Aihe: Flightcase 5150 nupille?
1 2
RG
15.10.2005 11:10:31 (muokattu 15.10.2005 11:13:56)
Ite teetin Elite Casella kotelon 5150 nupilleni ja voin sanoa, että palvelu ja laatu oli/on loistavaa!

ps. laitoin omaksi kuvaksi kuvan kyseisestä casesta.
Kapane
15.10.2005 14:33:08

Ite teetin Elite Casella kotelon 5150 nupilleni ja voin sanoa, että palvelu ja laatu oli/on loistavaa!

ps. laitoin omaksi kuvaksi kuvan kyseisestä casesta.

Olipa kätsy idea rakentaa se noin. Yleensä näkee vaan niitä, mistä se nostetaan pois (mulla on tällainen) ja niitä, mistä saa etu- ja takapaneelin pois. Noin se saa kunnon tuuletuksen, eikä sitä tarvitse nostella laatikkoon ja pois sieltä.
RG
15.10.2005 17:45:02
Olipa kätsy idea rakentaa se noin. Yleensä näkee vaan niitä, mistä se nostetaan pois (mulla on tällainen) ja niitä, mistä saa etu- ja takapaneelin pois. Noin se saa kunnon tuuletuksen, eikä sitä tarvitse nostella laatikkoon ja pois sieltä.

Halusin nimenomaan tuolla systeemillä. Katto pois, piuhat kiinni ja menoksi. Jätin vielä taakse sen verran tyhjää, että boss GE-7 eq-spedu ja piuhat mahtuu olemaan mukana boksin sisällä.

Helppoa ku mikä.
Ben_D
15.10.2005 17:48:58

Halusin nimenomaan tuolla systeemillä. Katto pois, piuhat kiinni ja menoksi. Jätin vielä taakse sen verran tyhjää, että boss GE-7 eq-spedu ja piuhat mahtuu olemaan mukana boksin sisällä.

Helppoa ku mikä.

Toi on kyllä todella fiksun näkönen ratkasu. Paljon makso teettäminen?
RG
15.10.2005 21:09:54 (muokattu 15.10.2005 21:21:08)
En muista tarkaalleen mutta alle 200€ kuitenkin. Tais olla aika paljonkin alle. En mene vannomaan.
Olen hieman kaljoissani enkä löytänyt kuittia enää. Meinasin eksyä vaatehuoneeseemme.

Laitan nyt kuvan avattuna olevasta casesta. Ja sen jälkeen vielä takapuolelta 1 foto huomenissa jos nyt jotain kiinnostaa.
RG
15.10.2005 21:18:51 (muokattu 15.10.2005 21:19:30)
munasin.
Fortune
16.10.2005 19:17:34
Tuossa Thomannin askissa askarruttaa kyllä tuo jämeryys, uskaltaako tuota laittaa kaapin ja nupin raiseriksi keikalla vai antaako laatikko periksi painon alla?

Kunnon boksi toimii siinäkin tarkoituksessa eikä tarvitse kaljakorin tms. päälle viritellä sitä läjää.

Taidan investoida kotimaiseen, tuo "karhea" pinta kuulostaa muovipinnoitetulta vanerilta, joka on varsin ohutta.

Ja jos ei satu pyörimään "muusikkopiireissä", niin kyllä siihen tulee se 20 euron postimaksu, niin kuin esim. minulla.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
DaKiller
16.10.2005 19:23:28

Olen hieman kaljoissani enkä löytänyt kuittia enää. Meinasin eksyä vaatehuoneeseemme.

Haha, sitä se kaljoittelu teettää.
Kieppi
16.10.2005 22:47:01
Meikäläisenkin omakuvassa näkyy osa siitä Bluescasen laatikosta. Se on nimenomaan tuollainen "huppucase" niin kuin monsieur RG:lläkin.

Itse halusin ja tilasin juuri sellaisen siksi, että Ampegissa ei ole päällä kahvaa. Osaa nimittäin olla v-mäistä tempoa sitä nuppia sieltä askista niiden sivukahvojen kanssa. Kitaranuppien kanssa se on tietysti eri asia, niissä kai järjestään on se kahva siinä päällä?

Bluescasessa on tosiaan se juttu, että sinne kannattaa soittaa. Pääjehu Mr. Zenger hoitaa asioita mieluiten puhelimessa, näin muistaisin hänen sanoneen kun itse sinne soitin.

Omaa caseani tilatessa oli hintaero pk-seudun liikkeiden ja Bluescasen välillä "kohtuulliset" 170 euroa B:n hyväksi. Ei tarvinnut kauaa miettiä. Samat Penn Fabricationin osat niissä oli kaikissa.

Ja onhan Suomesta tilatessa se kuuluisa työllistämisvaikutuskin ;) Mutta jokainen tekee niin kuin tykkää ja jos sekä aikaa että halua riittää askarteluun niin siitä vain.
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa.
RG
17.10.2005 09:29:51 (muokattu 17.10.2005 09:31:08)
Nyt ois vielä nähtävissä avattu case takapuolelta kuvattuna omakuvassa.
Jucciz
17.10.2005 14:24:11
Tuossa Thomannin askissa askarruttaa kyllä tuo jämeryys, uskaltaako tuota laittaa kaapin ja nupin raiseriksi keikalla vai antaako laatikko periksi painon alla?

Uskaltaa.

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/boksi.jpg

Laatikko ei hievahdakaan, vaikka sen päällä on nytkin kaappi, kaksi nuppia ja keinokuorma. Enemmänkin tavaraa olen sen päälle kasannut testimielessä, mm. Uraltone-nupin vielä. :)

Kunnon boksi toimii siinäkin tarkoituksessa eikä tarvitse kaljakorin tms. päälle viritellä sitä läjää.

Kyllä. Eikä gospelkeikoilla kaljakoreja yleensä ole edes saatavilla. :)

Taidan investoida kotimaiseen, tuo "karhea" pinta kuulostaa muovipinnoitetulta vanerilta, joka on varsin ohutta.

Teet miten teet. Pääasia että olet tyytyväinen. Minun tarkoituksiin tämäkin boksi on vallan sopiva eikä tuo rakenteen jämäkkyys huoleta yhtään.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
hackzell
17.10.2005 15:05:27
Mulla ois aivan sama tarve, mut on pikku ongelma..en tiedä on 5150:ssä kiinteä virtajohto kun meinaan 6:ssa on..johtohan menee 90 asteen kulmaan (ajateltuna pitkässä juoksussa, tykkääkö se kyttyrää), meinaako mitään? ..ja sit sen stanan virtajohdon se itse pistokepää tulee pihalle jos kelaa sen sinne taakse kiinni (näin ollen pistoketapit jumittaa takaseinään eikä vahvistimen takamus..) Ymmärsikö kukaan?? =) kiits.
Jucciz
17.10.2005 15:43:26
on 5150:ssä kiinteä virtajohto

Tähän helpoin ratkaisu on modifioida vahvistinta sen verran että vaihdat(at) kiinteän virtajohdon irroitettavaksi malliksi, eli sellaiseksi kuin vaikkapa tavallisessa tietokoneessa. Tarvitset vain virtajohdon "vastakappalerunkoliittimen" (en tiedä virallista nimeä, mutta Euro-liittimestä jotkut puhuvat), jollaisia myytäneen jokaisessa sähköalan putiikissa.

Omista vahvistimistani olen Uraltone Jr:ään vaihdattanut tällaisen ja se kyllä oli mainio ratkaisu: ei roikkuvia johtoja vaan siisti takapaneeli. Lisäksi tuo ratkaisu on myös turvallisempi: jos jostain ihmeen syystä joku sattuisi kompastumaan virtajohtoon, se todennäköisemmin irtoaa vahvistimen päästä kuin kiskaisee koko vahvistimen mennessään (tai riuhtaisee vahvistimen sisältä irti tärkeitä komponentteja aiheuttaen kenties vaaratilanteen).
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)