Rinneto 28.09.2005 21:20:36 | |
---|
Mutta mulle tää tulis Guitar Pron kanssa soitteluun sekä ehkä bändi hommiin. Mut nuo aktiivikajarit saundaa paremmalta kun styrkkari, niin voisitte laittaa linkkejä T-kaupan sivuilta johonkin suht hyviin, mutta ei hirveän tehokkaisiin kajareihin. |
Fortune 28.09.2005 22:55:37 | |
---|
Mutta mulle tää tulis Guitar Pron kanssa soitteluun sekä ehkä bändi hommiin. Mut nuo aktiivikajarit saundaa paremmalta kun styrkkari, niin voisitte laittaa linkkejä T-kaupan sivuilta johonkin suht hyviin, mutta ei hirveän tehokkaisiin kajareihin. Tietokoneen kanssa riittävät ne kuulokkeet tai kaiuttimet, joilla musiikkiakin kuuntelet. Toki laadukkaammat ovat aina, öh, laadukkaammat :) Bändihommiin tarvitset sitten enemmän hönkää, voit käyttää Tonelabin vahvistamiseen joko efektilenkillä varustettua kitaravahvistinta tai erillistä kitarapäätettä ja kaappia. Niin saat parhaan tuloksen. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Rinneto 30.09.2005 21:01:20 | |
---|
|
Fortune 01.10.2005 16:24:45 | |
---|
Mut siis.... Mun pitää saada kitara ja kone soimaan yhtäaikaa.
Windowsissa on mikseri. Laitat Tonelabin tms. kiinni äänikortin line iniin ja Guitar Pron ulisemaan, kyllä ne molemmat sieltä samoista ämyreistä kuuluvat. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Jusma 01.10.2005 17:31:03 | |
---|
Mites tosta SE:stä irtoo rankemmat säröt? Pyöriikö sinulla ylimääräinen Ibanez JPM jaloissa? Jos haluat siitä eroon, pistä ihmeessä pikaviestiä. |
Rinneto 01.10.2005 18:49:00 | |
---|
Kyllä mä siitä nopeessa testissä (Tonelab, ei Tonelab SE) sain ihan ok hevisärön omasta mielestä.... Eniten kyllä sävähdytti Auto-Wah, ehkä siitä johtuen, että en oo "oikeeta" wahia koskaan kokeillu. Mut kai se on aika selvää, että Voxi osaa wahin mallintaa :). Jotenkin vielä vierastan tota tietsikkakajaria. Mikä nyt ois mahollisimman helppo keino saada siitä hyvä vahvistettu saundi ulos? Omassa vahvarissa ei efektilooppia.... |
Rinneto 01.10.2005 18:55:12 | |
---|
Niin ja muuten pääsin kokeilemaan tota Boss GT-8:sia mutta.... En saanut siitä ääntä ulos. Liitin sen vahvarin ja kitaran väliin (koska omasaa vahvarissani ei siis ole efektilooppia, mutta käytin sitä myös sen kokeiluvahvarin loopissa). Säädin vahvaristi kliinin päälle, ja liitin vahvarista lähtenen piuhan melkein kaikkeen maholliseen, mutta ainakin luulen, että se tulee liittää outputtiin( siinä oli kaksi outputtia, kokeilin molempia). Kitaran liitän taas sitten Bossin inputtiin. Säädin Bossin takaa leveliä, ja laitoin särön päälle Bossista, mutta kuului vain pelkkää kihinää. Levelin ollessa kovalla kihinä vain lisääntyi. Tiedän, että tässä on kyseessä joku typerä minun laiseni aloittelijan tekemä moka, joten älkää haukkuko mua ihan lyttyyn :). |
Jusma 01.10.2005 19:08:10 | |
---|
Mikä nyt ois mahollisimman helppo keino saada siitä hyvä vahvistettu saundi ulos? Omassa vahvarissa ei efektilooppia.... Mitäs lähtöjä siinä laitteessa on? Pyöriikö sinulla ylimääräinen Ibanez JPM jaloissa? Jos haluat siitä eroon, pistä ihmeessä pikaviestiä. |
Rinneto 01.10.2005 19:18:19 (muokattu 01.10.2005 19:19:38) | |
---|
Kummassa laitteessa? Mun vahvrissa vai Tonelabissä? Ja siis. En nyt tiedä tuosta lähtö sanasta mitään, niin laitan nyt ne mitä plugipaikkoija niissä on :). Mun vahvarini: Input Emulated/Headphones CD in/Emulated Line Out Vox Tonelab (SE) AC9V Input Insert: Send/Return Output: R, L/Mono ja Headphones Midi: In ja Out |
Jusma 01.10.2005 20:17:54 | |
---|
Pistä se SE stereoiden vahvistimeen, jos sellane löytyy ja soittele niitten kautta. :D Pyöriikö sinulla ylimääräinen Ibanez JPM jaloissa? Jos haluat siitä eroon, pistä ihmeessä pikaviestiä. |
Rinneto 01.10.2005 20:27:22 (muokattu 01.10.2005 20:48:33) | |
---|
Jos faija antais, soittelisin varmaan varsin mieluusti olohuoneen viritinvahvarin läpi :). Mut siis oikeesti. Miten siis onnistuu se kajariin liittäminen? |
Rinneto 02.10.2005 08:54:41 (muokattu 02.10.2005 08:55:49) | |
---|
Vai tarvitaanko aktiivikaiuttimen kanssa jokin erillinen vahvistaja, jonka kautta Tonelab reititetään, kuten kitarakaappiin soitettaessa tarttee päätevahvarin? Muutenkin, rupes kiinnostaa toi päätevahvari juttu. Miten se yleensä toimii, ja onko siitä mitään hyötyä sitten tulevaisuudessa? Mä en oo koskaan tajunnu mitään päätevahvareista, et jos joku haluu jotain perusjuttui kertoo, niin olisin kiitollinen. |