Aihe: 1000€ ja kitara kiikarissa.. joudunko sittenkin ostamaan LTD:n?
1 2 3 4 5 6
Antti
04.10.2005 12:28:35
Kun oli juttua tuosta Ibanezin SZ:ta mallista niin miten olisi tuo levytukun mainostama Ibanez SZ1220TKF? http://www.levytukku.fi/ibzsz.htm Hintaa tai muutakaan olennaista en siitä tiedä, mutta pistinpä nyt keskustelun sekaan kuitenkin.
Flaxwoodista lähtee Rujo soundi
J_Mantyla
04.10.2005 12:31:09
Oletko testannut kiinteätallaista Wolfgangia ?
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
ninos
04.10.2005 12:32:12

Wolfgangeja kun ei enää valmisteta mutta varmasti löytyy käytettynä :P
Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON
Jukka-Pekka #3.
McNulty
04.10.2005 12:32:42

Ainoastaan floikallista missä oli D-tuner. Vaikutti ihan pätevältä soittimelta kyllä.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Xizor
04.10.2005 12:36:16
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mitä tossa on niin ihmeellistä?

Tuo parantaa kitaran vireisyyttä 1-5 nauhoilta soitettuna ja varsinkin avosoinnuilla.

Tuolta lisää juttua:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 8&o=0&x=d01524fa01&co=0
Santtu_123
04.10.2005 12:46:46 (muokattu 04.10.2005 12:47:26)

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mitä tossa on niin ihmeellistä?

kitara kuulostaa vireiseltä vaikka otat barren 20:sta välistä. Ei sen kummempaa.
E: heh, jäi toka sivu lukematta kokonaan :P
Strutsi
04.10.2005 13:31:00
Eikös SZ-mallien kuitenkin pitäisi olla reilusti alle tonnin?
Sitten jäisi hiluja vaikka vaihtaa mieleisensä mikit siihen.
Ja sitten voi aina myydä edelliset mikit eteenpäin.
"If quizzes are quizzical, what are tests like?"
Niskamies
04.10.2005 13:46:52
Osta vaan se C-1 classic. Sähän vilkuilit sitä mun Classiccia, ja totesit että se on hienosti tehty kitara. Kaulakulma on just eikä melkein eikä viimeistelyssä ollut mitään vikaa. Hyvä skitta se on, osta vaan sellainen. Et tuu katumaan.
Kimmo72
04.10.2005 13:58:04
Tässä mukava SZ. Tosin menee vähän yli budjetin. En sitten tiedä jospa vaikka Levarista saisi tonnilla.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178778.html
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
madu
04.10.2005 14:02:11

Tämä on kanssa se yksi syy miksi LTD on nyt 1. sijalla vaikka joudunkin sulattelemaan ajatusta sellaisen omistamisesta. Ehkäpä vielä myöhemmin suoritettavat testireissut vahvistavat mielipidettä. Harmi ettei ole kullattuja osia tuossa LTD:ssä. Schecterin kun saisi lukittavilla virittimillä ja earvanalla heti vakiona niin se muuttaisi koko systeemin. Silloin ei tarvitsisi pähkäillä vaihtoehtoja :)

Kyllä tuo LTD H-1000 vaikuttaa spekseiltään erittäinkin pätevältä ja itsekkin katselisin sen suuntaan mutta kitaran muoto sitten kalpeneekin pahasti esim. tuon Schecterin C1:sen rinnalla. On jotenkin liian teräväpiirteinen kepukka tuo LTD.

Itsekkin olen ajatellut istuttaa omaan Schecter 006 Blackjackiin Sperzelin lukkovirittimet koska se nopeuttaa kieltenvaihtotuskaa huomattavasti. Schecteriä ostettaessa tosin kannattaa varautua vaihtamaan potikat laadukkaampiin mutta se nyt ei maksanut minullakaan kuin pari kymppiä.

Eli osta Schecter, vaihda Sperzelit ja potikat laadukkaampiin niin käsissäsi on varmasti loistava soittopeli. Tai sitten osta LTD ja käsissäsi on luultavasti vähämmällä säädöllä loistava soittopeli, tosin ruma ;)
I'm afraid that I was very, very drunk...
moottorisaha
04.10.2005 14:20:07

Joo, ei minua laatu enää noissa LTD Deluxe-sarjasissa epäilytä, vaan lähinnä olen boikotoinut sitä LTD:n tyyliä markkinoida ja en sen suuremmin diggaile sitä "hypetystä" mikä ko. soitinten kanssa on maailmalla.

Hmm, miten ne niitä markkinoi ja hypettää? Itse en ole törmännyt yhteenkään LTD:n mainokseen missään.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
MikkoPaskavasara
04.10.2005 14:43:34

Joku voisi vielä kertoa minulle, että mitä ihmeen väliä sillä on mikä teksti lavassa on...?
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
Ben_D
04.10.2005 14:54:42

Joku voisi vielä kertoa minulle, että mitä ihmeen väliä sillä on mikä teksti lavassa on...?

Ainakin Jacksoneissa lavassa lukeva "Made In USA" tarkoittaa lähes poikkeuksetta laatua niille, jotka Jackson kitaroista pitävät.
Joees
04.10.2005 14:54:57 (muokattu 04.10.2005 14:55:49)

Kyllä mulle on ainakin väliä onko lavassa Suzuki vai Fender. Harley Benton vai Ruokangas.

Se on ihan sama kuin autoissa. Jotkut ei diggaa toyotoista, vaan ne ostaa ainoastaan volvoja. Toisesta saa paremmat fiilarit. Tottakai se on mukavempi soittaa kun on kunnon fiilarit kitarasta. Jopa merkki voi vaikuttaa siihen. Mua ette saa Jacksonilla soittamaan vaikka ihan hyviä kitaroita onkin. Se on vaan se merkki mulle joka ei uppoa eikä tuota fiilareita.

Edit.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Spike
04.10.2005 15:01:43
Maverick Species 1?

www.maverickguitars.com

http://www.imuso.co.uk/ProductDetail.asp?StockCode=EG00513

MAVERICK SPECIES-1 ELECTRIC GUITAR FEATURES
Body: 2 piece centre joint basswood.
Neck: 1 piece carved Canadian maple.
Scale Length: 25 inches.
Fingerboard: AA Grade Indian rosewood.
Binding: 4mm ivory to neck and headstock.
Bridge: Maverick LT-1 Fixed Bridge.
Switching: 5-way custom lever.
Pickups:
1 LQ-6 4 Core Custom Humbucker.
1 LQ-6 4 Core Custom Humbucker.
Machineheads: Maverick Die-Cast 16:1 ratio.
Strings: G.H.S. Boomers 10-52.
Hardware: Satin Black.
Colour: Cosmos Black.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
MikkoPaskavasara
04.10.2005 15:02:13

Jos käytetyt eivät ole poissa laskuista, niin Ebayt kannattaa myös tottakai katsoa läpi.

Itse en ole brändiuskollinen, eli jos Harley Benton julkaisi juuri minulle _täydellisen_ kitaran sopivaan hintaan, niin totta hemmetissä ostaisin sellaisen! :)

P.S. Ja ehkä peittäisin sen HB-tekstin lavasta myös, eh... :P
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
Tomtom
04.10.2005 15:11:53
Torilla näytti olevan PRS Billy Martin SE. Taitaisi täyttää nuo speksit aika helposti? En ole itse kopeloinut tuo BM- mallia, mutta esim. Santana SE Seymoureilla oli erittäin toimiva paketti siihen rahaan.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Lord of the strings
04.10.2005 15:15:04
Strato kahella humpparilla.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
McNulty
04.10.2005 15:35:23
Hmm, miten ne niitä markkinoi ja hypettää? Itse en ole törmännyt yhteenkään LTD:n mainokseen missään.

Et ilmeisesti lue alaan liittyviä julkaisuja, esim. Guitar Player, Guitar World, Soundi jne jne... Kyllähän noita mainoksia on vaikka missä ja ESP/LTD pajan tapa on se että artisti kuin artisti koitetaan haalia "sponssaan" tuotetta ja artisti voitetaan tiimiin mukaan sillä että tarjotaan ihan omaa signature-mallia. Menesty se tai ei. No mutta... koitan olla joustavampi ja orientoitua tähän ideaan että joskus minullakin voisi olla LTD.

niskamies: pitää nyt katsoa. Schecter on loistava kitara, mutta jollain tapaa tuo LTD hoitaa vielä ne pienetkin puutteet kuntoon & se on edullisempi. Schecteriin kun pitäisi vaihtaa Earvana + virittimet (jos haluaa siitä LTD:n specsejä vastaavan) ja taas palaa euroja. Miksi ei siis kerralla sellaista skebaa missä nuokin on valmiina ja kaulamikkinä vielä oma kaulamikkisuosikki '59? :) (niin ja btw, sen huntin voisin heittää tässä joku päivä tilillesi. pistä vaikka pikaviestiä tai textaria)

"Maverick"

En diggaile tuosta bodyn viistotuksista niin kovasit. Vähän turhan liian "heavy" meikäläiselle... niin ja musta :)

"mitä merkitystä on lavan tekstillä?"

Eipä oikeastaan mitään, sen suurempaa. LTD on varmasti hyvä kitara hintaisekseen (saisin sen 850e uutena paikallisesta... eli halvemmalla mitä T-kaupasta) ja siinä näyttäisi specsitkin olevan kohdillaan. MUTTA... kuten todettu, en ole oikein LTD:tä fiilistellyt, en ainakaan myötämielisesti. Jotenkin se vain on itselle sellainen "mörkö". Tuohon ajatukseen olen koittanut saada järkeä mukaan (hyvä kitara + hyvä soitettavuus > brändiperiaatteet). Koitetaan siis lämmetä tuolle ajatukselle :)

"strato kahdella humpparilla"

Ei lainkaan huono idea tuokaan mutta Epiphone LP:lle korvaavaa soitinta haettaessa joku setneck tai neckthru vois olla passeli ratkaisu, mahonkirungolla ja sitä rataa.

Ihka oikean Fender Straton aika kyllä koittaa vielä tulevaisuudessa :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Antroid
04.10.2005 15:37:10
Mun valinta oikeakätisenä ja tuhannella eurolla varustettuna olisi yllättäen PRS. Ebaystä löytyy, ja niitä voi huoletta tilailla sokkona. Esim. CE-sarjaa tai McCartyja löytyy hyvinkin edukkaasti. Hakkaa mennen sun tullen kaiken maailman LTD:t.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)