Aihe: Squierin paska soundi säröllä..?!
1 2 3
Volcom
15.10.2005 14:20:24
näin, kiitoksia rakentavista palautteesta..! varmaan tosiaan ainakin uutta tallamikkiä alan tässä rahatilanteen parannuttua tilaamaan! niin ja siis tuossahan on 3 sc-mikkiä vakiona, joten se sc-mikin kokoinen tallahumbukkeri kuulostaisi hyvältä...
soitetaanko paranoid?
Tee
15.10.2005 19:19:02
Ja pyörittele sitä vahvarin EQ:ta vielä vähän lisää.
:K
Jag
15.10.2005 20:39:27

Nii ja en tiedä tosta "humppa" vox ista ja sen säröistä. Kyllä se paska särö soundi on osaltaa myös tuosta vaffarista kiinni.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
superfly
15.10.2005 21:10:10
EDIT: Ainii, ei ne tonepotikat oo koristeena kitarassa. Niitäkin voi käännellä...

Useimmissa stratoissa ei ole tallamikille tone-potikkaa lainkaan. Straton tallamikit ovat vielä usein todella kirkkaita saundiltaan. Minun makuuni useimmiten jopa liian kirkkaita, joten en niitä oikeastaan ikinä käytäkkään.. Tuolla vahvarilla pitäisi taittua rokimpikin säröttely mainiosti kyllä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Tami
15.10.2005 21:17:38

Nii ja en tiedä tosta "humppa" vox ista ja sen säröistä. Kyllä se paska särö soundi on osaltaa myös tuosta vaffarista kiinni.

Hmm mielenkiintoinen mielipide.......miten toi on "humppaVoxi"????

Ja ainakin mun mielestä aloittaja on saanu toisella kitaralla hyvät ( siis kysyjän korvaa miellyttävät soundit) kyseisellä vahvistimella. Eli soundiongelma osuu tässä tapauksessa sinne kitaran suuntaan.... eikö.?
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
Mika K
15.10.2005 21:42:11 (muokattu 15.10.2005 21:42:25)
Hmm mielenkiintoinen mielipide.......miten toi on "humppaVoxi"????9

Mielenkiintoinen mielipide todellakin.

Kyllä se ongelma on siellä mikissä/mikeissä. Ne Squierin alkuperäis mikit vaan on huonot, tuhnut ja luonteettomat.
Spike
15.10.2005 22:42:11

Se ei o humppa, se o pluusrock-vaffari :) Tota ainaki 30w versiota pitää vähän avata ennen ku se alkaa elämään, vaikka siinä onki joku portaaton volumesucker, että sais haettuu "pääteastesäröä." Ja kerrostalossa se voi olla turhan paljon jo. Yli puhetason pitää pistää volaa siis.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Jag
16.10.2005 02:55:13

Hmm mielenkiintoinen mielipide.......miten toi on "humppaVoxi"????

jooh..sori...Oon kännissä. Niinkuin olen koko illan ollut joten en välttämättä pysty rakentamaan selkeitä mielipityeitä :D

Sellaisen mielenkiintoisen havainnoin olen vain tehnyt, että kaikilla "humppa" orkestereiden kitaristeilla on Voxin vaffarit ja Stratot. Sieltä tuli toi "humppa" voxi ;D
Mutta tiedän kyllä että Vox tekee erittäin laadúkkaita vahvistimia.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Montte
16.10.2005 09:32:30
jooh..sori...Oon kännissä. Niinkuin olen koko illan ollut joten en välttämättä pysty rakentamaan selkeitä mielipityeitä :D

Sellaisen mielenkiintoisen havainnoin olen vain tehnyt, että kaikilla "humppa" orkestereiden kitaristeilla on Voxin vaffarit ja Stratot. Sieltä tuli toi "humppa" voxi ;D
Mutta tiedän kyllä että Vox tekee erittäin laadúkkaita vahvistimia.

Ja rautalanka-yhtyeillä...
Kitara Laulaa - Minä en
Volcom
16.10.2005 11:06:32
no, vaihoin sitten stratoon "astetta halvemman" humbukkerin tallamikiksi, ja pienien säätöjen jälkeen strato alkoi soundaan yllättävän hyvältä tuolla humbukkerilla! kiitoksia vinkeistä!

niin ja siihen, että Vox olisi humppavahvistin, ei voi kun nauraa... :D tuskin on tämä kyseinen henkilö koskaan soittanut Voxilla?
soitetaanko paranoid?
mhelin
16.10.2005 11:40:05
Voisi aluksi kokeilla mikkien nostoa niin ylös kuin mahdollista, tosin noista alnico-mikeistä ei saa hirveätä gainia mitenkään. Lisää tehoa saisi kun asentaisi keraamiset tankomagneetit niiden alnico-napamagneettien päihin. Jos sekään ei riitä nin Neodymiumia kehiin, tosin siinä vaiheessa kielet voisivat jo tarttua mikkeihin. Halpis-Squiereissa on keraamiset magneetit ja paremmat särösaundit.
Landola59
16.10.2005 12:32:43
Squier on paras...
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Spike
16.10.2005 12:56:34
no, vaihoin sitten stratoon "astetta halvemman" humbukkerin tallamikiksi, ja pienien säätöjen jälkeen strato alkoi soundaan yllättävän hyvältä tuolla humbukkerilla! kiitoksia vinkeistä!

Ihan mielenkiinnosta utelen, että minkä humbuckerin pistit?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Volcom
16.10.2005 15:26:47
se on kait joku yleishumbukkeri. sattu nyt vaan löytymään ja ajattelin kokeilla...
soitetaanko paranoid?
Montte
16.10.2005 15:41:07
Squier on paras...

Riippuu Squierista hyvin pitkälti...
Kitara Laulaa - Minä en
McNulty
16.10.2005 17:20:18
Riippuu Squierista hyvin pitkälti...

näin on... ne mid-80s MIJ Skujut on varsin loistavia soittimia. Eivät häpeä yhtään MIJ Fenkkuja tai jotain HW1 jenkkejä.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Räbbänä
16.10.2005 17:36:20
Onko teillä muuten tietoa millainen soitin tämä olisi? Eli tietoa mikeistä tallasta.

http://www.thomann.de/thoiw3_fender … sn=6e13fe0aee2f0e47637a0db08994e213
"kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä" Hynynen
Cujo
16.10.2005 17:42:50
Onko teillä muuten tietoa millainen soitin tämä olisi? Eli tietoa mikeistä tallasta.

http://www.thomann.de/thoiw3_fender … sn=6e13fe0aee2f0e47637a0db08994e213

No se on Meksikon Standard, eli sitä halvempaa Meksikoa. Floikka-talla ja talla-humbucker :P En minä tiedä...
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15
Montte
16.10.2005 17:52:57 (muokattu 16.10.2005 17:54:58)
Übrigens...

Tuol Squierin sivuilla lukee, että siinä uudessa, tasokkaammassa standardissa, on alnico-mikit. Eikös ne ole melko ylempää keskikastia?

Tupsahti tuo vain mieleeni, ku eikös joissain "paremmissakin" kitaroissa kuin squiereissa jotkut pidä alnico-mikkejä ja kehu niitä aika lailla?

E:Alnico Magnetit näyttäis olevan...
Kitara Laulaa - Minä en
McNulty
16.10.2005 18:21:04
Übrigens...

Tuol Squierin sivuilla lukee, että siinä uudessa, tasokkaammassa standardissa, on alnico-mikit. Eikös ne ole melko ylempää keskikastia?

Tupsahti tuo vain mieleeni, ku eikös joissain "paremmissakin" kitaroissa kuin squiereissa jotkut pidä alnico-mikkejä ja kehu niitä aika lailla?

E:Alnico Magnetit näyttäis olevan...

Ei pelkät magneetit tee hyvää mikkiä... Kyllähän hyvissä mikeissä käytetään niin Alnico II, Alnico V ja Keraamisia magneetteja.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)