:22) | |
---|
Tuossa yhdessä toisessa ketjussa tulin miettineeksi harryk:n kirjoitusta jossa hän sanoi, että Fenderin combot on usein avoimia takaa, ja niinhän ne on, huomio jonka itse tein vasta nyt tuon kommentin takia vaikka olenkin nähnyt että takaa ovat avoimia. Mietin, että jos kokeilisi uudestaan tuota mun marsun kaappia avoimena, kun kerran olin kokeillut marsun nupin kanssa säröllä enkä niin välittänyt koska basso läsähti liikaa ja niin sanotusti hävisi aikalailla. Nyt päätin kokeilla tuota mun STATESMAN DUAL EL34 nuppia marsun kaappi avoimena jossa greenbackit ja 1x T75 ja pakko sanoa, että todellakin kannatti koska ennen sitä nupin soundi kuulosti liian bassomaiselta ja kuin jokin olisi pidätellyt sointia, avoimella kaapilla vahvistin kuin heräsi eloon ja sointi on todella hyvä! Puhtaat varsinkin heräsi eloon ja kuulostaa suht Fendermäisiltä. Nähtävästi siis ainakin statesman sarjan vahvarit toimii paremmin avoimella kaapilla/combolla. Eli toisin sanoen, kyseessä oli se tavallinen "liikaa bassoa" juttu. Stratossa pitää olla ISO LAPA! |
askomiko 31.07.2016 00:03:21 | |
---|
Onks kukaan testaillut sitä uutta hurjaa Triamppia? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Foo Player 31.07.2016 22:42:32 | |
---|
askomiko: Onks kukaan testaillut sitä uutta hurjaa Triamppia? Minulla on ollut Triamp Mk3 nyt vuoden verran. Sitä ennen oli monta vuotta Triamp MK2. MK2:kin oli ihan huippusoundinen, ja sille ei ollut mitän vaihtotarvetta vuosikausiin ennen kuin huomasin sitten MK3:n julkaisun. Pakkohan se oli sitten saada. MK3:ssa on monta uutta ominaisuutta jotka parantavat MK2:n jo ihan loistavaa vahvistinta. - Omat EQ:t jokaiselle 6:llle kanavalle - Pääteputket voi valita per kanava (tai midillä niitä voi vaihtaa samalla kanavallakin lennosta) - Automaattinen biasointi pääteputkille, voi käyttää myös todella montaa erilaista pääteputkea. Samalle kanavalle voi myös valita useampaa erilaista pääteputkea sekä käyttää 2, 4 tai 6 pääteputkea. - Erittäin hienosti toimiva noise gate - Jokaisella kanavalle omanlaisensa "pedaali boost" piiri joka on oikeasti hyödyllinen - Integroitu RedBox kaiutinsimulaatio (ei tarvitse välttämättä mikittää) - H&K:lle tyypillistä etupleksin valaisuutta voi säätää, midillä voi jopa valita eri värejä Vaikka nappuloita on paljon, niin tuo on tosi helppo ja looginen käyttää. Ja Hughes & Kettnereissä on hirveän helppo saada hyvät soundit ulos. Kaikki kanavat kuulostavat hyvältä jo ihan sillä että aloittaa säätämisen laittamalla kaikki EQ:t kello 12:een. Minulla on myös Mesa:n Mark V joka on ihan täysin päinvastainen peli. Sitä pitää oikeasti oppia säätämään tai saa helposti ihan hirveitä soundeja. Toisaalta MKV:stä saa sitten hyvin persoonallisia soundeja kun oppii ruuvaamaan. H&K:t on ihan toisesta äärilaidasta soundien ruuvamisen helppoudessa. Ja jotenkin tuo Triamppien (ja myös ainakin GrandMeisterin) soundi on sellainen hiukan "tuotettu" ja tosi selkeä jossa ei ole mitään häiritseviä ongelmia ("jääpiikkejä", "sirinöitä") tms mitä monista muista vahvareista saa helposti aikaan. For some people it might be overwhelming to wait eight bars before first three guitar solos - Nigel Tufnel |
aristoteles666 01.08.2016 02:24:46 (muokattu 01.08.2016 02:26:41) | |
---|
ja Triamp Mark 1 ja 2 välinen ero on että 1A vahvistin ei menekään enää 1 kanavan masterin läpi vaan suoraan koko vahvistimen masterille. ja 3A kanava on muutettu Hughes&Ketnnerin Duotonen lead kanavaa muistuttavaksi. ja Mark 1 jousikaiku poistettiin kakkosesta. kolmosessa tuli sitten nuo jotka ansiokkaasti ylemmässä kirjoituksessa esitettiin. paitsi että Red Box on kaikissa, kolmoseen tuli vaan uudempi malli Red Boxista. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
tuskiz 23.08.2016 20:47:30 (muokattu 23.08.2016 20:47:56) | |
---|
Tubemeisterista on näemmä tullu tommoset Deluxe versiot joissa on peräti 2 ja 4 wattia lisää tehoa vastaavasti vrt. perusversiot; 20 ja 40 wattia. Onko kellään jotain kokemusta noista, onko noin pieni tehon nousu n. 150 euron arvoinen asia? Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
TTV 23.08.2016 21:07:21 | |
---|
Foo Player: Minulla on ollut Triamp Mk3 nyt vuoden verran. Sitä ennen oli monta vuotta Triamp MK2. MK2:kin oli ihan huippusoundinen, ja sille ei ollut mitän vaihtotarvetta vuosikausiin ennen kuin huomasin sitten MK3:n julkaisun. Pakkohan se oli sitten saada. MK3:ssa on monta uutta ominaisuutta jotka parantavat MK2:n jo ihan loistavaa vahvistinta. - Omat EQ:t jokaiselle 6:llle kanavalle - Pääteputket voi valita per kanava (tai midillä niitä voi vaihtaa samalla kanavallakin lennosta) - Automaattinen biasointi pääteputkille, voi käyttää myös todella montaa erilaista pääteputkea. Samalle kanavalle voi myös valita useampaa erilaista pääteputkea sekä käyttää 2, 4 tai 6 pääteputkea. - Erittäin hienosti toimiva noise gate - Jokaisella kanavalle omanlaisensa "pedaali boost" piiri joka on oikeasti hyödyllinen - Integroitu RedBox kaiutinsimulaatio (ei tarvitse välttämättä mikittää) - H&K:lle tyypillistä etupleksin valaisuutta voi säätää, midillä voi jopa valita eri värejä Vaikka nappuloita on paljon, niin tuo on tosi helppo ja looginen käyttää. Ja Hughes & Kettnereissä on hirveän helppo saada hyvät soundit ulos. Kaikki kanavat kuulostavat hyvältä jo ihan sillä että aloittaa säätämisen laittamalla kaikki EQ:t kello 12:een. Minulla on myös Mesa:n Mark V joka on ihan täysin päinvastainen peli. Sitä pitää oikeasti oppia säätämään tai saa helposti ihan hirveitä soundeja. Toisaalta MKV:stä saa sitten hyvin persoonallisia soundeja kun oppii ruuvaamaan. H&K:t on ihan toisesta äärilaidasta soundien ruuvamisen helppoudessa. Ja jotenkin tuo Triamppien (ja myös ainakin GrandMeisterin) soundi on sellainen hiukan "tuotettu" ja tosi selkeä jossa ei ole mitään häiritseviä ongelmia ("jääpiikkejä", "sirinöitä") tms mitä monista muista vahvareista saa helposti aikaan. Tämäpäs oli tavattoman kiinnostava kuvaus vahvistimesta, jotenkin alkoi taas kiinnostamaan Hüghes & Kettner. Onkos Triamp MK3 edelleen Made in Germany? Kuinka kuvailisit nupin toimintaa alhaisilla volumetasoilla, saako hyvät saundit ihan pienillä voluumeilla ja onko volume portaattomasti säädettävissä ilman isoja pomppuja? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
dr_solo666 24.08.2016 09:30:46 | |
---|
TTV: Tämäpäs oli tavattoman kiinnostava kuvaus vahvistimesta, jotenkin alkoi taas kiinnostamaan Hüghes & Kettner. Onkos Triamp MK3 edelleen Made in Germany? Kuinka kuvailisit nupin toimintaa alhaisilla volumetasoilla, saako hyvät saundit ihan pienillä voluumeilla ja onko volume portaattomasti säädettävissä ilman isoja pomppuja? Itselläni ei H&K:ta ole, mutta eilen osui tämä video silmään: https://youtu.be/1entfh5_Pbg?t=12m6s Aikas hyväsaundinen tuo MK3 - myös pienellä volumella. You can always give up on life and become a drummer. |
askomiko 24.08.2016 09:33:43 | |
---|
Kakkosessa oli ihan nätisti toimiva volume, luulisin ettei sitä ole huononnettu. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |