Olli S. 03.10.2005 22:01:10 | |
---|
Mielenkiintoinen asia tuo PRS:n haju. Joko minulla on äärimmäisen perverssi maku tai sitten tuo haju on eri, mutta omassa kohtuu tuoreessa on vieläkin kohtalaisen voimakas haju, mutta minusta se on ihan miellyttävä. On se jo huomattavasti laimentunut, mutta en missään vaiheessa ole kokenut sitä pahaksi. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
jarzel 03.10.2005 22:05:08 | |
---|
Aikoinaan 90 luvulla hommattu SG/laukku tosiaan haisi tai paremminkin tuoksui monta vuotta uudelle kitaralla.Ei paha...Laukku oli made in canada. |
fox 03.10.2005 22:07:34 | |
---|
Aikoinaan 90 luvulla hommattu SG/laukku tosiaan haisi tai paremminkin tuoksui monta vuotta uudelle kitaralla.Ei paha...Laukku oli made in canada. Josta tullee kaikki Giban laukut, ei siis SKB:ltä.. Gibsoneiden laukussa muistaakseni sama, liekkö sitten SKB tehnyt Gibsonitkin Eli eivät ole, vaan niit kanadalaisia.. |
Pnctocn 03.10.2005 22:16:30 | |
---|
hiukan offtopic: joskus muinoin kämpillä joku oli kussut kännissä kitarakaapin sisään, se haisi pahalle. Varsinkin kun nuppi lämmitti 2x12 kaappia niin alkoi huurut nousta. |
Volle 03.10.2005 22:24:00 | |
---|
Meillä on reenikämpällä sellainen aika paha ominaislöyhkä, joka tarttuu kaikkeen siellä käyneeseen. Esim. kitaralaukut ja siellä olleet vahvistimet haisevat aika pahalta, kun niitä säilöö pidempään kämpällä. Asia ei juuri siellä haittaa, mutta kun tavaroita tuo kotiin, paskalta haiseva laukku tai vahvistin kieltämättä vähän häiritsee. Itse kitaroihin en ole hajun onneksi huomannut tarttuneen. Johtuneeko sitten siitä, että ne ovat kuitenkin laukussa sisällä piilossa. Nam. |
fox 03.10.2005 22:28:23 | |
---|
Meillä on reenikämpällä sellainen aika paha ominaislöyhkä, joka tarttuu kaikkeen siellä käyneeseen. Esim. kitaralaukut ja siellä olleet vahvistimet haisevat aika pahalta, kun niitä säilöö pidempään kämpällä. Asia ei juuri siellä haittaa, mutta kun tavaroita tuo kotiin, paskalta haiseva laukku tai vahvistin kieltämättä vähän häiritsee. Itse kitaroihin en ole hajun onneksi huomannut tarttuneen. Johtuneeko sitten siitä, että ne ovat kuitenkin laukussa sisällä piilossa. Eiköpä tuo oo sääntö paremmin ku poikkeus.. :) Tupakinsavu, vanhat natsat, kalja, hiki...you name it, they got it! Meillä on viel treeniksellä täytetty mäyrä... |
SirElwood 03.10.2005 22:31:14 | |
---|
Eiköpä tuo oo sääntö paremmin ku poikkeus.. :) Tupakinsavu, vanhat natsat, kalja, hiki...you name it, they got it! Meillä on viel treeniksellä täytetty mäyrä... Ja home on yksi aika yleinen treenikämpän hajuste. Ikävää vaan, että se voi viedä terveyden. |
Niq 03.10.2005 22:34:00 | |
---|
Heh, meidän jo edesmennyt kissa kusaisi nahkaiseen akustisen kitaran pussiin, ei tohtinut enää kitaraa laittaa sinne, sen verran äkäinen haju tuli, pesuyrityksistä huolimatta. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Gypsy 03.10.2005 22:58:14 | |
---|
Gibsoneiden laukussa muistaakseni sama, liekkö sitten SKB tehnyt Gibsonitkin. Ei oo sama haju, kumpikin kyllä helvetin hyviä. Yks Fenderin laukku oli kuitenkin kaikista paras. |
Tomtom 04.10.2005 09:27:19 | |
---|
Mielenkiintoinen asia tuo PRS:n haju. Joko minulla on äärimmäisen perverssi maku tai sitten tuo haju on eri, mutta omassa kohtuu tuoreessa on vieläkin kohtalaisen voimakas haju, mutta minusta se on ihan miellyttävä. On se jo huomattavasti laimentunut, mutta en missään vaiheessa ole kokenut sitä pahaksi. Sama juttu. Mulla molemmat haisi kummalisen miellyttävälle. Olen kyllä haistellut (nyt pitää olla tarkkana) tuota Jiin Paul Reed Smith- kitaraa myös, ja aika lailla samanlainen haju siinäkin on. Löytyvät muuten omakuvasta kaikki kolme. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Mikael 04.10.2005 09:52:08 | |
---|
Martinit tuoksuu hyvältä! Uutena tuoksu oli voimakkaampi mutta ajan myötä pikku hiljaa laantunut... sellainen seetrimäinen voimakas puun tuoksu. "melkein puoliammattilainen" |
E.Q 04.10.2005 10:22:00 | |
---|
Aikanaan 70-luvun alussa minulla oli sellainen Farfisa combo jossa oli omituinen, jotenkin semmoinen tekninen tuoksu. Jokunen vuosi sitten kun ostin oman PRS:ssäni käytettynä ja avasin kotelon, niin "Mitä ihmettä, tämähän tuoksuu ihan Farfisalle". Tätä hajua on ollutkin jo hiukan ikävä. Aina kun avaan PRS:n kotelon, aiheuttaa se mielessäni nostalgisia tunnelmia. Ja soittofiiliksetkin ponnahtavat takaisin Vintage 70-luvulle, heh ! Mutta en tiedä, ei tuo kyllä mitenkään mielestäni "kalan hajua" muistuta, ihmettelen moista vertauskuvaa. Puhutaankohan me edes samasta hajusta. K100#10 |
WeetM 04.10.2005 11:51:51 | |
---|
Se Gibsonin laukun(TKL?) hajuhan on erittäin hyvä! Aina ku laitan kitaraa sinne niin pitää erikseen nuuhkasta vähän sitä tuoksua ennen sulkemista ja sitten ku laukun taas aukasee ni se tuoksu tervehtii ekana sieltä kannen alta :) Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
McNulty 04.10.2005 12:01:57 | |
---|
laukun kuuluu haista vähän oluelle, vähän viskille ja vähän tupakille/sikarille... siis sellainen hämyisä clubi-döfis :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Zeni 04.10.2005 12:36:58 | |
---|
Ite laittaisin laukun jonnekin tuulettumaan vaikka viikoksi. Siis paikkaan jossa on hyvä ilmanvaihto, ulkoliiteri tms. olisi kova sana jos löytyy. Kitaran antaisin haista sisällä niin kauan kuin haisee, sitten vaikka joku hyvä tuoksu laukkuun ja kitara sinne. Eiköhän se siitä tasoitu. |
paristo 04.10.2005 12:43:51 | |
---|
Meillä on treeniksellä täytetty mäyrä... WTF?? . olen kyllä tavannut ihmeellisiä varusteita treenikämpällä, mutta tämä. :D Selvästi pidemmälle.. |
PLO 04.10.2005 16:15:57 | |
---|
TKL taitaa tehdä Gibsonille laukut. Ostin tuossa vähän aika sitten akustiselle uuden TKL:n valmistaman laukun ja se ainakin haisee melkoisen vahvasti. Aika hoitaa. |
fox 04.10.2005 16:36:19 | |
---|
WTF?? . olen kyllä tavannut ihmeellisiä varusteita treenikämpällä, mutta tämä. :D Niihä. Muuta ei-ihan tavanomaista varustetta on pullonpalautusautomaatti..toimiva, ja antaapa se kuitinkin.. ;) Itse asiaan, ettei mee ihan offariks, TKL tosiaan on tehny Giban laukut, ja tekeepä se joillekin muille kanssa. Ei ne mun mielestä niin kummalle haise? Tosin eipä mulla uutena kovin montaa kitaraa ole koskaan tullutkaan, ihan vieraille treenikämpille haiskahtavia ovat olleet he.. |
moikki 04.10.2005 23:30:58 (muokattu 04.10.2005 23:48:55) | |
---|
Ovatkohan kitarani käyneet vieraissa, niistä haisee jonkun muun laukku.. Rock like FUCK! |
Hannu H. 04.10.2005 23:45:42 | |
---|
Mun mikälie kiinalaukku haisi ihan paskalle (!! Ihan oikeasti) mutta kun pidin sitä ulkona paripäivää aukinaisena niin lähti haju onneks pois.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |