Niq 03.10.2005 23:40:30 | |
---|
Jyväskylän musikantissa oli muutama viikko sitten yksi lite ash strato, en kyllä ehtinyt hintaa tarkastamaan, kunhan näin sen siinä ikkunassa... "I have a cunning plan" -Baldrick |
fox 03.10.2005 23:43:46 | |
---|
Eipä taida olla mahdollista. CBS perusti Japanin tehtaan maaliskussa -82. Semmosta vaan että varsinaista omaa tehdasta ei tuolla itäsillä mailla ollu merkeillä, Fuji GenGakki teki noita Fendereitä Ibanezien ym. tilaajien ohessa.. Iida ja Kato teki Grtschejä ja Ibanezeja.. Fujigen muuten myös Epiphonea, Martin Sigmaa ja vaikka mitä.. Ja sama meininki tuolla meren toisella puolella, Samick teki Korean Squierit, Epit, Tokait ja muut.. |
Rämppy 04.10.2005 09:51:00 | |
---|
Fender nyt vain on nykyään sellainen korporaatio, että tuotantoa on monessa maassa ja monentasoista, ja osa tilataan alihankkijoilta. Eli aito fender on nykyään vähän laajempi ja ryvettyneempi käsite kuin silloin joskus 50-luvulla. Kyllä ne ihan aitoja fender-tuotteita ovat, jotka fender-yhtiön virallisella logolla myydään. Aito fender ei vain ole nykyään niin tiukasti luksusta tai laatuakaan kuin ennenvanhaan. Jos lähdetään aitoja fendereitä tiukasti rajaamaan, niin niitä ovat sitten vain ja ainoastaan pre CBS -fenkut, joiden tuotannossa itse Leo Fender oli ohjaksissa. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Niq 04.10.2005 10:14:55 | |
---|
Mutta enpä ole yhtään tosihuonoa fender-merkillä varustettua kitaraa koskaan kokeillut, eli jonkinlainen laatutaso on säilynyt. "I have a cunning plan" -Baldrick |
J.Hollström 04.10.2005 10:49:13 | |
---|
Mutta enpä ole yhtään tosihuonoa fender-merkillä varustettua kitaraa koskaan kokeillut, eli jonkinlainen laatutaso on säilynyt. Minä olen kokeillut, ja jopa omistanutkin. Kuten yllä on todettu, Fendereitä on valmistettu millon missäkin. Pari esimerkkiä voin kertoa: Fender Telecoustic, sähköakustinen, aivan kauhea ritsa. Kiinassa valmistettu. Toinen mikä minulla on vieläkin, on myös kiinalainen nylonkielinen akustinen, jonka päässä lukee Fender. |
Niq 04.10.2005 17:38:49 | |
---|
Minä olen kokeillut, ja jopa omistanutkin. Kuten yllä on todettu, Fendereitä on valmistettu millon missäkin. Pari esimerkkiä voin kertoa: Fender Telecoustic, sähköakustinen, aivan kauhea ritsa. Kiinassa valmistettu. Toinen mikä minulla on vieläkin, on myös kiinalainen nylonkielinen akustinen, jonka päässä lukee Fender. Korjaan itseäni: Mutta enpä ole yhtään tosihuonoa fender-merkillä varustettua sähkökitaraa koskaan kokeillut, eli jonkinlainen laatutaso on säilynyt. Itsellenikin on tullut vastaan huonoja akustisia fenderiltä, samoin vahvistimia. "I have a cunning plan" -Baldrick |
hesearts 04.10.2005 22:03:39 | |
---|
Semmosta vaan että varsinaista omaa tehdasta ei tuolla itäsillä mailla ollu merkeillä, Fuji GenGakki teki noita Fendereitä Ibanezien ym. tilaajien ohessa.. Iida ja Kato teki Grtschejä ja Ibanezeja.. Fujigen muuten myös Epiphonea, Martin Sigmaa ja vaikka mitä.. Ja sama meininki tuolla meren toisella puolella, Samick teki Korean Squierit, Epit, Tokait ja muut.. Nih! Eihän hyö tehdasta perustaneet vaan yhtiön Jaappaniin. Mutta siis vasta -82 eikä seitkytluvulla. |